Zjevně jste nepochopil, o co mi šlo - že je špatně, když Čína drží zbytek světa pod krkem... Já sám používám ojetiny na LPG (má to i nejmenší zplodiny výfukových plynů) a peníze jsem raději utrácel za cestování nebo vlastní dům. A přes 20 let stará Toyota vypadá skoro jako nová a dopraví mě z bodu A do bodu B stejně spolehlivě a stejně luxusně, jako nová auta plná různých asistentů. A nemyslím si, že se musí drancovat surovinové zdroje příštích generací jen proto, aby někdo měl co 2-3 roky nové auto. Přijde mi daleko šetrnější, když to auto slouží alespoň 25 let.
Tak v tom jsem s Vámi, mame stejný názor👍🙂
Já nemám zapotřebí si kupovat nové auto. Ale pokud od určitého data se mají vyrábět jen elektrovozy, tak už dnes mají ostatní automobilky co dohánět. Jestli jim to bude vůbec umožněno - stačí, když Čína odmítne dodávat cokoliv důležitého pro výrobu aut (viz aktuálně kovy vzácných zemin a nebo rovnou magnety z nich), tak si aktuálně zbývající automobilky světa ani neškrtnou...
Držím Vám palce aby jste si jednou to Činske auto koupil, pak možná pochopíte. A přeji Vám elektroauto. Hezký den.
Bál bych se, že čínské automobilky už dávno předběhly celý svět :
Dá se říci, že v některých klíčových oblastech vývoje, zejména v oblasti elektrických vozidel a souvisejících technologií, čínské automobilky nejen dohnaly, ale v mnoha ohledech už i předběhly tradiční automobilky ze Západu a Japonska.
Kde čínské automobilky vynikají a získávají náskok:
Elektromobilita (EV) a baterie:
1) Technologický lídr: Čína je globálním lídrem ve výrobě baterií (např. CATL, BYD) a má obrovskou kontrolu nad dodavatelským řetězcem klíčových surovin. Inovace v bateriích (např. Blade baterie od BYD) jsou v popředí.
2) Rychlost vývoje a uvedení na trh: Čínské automobilky jsou schopné vyvíjet a uvádět nové modely EV na trh s neuvěřitelnou rychlostí, často v řádu 1,5 až 2 let, zatímco tradičním automobilkám to trvá 4 i více let. Neustále přinášejí nové funkce a aktualizace, podobně jako výrobci chytrých telefonů.
3) Integrace softwaru a chytrých funkcí: Čínské elektromobily jsou často vybaveny pokročilými informačně-zábavními systémy, funkcemi umělé inteligence, propojením s chytrými telefony a sofistikovanými systémy autonomního řízení (např. XPilot od Xpeng). Zde mají obrovský náskok, protože se soustředí na "software-defined vehicle" od samého začátku.
4) Cenová konkurenceschopnost: Díky masivní domácí produkci, vertikální integraci (např. BYD vyrábí i baterie a čipy) a vládní podpoře mohou čínské automobilky nabízet technologicky vyspělá EV za velmi konkurenční ceny.
5) Objem výroby a tržní podíl: Čína je největším vývozcem aut na světě - v roce 2024 předběhla Japonsko...
A Vy máte čínské auto? Jestli né tak proč? Zdali se mohu pozeptat?
Žijeme v době postfaktické. Někteří lidé bohužel zaslepení svoji vírou nejsou otevřeni ani jasným faktům a statistikám. Ukrajinci českému státu vydělávají a přispívají tak samozřejmě třeba i na ty naše důchody. Za první čtvrtletí roku 2025 si tak státní rozpočet díky uprchlíkům polepšil o 3,1 miliardy korun. Kdo se pohybuje v různých oborech, tak z vlastní zkušenosti musí vědět, že velké množství Ukrajinců dělá práce, kterých se Češi štítí a dělat je nechtějí. Uklízečky, dělníci a mnoho dalších profesí. Jeden den jim lidi nadávají, že Čechům berou práci. Druhý den jsou zase zlostí bez sebe, že prý nic nedělají a jen berou dávky... Tak už si konečně vyberte! Dohromady to nejde. Už je to hlavně trapné.
Nechtěl by jste dát ukrajincúm celou naši zemi??? Jste vúbec Čech???
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Zajímavé otočení názoru🤔