Mě se líbí, jak tady každý druhý nadává, že by lidem ve státním sektoru nejraději ubral a naopak když se jim přidá, je to nespravedlivé, protože se mají jako prasata v žitě. Ale když takový státní zaměstnanec přijde utratit své peníze do kšeftu takovéhoto nadavajícího, tak ty peníze státního zaměstnance mu najednou přestávají smrdět. No a tak my si tady žijem.
Hrušky a jablka. Když už něco komentuješ, zjisti si nejdříve co vůbec komentuješ. Pak nebudeš za hlupáka. Tady vůbec nejde o platy soudců, ale o platy pomocného a vyššího odborného personálu na soudech, po kterých se chce často vysokoškolské vzdělání, ale placení jsou hůře než začínající pokladní v Lidlu.
A proč to nezjednodušit? Dlužník by zaplatil jistiny půjček (tedy to, co si půjčil, případně cenu jízdenky + pokutu). A vše ostatní by se mu prominulo (tedy úroky, případně by se počítal jen zákonný úrok). Věřitel by dostal to, co mu dlužník půjčil, ale.bez přemrštěných úroků, poplatků exekutorů atd. Férové na obě strany. A je jedno, jestli by to trvalo rok nebo 10 let.....
Ono už to třeba v té insolvenci zákonem omezeno částečně je, a to režimem tzv. podřízených pohledávek § 172 odst..2 insolvenčního zákona).
Problematika není tak černobílá a bohužel zde nefunguje ani stát jako garant zákonnosti. Ale pokud takhle zásadně reguluje insolvenci, neměl by na druhé straně dovolit, aby soud nařídil dlužníkovi platit naprosto nesmyslné úroky a smluvní pokuty. Touto problematikou se zabývám řadu let, ale občas se nestačím divit, kolik soudy přiznají poskytovatelům (především) nebankovních půjček, např. z půjčených 20tis. Kč to za nějaký čas dělá i stovky tisíc. Obdobně nesmyslně funguje vymahatelnost promlčených pohledávek. Pak na druhé straně se omezuje vymahatelnost v insolvencích. Je to ode zdi ke zdi, velmi často nepředvídatelné. Právní stát a ČR, to už není pravda.
No na druhou stranu kdyby se dlužníci adekvátně bránili už v průběhu soudního řízení, tak by soud pravděpodobně ty nepřiměřeně úroky a smluvní pokuty smetl ze stolu. Jenže dlužníci bývají často nečinní, takže soud velmi často vydává rozsudky pro zmeškání či pro uznání a tam, jak je známo, se podstata věci či obrana neřeší. Nebráníš se, zaplatíš. To samé u námitky promlčení.
V právním státě, ve kterém ve státní správě funguje alespoň špetka logiky, by o insolvenci neměl rozhodovat státní úředník, případně někdo státem pověřený. Ale věřitelé. Ať sami věřitelé rozhodnou zda peníze chtějí všechny i za cenu, že možná nedostanou nic, nebo zda se spokojí s návratem například 30%. Jak si může stát dovolit někomu odpustit dluh jiné osobě, na základě nějakého práva na druhou šanci. Viděl jsem to u souseda, který se s tím ani netají. Napůjčoval si dohromady 2,5 milionu, zrekonstruoval za ně "cizí" barák, následně šel do insolvence, několik let (myslím 5) mu strhávali 8 tisíc měsíčně a nyní je v klidu, oddlužený, v nově zrekonstruovaném domě psaném na tchýni. Z těch 2,5 milionu vrátil prý jen 500 tisíc... Já za svou hypotéku platím měsíčně 13 tisíc, a celkem 1 milion preplatím jen na úrocích. Nechce stát rovnou zavést, že hypoteční společnosti budou po 5 letech zbytek dluhu odpouštět? Prostě krást a podvádět se u nás vyplatí, bohužel naše politická špička se řídí heslem, podle sebe soudím tebe.
Však věřitelé mají ze zákona možnost průběh insolvenčního řízení ovlivňovat. Dokonce si myslím, že by se měli aktivně účastnit, protože to jsou jejich peníze, nikoho jiného. Na druhou stranu se podívejte do insolvenčního rejstříku a v 99% případů jsou věřitelé v řízeních zcela nečinní. Přitom oni mohou rozhodovat o tom, jestli se oddlužení schválí nebo ne a pokud ano, v jaké formě, dále mohou např. zřizovat věřitelské orgány a jejich prostřednictvím se vyjadřovat a aktivně ovlivňovat průběh řízení. Nicméně to se v drtivé většině případů neděje.
Nesouhlasím ani s oddlužením, ani s osobním bankrotem dlužníka. Já jsem splácela poctivě svou půjčku, i když jsem kolikrát neměla pořádně ani na jídlo. A proč? Jsem mohla vyhlásit osobní bankrot a byla jsem v klidu. Nechápu, jak na to vůbec někdo přišel. Málokdy se rozčílím, ale tohle mě dokáže vytočit doběla.
Oddlužení=osobní bankrot. Jde o stejný právní institut. Zákon to nazývá jako oddlužení, ale u laické veřejnosti se vžilo označení osobní bankrot.
Spíše bych viděl cestu v zavedení rejstříku, ve kterém takový dlužník bude mít záznam do konce života. Mnoho lidí by si insolvenci rozmyslelo.
Pokud je dlužník osvobozen od zbytku dluhu, tak jestliže v insolvenci nesplatí vše (což se někdy stane), tak v registrech zůstane. To osvobození soudem neznamená zánik zbytku toho dluhu, ale pouze jeho soudní a exekuční nevymahatelnost v budoucnu. Dluh ale reálně pořád existuje a dokud se nesplatí do posledního haléře, tak v těch registrech zůstane dál. Aby zmizel z registru, tak by dlužník musel doplatit tento dluh i po skončení insolvence, což logicky neudělá. Na druhou stranu věřiteli nic nebrání poskytnout v budoucnu úvěr i člověku, který již v minulosti oddlužením prošel.
Zásadně s oddlužením nesouhlasím.Jak k tomu přijde věřitel? Většina dlużníků na to spoléhá a stejně se do dluhů opět dostane.Půjičky,insolvence a exekuce jsou jako národní sport.
Zčásti souhlasím. Nicméně jsem přímo od fochu a když kolikrát vidím, kolik činí původní jistina a kolik různé smluvní pokuty, úroky z prodlení, kapitalizace úroků (mnohdy ve výši v rozporu s dobrými mravy), tak musím konstatovat, že částečná odpovědnost za stávající stav je i na věřitelích. Za mě měla zůstat nějaká minimální hranice uspokojení věřitelů, jak byla stanovena do května 2019. To byl bič na dlužníky.
Součástí rozhodnutí o schválení oddlužení je i určení předpokládané míry uspokojení pohledávek nezajištěných věřitelů s ohledem na schopnosti, možnosti a majetkové poměry dlužníka a průměrnou výši měsíční splátky nutnou pro dosažení této míry za dobu trvání oddlužení /viz § 406 odst. 3 písm. c) IZ/. Jaká ta míra bude v jednotlivých případech zatím vůbec není známo, nebot první rozhodnutí o schválení oddlužení po novele IZ budo známa až v lednu 2025. To, co článek tvrdí o tom, že dlužník projde úspěšně oddlužení, aniž by vůbec něco splatil, je blábol autora..Uvedené neuvádím na obranu dlužníků, ale ani věřitelů, pouze konstatuji, že článek neodpovídá právnímu stavu po novele IZ.
No a navíc ta míra stanovena soudem by měla být jen jakýmsi orientačním cílem, resp. jeho plnění se by se mělo považovat za to, že dlužník vynakládá veškeré své úsilí, které po něm lze spravedlivě požadovat, k co nejvyššímu uspokojení věřitelů.
První a asi poslední ministr z koalice, který se chce a umí domluvit s opozicí.
Havlíček i Vlček předvedli u Moravce jak má slušná diskuze v TV vypadat a oběma pochvala.
Zato mě dnes zklamal VM , který se křečovitě a nevhodně snažil Havlíčka rozhodit neustálým skákáním do řeči.
Asi vidí jak jeho učiteli Fialovi teče do bot a zapomněl na pravidlo č. 1 , moderátor musí být nestranný.
Měl by se podívat na Partie Tománkové, jak se nestranně chovat.
Taky mě to překvapilo. Po strašně dlouhé době jsme mohli zhlédnout velmi konstruktivní a věcnou debatu, takovou, jak by měla asi vypadat, pokud se chceme dostat někam dopředu. Ten ubožák Moravec byl fakt marný, snažil se Havlíčka neustále zesměšňovat a shazovat.
Ať je Zeman jaký je, tak tohle je ze strany soudu naprostá zbytečnost. Předmětem řízení bylo to, zda-li Stehlíková lhala o jeho zdravotním stavu nebo ne. Nic míň a ani nic víc. To, jestli Zeman lhal či urážel jinde či jiné lidi, je jiná věc, naprosto nesouvisející s předmětem řízení a tudíž nepatřící do odůvodnění soudního rozhodnutí.
Jsem úředník. Problém je v tom, že stát neustále vymýšlí nové a nové agendy a když už se snaží o nějakou formu digitalizace, dopadne to tak jak ve stavebním řízení, že zprovozní IT zmetky, které zásadním způsobem komplikují práci. Takže někdo ty tuny papírů a papírů pro papíry musí nějak zpracovat. Systémy ve státní správě a základní registry spolu absolutně nespolupracují, vše se musí individuálně dozjišťovat, drtivá většina věcí se tiskne z elektronické do listinné podoby. Programy každou chvíli nefungují. Mým úkolem je služba veřejnosti a té poskytovat co nekvalitnější službu a co nejsvědomitější výkon práce. Ale mnohdy je to fakt problém a účastníkovi pak prostě nevysvětlíte, že třeba chcete vyhovět, ale technicky to momentálně nejde. Za této situace by se propouštění (alespoň stran úřednictva) projeví leda v ještě pomalejší činnosti. Na druhé straně nemám strach, že kdybych byl propuštěn, že bych se jinde neuplatnil. Ale práce mě baví a baví mě poskytovat služby lidem.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Pak netřeba jakkoliv zvyšovat výpalné, když se za stávající situace tvoří nové pořady.