Já jsem tedy moc nevyzrál, mám FVE dvě baterie a koupil jsem staršího eGolfa. Auto nabijím výhradně doma, jako zkušenost jsem ho chtěl několikrát nabít veřejně v Praze a to je 50 na 50. Nabíječky jsou buď obsazené nebo tam někdo parkuje a vůbec nenabijí. Naopak velmi příjemný je bonus parkování v Praze na modrých a fialových zónách, ale jen do konce letošního roku.
Šok přišel v servisu VW. Auto je dovezeno z Německa a platí záruka na baterii, ale ta je podmíněna servisními prohlídkami jednou ročně. V lednu jsem dal auto do servisu, prohlídka stála přes 5 tisíc. Když jsem se zeptal na stav baterie, tak mi řekli, že je asi v pořádku, ale kdybych chtěl znát přesný stav, že by se to muselo objednat a trvalo by to cca 2 dny na cenu jsem se raději neptal. Takže jsem dal přes 5000 Kč. za nic.
V létě mi přestala fungovat klimatizace, cena za opravu mi byla vyčíslena na 52 tisíc (součástky 18 zbytek práce). Bylo mi vysvětleno, že hodinová sazba mechanika na elektroautě je přes 2500 Kč. za hodinu. Z toho vyplývá, že co jsem "ušetřil" na provozu jezdím pouze z elektřiny, kterou si vyrobím, tak toto ušetření je rázem pryč, když je třeba dát elektroauto do servisu.
V roce 86 - 88 jsem byl vojákem základní služby v Kostelci nad Labem. Vzpomínám, když byl Palachův týden asi v roce 88, tak byl u útvaru nejvyšší stupeň bojové pohotovosti a vyčleněny jednotky, které dostávaly ostrou munici, lehké kulomety a seděli na nákladních autech s tím, že pojedou do Prahy na mosty, které budou bránit. Po několika dnech vše odvoláno.
Pravdivě napsaný článek o volně, já osobně jsem byl 86-88 a stejně jako autor jsem volnu prožil relativně v klidu na RTZ v družstvu týlových skladníků. Zážitky mám hodně podobné, během těch dvou let byli u nás tři sebevraždy a stejně jak autor píše zažil jsem zlomeného kluka, který u nás na rotě dosluhoval po Sabinově.
I na našem útvaru na bigošárně to ale tak idilické nebylo. Zde vládli mazáci, kteří měli již pár let odsezeno a mladí kluci z našeho ročníku si tam užili peklo. Myslím, že ti vzpomínají na vojnu jinak. Na důstojnický sbor vojáků z povolání mám, až na pár vyjímek ten nejhorší názor. V článcích o vojně se ještě zapomíná na další aspekt a tím bylo masivní rozkrádání vojenského materiálu zejména vojáky z povolání.
Na Maledivách jsme byli letos také jako začátečníci a vše jsem pořešil na vlastní pěst a myslím, že za super cenu. Byli jsme na dvou lokálních ostrovech Omandhoo a Dhigurah. S tím, že první a poslední noc jsme byli ubytováni v Malé. Vše probíhalo naprosto bez problémů, ubytování přes booking.com cena za 50 dolarů pro dva na noc. Ubytovatelé nám zajistili transfer speedboat, pak nás vždy očekávali v přístavu. Mé rady, vzít si hotovost v dolarech (my jsme utratili cca 1700 a cena letenek), očekávat zajištění transferu tak den dopředu a smířit se s tím, že je zde prohibice, proto bez alkoholu. Hodnocení byli jsme o hlavních prázdninách, na prvním ostrově bylo cca 12 turistů na druhém už víc. Moc jsme si to užili, hlavně koupání potápění (želvy, žraloci), rybí hody a nádhernou přírodu. Dovolená v tropickém ráji.
Tento karavan jsem měl tři sezóny,koupil jsem nový v Čáslavi. Dá se říci že pár zkušeností s ním mám. Začnu jízdními vlastnostmi, sedí dobře, ale určitě není na dlouhé cestování za autem je cítit, já jsem s ním jezdil cca 700 km. a pak už jen kratší přejezdy. Jízdu na Nordcap si s ním nedovedu vůbec představit ( spotřeba+3 litry, pomalejší jízda) určité za mně ne. Jinak karavan za mně má velké mínus v tom, že nad dveřmi je hrana řešená kovovým profilem, který je v interiéru a tento profil "výborně" generuje velké množstvím vlhkosti, zvlášť v dešti a sychravém počasí teče po zadní stěně dost vody. Dílenské zpracování nábytku je dobré.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Pravdivý článek, ještě bych doplnil (možná i téma dalšího článku), že další průser elektroaut je servis. Tedy myslím cena servisu. Mám starší eGolf, servis si za pravidelnou, výrobcem předepsanou prohlídku, účtuje 5 tis. když jsem se zaptal na stav baterie, tak měření jejího stavu není v této prohlídce a muselo by se dělat zvlášť (auto by bylo v servisu 2 dny v temperované místnosti .atd.). Tak mi to celé přijde jako Kocourkov, protože výrobce prohlídkami podmiňuje záruku na baterii.
Přestala mi fungovat klimatizace, cena opravy přes 50 tis. a to jen za výměnu 2 uzavíracích ventilů. Práce automechanika na elektroautě je přes 2500 Kč. za hodinu.