Zajimalo by mě kolik km na dlouhé vzdálenosti p.Karban s elektromobilem najezdil? Mám s elektromobilem naježděno 35tis km/za měsíc červen 4000km většinu jízd na velké vzdálenosti - při dodržování pravidla - přijezd na nabíječku s 10-20%,nabíjet do 70%, nabíjet na nabíječkách o výkonu 150Kw a více (na TESLA superchargers nabíjím za 9-12,5kč/Kw na IONITY za 12,50Kč-stále levnější jízda než na benzín) - strávím na nabíječce 15-20minut a mám nabito na další 3 hodiny dálniční jízd - za dobu používání elektromobilu jsem na nabíječce nečekal a vždy dojel do cíle bez stresu a včas..... o elektromobilitě se šíří spousta nepravd!!!
Kolik najzedil pisatel km s elektromobilem?? podle napsanych infirmaci bych odhadnul NULU-mam s elektromobilem najezdeno 30tis km z cehoz tretinu nad vzdalenost 600km. Rychlonabijecek je u dalnic dostatek-NIKDY jsem necekal na uvolneni stojanu-za trasu 600km (cca 6hod jizdy) jsem na nabijecce stravil 20minut nabijenim.A jak to je s ekologii baterek-ano dnes u baterek dovazenych z Asie se na 1kwh baterky vyprodukuje 150kg/CO2-u baterek nove generace ktere se zacnou vyrabet v 2025 to jiz bude POUZE 15kg CO2 a od roku 2028 bude pro vyrobu pouzito 90% surovin z recyklace-pouze pro predatavu prumerne spalovaci auto vyprodukuje 58t CO2 za zivotni cyklus-nova generace aut pri pouzivani EU elektriny to bude pouze 25 CO2. A to nemluve ze u spalovacich aut pri platbe za benzin/naftu odhazi v CR vetsina penez do RUSKA.Elektromobily jsou budoucnost zejmena pro ty kterym neni jedno jaka bude budoucnost nasich deti.
pár faktů-porovnání dvou stejných modelů aut se spalovacím motorem a elektro: při použití současného EU energ mixu elektromobil za život cyklus vyprodukuje o 17tun CO2 MÉNĚ než "ropák" (1tuna CO2 = krychle o hraně délky 8m=tedy cca velikost menšího domu), při použití bezemisního energetického mixu rozdíl už je 32tun CO2. Je nutné vědět že v dnešních elektromobilech je baterie z Asie kde na jednu Kwh baterky se vyprodukuje 150kg CO2 - nicméně již v roce 2026 v nově stavěných továrnách na baterky v EU to bude JEN 10KG CO2 na 1 Kwh baterie a již koncem roku 2035 bude EU energetika většinově bezemisní-již dnes elektromobily dávají smysl a v roce 2030 nám velmi spříjemní prostředí v kterém žijeme- redukce CO2 za životní cyklus o cca 40tun CO2 - a to dává smysl.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Duvody proc stredni trida v Cine kupuje elektromobily jsou dva: 1) Cinsky elektromobil je o cca 20% levnejsi nez Cinsky ropak 2)v Cine je stale levna elektrina cimz Cinan setri s elektromobilem cca 80% nakladu na palivo - dotace jsou az zastupny motiv. EU politici prechod na elektromobilitu NEZVLADLI-meli by se poucit!!
2 odpovědi