V roce 2017 Tesla postavila 100MW/100MWh bateriové úložiště v Hornsdale v Austrálii za asi 3 měsíce. V roce 2024 postavil Wattstor na Slovensku bateriové úložiště 1,5MW/1,6MWh za 5 měsíců. Tleskám. Škoda, že ve článku není i cena. To bych asi i zaplakal. Rozptyl ceny je od $148/kWh do $1 052/kWh (podle velikosti). Řekl bych že se tam nevešli ani náhodou.
Referendum v obci Dalečín, kde obyvatelé odmítli výstavbu větrných elektráren, se konalo 21. září 2024. V referendu lidé hlasovali proti výstavbě s odůvodněním, že větrné elektrárny mohou způsobovat tornáda. Je v Guinesově knize rekordů nějaká kapitola o lidské blbosti? Myslím, že by to zasluhovalo ocenění. Česká republika se zařadí opět někde na špici.
Tenhle článek si musel objednat nějaký fosilhead. Němci o tomto fenoménu samozřejmě vědí a mají řešení. Vzhledem k tomu, že si Energiwende zkomplikovali odstraněním JE, problém se dal čekat, ale není to stopka pro dekarbonizaci. Nestabilní obnovitelné zdroje dostávají baterie, paroplynové zdroje při stejném výkonu snižují emise CO2 na polovinu a Německo intenzivně pracuje na náhradě za vodík amoniak.Problém má naopak ČR. Padáme dozadu mezi rozvojové země. Jsme v OZE v EU na posledním místě a některé rozvojové země nás už dávno predčily. Například Brazílie, Etiopie a další.
Jarda Dědek ode mě dostává nominaci na cenu za nehloupější příspěvek roku. A protože už je prosinec, tak jí taky asi i obdrží. Taková slátanina se opravdu už hodně dlouho nikde neobjevila. Zeptal se Jarda dědek, ČEHO se to týká a jak STARÁ tahle informace je?
Takže ještě jednou po tisící osmé. Týká se to SOx a nikoli CO2. To za prvé a za druhé je to proto, že palivo pro osobní auta nemůže obsahovat síru, takže síra je z ropy uměle odstraněná, zatímco lodní motory jsou odolné, takže síra se neodstraňovala. Ano čtete pane Jardo Dědku správně, neodstraňovala. Ekologické neziskové organizace se bouřily, takže od roku 1.1. 2020 byla povolená norma na SOx snížená z 3,5% na 0,5%. Od počátku příštího roku (1.1.2025) je povolené množství síry v palivu pro zaoceánské lodě snížené na 0,1%. (Pořád je to hodně, proti nějakým 10-15 ppm v palivech pro automobilovou dopravu.)
Pokud se týče CO2, tak veškerá lodní doprava dělá ze všech emisí v dopravě asi 7-15%, zatímco osobní automobilová doprava dělá asi 50-60%. Pro méně chápavé, to jsou poměrná procenta pro emise CO2.
Nepopulární? Nevím o tom.
Prodeje v roce 2023 byly celosvětově přibližně 13,9 milionu elektrických vozidel.
Předpokládané prodeje v roce 2024 jsou přibližně 16,7 milionu elektrických vozidel.
Růst od roku 2022 do roku 2023 byl zhruba 35 % a aktuální odhad pro rok 2024 naznačuje pokračování tohoto vzestupného trendu, i když o něco pomalejším tempem růstu než v předchozích letech.
Takže při studeném motoru je spotřeba diselu 80kWh? No to je teda mazec. To má účinnost asi takovou jako naše FVE, která ale nečnoudí. A pak že nestabilní obnovitelné zdroje jsou zlo. Tady někdo pálí cennou surovinu úplně zbůhdarma a nikomu to už sto let nepřijde divné? Podle mě nastal čas na změnu už v roce první velké ropné krize. A to je už asi víc jak 50 let zpátky.
37
Sledujících
0
Sleduje
37
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Maslovova teorie má jeden nedostatek, a to, že předpoládá jistou hierarchii hodnot jako jedině správnou a neměnnou. Není tomu tak. Lidé jsou různí a mají jiné priority.
Další skutečnost, kterou autor pomlčel je, že prognózy, ale i vývoj v oblasti elektromobility ukazuje na to, že cenové parity i pro malé a levné (relativně) vozy bude dosaženo už nejspíš v roce 2027.
To, v čem má autor dozajista pravdu je to, že auta všechna elektrická nebudou. Za patnáct let bude ale situace ve většině zemí světa podobná, tj. taková jaká je teď v Norsku anebo třeba v Číně, která jako největší automobilový trh kopíruje věrně scénář z Norska a to i bez ohledu na rozdílný energetický mix, a i kulturní a socíální prostředí.
Podobná situace je také například v Indii jaká byla v Číně asi před 5 roky, kde začíná také boom BEV, ale nikoli automobilů. Indové používají většinou daleko skromnější motorky a ve městech tříkolové taxíky. Obměna vozového parku v Indii tak může probíhat velmi rychle, pak tu máme Afriku, například Etiopii, atd...