Uplne stejna je v Ohiu v Cedar Point, jmenuje se Top Thrill Dragster. To zrychleni je celkem mazec. Jen se obcas stane, ze vlacek bud vrchol vubec neprejede nebo zustane stat uplne nahore. To pak musi obsluha vylezt po zebriku tech 120 metru a zduchnout do vlacku. Jsem rad, ze jsem pracoval na klasicke, drevene draze :)
Tak schválně, o kom ještě jsme podle autora neslyšeli? Mario Andretti? John Surtees? Stirling Moss? Nebo snad Jackie Stewart...? To je zas titulek. Mimochodem, Robin Miller pár let před smrtí (obou) natočil moc pěknou minisérii Odkaz
Velmi, velmi subjektivni vyber. Pravda, cumak Edselu se zachodovou misou se nepovedl, facelift byl o neco lepsi. Mitsuoka dela mnohem prisernejsi auta (Jidosha, Viewt, atd), Lincoln MKX taky zadna katastrofa neni, Tribeca je docela elegantni, uhlazene SUV a Prowler byla designove pecka, kterou bohuzel zabil slaby V6 a lina prevodovka. Ano, Rodius a Aztek jsou zrudnosti na kolech, ale ten zbytek je velmi diskutabilni.
Nema cenu rozepisovat se o vsem, co je v tomto clanku diskutabilni, ale jednu vec musim zminit. Vyklapeci zadni okno je presny opak "naprosté nepraktické zbytečnosti". Genialni vec. Ve vetsine pripadu oteviram prave jen okno. Neocenitelne je pak v situacich, kdy potrebuju kufr nalozit az po strop (typicky rodinne vylety/dovolene). Otevru pate dvere, dam tam velke tasky, zavru, otevru jen okynko a doskladam tam vse ostatni. A vzpominam, jak je otravne, kdyz se na cloveka kvuli jedne posledni drobnosti vysype pulka zavazadel na zem, a pak to ani nejde zavrit. On autor celkove pise dost dogmaticky...
Vím, že schytám hroznou čočku za všechno, co napíšu. Rovnou za to, že mám kompletně zrenovovanou e46 330i Touring. V době předSUV to bylo ideální auto. Relativně rychlé, vybavené, v rámci možností praktické, zároveň zábavné. Je mi 41, pořád v tom vozím rodinu a toho auta se nevzdám. Baví mě, mám ho rád. Ale faktem prostě je, že SUV by v mé situaci (dvě malé děti v autosedačkách) byla nepoměrně lepší volba. Ideálně X3. Lepší nastupování, nakládání dětí i věcí (třeba kočárku), pro ženu lepší výhled, jízdní vlastnosti velmi dobré (kdo jel s X3/4/5 ví, co ta auta umí), s dieslovým R6 a automatem ZF8 jede za všech okolností skvěle, větší pohodlí, lepší ochrana při nehodě. Nemít tu svoji plechovku až iracionálně rád, dávno bych SUV koupil, protože pro rodinu je to prostě ideální typ auta.
Jako majitel 330i po celkové renovaci (2021) se pod tento článek můžu podepsat. Doufám, že e46 už brzo zmizí ze silnic, protože většina jsou životu nebezpečné vraky. Vytržená zadní nápravnice, geometrii ty auta neviděly X let (natož výměnu silentbloků), shnilé brzdové potrubí, atd. E46 je prostě náročná na údržbu, kterou velmi často nedostává. Těším se, že za pár let zbude jen pár pěkných kusů. Včetně toho mého.
Prosím vás, nechte už e46 spát. Teď už to vážně není auto pro mladý kluky. Těch pěkných už je málo a bez ohledu na cenu potřebujou péči, která je nákladná. Udržovat e46 ve slušném stavu je forma sadomasochismu. Je to auto pro fanoušky, jinak už to prostě nedává smysl. Navíc když na cenovém dne je teď e90. Moje e46 330i před rokem prošla celkovou renovací a běžné s ní jezdím. Vím, o čem mluvím...
Duesenbergy jsou fantastické stroje se spoustou zajímavých technických řešení. Celá trojice Auburn/Cord/Duesenberg patřila ve své době k tomu nejlepšímu. Jay Leno jich pár má, viz tento model J Odkaz
E46 už vymírají. Naštěstí. Typický obrázek zhuntované 318i s nálepkou "Furt bokem" je čím dál vzácnější. Tím líp pro mě. Před rokem a půl jsem zvažoval, jestli se pustit do rozsáhlé renovace své 330i a dnes jsem rád, že jsem to udělal. Vaření lemů, nápravnice a nápravy samotné, diferenciál, brzdové potrubí, kus práce na motoru, spousta dalších drobností, celolak do původní Estoril Blau... Dnes mám jednu z těch e46, které přežijou a rozhodně to stálo za to.
Krasny rozhovor o LeMans 1967. Dan Gurney, A.J. (ej-džej) a Robin Miller, dalsi legenda, ktera uz tu bohuzel neni. Zbyva uz jen Foyt Odkaz 1
V roce 90 by to byla pecka. Nemyslim to spatne, ale vnejsi design, svetla z favorita, vzor potahu v interieru a celkove jednoduche provedeni... Krici z toho devadesatky, leda to prezentovat jako retro. Pan je sikovny, ale stavet neco takoveho v dnesni dobe uz proste nedava moc smysl. Za par korun se da koupit ojety karavan ve vsech smerech lepsi.
Nedavno jsme dokoncili pomerne rozsahlou renovaci me e46 330i. Spousta prace na motoru, podvozku, vyztuzeni a vyvareni karoserie, celolak a nespocet dalsich drobnosti. Jeste porad ho mam jako sve jedine auto (jezdim zhruba dvakrat tydne, max 10k km/rok). Samozrejme si uvedomuju, ze je to dinosaurus a akualni generace aut je uplne jinde, ale e46 me proste bavi svou syrovosti, zaroven ale velmi slusnou vybavou, vcetne te bezpecnostni. Kdyby ne, nedal bych do ni castku, za kterou bych sehnal auto o dve generace mladsi.
Bavit se u dvacetileteho auta o spolehlivosti, je podle me zbytecne. Faktem ale je, ze me nechalo stat jen jednou a mohl jsem si za to sam. Vyjet na delsi cestu se svitici kontrolkou dobijeni proste nebyl dobry napad... Zbytek bylo proste postupne odchazeni dvacetileteho hardwaru.
Oblibenost e46 jako ojetiny snad brzo skonci, protoze se vetsina tech aut rozpadne. Priznavam, ze se casto stydim za ostatni ridice e46. Cena vraku odpovida urovni tech, kteri je ridi. Ale kolobeh se opakuje a nejpozdeji do peti let zustane jen par peknych kousku. Jako ten muj. Pak bude jezdeni s moji e46 jeste zabavnejsi 🙂
Pred dvema lety jsem mel velmi vaznou formu GBS. Panovi ochrnuly jen koncetiny, me to vypnulo uplne. Vsechno svalstvo, oblicej, polykani, nakonec i dychani. Pet mesicu na JIP, z toho 3 na plicnim ventilatoru, absolutne nehybny a neschopny komunikace. A ted mam podstoupit riziko opakovani takto brutalni nemoci jen proto, abych se vyhnul vladni buzeraci, kdyz si chci jit zaplavat? Absurdni...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nechapu, v cem spociva monopol Apple. Pokud chci bezpecny, uzavreny system, koupim Apple. Pokud je mi to ale jedno a preferuju otevrenost systemu, koupim Android. Moznost vyberu tady jednoznacne je. EK si z Apple proste jen chce udelat dojnou kravu. Nic jineho v tom neni.
1 odpověď