Oni si myslí že na ně někdo čeká že jím dá víc a hlavně v dnešní době kdy je přebytek lidí s humanitním zaměřením učitele pořád brečí ale berou už dost když se jim to nelíbí ať jdou do fabriky ale ředitelských míst je málo
Každý rok mi odejdou 2 - 3 učitelky za klidnější a lépe placenou prací. Neznám učitele, který by si pohoršil odchodem ze školství.
Vám může být naprostou houby po tom, kolik privátní subjekt platí svým zaměstnancům. Proč srovnáváte učitele s pokladními v Lidlu, co zabrousit do fotbalu, je dle vás v pořádku, že nějaký čutálista, který nevychodil ani celou základku a nedá dohromady kloudnou větu, vydělává jak 10-20učitelů?
Smiřte se s tím, že státní zaměstnanec je placen jinak a požívá i spousty jiných výhod, o kterých si v privátní sféře mohou lidé nechat jen zdát, což se ukázalo třeba za covidu.
Po covidu nastal největší exodus učitelů do soukromé sféry. Proč asi?
Dobrý den
ze zákona 130% průměrné mzdy se zdá málo, nebo to už Ano zrušilo ? Myslím,že říkali že zruší všechno co tůta 🤦 vláda udělá.... pro žáky tříhodinové domácí úkoly, znamená přenášení jejich práce na rodinu ??🤔🤭
Nevím, nevím,je to pravda ,nebo zase novináři dělají rozepře ????
Žádných 130 % nenastalo.
Bohužel kvalita učitelů je v dnešní době špatná, nikdo s tím nic nedělá a jen pořád chtějí více peněz. Jen ať jdou do soukromého sektoru, třeba se jim otevřou oči co je práce a mnohdy za méně než dostávají. Je třeba odměnit dle výkonu a nedělat
to plošně....
Zatím nikdo nestanovil, co je kvalita. A představte si, že ti učitelé odcházejí stále víc a víc do soukromého sektoru a mají svatý klid.
Vzhledem k tomu, že za posledních 5-6let se počet učitelů navýšil o 15%, o asistentech se ani nezmiňuji, takže dnes připadá na jednoho učitele cca 10 žáků, na SŠ ještě méně, zdá se mi naprosto v pořádku, že pokud se učitelům nelíbí podmínky ve školství, tak odcházejí zjistit svou hodnotu na trhu práce. Samozřejmě myšleno v privátní sféře. Zbývající učitelé ať pracují více a lépe a rozdělí si prostředky na jejich platy. Win-Win situace.
Stávající praxe, kdy se nám osoby placené z veřejných rozpočtů stále množí a množí (neplatí to zdaleka jen o učitelích) a všichni chtějí přidávat, se mi nejeví příliš žádoucí, pokud se kvůli tomu musí stát zadlužovat.
Prostě pokud se jim nelíbí platy na 130% průměru v zemi, jistota zaměstnání bez přímé vazby na podaný výkon a efektivitu, cca 3měsíce různých prázdnin a volna v roce, výkon vlastní pedagogické činnosti 21hodin týdně, nemluvě o tom, že ta hodina má 45 minut, tak pak je samozřejmě rozumné jít za lepším. Všude na ně čekají s otevřenou náručí. 🙂
Poslední odstavec naprosto out a počtu žáků na jednoho učitele také nerozumíte.
Pan Jelinek ma v mnohem pravdu.... A ano, at jdou zkusit stesti jinde.... A budou koukat..... Pokud nejsou odbornici na IT, event vyucujici jazyků, mnozi se na trhu prace jen tezko uplatní, a pokud budou chtit mit min. 3 mesice volna, tak uz vubec ne.... Tak to je.....
Proč tedy odcházejí a nevracejí se?
Pane řediteli, nepodceňujte žáky/studenty.
Arogance rodičů je dost často odpověď na aroganci pedagogů.
Peníze do školství se za posledních 10 let téměř ztrojnásobily. Nářky učitelů jsou přesto trojnásobné.
Jo, a zapomeňte na platové třídy pro “nepedagogy” … tudy cesta nevede.
Nepodceňuji, za ty roky vidím neskutečný nárůst hlouposti a sebestřednosti. Mé dceři tahle zkušenost s rodiči naštěstí pomohla. Neskončila jako učitelka, ale dělá soudkyni. Ztrojnásobily? Dostaly se z trapnosti na shovívavou úroveň. Ovšem nárůst práce na učitele se znásobil xkrát. "Nepedagogy". Pokud ŘŠ není pedagog, bude v 1. tabulce. Podobně jako Ř Domova pro seniory. Má nižší plat než zdravotní sestry, protože nespadá do zdravotnických tabulek. Tak to prostě je.
No … zavedla bych 3 stupňové anonymní dotazníkové šetření mezi
… podle výsledku KPI bych odměňovala učitele, nikoliv podle délky praxe.
ČŠI bych zrušila.
Více pravomoci např při známkování, způsobu výuky, atd. bych dala do rukou učitelů, jejichž výkon je trvale hodnocen vedením, rodiči i žáky, protože to je způsob, jak objektivně odměňovat kvalitu učitelů i školy (samo sebou, začínající učitele by měli být hájeni např po dobu 5 let).
Syn chodí do třídy, kde deskriptivní geometrii učí profesorka na prahu důchodu. Neumí učit, možná sama nerozumí svému předmětu. Na praxi chodí studenti/-ky MatFyz … a svete div se, celá třída jednoznačně tvrdí, že jejich výklad je sakra dobrý. Výtka adresovaná vedení školy zůstává bez odezvy. Tak to je ten důvod, proč školství nepotřebuje více peněz, ale reformu od základu.
Za mne - ředitel školy by neměl být učitel/ka, ale manažer a ekonom. Současní ředitele/-ky jsou často bývalí kolegové, dřívější vazby proto často nejsou k prospěchu žáků a školy.
Ředitel školy musí být především pedagogický lídr. Ve Vašem navrhovaném případě by navíc spadl do 1. platové tabulky, takže by měl nižší plat než pedagogové. To, že Vašeho syna učí někdo dříve narozený DG, neznamená, že je k tomu kvalifikovaný, neboť tohle se už téměř neučí a nevím, kde se k této aprobaci dá v současnosti ještě dostat. Studenti a výklad? To mi připomíná lektorku, která přišla se školením o nevhodnosti výkladu a frontálky a sama nic jiného nepředvedla. Výklad je přece fuj! Anonymní šetření? Tak to nemá smysl vůbec komentovat. Vy byste to třeba ve svém věku a soudnosti zhodnotila, ale ostatní? Kolik je lidí, kteří si dělají srandu i z komunálních voleb. A schválně volí místní hlupáky. A ještě do toho zaplést děti? V kterém sektoru se ještě hodnotí podle kvality? K tomu přece máme nenárokovou složku. BTW, dnes mi oznámila skvělá učitelka po 25 letech praxe, že končí ke konci roku. Nenechá se dál urážet "rodiči", natož aby s ní mluvila osmačka jak s nějakou mladší ségrou. A tak mi odchází v průměru 2 - 3 učitelky ročně do jiné sféry. Učitelé nejsou, je zcela bezpředmětné se bavit o "kvalitě"!
Doporučuji velkou oklikou se vrátit k 8letemu základnímu vzdělání, kterým by končila povinná školní docházka.
Malé školy sloučit, inkluzi zrušit.
Ušetřené peníze investovat tam, kde se budou multiplikovat:
Vše ostatní dříve nebo později nahradí AI.
Nenahradí truhláře, kadeřnici, sociálního pracovníka, vývojáře, umělce, lékaře, …
Mimochodem, po slučování škol by mělo následovat slučování ministerstev, redukce počtu ministrů, jejich náměstků a postupné nahrazování úředníků s VŠ diplomem umělou inteligencí. Jinak budeme do nekonečna poslouchat, že státní sféra je “víc vzdělaná”, proto má vyšší průměrný plat. Řekla bych, že z velké části jsou to “jen” absolventi pofiderních VŠ nebo pofiderních oborů na renomovaných VŠ, jejichž práce vyžaduje max. SŠ vzdělání.
Na druhé straně soukromá sféra už dlouho bojuje s návalem drahých absolventů VŠ, u kterých se časem ukazuje, že velké procento z nich jsou v praxi naprosto nepoužitelná nemehla. Ti pak utíkají někam jinam, aniž by státu (nám) měli povinnost vrátit peníze vynaložené na jejich studium. Myslim tím případy, kdy např. vystudovaný lékař prodává léky.
Jak rozumíte slovu kvalita učitele? U ČŠI je nejkvalitnějším učitelem ten, kterého bych se pro strach z žáků nejraději zbavil.
A to víte jak? V dnešní IT době opravdu není potřeba, aby každá školka o jedné, či dvou třídách měla svoji vlastní ředitelku, či administrativní pracovníci. Systém je někdy zbytečně zkostnatělý a spousta ředitelek se nechce vzdát svého teplého místa. Pak dochází k situaci, kdy jsou v jednom městě 2 školky a jedna ředitelka má na starost 30 tříd a ta druhá pouze 5 tříd. Jedno město a obě mají stejné peníze. Přijde vám to v pořádku?
Proč se do toho teplého místa lidé nehrnou? Konkursy se vyhlašují opakovaně, protože se nikdo nepřihlásí. Vidím, že školu vnímáte jako úřad, nikoliv živý organismus. Zásluhou IT stoupla úřednická práce ředitele na neúnosnou míru. Pokud si myslíte, že existuje nějaká provázanost s tím, že odesláním výkazu se údaje zobrazí i dalším institucím, než té, která to vyžaduje, pak jste na hlubokém omylu. V devadesátkách byla pedagogická práce k úřednické práci ředitele v poměru 4:1. nyní je ten poměr opačný. V pořádku? Co je ve školství v pořádku? BTW, pokud má ŘMŠ 5 tříd, pak má 12 hodin přímé vyučovací povinnosti. ŘMŠ s 30 třídami má 6 hodin přímé vyučovací povinnosti. ŘMŠ a 5 odděleními si často musí dělat sama THP sama, kdežto s 30 třídami už má alespoň limit pro úvazek ekonomky. Pokud dojde ke sloučení školek, pak to dopadá tak, že Ř větší školky nechá bývalou Ř menší školky jako vedoucí odloučeného pracoviště a plat jí ponechá stejný jako měla, protože by se jí to vymstilo. Většina práce ČŠI je o udání na tu kterou ředitelku, protože někoho propustila, někomu snížila osobní, nedala odměnu, prý nedělá svou práci, prý učí PSPP v době práce, kdy má vykonávat jinou práci atd. Já mám např. úplnou ZŠ a k tomu MŠ i se svým statutárním zástupcem, tudíž mám 4. stupeň řízení, přesto mám nižší příplatek za vedení než sousední ŘŠ, který má pouze ZŠ a "jen" 3. stupeň řízení. Ne, ve školství neexistuje logika. Je to o známostech, politice ještě více, než tomu bylo za komunistů.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Svatá pravda, pro mne je letos DPP nejsprostší nadávkou.