Zajimalo by mě kolik km na dlouhé vzdálenosti p.Karban s elektromobilem najezdil? Mám s elektromobilem naježděno 35tis km/za měsíc červen 4000km většinu jízd na velké vzdálenosti - při dodržování pravidla - přijezd na nabíječku s 10-20%,nabíjet do 70%, nabíjet na nabíječkách o výkonu 150Kw a více (na TESLA superchargers nabíjím za 9-12,5kč/Kw na IONITY za 12,50Kč-stále levnější jízda než na benzín) - strávím na nabíječce 15-20minut a mám nabito na další 3 hodiny dálniční jízd - za dobu používání elektromobilu jsem na nabíječce nečekal a vždy dojel do cíle bez stresu a včas..... o elektromobilitě se šíří spousta nepravd!!!
No a co já s tím? Teď ještě běžte vysvětlit bojujícím stranám na Ukrajině (a po celé zeměkouli do všech míst s válečnými konflikty) aby přestaly bojovat. Tam se vyprodukuje zplodin, a nejen CO2, ale i jedovaté oxidy dusíku z výbušnin, které nevypustila auta od dob svého vzniku. Jo a ještě by to chtělo ucpat všechny sopky, když už jsme u toho.
Běžte už konečně s tou zelenou demagogií někam, kde slunce nesvítí. Tahle poslední věta nebyla určena primárně vám, ale všem zeleným ideologům.
A k autům - až budou vynalezeny nějaké super baterie s rychlým nabíjením a dlouhým dojezdem, nebráním se koupi. Zatím zůstanu věrný naftě.
dělám to co můžu sám ovlivnit ..... každý by měl začít u sebe v rámci svých možností a nevymlouvat se.... dneska už auta mají dostatečný dojezd a i rychlost nabíjení - včera jsem jel z Budapešti (450km-cca 5 hod) - nabíjel jsem 18 minut rychlostí 140Kw/hodinu- to NENÍ omezení - v roce 2026/27 při zahájení výroby nových generací elektromobilů dojde k srovnání cen mezi elektromobily a "ROPÁKY"
No vidíte. Já jsem najel tento víkend jen cca 500 km. Citroen Jumpy Travel, diesel. Relativně velké a těžké auto, jehož nová elektroverze má dojezd jen nějakých 350 km. Jedno natankování do plné nádrže, cca 7 minut i se zaplacením a mám ještě v nádrži palivo na dalších 500 km. A nemusím řešit topení, v autě mám automatickou klimačku.
zásadní rozdíl - Vaše auto za životní cyklus vyprodukuje 58tun CO2(výroba auta a emise z provozu) a pošlete cca 350tis kč do Ruska za ropu/elektromobil vyprodukuje za stejný životní cyklus 20tun CO2 a spotřebovanou energii je možno vyrobit bezemisně/nejlépe obnovitelně. Před Vaší argumentací ještě doplním - již v průběhu 5 let se budou baterie z elektromobilu z 98% recyklova + elektromobily NEHOŘÍ vice než spalovací auta. (1 TUNA CO2 je objemově krychle o hraně 8 m)
Je vidět jak jste zabedněný a nevidíte dál... Teď tě nesmyslných elektrokrámů jezdí málo kdybych jezdilo 20% vozového parku tak budete u každé nabíječky stát několik hodin...
Porovnaval jsem pokrok/ne-spotrebu. Ve Svedsku se prodava 40% elektromobilu-byl jsem tam pred dvema tydny na sluzebce-u nabijecek zadna fronta-kde jsem zaparkoval jsem mohl nabijet.ZABEDNENY jste tady vy-vyrazte se podivat do zahranici jak to funguje….
Až bude těchto aut u nás jezdit 5 mil. + zahraniční + kamiony, nebude to už 20 minut na "pumpě". I když se počet nabíječek ztrojnásobí. A k tomu větrníky a soláry...
V roce 2000 bylo nemyslitelne ze budeme mit kazdy v kapse mobilmi telefon s 5G pripojenim/moznosti sledovat filmy kdekoliv-a po 20 letech to je realita… s nabijenim elektromobilu to bude podobny (jina cesta neni).
Kolik najzedil pisatel km s elektromobilem?? podle napsanych infirmaci bych odhadnul NULU-mam s elektromobilem najezdeno 30tis km z cehoz tretinu nad vzdalenost 600km. Rychlonabijecek je u dalnic dostatek-NIKDY jsem necekal na uvolneni stojanu-za trasu 600km (cca 6hod jizdy) jsem na nabijecce stravil 20minut nabijenim.A jak to je s ekologii baterek-ano dnes u baterek dovazenych z Asie se na 1kwh baterky vyprodukuje 150kg/CO2-u baterek nove generace ktere se zacnou vyrabet v 2025 to jiz bude POUZE 15kg CO2 a od roku 2028 bude pro vyrobu pouzito 90% surovin z recyklace-pouze pro predatavu prumerne spalovaci auto vyprodukuje 58t CO2 za zivotni cyklus-nova generace aut pri pouzivani EU elektriny to bude pouze 25 CO2. A to nemluve ze u spalovacich aut pri platbe za benzin/naftu odhazi v CR vetsina penez do RUSKA.Elektromobily jsou budoucnost zejmena pro ty kterym neni jedno jaka bude budoucnost nasich deti.
V podstatě je to s těžbou kovů na výrobu automobilu stejné až na tu výrobu baterie, tam je to úplně o něčem jiném. Co se týče ropy....ropa se netěží jen kvůli pohonným látkám. Vzhledem k tomu co se dnes z ropy vyrábí, tak nepočítejte že se díky ele.mobilitě něco změní a co se týče žárovek...tam máte pravdu až do momentu kdy se podíváme na životnost. Věřte že by si ji nikdo tenkrát za ty peníze nekoupil, kdyby věděl že má vysokou degradaci a že než by si ji člověk mohl rozsvítit, tak by si musel třeba dvacet minut počkat než se nabije. Možná by bylo lepší se celosvětově domluvit a snažit o zachování půdy, lesů a pralesů, které jednoznačně dokáží pohltit tepelnou energii a tím přirozeně ochladit planetu.
pěkný nesmysl - pokud se nesníží růst emisí CO2-příroda to nemůž ezvládnout. Jen za každým autem na cestě je 57tun CO2 = pro předtavu 57 středně velkých domů plných CO2.
Začněte více věřit vedeckým poznatkům než něčemu co tady někdo splodí na síti... mějte pěkný víkend.
To tady slyším pořád - to teprve bude. Asi tak, jako když se recyklují 50 let stará odkaliště - taky s stím neví rady, ale technologie už dávno mají.
odkaz na informace k provní recyklační lince NORTHVOLT:
The fully automated recycling process is enabling up to 95% of materials to be recovered from batteries, including black mass which will be supplied to Northvolt for further recycling.
V tom clanku se ale hlavne pise o tech vedlejsich vlivech Vami nezminenych. Treba tezba rud a separace kovu z nich atd. Neco si o teto tezbe taky nactete a pak si hlavne davejte jedna plus jedna dohromady aby vysel ten spravny vysledek a ne pominout rovnici a videt jen ten vysledek.
nebudu tvrdit že je vše vyřešeno - ale nesmí se zapomínat jak se dneska těží kovy materiály na výrobu spalovacích aut a zejména jak se dnes těží ropa/kolik emisí se vypordukuje těžbou a samotnout dopravu.
Ta rovnice již dnes vychází lépe pro elektromobily a za 10 roků to bude jediné řešení ....
s elektromobily to bude stejné jako s úspornými žorovkami před 10 lety-po zákazu standardních žárovek bylo hodně nářku, ale nyní úsporné žárovky šetří 30% energie domácnosti a stojí stejně jako standardní žárovky-teď ale nikdo toto pozitivum něpřizná...
Glabazno..mas tam chybku..elektrokramy jsou prezentovany jako bezemisni..takze NULA.. oprav si ten vypocet..!
budu reagovat pouze na relevantní podněty - budete jeden z těch kteří v životě elektromobil neřídili ale všechno o elektormobilu vědí.
Já mám naježděno s elektromobulem 40 tis km za rok - za palivo jsem ušetřil 80tis kč zatím co vy jste je poslal přes benzinky do R..ka.
To je zatím pouhá vize a co s těmi vyrobenými před tímto datem. Jste přílišný optimista.
realista-recyklační linka je velmi nákladný projekt-vyplatí se až od "nějaké" většího objemu recyklace - proto automobilky vyřazené baterie do teď uskladňovaly/hromadily-po instalaci recyklační linky dojde k jejich recyklaci (technologie už je vyvinutá, proběhne instalace).
s elektromobily to bude stejné jako s úspornými žorovkami před 10 lety-po zákazu standardních žárovek bylo hodně nářku, ale nyní úsporné žárovky šetří 30% energie domácnosti a stojí stejně jako standardní žárovky-teď ale nikdo toto pozitivum něpřizná...
Tak jsem zvědavý jak budeme v r. 2050 všechnu tu zelenou energii recyklovat, nejen baterie, ale i fotovoltaické panely. Se z těch těžkých kovů pokálíme
informace of NORTHVOLT zde: Odkaz
Tak jsem zvědavý jak budeme v r. 2050 všechnu tu zelenou energii recyklovat, nejen baterie, ale i fotovoltaické panely. Se z těch těžkých kovů pokálíme
nebudete věřit ale už v roce 2030 bude pro výrobu nových baterií použito 90% recyklátu a jen 10% nových surovin - jako vedlěší produk při recyklaci baterií bude zemdělské hnojivo... - tyto projekty už běží bod taktovkou společnosti NORTHVOLT
pár faktů-porovnání dvou stejných modelů aut se spalovacím motorem a elektro: při použití současného EU energ mixu elektromobil za život cyklus vyprodukuje o 17tun CO2 MÉNĚ než "ropák" (1tuna CO2 = krychle o hraně délky 8m=tedy cca velikost menšího domu), při použití bezemisního energetického mixu rozdíl už je 32tun CO2. Je nutné vědět že v dnešních elektromobilech je baterie z Asie kde na jednu Kwh baterky se vyprodukuje 150kg CO2 - nicméně již v roce 2026 v nově stavěných továrnách na baterky v EU to bude JEN 10KG CO2 na 1 Kwh baterie a již koncem roku 2035 bude EU energetika většinově bezemisní-již dnes elektromobily dávají smysl a v roce 2030 nám velmi spříjemní prostředí v kterém žijeme- redukce CO2 za životní cyklus o cca 40tun CO2 - a to dává smysl.
Tak to dopadá, když se i celkem dobré myšlenky chopí fanatici ..
pár faktů-porovnání dvou stejných modelů aut se spalovacím motorem a elektro: při použití současného EU energ mixu elektromobil za život cyklus vyprodukuje o 17tun CO2 méně (1tuna CO2 = krychle o hraně délky 8m=tedy cca velikost menšího domu), při použití bezemisního energetického mixu rozdíl už je 32tun CO2. Je nutné vědět že v dnešních elektromobilech je baterie z Asie kde na jednu Kwh baterky se vyprodukuje 150kg CO2 - nicméně již v roce 2026 v nově stavěných továrnách na baterky v EU to bude JEN 10KG CO2 na 1 Kwh baterie a již koncem roku 2035 bude EU energetika většinově bezemisní-již dnes elektromobily dávají smysl a v roce 2030 nám velmi spříjemní prostředí v kterém žijeme.
Na tomto jediném příkladu je vidět, že EU řídí banda neumětelů a je potřeba to změnit. Nikdy jsem nechodil k evropským volbám , protože jako s takovou EU nesouhlasím a byl jsem proti vstupu, ale teď je potřeba něco změnit, tak letos udělám výjímku. Snad se podaří něco změnit, protože podobně smýšlejících a naštvaných lidí je už hodně.
pár faktů-porovnání dvou stejných modelů aut se spalovacím moteorem a elektro: při použití EU energ mixu leketromobil za život cyklus vyprodukuje o 17tun CO2 méně (1tuna CO2 = krychle o hraně délky 8m=tedy cca velikost mensího domu), při použití neutrálního mixu rozdíl už je 32tun CO2. Je nutné vědět že v dnešních elektromobilech je baterie z Asie kde na jednu Kwh baterky se vyprodukuje 150kg CO2 - nicméně již v roce 2026 v nově stavěných továrnách na baterky v EU to bude JEN 10KG CO2 na 1 Kwh baterie a již koome roku 2030 bude EU energetika většinově bezemisní-již dnes elektromobily dávají smysl a v roce 2030 nám velmi spříjemní prostředí v kterém žijeme.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Duvody proc stredni trida v Cine kupuje elektromobily jsou dva: 1) Cinsky elektromobil je o cca 20% levnejsi nez Cinsky ropak 2)v Cine je stale levna elektrina cimz Cinan setri s elektromobilem cca 80% nakladu na palivo - dotace jsou az zastupny motiv. EU politici prechod na elektromobilitu NEZVLADLI-meli by se poucit!!
2 odpovědi