Pravdivý článek, ještě bych doplnil (možná i téma dalšího článku), že další průser elektroaut je servis. Tedy myslím cena servisu. Mám starší eGolf, servis si za pravidelnou, výrobcem předepsanou prohlídku, účtuje 5 tis. když jsem se zaptal na stav baterie, tak měření jejího stavu není v této prohlídce a muselo by se dělat zvlášť (auto by bylo v servisu 2 dny v temperované místnosti .atd.). Tak mi to celé přijde jako Kocourkov, protože výrobce prohlídkami podmiňuje záruku na baterii.
Přestala mi fungovat klimatizace, cena opravy přes 50 tis. a to jen za výměnu 2 uzavíracích ventilů. Práce automechanika na elektroautě je přes 2500 Kč. za hodinu.
Já jsem tedy moc nevyzrál, mám FVE dvě baterie a koupil jsem staršího eGolfa. Auto nabijím výhradně doma, jako zkušenost jsem ho chtěl několikrát nabít veřejně v Praze a to je 50 na 50. Nabíječky jsou buď obsazené nebo tam někdo parkuje a vůbec nenabijí. Naopak velmi příjemný je bonus parkování v Praze na modrých a fialových zónách, ale jen do konce letošního roku.
Šok přišel v servisu VW. Auto je dovezeno z Německa a platí záruka na baterii, ale ta je podmíněna servisními prohlídkami jednou ročně. V lednu jsem dal auto do servisu, prohlídka stála přes 5 tisíc. Když jsem se zeptal na stav baterie, tak mi řekli, že je asi v pořádku, ale kdybych chtěl znát přesný stav, že by se to muselo objednat a trvalo by to cca 2 dny na cenu jsem se raději neptal. Takže jsem dal přes 5000 Kč. za nic.
V létě mi přestala fungovat klimatizace, cena za opravu mi byla vyčíslena na 52 tisíc (součástky 18 zbytek práce). Bylo mi vysvětleno, že hodinová sazba mechanika na elektroautě je přes 2500 Kč. za hodinu. Z toho vyplývá, že co jsem "ušetřil" na provozu jezdím pouze z elektřiny, kterou si vyrobím, tak toto ušetření je rázem pryč, když je třeba dát elektroauto do servisu.
Podobné plány jako měla Varšavská smlouva měla i severoatlantická aliance. Takže není co řešit. Na cvičení jsem viděl mapu, kde frontová linie byla na čáře Brno - Ostrava.
To mi přijde reálnější, my jsme se tomu tenkrát smáli, protože už jenom přesun na Rýn by byl problém a nemuseli bychom ani s nikým bojovat.
V roce 86 - 88 jsem byl vojákem základní služby v Kostelci nad Labem. Vzpomínám, když byl Palachův týden asi v roce 88, tak byl u útvaru nejvyšší stupeň bojové pohotovosti a vyčleněny jednotky, které dostávaly ostrou munici, lehké kulomety a seděli na nákladních autech s tím, že pojedou do Prahy na mosty, které budou bránit. Po několika dnech vše odvoláno.
Slušná demagogie tento článek. Já sice chápu, že ten kdo o dnešní elekromobilitě nic neví si říká, že by si takové auto nikdy nekoupil, ale většina toho, co jakýsi britský novinář popsal jako noční můru je technologicky tak před deseti lety. Dnešní elekromobily mají dojezd minimálně dvojnásobný, nekompatibilní zásuvka je dnes již naprostý nesmysl, v aplikaci si naprosto jednoduše ověříte, jestli je nabíjecí bod volný, případně si ho můžete i rezervovat na čas(což ostatní samozřejmě vidí)a rozhodně nikde nečekáte hodinu, protože nabití 70%(cca 450km v mém případě Kia EV6)zabere nějakých 17minut. Teď jsem byl po dvou letech na prvním servisu a stav baterie je podle diagnostiky 98% po ujetí necelých 29tis km. Mimochodem ten servis nestál ani 7tis korun. Náklady na provoz jsou se soláry na střeše vetšinu roku nula, naopak auto používáme jako akumulátor pro provoz domu a žena na něj třeba pere, nebo myje nádobí(když venku nesvítí)a ušetříme nějakou korunu. To je moje osobní zkušenost s elekromobilitou a jako noční můra mi to fakt nepříjde. Co myslíte?
Nesouhlasím s vychvalováním veřejného nabíjení, v Praze je to problém. Nedovedu si představit být odkázaný na veřejné nabíječky zejména v Praze. Několikrát jsem se vůbec k ní nedostal, tak jsem raději dojel domů na eco režim.
Jinak k servisu, já mám VW servis mě stál 5 tis. a to mi nebyli schopni nic moc říct o úrovní baterie, prý by se musel dělat velký test baterie (několik dní). Jen mi sdělili že baterie vyhovuje podmínkám dle výrobce a zhruba také uvedli nějaká procenta. Tak je otázka zda u KIA se můžete na diagnostiku spolehnout. Mě celý servis přijde jen tahání peněz.
Jo, tak to je pravda - odnášení do civilu ledasčeho. Byl tam nějaký praporčík, který ve velkém "konfiskoval" maso pro kuchyň (1200 lidí už byla velká kuchyň 🙂 ) . Tam už to řešila kriminálka (kupodivu i ta, i když to byl důstojník)
Já jsem zažil, kdy pošťák (rotný) jako pomocník DVT vykradl proviatní sklad a krabičku s klíčema zapečetil desetníkem. Naštěstí kolega skladník si toho všiml a náhlasil to. Pak se to u toho rotnýho našlo všechno na ubytovně. Výsledek bylo, že to ten rotný musel podesat na další roky.
Souhlas s každým slovem, ale štěstí bylo být na int. rotě. U mne ROta opravTEchniky. Bigošárny a tankové roty, to byl tvrdší chlebíček! Ale přesné postřehy, ztvrdlý chleba v kapse, tvrdě překonaný rok a pak mazák, suprák a hurá do civilu. Jeden z nej pocitů A půl roku by dnes vúbec mlaďáskům neškodil.Mám dva syny a když jim o tom někdy vzprávím, mladší, roč. 1995 řekl, to se mi stát, tak se sbalím a jdu domu! My to měli fakt moc dlouhé a ve znamení komunismu a vlivu rusákú, oboje jsem nesnášel a je to tak dodnes. Dík za výstižný článek, ahoj Petr..
Možná tak přijímač pro malďase, to ostatní nikomu nepřeji.
Clanek i diskusi pod nim sem si se zajmem precetl .Rada diskuteru vojnu chvali ba dokonce velebi , ptam se tedy jake to bylo jako tzv.mazak nutit mladsiho vojaka cistit kartackem na zuby podlahu na chodbe ? Byla to legrace ? Bylo to zabavne ?Chcha ?
Z vojny se tedy trosky domu nevracely .Z jednoho prosteho duvodu protoze jako trosky uz na tu vojnu sly . Trapni zbabeli ubozi chudaci kteri se v tom potapanem rezimu nedokazali vzeprit a resili to tak ze si nechali od nejakeho trotla poroucet a nosili mu susenky ci vodu ci ja nevim co aby za par mesicu hrdinne vyzadovali od mladsich vojaku to same .
Tak tedy ty hrdiny cesky muzi zoceleny tim ze si se prikrcoval pred komunistickym lampasakem vzpominej na to Jak jsi v cerne pri cope kopal zakop a jak to bylo uzasne ……
Ja Budu az nazraje ta doba vzpominat na
To Jak jsem surfoval na Hawaii , Marschalovych ostrovech ci brazilii , jake byly baby na jamajce
a Jake to je jezdit ve Ferrari ci Porsche , Jak tezke je delat pilotak na vrtulnik ….
Propast mezi nasimi generacemi Nemuze byt vetsi a pohrdani temi kteri velebi sluzbu naprosto imbecilni komunisticke armade se asi tezko da vyslovit .
Ale mohu byt uplne v klidu , protoze vojna skutecne udelala z chlapce chlapa …..polopaticky receno prumerneho utapneho prikrceneho zbbelce , ktery take prozil naprosto prumerny sedivy a nicim nezajimvy zivot …
A k tomu ti na dalku soudruhu svobodniku v zaloze take gratuluji .
Když jsi byl na bigošárně, tak šikana od mazáků legrace nebyla. Když by jsi se vzepřel, tak by tě mazáci nejlépe na férovku (pět na jednoho zbili) u veletelů by jsi se zastání nedostal, těm ten stav vyhovoval. Ale co uděláš, je ti 19, 20 let jsi vyjukaný a začnou tě šikanovat chlapi okolo 30, kteří mají něco odsezeno. Nic budeš jezdit a doufat, že přežiješ půl rok. Jen na vysvětlenou těm co by tam posílali děti, s výcvikem a fyzičkou to nemá nic společného. Vždyť dnes můžete své děti poslat do dnešní armády, kde jim šikana, myslím tu brutální, nehrozí.
Naprostý souhlas s tvým názorem, dva roky k ničemu. Jedině co zůstává je kamarádi, kteří vedle tebe spali na bidle a s kterýma jsi to přežil.
Pravdivě napsaný článek o volně, já osobně jsem byl 86-88 a stejně jako autor jsem volnu prožil relativně v klidu na RTZ v družstvu týlových skladníků. Zážitky mám hodně podobné, během těch dvou let byli u nás tři sebevraždy a stejně jak autor píše zažil jsem zlomeného kluka, který u nás na rotě dosluhoval po Sabinově.
I na našem útvaru na bigošárně to ale tak idilické nebylo. Zde vládli mazáci, kteří měli již pár let odsezeno a mladí kluci z našeho ročníku si tam užili peklo. Myslím, že ti vzpomínají na vojnu jinak. Na důstojnický sbor vojáků z povolání mám, až na pár vyjímek ten nejhorší názor. V článcích o vojně se ještě zapomíná na další aspekt a tím bylo masivní rozkrádání vojenského materiálu zejména vojáky z povolání.
Na Maledivách jsme byli letos také jako začátečníci a vše jsem pořešil na vlastní pěst a myslím, že za super cenu. Byli jsme na dvou lokálních ostrovech Omandhoo a Dhigurah. S tím, že první a poslední noc jsme byli ubytováni v Malé. Vše probíhalo naprosto bez problémů, ubytování přes booking.com cena za 50 dolarů pro dva na noc. Ubytovatelé nám zajistili transfer speedboat, pak nás vždy očekávali v přístavu. Mé rady, vzít si hotovost v dolarech (my jsme utratili cca 1700 a cena letenek), očekávat zajištění transferu tak den dopředu a smířit se s tím, že je zde prohibice, proto bez alkoholu. Hodnocení byli jsme o hlavních prázdninách, na prvním ostrově bylo cca 12 turistů na druhém už víc. Moc jsme si to užili, hlavně koupání potápění (želvy, žraloci), rybí hody a nádhernou přírodu. Dovolená v tropickém ráji.
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Nám u ženistů v Kostelci nad Labem gumy často hrozily převelením do Bermudského trojúhelníku: posádky Vysočany, Stříbro, Bor u Tachova 😁
4 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Zdravím Kostelec nad Labem, já byl 86 až 88.
2 odpovědi