Jenže to nemá s ekologií nic společného. Čínská elektrická energie je z 60% z uhlí, což ve výsledku znamená, že jejich elektroauta mají větší uhlíkovou stopu než spalovací auta na ropné produkty.
S ekologií to má splečného mnoho. Čistá města bez smogu jsou jen začátek. Uhelné elektrárny začaly svůj podíl na výrobě elektřiny v Číně postupně snižovat tak, jak je nahrazují obnovitelné zdroje. Takže ano, 60% je z uhlí, ale 30% je vítr, slunce, voda plus asi 10% jsou jaderné zroje.
A jinak zdravý? Až na tu hlavu, že? A co letadla, tankery, autobusy, náklaďáky, jak tam chcete narvat elektro pohon, tupé mozky?
Osobní mobilita dělá ve městech asi 70% veškerých emisí. Nechce se mi diskutovat kdo má tupějsí mozek, protože je to bezpředmětné. Čísla hovoří jasně a tohle všechno, co jste vyjmenoval prostě musí skončit. Nejvíc znečiš-tuje osobní automobilová doprava. Takže je logické, začít od ní. Normální je nečmoudit.
Já bych rovnou na každé auto dal povinnou nálepku: „Jízda ve spalováku vážně škodí Vám a lidem ve Vašem okolí“ 😀
Je to pravda. Takže nakonec to dopadne podobně jako s těmi cigaretami. Astmatici, lidé s dýchacími potížemi, CHOPN, záněty průdušek. To všechno smog jednoznačně ovlivňuje a někter stavy vyvolává nebo významně zhoršuje. Kardiovaskulární onemocnění a rakovina, tam je dokazování složitější, ale dopad na dýchací cesty je průkazný.
Dá se to řešit obojím způsobem. Proč nebyla učiněna navrhvaná opatření, která navrhovali ekologové a hydrologové, je asi jen o lenosti úředníků. My máme rádi jednoduchá magalomanská řešení. Přitom postupnými dílčími zásahy a navracením přírodě původní meandry se dá dosáhnout za málo peněz lepšího výsledku.
Je to šílené, je mi líto těch lidí, které to postihlo. Je potřeba začít myslet dopředu a vynaložit na úpravy krajiny a protipovodňová opatření hodně peněz. Místo nákupu zbraní a dalších nesmyslů musí stát lidem pomoci, jinak se tyto katastrofy budou pravidelně opakovat a dál bude docházet k lidským tragédiím a utrpení.
Dopředu jsme měl myslet, když ještě oteplování nenabralo takovou rychlost. Potřebujeme zastavit vypouštění CO2 do atmostféry, ale ani to nebude mít okamžitou odezvu. Řešení následků klimatické změny bude stát hodně peněz.
Pokud etalon evropské automobilové prosperity VW vyhrožuje, že bude zavírat továrny, propouštět lidi, zavádět 4 denní pracovní týden a snižovat mzdy minimálně o 10%, pak nastávají automobilovému průmyslu v EU opravdu špatné časy. A je třeba si uvědomit, jak obrovskou masu lidí tenhle průmysl živí. Jak obrovský je celý dodavatelsko-odběratelský řetězec kolem automobilového průmyslu. To jsou obrovská čísla a během 15 let přijdou všichni o práci.
Protože ty automobilky v budoucnu potřebují prodávat EV a ty jim nikdo nekupuje. Právě tyto továrny nyní VW provozuje pod 50% jejich výrobní kapacity, kdy prodeje EV v Německu mu padly o 69%. To je masivní číslo během jednoho roku.
Ano a a VW si za to může sám. Píšu to znovu, jsou to matláci, kteří neumějí dodat na trh produkt, o který by byl zájem. Viděl jsem recenzi asi tak před rokem jednoho Youtubera. Seděl v ID.5, srovnával to s Teslou a padala slova jako příšerný, šílený, strašný a nemožný. Navíc ho děsilo, kolik za to auto tenkrát chtěli ve srovnání s konkurencí. Pusťte si alespoň konec. Jsou tam slova, která se bohužel rychle naplňují.
Je to likvidace celého průmyslu. Pokud zatížíte výrobce a ne produkt, tak potom mají výhodu všichni, kdo vyrábějí mimo oblast, kde platí kvóty, sankce, povolenky a tak dále.
Domácí automobilky se dostaly do stavu, kdy se spalovacímí motory se nedovedou dostat pod limit CO2, který vyžaduje limit EU. Proto se snažili prodat EV, u kterých se nesmyslně počítá 0 produkce CO2. Jenže ty jsou oproti spalovákům extrémně drahé. Tak zdražili spalováky, dali do jejich ceny částku, kterou dotují EV a částku na pokutu EU. Jenže EV díky tomu nijak výrazně levné nejsou, protože v EU během posledních let zdražilo úplně všechno a všechno se sem dováží. Tedy lokálně vyrobené EV jsou i přes veškeré skryté dotace drahé. Navíc tím jak zdražili spalováky, tak si samozřejmě podkopávají jejich konkurence schopnost vůči ostatním výrobcům mimo EU. Tedy výsledek je takový, že EV vyrobené v EU jsou drahé i spalováky vyrobené v EU jsou drahé. Pokusili se to obejít dvěma způsoby. Jedním jsou PHEV, u kterých mohli napsat, že mají nesmyslnou spotřebu kolem 1,5 litrů na 100km. Ono to za naprosto ideálních podmínek jde, ale musíte každých 100km dobít bataerii a to 95% majitelů nedělá a v očích EU jsou tyto vozy nyní nežádoucí. A druhý pokus o řešení bylo přesunout výrobu EV do Číny, případně jen přejmenovat model čínského výrobce. Ale do toho nyní EU háže vidle, když nahazuje vysoká cla na čínskou produkci a tím pádem vlastně i na modely domácích značek vyrobených v Číně a zase je výsledkem drahé EV evropského výrobce.
EU dostala domácí produkci do dokonalé pasti a není z ní cesta ven, prostě není.
Nebyla to EU. Automobilky se ničí samy.
No a? To všichni až doposud spali? Do roku 2050 máne dosáhnout uhlíkovou neutralitu. CO2 je na příděl a teď začali všichni plakat, že to nedávají? Kde jsou ty skvělé levné elektromobily, které evropské automobilky slibovaly? No, jsou, ale v Číně, takže zavedeme vysoká cla, aby se auta u nás nekupovala a ještě víc snížíme konkurenceschopnost evropského automobilového průmyslu, který levná a dobrá BEV neumí.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Kdo by to čekal ?
Jednou z příčin může být i to že Čína výrobu elektromobilům dotuje a oproti tomu
Evropa trestá automobilky za to že je nevyrábí.
Ideologie jménem GD povede v Evropě zřejmě k velkým problémům jak ekonomickým tak sociálním. Nechápu jak to můžou zodpovědní nevidět. Jako by žili v jiném světě. Dotace všechno nevyřeší a naopak je to cesta do pekel, protože peníze na dotace musí někdo vygenerovat a k tomu je potřeba aby ekonomika prosperovala.
1 odpověď
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
To je zajímavé - čínský Green Deal skvěle funguje a ten evropský Grean deal jaxi nikoliv. Čím to asi bude? Co kdyby to bylo tím, že Číňani v tom vidí příležitost, zatímco Evropa se rochní v minulých vítězstvích a nic měnit nechce?