Je to neuvěřitelný, jak se to mezi novináři a komentátory stále opakuje.
Ale je to zase obráceně, zase obráceně, zase obráceně!
"Fialova vláda se odvrací od Green Dealu, u voličů může uspět"
Všechno vychází od voličů. Politici jsou lidi, kteří souhlasí s nějakým názorovým proudem a rozhodnou se ho veřejně zastupovat.
Představa, že politici rozhodují a lidi se tomu přizpůsobí je zcela mimo. A pak z toho vychází nesmyslné komentáře.
Ano, máme tu ještě jiné lidi, ty, kterým jde jen o moc, nemají žádný názor a dělají to, co chce většina. To jsou v základním stavu populisti a v konečném stavu diktátoři.
A pokud jde o Green Deal, tak už se jasně ukázalo, že některé jeho programy naprosto neodpovídají zadání, nejenže nepomáhají, ale ve svém důsledku dokonce ekologii dlouhodobě škodí.
Takže velká revize je třeba.
On už ten nápad, zároveň svůj byt zcela rekonstruovat a zároveň v něm normálně bydlet, byl mimo realitu.
"Většina špatných podniků není špatná, protože by tam nevěděli, jak to udělat dobře, nebo alespoň lépe, ale protože se jim to nevyplatí."
No a teď si to přeneste na celou společnost a začnete tomu rozumnět.
Je úchvatné, že drtivá většina novinářů u nás, i těch velice renomovaných, tohle vůbec nechápe.
Že když se zblízka podíváte na člověka, tak není špatný, chtěl by věci i dělat dobře, ale tlak okolní společnosti ho donutí dělat věci tak, aby se mu to co nejvíc vyplatilo. Tedy dělá věci špatně, průměrně..
Jediná šance, jak dělat věci dobře, je absolutně společnost ignorovat. Přitom se vám ale nejspíš stane to, že pro většinu lidí se na desetiletí stanete podivnou osobou, s kterou se tak nějak bojí stýkat.
A možná, že to potrvá až do smrti. Stačí se podívat do historie, že lidi, kteří tvořli skutečnou kvalitu byli často oceněni, až když už nežili.
Pochopte tedy, že lidi jsou společností talčeni do průměru a ke stagnaci.
Současná doba je v tom až extrémní, jak skupiny lidí svou stagnaci vystavují na odiv a chlubí se tím. A mají s tím i úspěchy ve volbách.
Ať si pan Tykač nedělá srandu, konzervativní není ani omylem.
On je přesnej typ zestárlého progresivisty, který se bojí, že těm novým už nestačí.
A protože je už starej, tak si myslí, že zachování toho, co si myslel ve dvaceti, je konzervatismus.
Narozdíl od těch mladých má ale dost prostředků, tak je schopen ovlivňovat politiku ve svůj prospěch a to je pro nás to neštěstí.
Jenom doplním k předchozímu komentáři, kdybych se rozepsal o problematice nabíjení a dalších problémů s elektroauty, tak to je na minimálně 5x 1500 znaků.
A to jsem jen poučený amatér.
Jen poznámka, podle výzkumu na ČVUT zhrube před dvěma lety, kompletní provoz elektrouat od těžby po likvidaci v České republice a Německu vyrovná produkci CO2 po ujetí 200 tisíc kilometrů. Až potom má elektroauto nižší emise CO2 u nás. V Polsku nikdy.
Ve Francii je to daleko míň, díky jaderným elektrárnám.
Myslím, že jste vedle.
Já sám nemám auto. Neměl jsem auto nikdy. Protože jsem ani nikdy neměl řidičák. Před nějakými 35 lety, jsem si totiž řekl, proč bych já měl řídit auto, když ho řídí všichni. A prakticky mi to nikdy nevadilo, když jsem to opravdu potřeboval (a to se stalo jen párkrát), tak mě někdo svezl.
Vzděláním jsem elektrotechnik. Nechápal jsem, proč se spalovací auta řídí tak podivně, proč se v nich musí řadit. Pro mě je elektroauto daleko zajímavější a přístupnější.
Takže je jasné, že i když mi je přes 50, tak žádný, až milostný vztah ke spalovacím autům nemám.
Koncept se mi líbí. Jenže, když se o tom před nějakými 20 lety začalo psát, nedávalo mi to smysl. Uběhlo 10 let, četl jsem pravidelně články o vývoji v bateriích a co se hlásilo u prototypů, jako velká změna, vždycky skončilo u velmi malého zlepšení.
A já viděl, že žádný zásadní průlom v bateriích nenastal. Nikde se řádově nic nezměnilo. To bylo před deseti lety a já stále sleduju vývoj v bateriích a stále se nic zásadního neobjevilo. Mám ten dojem, že v příštích 10 letech ani neobjeví.
Když někdo hlásí významný objev, tak je postaven na nějakém speciálním postupu, který nikdo neumí provádět průmyslově. Všichni to zkouší vyřešit, ale nikomu se nedaří vetšinou ani poloprovoz a činnost ukončují.
Bateri jsou zkrátka pořád moc drahé a moc těžké. Já vidím použití elektroaut jedině jako malá městská. Dávání do aut 50, 70, 100 kWh baterie, to je podle mě extrémní plýtvání a ekologická katastrofa.
Kdyby se ty baterie použili na vykrývání nestabilit elektrické sítě, způsobené OZ, tak to dává daleko větší smysl.
21
Sledujících
0
Sleduje
21
Sledujících
0
Sleduje
"Proč tomu tak je výzkumníci netuší"
Tak oni něco tuší, ale jaksi se neví nic najisto 🙂
Kdyby nic netušili, tak ani neví, co mají tou sondou měřit a bylo by to nejspíš k ničemu.