Tento komentář byl smazán uživatelem.
Temu dodává zboží tak za 12 dni a doprava je vždy zdarma. Balíčky mi chodi do zásilkovny. AliExpress dodává zboží za 3 týdny až 3 měsíce. Bohužel přes Českou poštu, takže se mi opakovaně občas nějaká zásilka ztratí. Naštěstí tam typicky kupuji jen nějaké drobnosti.
Žádný oběd není zadarmo a pokud někde prodává za 37 a přitom cena i v base loadu je 160, tak to prostě někdo zacálovat musí, tj.stát na dluh. A tím se to rozjíždí. Nám to takhle rozjel loupeživý estébák.
Slováci mají dlouhodobý kontrakt a ne plyn z burzy jako my. To není dotovaná cena. Sleduji nabídku od SPP dlouhodobě, ještě vloni jsem měl fix od SPP.cz za 900 Kč bez DPH.
Ten rozdíl zaplatí slovenský daňový poplatník tak jako tak. Nebuďte blbej.
Pane to se mýlíte. Proč by to měli platit daňoví poplatníci, to není dotovaná cena. Ještě vloni jsem ji měl taky. Slováci mají dlouhodobý kontrakt na plyn z Ruska, zrovna jako další země. Třeba Rakousko: Trubky na plyn vedou z východu už od dob socialismu. Do Čech už v loni a v druhé polovině roku 2021 tekl ruský plyn přes německé překupníky za výrazně vyšší ceny. Nyní co USA vyhodili do vzduchu Nordstream, tak už to bude jen trochu plynu z Norska a pak několikrát dražší LNG z USA. Vloni jsem platil za plyn na topení 50 000 protože jsem měl fix na 900 Kč bez DPH za MWh, letos budu platit strop ve výši 2500 Kč bez DPH za MWh což bude cca 140000 ročně.
Problém elektromobilů je rychlá jízda po dálnici a když je ještě mráz, další velké množství energie se spotřebuje na topení. Na dálnici na WLTP dojezd zapomeňte. Jak měl jednu dobu uvedeno na svých stánkách Peugeot při rychlosti 130 km je dojezd poloviční oproti WLTP a použitím topení se dojezd může snížit o dalších 30 - 35%. Tudíž z letního WLTP dojezdu 300 km (Peugeot 208e) je reálný zimní dálniční dojezd cca 100 km. A odpovídám to i mé osobní zkušenosti. Vozem s 50 kWh baterii prostě v zimě trasu Praha-Pardubice a zpět po dálnici bez dobíjení nedáte. Elektromobilisté to řeší tím, aby se aspoň trochu přiblížili papírovému WLTP dojezdu, tak se se svými supersilnými Teslami plazí v pravém pruhu rychlostí 110 - 120 km v hodině a v zimě v kabině mrznou. Letos na jaře jsem absolvoval cestu Praha - Split (1000 km) s PHEV, tedy v praxi na benzín - doba jízdy s několika přestávkami 12 hodin. Den před tím jel kolega s Teslou Model 3, LR , dual motor. Musel 4 x nabíjet a jel pomalu, tudíž mu stejná trasa trvala celkově 15,5 hodiny. Cestu prodlužovalo nejen nabíjení, ale i to že Hyperchargery nejsou často umístěny přímo u dálnice a je třeba si udělal zajížďku 10 km z dálnice nějakým menším městem. Dalším faktorem je snaha jet úsporně, tj. nějakých 110 - 120 km/h. Na volné české nebo chorvatské dálnici jedou fosilní auta 140 - 150 km v hodině, a tedy o cca 25% rychleji než spořící elektromobil. Pro mě je 12 hodin maximum, které v autě vydržím sedět, nikoliv řídit, a musím se s někým prostřídat. Jinak EV fandím, ale nechal bych to na trhu, tlak ze strany EU je špatný.
Tak já myslel, ze mou cestu do Itálie jste viděl.
Nemusím si nic obhajovat. Já jsem prodal M3, R8 a Audi SQ7 a koupil si dva elektromobily. Kia EV6 a Hyundai Ioniq 5.
Nabijim cca 230 kW výkonem na Ionity a je mi to fakt zcela jedno, jestli tam budu 10 nebo 30 minut. Naposledy jsem někam spěchal před 15 lety.
Ještě jedna poznámka. Nemusíte neustále všichni opakovat, kolik dojede spalovací auto a za jak dlouho se natankuje. Ani jeden majitel elektromobilu nespadl jen tak z Marsu.
Moc dobre vím jak funguje spalovací auto, ale zpět do nej me už nikdo nedostane. Ten zážitek tuposti, nemotornosti, vibrací, lenosti, hluku a nutnosti používat brzdový pedál už nechci zažít.
Mimochodem za 4 měsíce mám 30000 km s Ioniqem, můj roční nájezd je 80000 cca. Vše chci už teď řešit jen s elektromobilem.
Jinak všechna ma videa najdete na Akcelerace Electric.
Dobrý den, vaše video o cestě do Itálie jsem předtím neviděl, protože jsem reagoval na video pana Staňka (Electro Dad). Toto vaše video - respektive část 3. jsem shlédl až nyní. Nicméně je to trochu jinak než uvádíte výše, že nabíjíte 10 až 30 minut. Podle videa nabíjíte typicky 30 - 45 minut (konkrétně 28, 44 a 30 minut) a nabíjecí výkon zdaleka nedosahuje oněch deklarovaných 230 kW. (Ono nabíjení 230 kW - tj. proudem cca 3C by ani nedělalo bateriím dobře.) A na těch 4 nabíječkách jste tedy strávil dohromady minimálně 2 hodiny. A nevím proč bych si měl trasu, kterou ujedu normálně za 10 hodin včetně přestávek prodlužovat o další 2 hodiny a přijet až za tmy. Už vidím nasrané tváře spolucestujících, kteří musí každých 200 - 250 km minimálně půlhodinu čekat. Samozřejmě neřídím sám, ale na takto dlouhé trase se střídáme. Tudíž kdo neřídí, odpočívá. Jak říkám, elektromobilita se mi libí, má své neoddiskutovatelné výhody, ale nechci se vzdát svobody dlouhého dojezdu, tudíž mám plug in hybrid. A při rychlosti nad 60 km/h nepoznám zda jedu na elektriku či spalovací motor, pokud se nepodívám na palubní desku. Hluk a vibrace nedělá motor, ale kola a proudění vzduchu a tomu se nelze vyhnout ani u elektromobilu. Po Praze jezdím na elektriku a dlouhé trasy na fosilní palivo bez nutnosti častého a pomalého nabíjení.
Super. Jsem rád, ze jsme vás pobavil. Nebudeme si hrát na domnelé kamarády, kteří všichni mají Tesly a kdoví co ještě. Teď se pobavím zase já.
Existuje kanál, který tyto 1000 km výzvy dělá. Jezdí se 1000 km v Norsku za všech podmínek a v rámci všech období roku.
Takže se mrkněte na Bjorn Nyland a tam to uvidíte.
Tady ještě finální tabulka:
Nevím sice co znamená v pojetí vašeho světa “plazit se”. Já jel 980 km do Itálie stále 145-150 km/h. Bez nejmenších problémů. Vítejte v realitě.
Chápu že jste si asi koupil drahý elektromobil s velkou baterii 80 - 120 kWh a tudíž si musíte tuto investici vnitřně obhájit. Mě se také elektromobilita líbí, ale je dobrá do města a blízkého okolí, zkušenost na delších trasách není dobrá. A topení v zimě zkracuje dojezd o dalších 30 - 35%. Fakt mě nebaví každých 200 - 300 km ztrácet čas u nabíječky, jednou za 600 - 1000 km natočím během 1 minuty plnou nádrž , během dalších 4 minut zaplatím a odskočím si na WC a za 5 minut odjíždím.
Kolik krát jste na té trase 980 km do Itálie nabíjel a jakým vozem jste jel ? Kolik byl celkový čas strávený u nabíječek ? Uvědomte se následující neoddiskutovatelný fakt, který si můžete kdekoliv ověřit. V jednom kg nafty nebo benzínu je uloženo asi 12 kWh energie. Pravda, spalovací motor má účinnost cca 30%, ale i tak je využitelná energie cca 3 - 4 kWh z 1 kg. Do 1 kg baterii můžete uložit tak 0,15 - 0,2 kWh. Tak to prostě je. A když během jedné minuty natankujete do nádrže 60 litrů benzínu a nafty, tak dobíjecí výkon je cca 36 MW. (36 000 kW). Se započtením 30% účinnosti motoru je to stále 12 MW. A i když lepší elektromobily dokážou nabíjet výkonem 120 kW je to stále 100 x pomalejší než 12 MW. P.S. Plazením nazývám jízdu rychlostí 110 - 120 km/h (dle tachometru) po dálnici, kde je dovoleno jet 130 km/h. Nicméně většina normálních vozů se spalovacím motorem jede rychlostí 140 - 150 km dle tachometru (což je reálně tak 130 - 145 km/h), v pravém pruhu se drží elektrovozy Tesla model S a 3 nebo WW ID 3 nebo ID 4. Pouze tak každý 10. elektromobil jede rychlostí srovnatelnou se spalováky.
To jste mě pobavil pane. Za 10 hodin neujedete elektromobilem 1000 km ani náhodu. Teď jsem jel cca 1000 km do Chorvatska (trasa Praha Trogir). Kamarád jel s svým známým Teslou model 3 dual motor, long range - museli 4 x nabíjet a plazili se klasickou elektromobilovou rychlostí a tudíž jeli 15,5 hodiny. Vyrazili brzy ráno v 6 hodin a dorazili v 21:30 za hluboké tmy. Já jsem jel plug in hybridním vozidlem, na hranici rychlostních limitů - nějaké to čekání na chorvatsko slovinské hranici + 2 menší zacpy - doba jízdy 11 hodiny. Výsledek: cesta běžným vozidlem byla 1,4 rychlejší.
Udáváte dálniční zimní dojezd (se zapnutým topením) 180 km (oproti udávanému WLTP dojezdu 320 km). Při jaké rychlosti to testujete ? Při zákonných 130 - 140 km, nebo při šetřivé rychlosti 110 - 120 km/h ? Nebo ještě méně ? Testoval jsem vůz se stejnou baterii (50kWh) a motorem 100 kW - Peugeot 208e a sotva jsem v zimě dojel z Prahy do Pardubic (cca 120 km).
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
To se musíte zeptat někoho jiného, ale oni ji mohou nakoupit v patřičném množství už v létě. Pronabíjí se za rok 1GWh tak nakoupí v létě 1GWh zelené a je to. Vždyť ji nemusí nikde skladovat po celý rok. Je to jen o nákupu a prodeji.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Vy asi nejste technik. Elektřina se nedá ve velkém skladovat. V létě sice mohou nakoupit čistou energii z FVE, ale v zimě vám místo ní dodají špinavou, jejiž složení je dané aktuálním energetickým mixem. To je ted v zimě cca 40% z jádra, 50% z uhlí a zbytek s ostatních zdrojů - pálení biomasy a plynu.
1 odpověď