Boeing 737-800 spotřebuje přibližně 2500 kg petroleje za hodinu letu, přičemž uletí za tu hodinu kolem 850 km. Pokud bychom tuto spotřebu převedli na spotřebu osobního auta, odpovídalo by to zhruba 300 litrům na 100 km. Nicméně, v letadle se přepravuje 189 pasažérů, což znamená, že na jednoho cestujícího připadá v průměru pouze 1,6 litru petroleje na 100 km. Aby se osobní auto přiblížilo této hodnotě z hlediska spotřeby paliva a produkce skleníkových plynů, musela by v něm cestovat alespoň čtyřčlenná posádka.
Nebavím se o letounech typu Boeing 737 přepravujících bezmála 200 pasažérů, ale o vládních speciálech, malých proudových letounech a vrtulníkové přepravě. Tedy o letech pro několik málo jedinců, mezi něž patří občas i ony osoby vytvářející emisní paskvily.
V Rakousku i jinde jsou na jednu stranu na opilce za volantem velmi přísní, na druhou stranu ovšem hladinu do 0,5 ‰ tolerují. Podle různých grafů se snížení pozornosti a prodloužení reakční doby projevuje právě až nad 0,5 ‰. Jedno malé pivo je možné si v celé vyspělejší části Evropy před jízdou dát. Jen naši „experti“ a politici se domnívají, že jsou moudřejší než ti zahraniční.
A proč by někdo potřeboval před řízením alespoň to malé pivo 🍺?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Fajn. Pokud bude chtít Ukrajina další zbraňovou podporu, taky to zvážíme spolu se státy EU. Taková má být jediná správná odpověď představitelů států EU