Dá se to řešit obojím způsobem. Proč nebyla učiněna navrhvaná opatření, která navrhovali ekologové a hydrologové, je asi jen o lenosti úředníků. My máme rádi jednoduchá magalomanská řešení. Přitom postupnými dílčími zásahy a navracením přírodě původní meandry se dá dosáhnout za málo peněz lepšího výsledku.
No a? To všichni až doposud spali? Do roku 2050 máne dosáhnout uhlíkovou neutralitu. CO2 je na příděl a teď začali všichni plakat, že to nedávají? Kde jsou ty skvělé levné elektromobily, které evropské automobilky slibovaly? No, jsou, ale v Číně, takže zavedeme vysoká cla, aby se auta u nás nekupovala a ještě víc snížíme konkurenceschopnost evropského automobilového průmyslu, který levná a dobrá BEV neumí.
He3Da nesplnila očekávání. Parametry jejich baterií dnes už nikoho neohromí a tím pádem i množství zájemců bude malé. Už to nemá cenu dál prodlužovat. Možností je zakoupení licence (Panaconic, LG) a začít produkovat konkurenceschopné baterie. Nebo přejít do holdingu nebo tu továrnu prodat zájemci, kteřý má potřebné knowhow. Další odklady jen všechno zhorší. ČR potřebuje baterkárnu, lterá je schopná produkovat alespoň v řádu stovek MWh ročně a kterou pořád nemá.
Pan Smutný nechápe a jako člověk se mýlí. Nikoli poprvé. Jaderná energetika je něco jako holub na střeše, který už brzo uletí. Celá výstavba jaderných bloků bude zatížená takovými riziky, že sliby pana Smutného, že jeden blok bude za 200 miliard (původně za 160 miliard) a že to bude včas a bez korupčních afér a odčepávání "malé domů", mě opravdu nepřesvědčí.
Ustupovat není kam. Green Deal není nějaký výmysl poblázněného politika, ale celosvětový trend. My musíme snižovat spotřebu pohonných hmot tak rychle, jak to bude možné a jediný mechanismus, který je v tržní společnosti možný, je provést to ekonomickými prostředky.
Další věc je, že čím víc to budeme odkládat, tím víc to bude ekonomicky bolet. Pokud ETS2 zavedeme o 2-3 roky později, tak to bude ne o dvě-tři koruny, ale třeba o deset. To je takový skok, že to ekonomicky řada občanů nezvládne.
P.S. V článku je podle mě špatně vysvětlený mechanismus ETS. Povolenky devalvují. To znamená, že každým rokem je jich míň. Jinými slovy, zjednodušeně, CO2 je na příděl a ten se každým rokem snižuje.
Pokud se na to podívám nezaujatě (pokud to jde), tak je jasné, že současný model je neudržitelný. Poplatky na údržbu a výstabu komunikací se budou muset změnit. Svět BEV a ICV je natolik odlišný a současný trend přechodu na čistě elektromobilní platformu je také natolik zřejmý, že poplatky za ujeté kilometry budou asi nejschůdnější řešení. To je pro oba světy společné. Jsou to pořád auta na přesouvání lidí a nákladu.
Pokud se týče dalších poplatků, tak BEV platí emisní povolenky v ceně elektřiny (u nás je 44% pořád fosilní elektřina). To by se mělo narovnat, protože tyto poplatky ICV za fosilní paliva u nás neplatí.
Další příliš nepublikovaná oblast jsou dotace do fosilních paliv, které jsou srovnatelné například s dotacemi do obnovitelných zdrojů. Četl jsem už stokrát, kolik miliard platíme ročně solárním baronům (2008-2010), ale že platíme přibližně srovnatelné částky do fosilních paliv, o tom se nemluví. Není to populární. Přitom je to asi 13,5 miliardy ročně.
Takže co s tím. Asi by měla paliva mít stejnou daň jako ostatní komodity navýšenou o emisní povolenky plus daň za horší životní prostředí a tyto peníze přerozdělit do nemocnic na léčení respiračních chorob a zlepšování životního prostředí?
Grandiho řada je divergentní. Osciluje mezi +1 a -1. Tyhle aritmetické hrátky s nekonečnými řadami jsou sice zajímavé, ale nedávají smysluplné výsledky. Musíte použít jiný matematický aparát, abyste odlišil konečné a nekonečné řady. Je tam jistý průnik, ale je to problém stejného řádu, jestli se alef nula rovná nebo je větší než dvě na alef nula (líp to zapsat neumím). Výsledkem je, pokud se nepletu, že to nemá řešení.
Trochu jsem zalistoval. Těch případů bylo mnoho a příznaky byly velmi podobné. Je zarážející, že ti lidé přes strašlivé utrpení, kterým museli projít, vydrželi tak dlouho při životě. Bez spodní čelisti, bez horní části hltanu s otevřeným hrudníkem a hlavou a kdoví, čím ještě. Panu Byersovi, jak jsem z článku vyčetl, asi zbývalo od první dávky ještě 4-5 let (1927-1932).
Co to tak sleduji, tak v USA není nabíjecí infrastruktura nijak závratná. Kromě Tesla Supercharger, kde je poruchovost velmi malá, do pěti, deseti procent, tak zbylé nabíječky jsou špatně udržované a některé sítě jsou na tom katastrofálně. Až 50% je negunčních (Electrify America?, myslím, že to stavěl VW jako úlitby za podvody s dieselovými agregáty) nebo vysoce chybových. Má to za následek, že Američani se do vákupu BEV moc nehrnou a i ti, kteří BEV mají, dávají dost hlasitě najevo svojí frustraci. To je i jeden z důvovodů, proč si v Americe Tesla pořád udržuje tak drtivý náskok v prodeji BEV oproti ostatním značkám.
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
No, nevím, jestli to pomůže. Vypadá to, že VW v totálním zmatku a krizi. Kdyby se alespoň naučili dělat ta BEV stejně dobře a levně jako Číňani.