"České aerolinie začátkem října změnily svůj obchodní model. Staly se řídící společností skupiny Smartwings s majoritním podílem ve společnosti Smartwings."
Takže ČSA vlastní Smartwings, ale přejaly jejich kódy letadel. Škoda, sto let historie OK kódu skončí v propadlišti dějin...
OK nikde nekončí, imatrikulace letadel OK pořád zůstane. Však je to i v článku... "zmizí jen cestujícím z letenek".
Takže místo OK766, tam bude QS1036. To by mě zajímalo, kolik cestujících zrovna tohle zkoumá.
Neskenuju v prodejně. Všechno skládám do vozíku, vyložím na kase a vrátím do vozíku. Tašky sebou nenosím, ty jsou v kufru auta, kde si teprve nákup vyskládám. U nákupu do tří tisíc bývá toho zboží přece jen dost a nejsem magor abych se tahal s taškama po place. A 20 minut ve frontě nestojím, do Lídlu nejezdím. Zatím se mi stalo jen jednou, že jsem jel na menší nákup (do tisícovky) a náhle byla uzavřena normální pokladna a amplion vyzýval zákazníky aby se přesunuli k automatické pokladně, protože obslužná kasa je zavřena. Nechal jsem jim tam ten vozík, sednul do auta a jel nakoupit do hytlemarketu u kilometr dál.
EDIT: Zatím jsem v žádném hytlemarketu nikde podobnou vymoženost (scaner u každého druhu zboží) ani neviděl.
Druhé a čtvrté souvětí si mírně odporují, hytle...
"Co je psáno-to je dáno" ... v tom máte pravdu, jenže já vycházel z pravidel sázkové kanceláře o jednoznačně stanovených podmínkách a bezpochybném určení vítěze ... atd., atd., kdy při jakékoliv nevyvrácené pochybnosti si sázková kancelář vyhrazuje odstoupit od uzavřených sázek a pak by se zpět vyplácely jen vklady. Pokud to skutečně skončilo výplatou - tak, jak píší novináři, sázková kancelář i přes absenci cílové fotografie a tudíž jednoznačném neurčení vítěze, vše vyřešila po svém a tím porušila/nedodržela smluvní kurz jednotlivých sázek, i když bezesporu odstoupit mohla, takto riskuje možné žaloby.. Ale je to snadno vysvětlitelné, neboť tentokrát vzhledem k objemu vkladů značně převyšujícím předpokládaný objem výplat to bylo pro ni ekonomicky výhodnější. Hezký den.
Žádné "po svém". Tyhle situace má snad každá sázkovka podchycené v herním plánu, stejně jako třeba skreč v tenise nebo nedohrané utkání.
"Nárok na Výhru se snižuje v závislosti na pokrácení kurzu v případě, že se na stejném
místě (pořadí) umístí dva nebo více účastníků Události."
Řeknu to jednoduše, petku zmačkám a vyhodím do naší krabice na plast, jednou za týden to vynesou do kontejneru. Nehodlám mít doma byť jen jedinou nepoškozenou petku a určitě s každou petkou nepoběžím do krámu, za týden jsme schopni nastřádat 10-15 petek (jsme velká rodina), to bych musela mít alespoň duchodcovskou tašku na kolečkách nebo autem. Ne, prostě ne.
A jak těch 10-15 plných petek dostáváte z obchodu domů?
...za totáče v každé Horní- Dolní hospoda kde to jen hučelo a pivo teklo proudem- nyní skoro každá Horní- Dolní bez hospody ( ale s Vietnamcem který prodává lahváče)- kde asi současni soudruzi udělali chybu??🤣
Protože to byl de facto národní podnik a prostě tam byly a držely se v provozu, ať už na sebe vydělaly nebo ne.
A na vísce se 100 obyvateli se prostě hospoda těžko může uživit (pokud to není nějaké turistické místo).
No a cena piva byla taky daná, za 1,70 Kčs se ani nevyplatilo tahat se s lahváčema.
Ani mne netěší vysoké ceny piva, ale také mne netěší vysoké ceny másla, pečiva, masa, drogerie, nafty, bydlení apod. Článek psal evidentně autor, který toho o výrobě piva a provozování restaurace mnoho neví. Naprosto nemá pravdu v tom, že je za drahým pivem pouze nenazranost. Pracuji jako obchodní manažer právě pro pivovar, denně komunikují s provozovateli restauraci. Tedy po pravdě,jak to je. 1. Zvýšení cen energií a DPH se do cen piva výrazně promítlo. Nelze totiž brát v úvahu jen energii na výrobu piva, ale také to, že došlo k výraznému zdražení surovin, ze kterých se pivo vyrábí. K tomu stouply náklady na dopravu a také jsou vyšší náklady na zaměstnance. Pivovar má také náklady na údržbu apod. Zkrátka vše se zdražilo. V našem pivovaru jsme se snažili ceny udržet, ale nešlo to. Byli bychom v mínusu. 2. Paradox je také v tom, že lidé začali šetřit a v restauracích klesla spotřeba piva. Co to znamená? Čím méně lidí pivo pije, tím je dražší. Proč? Protože pokud pivovar sníží výrobu má vyšší náklady. Čím více se totiž piva uvaří, tím nižší jsou náklady a tedy i cena. 3. A jsme u restauraci - nejsou nenažrani. Čím méně hostí jim chodí, tím vyšší musí dát marže jinak nepřežijí. Provoz restaurace je náročný. Vysoké nájmy, které se s trendem zdražování vyšplhali nahoru, drahé energie, zaměstnanci, údržba, to vše je neskutečně drahé. Je třeba si uvědomit, že v restauraci neplatíte pouze za pivo, ale za kulturu, obsluhu, vybavení, světlo, teplo apod. Pokud chce někdo v restauraci pivo za cenu lahvace ze supermarketu je to nesmysl.
Čím méně hostů chodí, tím vyšší musí mít marže?
Akorát, že alespoň někde se to určitě odehrálo obráceně.
Klidná a stojatá voda a orgán se může pominout? Zřejmě moc práce nemají, když zevlují a prudí. Ne všichni jsou povodní postiženi, tak proč by se nemohli věnovat sportu? On je rozdíl, jestli se nějaký mamlas baví v dravém proudu řeky nebo na klidné kaluži.
Sportu ať se věnují na přehradách k tomu určených. Křižanovice I+II je zdroj pitné vody, takže je tam všeobecně zákaz vstupu.
A co jako udělali na té stojaté vodě tak strašné hrozného ? Povodně byli i dřív a budou i v budoucnu. Tak to prostě je. Toto není případ toho strelce co šel surfovat v Praze do Vltavy 🤣
Je to rezervní zdroj pitné vody pro Pardubicko a Chrudimsko, takže je tam zákaz koupání, rybolovu a vstupu všeobecně. Stejně jako Křižanovice I.
Abych poznala tu kterou zemi je třeba žít tam nejméně rok. Pracovat ,cestovat ,poznat historii , současný život ,obyvatelstvo. Takže cestování co provozuje tento panáček moc nevěřím.
On radí, kam cestovat. Ne kde žít.
Když někam jedete jako turista, stačí vám vědět, jak se tam jako turista budete cítit. Nějaké hluboké znalosti o zemí jsou k dvoutýdenní dovolené zbytečné.
Aby člověk poznal, že jsou v Egyptě lidé otravní nebo se necítí v Somálsku bezpečně, k tomu tam opravdu nemusí tvrdnout rok.
Stravenky: všude píšou, že na stravenky nevrací a většinou se ke stravence doplácí v hotovosti, takže dýško je zajištěno.
S dovozem jídla zase ušetří za číšníka, mytí nádobí, úklid po hostovi. A objednávají si u nich lidi, co by do hospody v životě nešli, takže se jjim to asi vyplatí.
Ušetří možná tak trochu vody a saponátu. A ještě vodu, co host spláchne na WC. 🙂
Na personálu toho moc neušetří - ten číšník tam bude (a tedy ho musím platit) tak jako tak, ať si objednám na místě nebo s sebou.
I další velké náklady jsou v podstatě fixní - nájemné, elektřina, plyn.
Pokud se podniku vyplatí dělat rozvozy i přes nemalé provize, samozřejmě jim to přeji. Ale tím se znovu dostáváme k otázce, proč tolik křiku pro 1 % za karty...
Nebrat karty je svaté právo každého obchodníka.
Ale nechápu ten povyk pro 1 %, když kvanta podniků stále bere stravenky, kde jsou poplatky násobně vyšší (nemluvě o době proplacení).
Že by kvůli tomu, aby přilákali zákazníky? Není to nakonec s tou kartou stejné?
A pokud půjdeme ještě dále: proč tisíce restaurací rozváží své jídlo přes Foodora/Wolt/Bolt, kde platí provizi klidně i 30 %?
Ať jdou do háje pořád s těmi katastrofickými scénáři. Ještě dva dny nazpátek trvali na tom že nebudou bílé vánoce.... a teď najednou 40 čísel sněhu na štědrý den........no to je teda opravdu katastrofa......
Ano, pravděpodobně nebudou bílé Vánoce a ano: klidně až 40 čísel sněhu může spadnout.
To se navzájem nevylučuje.
Stejně jako v létě na horách nikdy nejsou třicítky. Překvapivé, že?
8
Sledujících
1
Sleduje
8
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Co se stalo s rybami, kdysi jsem tam chytal pěkné candáty ?
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nic. Přehrada je vypuštěná jen napůl.