Je to úplný blábol. Kniha "O Slovanech úplně jinak" Antonína Horáka je produktem úchylné fantazie a utkvělé představy, že všechny záhadné starověké nápisy musí být slovanské. Jestliže by měl být disk z Faistu zoufalým "milostným" dopisem otrokyně, pak proč by otrokyně vyráběla nejprve sadu razítek, pak vytlačovala text a vypalovala disk - a pak by ho snad asi neodeslala, že zůstal ve Faistu (tedy pokud by Faistos nebyl tehdy vlastně slovanský a sídlem jejího "milovaného", že). Ať se ing. Petr Kovář raději věnuje čemukoli, ale rozhodně ne luštění záhadných starověkých písem. Radím mu to podobně, jako Stoupežnický radil Cimrmanovi, ať se věnuje čemukoli, ale ne dramatické tvorbě, a ať mu už nepíše, a pokud možno ať nepíše vůbec...
mluvit o "Praslovanech" 2000 let př. n.l. píšících tajemným písmem, to je vážně pořádný kalibr. Kam se hrabe dr. Peková s tvrzením, že Ježíš byl Slovan. Úplně to vidím, jak se mládež v pauzách při obdělávání podmáčené půdy věnuje studiu krasopisu...
A pak stačí, aby se dítko přestěhovalo do jiného okresu či města, a bude tak říkajíc "v loji".
ŠVP si vytváří každá škola. Takže i v rámci jednoho města můžete mít podle počtu škol i několik paralelně jedoucích ŠVP. Přestupy mezi školami jsou běžná záležitost a nebývá s nimi problém. Obsah je vymezený právě rámcovými vzdělávacími programy a každá škola s nimi musí počítat. Může mít některou látku posunutou v čase, ale to se dá bez větších problémů dorovnat.
Chápu, že pojem "osnovy" je všeobecně známý. Ale "osnovy" nemáme už od roku 2004, kdy začal platit nový školský zákon. Máme rámcové vzdělávací programy (RVP), podle kterých si školy vytvářejíí vlastní školní vzdělávací programy (ŠVP). Nerozumím, proč s tímto pojmem autor článku operuje. Osnovy odrážely silně centralizovaný systém nastavení obsahu. RVP a ŠVP vycházejí z možností a potřeb konkrétních škol a žáků.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tahle země je odsouzená k tomu stát se skanzenem. A pak se ti největší remcalové budou divit, že není práce, že nebude ani na sociální dávky. Jako muzeum zpátečnictví a lidské blbosti si stát na sebe nevydělá. Natož na štědrý sociální systém. Tyhle startegické investice potřebujeme. A místo jejich podpory se budeme rozplývat na fenoménem šikmého kostela, který je sice součástí historie Karvinska, ale neměl by nás v té historii zakopat.
1 odpověď