Problém elektromobilů je rychlá jízda po dálnici a když je ještě mráz, další velké množství energie se spotřebuje na topení. Na dálnici na WLTP dojezd zapomeňte. Jak měl jednu dobu uvedeno na svých stánkách Peugeot při rychlosti 130 km je dojezd poloviční oproti WLTP a použitím topení se dojezd může snížit o dalších 30 - 35%. Tudíž z letního WLTP dojezdu 300 km (Peugeot 208e) je reálný zimní dálniční dojezd cca 100 km. A odpovídám to i mé osobní zkušenosti. Vozem s 50 kWh baterii prostě v zimě trasu Praha-Pardubice a zpět po dálnici bez dobíjení nedáte. Elektromobilisté to řeší tím, aby se aspoň trochu přiblížili papírovému WLTP dojezdu, tak se se svými supersilnými Teslami plazí v pravém pruhu rychlostí 110 - 120 km v hodině a v zimě v kabině mrznou. Letos na jaře jsem absolvoval cestu Praha - Split (1000 km) s PHEV, tedy v praxi na benzín - doba jízdy s několika přestávkami 12 hodin. Den před tím jel kolega s Teslou Model 3, LR , dual motor. Musel 4 x nabíjet a jel pomalu, tudíž mu stejná trasa trvala celkově 15,5 hodiny. Cestu prodlužovalo nejen nabíjení, ale i to že Hyperchargery nejsou často umístěny přímo u dálnice a je třeba si udělal zajížďku 10 km z dálnice nějakým menším městem. Dalším faktorem je snaha jet úsporně, tj. nějakých 110 - 120 km/h. Na volné české nebo chorvatské dálnici jedou fosilní auta 140 - 150 km v hodině, a tedy o cca 25% rychleji než spořící elektromobil. Pro mě je 12 hodin maximum, které v autě vydržím sedět, nikoliv řídit, a musím se s někým prostřídat. Jinak EV fandím, ale nechal bych to na trhu, tlak ze strany EU je špatný.
Udáváte dálniční zimní dojezd (se zapnutým topením) 180 km (oproti udávanému WLTP dojezdu 320 km). Při jaké rychlosti to testujete ? Při zákonných 130 - 140 km, nebo při šetřivé rychlosti 110 - 120 km/h ? Nebo ještě méně ? Testoval jsem vůz se stejnou baterii (50kWh) a motorem 100 kW - Peugeot 208e a sotva jsem v zimě dojel z Prahy do Pardubic (cca 120 km).
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Hezky sepsáno. Bohužel budeme muset čekat až do dalších voleb do evropského parlamentu, teprve pak ti šílenci se zeleným mozkem a zeleným zákalem v očích přestanou ničit evropský průmysl a omezovat či přímo terorizovat evropské daňové poplatníky nesmyslnými předpisy a rozhodnutími.