Pro pevnost a mechanické vlastnosti pneu je rozhodující relativní tlak, tedy rozdíl mezi tlakem v pneu a okolním. Takže jestliže poklesne tlak okolí, tak pneumatika je více namáhaná. Takže není pravdou, že pokles okolního tlaku nemá na ni vliv. Ale změna rozdílu o 0,2 baru je skutečně zanedbatelná. To větší vliv má spíše teplotní roztažnost vzduchu při zahřátí pneu. V každém případě na taková drobná přehuštění je pneumatika konstruována.
Jenom k hlavičce článku: Vozidla vládních činitelu mají stále přednost před sanitkami! Jenom tenkráte to bylo ustanoveno pouze ve vyhlášce (..provozu na pozemních komunikacích..) nýbrž dnes je to stanoveno již zákonem! Takže v tomto ohledu došlo ještě ke zdůraznění papalašstvi. No a že to byly Tatry? Protože vláda dala zakázku vlastnímu československemu podniku, takže byly ve vozovém parku vlády. Nyní jsou to jiné znaćky, převážně německé, takže peníze českých daňovych poplatníků už nezůstávají doma, ale putují do Německa. Jednoduché že?
Někdy v r.2014 jsem v Maďarsku, na Balatonu, v Siofogu viděl typický stánek s "natáčkama" na trdelník v přesně stejné výbavě i designu, jako u nás na poutích. I lidé od stánku chodili se stejným vyrobkem. Jen nápisy byly v maďarštině. Hned jsem si to dál do překladače a světe div se: "Pravý maďarský"Trdelník (to slovo trdelník jsem si domyslel, protože překladač jej nedokázal přeložit. Nicméně mne to pobavilo. Ihned jsem si tenkrát pomyslel: Žádný staročeský, ale opět mezinárodní rychlotěsto, v podstatě jako na langoš, koblížky a podobně, akorát v novém kabátě, tentokráte pečené a na sladko.
Škoda, že článek nevysvětlil, jak je možné, do platformy která 4x4 neumožňuje, pohon všech kol vůbec nějak realizovat? Vždyť v tom voze, kromě venkovních plechů nezůstane nic původního, nebo bez úpravy. Jenom snad v dokladech tovární značka. Jak se u takového auta řešila homologace? Crash testy? Emise? Nebo je to jenom soutěžní speciál? Ale k čemu? Jen jako muzejní exponát?
Zvážit hromadnou žalobu, ale ne na výrobce, ten nic neporušil. Nýbrž na státní orgány, které zapříčinily vznik této situace!!! Jestliže byl vůz vyroben či homologován podle nějaké v té době platné metodiky, není možné jej posuzovat podle metodiky jiné. Pokud ano, tak je to konec právního systému. Kdy právo popírá právo!!!!
Lidé elektry nechtějí ani s dotacemi. Všichni, nevím proč, si představuji auta jako hračky pro dospělé, ale tak tomu není. Ve většině případů je auto stroj, který slouží k obživě. A takto musí také pracovat, ne ztrácet čas nabíjením, na které není (a nikdy nebude) dostatečně dimenzovaná energetická siť. Navíc kompletní řetězec dopravy energie od spálení jakéhokoliv paliva od výroby energie až po přenos na kola elektroauta má tak mizernou účinnost, že nikdy nemůže být konkurenceschopný přeměně energie z paliva v místě potřeby, tedy v samotném voze.
Je to tam právě uvedeno. Jednalo se o dvě porce, teda jedna porce za 250 Kč. Což je za takový pokrm cena přemrštěná.
To, co píšete dál je pravda, ale jestli se tady lidem radí to, že když se nám ta jídla u těch stánkařů zdají drahá, tak ať je nekupujeme, tak přesně tak mohou postupovat ti stánkaři u těch pronajímatelů.
Také mohou všichni svorně odmítnout platit tak vysokou cenu a pak by asi oni nejlépe dosáhli toho, že by pak mohli ve stáncích prodávat pokrmy za rozumné ceny.
Takhle to nedopadne dobře pro nikoho. Stánkaři budou zřejmě to neprodané jídlo vyhazovat, lidí na takových akcích bude ubývat a město nebude mít komu ta místa pronajímat.
Ano, souhlasím s Vámi. Je to tak, ale není potřeba lamentovat nad drahotou, cena se buď upraví sama, nebo problém zanikne úplně.
.. ke kontextu bych řekla jen tolik, že jsme byli v dětství trestaní jak doma, tak i ve škole a nebylo to nic zvláštního...pak kdosi začal pokukovat na metodu výchovy v západních zemích, kde se děti nechávaly růst jak dříví v lese, začala se zdůrazňovat osobnost dítěte vedeného bez jakéhokoliv nastavení mantinelů a kam to vede se můžeme přesvědčovat nyní i my...vůbec netvrdím, že je správné fyzické trestání dětí - tedy nějaké týrání, ale jako nám dříve neuškodilo sem tam pár pohlavků, když už to nešlo po dobrém, tak by to neuškodilo ani dětem dnes...nepamatuji spolužáka, který nedostal od rodičů pár dobře mířených a sem tam i ve škole...nikdo z nás si doma nikdy nestěžoval, aby náhodou neschytal ještě další nášup 🙂...vyrostli jsme bez těch všelijakých traumat, co jsou dnes popisovány odborníky, bez školních psychologů a chovali jsme k rodičům, učitelům a starým lidem úctu...a dnes? ...dnešní děti neví vůbec co to je!...jsou agresivní i samy k sobě
A velmi důležitý aspekt byl, že rodiče a škola táhly za jeden provaz. Dnes jsou mnohdy proti sobě. A dítě to ihned využije, samozřejmě ve svůj prospěch.
Hele nepřeháněj... 6x víc nečmouděj... Čmouděj prostě plus mínus stejně... Co mě ale irituje, když někdo tvrdí, že to je bez-emisní....
Nepřeháním. Účinnost jakékoliv tepelné elektrárny je cca 37%. Takže v tomto okamžiku jsou oba stroje srovnatelné. A teď počítej se mnou (pracuji v energetice). 1. Transformace z VN na VVN -5% 2. Ztráty vedení -5% 3.Transformace VVN zpět na VN -5% 4. Ztráty vedení -5% 5. Transformace z VN na NN -5%. 6. Ztráty vedení -5%. Nyní jseš před nabijeckou. 7. Nabíječka -5%. 8. Akumulátor nabíjení -15% 9. Akumulator vybíjení(provoz) -15% . 10. Frekvenční měnič (driver) motoru v autě. -5%. Vlastní motor. -5%. Do toho si započítej vytápění po 9 měsíců v roce v našich podmínkách (spaloval vytápí zdarma odpadním teplem). Takže si sám prepocitej, kolik fosilního paliva se musí spálit v elektrárně pro ujetí 1km elektromobilem a kolik spalovakem. Tomu odpovídají samozřejmě i emise. A kdybys nevěřil těm procentům, tak si je aniž třeba z 5. Na 3. Ale to už je nereálný strop. Beze ztrát nic nejde. A až to spočítat, zjistíš, že parní stroj z r. 1919 byl úspornější než moderní elektromobil.
To bude legrace, až se procentuelní zastoupení spalovacích aut prohodí s elektromobily. V pozemních parkovištích budeme moci skladovat brambory, protože budou prázdná, na dálnicích budou v odstavných pruzích parkovat kontejnery s vodou pro namáčení elektromobilů, a pro elektrokamiony bude každých pár kilometrů rybník, protože elektrokamiony do kontejneru nevejdou.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ladu Nivu si nikdo nekupuje kvůli výbavě.
Ta je určena pro práci v terénu a ne pro zábavu trdlům, které se bez asistenta nedovedou rozjet do kopce. A za mne: "co v autě není, to se nemůže pokazit".