Ale jde, jen se na to Evropa vys…. , zatím vyčkávala a mluvila. Čína zatím skoupila většinu surovin k výrobě baterií a tudíž si může diktovat podmínky.
Čína vlastni většinu zásob s nerostnými suroviny po celé planetě a tak, když EU zavede sankce na Čínu, zpět EU nedostane baterie, čipy, a ost. produkty.
Řeč o dotacích na čínské automobilky je stejné jako je dotace jednotlivých států na automobily (Německo, ČR, Norsko a ostatní). Slovo dotace je vlastně celá EU (dotace: zemědělství, automotiv, obrana, …..)
Spíše je správný dotaz - spotřební daň.
Stát ČR má tzv. spotřební daň na PHM, z elektřiny zatím nic.
Dálnice zdarma je nesmysl. Pro elektromobily by měla být minimálně 50% , CNG + hybrid 25%, ostatní “0” . Všichni přece používáme silnice
Města, to je něco jiného.
Do centra jen s elektrickým autem, souhlasím (už jsou všechny segmenty - osobní, dodávky, 7.5 t., 12 t., tahač s návěsem). Lidem se bude dýchat lépe.
Každý z nás přeci jel už elektromobilem, ať už na pouti, nebo trolejbusu a tramvaji, metro, vlak. Není čeho se bát.
Částečná chyba.
Silnice:
Navrhoval bych na dálnicích 50% slevu jen pro 100% elektromobily. Hybridy, CNG,benzin, nafta a ostatní by platily plnou cenu.
Co se týká parkovného:
Všichni by platily plnou cenu, ale jen 100% elektromobily by mohli parkovat na modré a fialové zóně tak, jako doposud.
Jakákoliv úleva pro kohokoliv je nesmysl.
Jednoduché řešení:
Od odpoledne 16:00 hod. do rána do 06:00 hod. se nepracuje a tudíž se nebude platit Maut a to pro osobni auta ani pro LKW a Bus.
Jestliže by stát měl přijít o peníze za Maut za LKW i Bus za, velice rychle by se pracovalo i v noci a vše by bylo hotové v rekordním termínu.🤣🤣🤣
Ťok s Havlíčkem prosadili PPP projekt na D4 a světě div se, oni pracuji rychle.
PPP stavby jen na všechny dalnice a silnice a všichni uvidime, jak rychle se staví - a ještě jedna poznámka.
Ke každému nové budovanému úseku by muselo přibýt parkovací místa pro min. 50 míst pro kamiony. Tím by se vyřešila situace s nedostatkem parkovacích míst pro tato vozidla.
Dále na hranicích napevno váhy (do ČR, ale i z ČR), problém s přetíženými kamiony se vyřeší a to staré parkoviště sečteme stejně už nachází. Tak se jen prostě využije.
Na D1 mezi 112 a 119 km směr Brno stejně parkuje odbor dopravy - svést všechno nad 3.5 tun včetně dodávek přes toto parkoviště (viz Rakousko = Kufstein - Insbruck) a pokutovat nadváhou jako Němci a Rakušáci (500 kg. tolerance, ale dále 1 kg = 1 eur ). Nezaplatíš zabavi se kamion, prodá v dražbě.
Je to radikální řešení ?
Ano
Bude účinné?
Ano
My, jako stát, zavedeme jej?
...........
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A to jste ještě nejeli v Hodonín a Břeclav.