Já bych zase prosil o bližší informaci k výměně kompletních brzd - čekají mě na C6, 2005... a tak bych stál o radu, jaké a kde koupit/ měnit a na kolik to přijde, když už máte dobrou zkušenost... Děkuju za tip.
Já jsem kupoval kotouče i destičky od firmy DFC (dynamic friction company) , nějakou premium verzi, vrtané kotouče a k tomu odpovídající destičky do setu. Podívejte se ale jaké máte brzdy. V kastlíku u spolujezdce je nalepený štítek s kódy výbavy, jestli máte sportovnější brzdy v rámci Z51 anebo ne. Podle toho vyberete co tam pasuje. Jinak asi nejlepší výběr mají na rockautu, ale já to vzal od jednoho německého shopu, KTS American parts, myslim, že to vyšlo +/- nastejno jako z USA když bych dopočítal dopravu, clo a DPH.
Mechanickou střechu má předcházející C5. Pokud vím, C6 už má střechu hydraulickou? Jinak ale naprostý souhlas, od C5 je Corvette řidičská nirvána za rozumné peníze. Máme za sebou klubový výlet do Chorvatska a ty zážitky, když to kolona Corvette sype trochu rychleji zakroucenými silničkami chorvatského pobřeží, to se musí zažít. I to, když byly zaparkované v řadě na nábřeží ve Splitu nebo v Zadaru. Dycky Vette!
Já jsem to tam nestihl všechno do detailu rozepsat, protože už by ten článek byl asi nadměrně dlouhej. Ale Vette C6 měla jako convertible dvě možnosti. Já mám tu nejjednodušší čistě mechanickou. Odjistí se madlo nahoře uprostřed, vyleze se ven, ručně sklopí předek střechy dozadu, pak zadní část s oknem vyklopí v opačném směru. Tlačítkem za opěradlem sedadla se odjistí a odklopí plastový dekl a střecha se složí dozadu, pak se zase dekl zavře a je to. Je to záležitost na půl minuty, když to znáš jak se to dělá. Ale některé verze a pak ty pozdější ročníky měly často nějakou hydraulicko-elektrickou variantu. Já jsem rád za tuhle mechaniku. Není to tak snadné jako u MX5, kde se střecha jen "zahodí" dozadu a dá se to zvládnout i při pomalejší rychlosti při jízdě, tady si člověk musí zastavit a vylézt z auta, ale je to trvanlivý řešení. A plátěná střecha je tu dvojvrstvá, dobře izoluje a působí kvalitně.
Zajímalo by mě jaké gumy v tomto rozměru vyjdou na 15xxx včetně 2xxxza přezutí.
Já DSL za menší Micheliny 25xxx
Dal jsem Hankooky Ventus EVO 3 S1 nějak tak, přišly nový s dot z letošního roku a jsou fakt dobrý a to i na vodě, ta guma se docela dobře i umístila v adac testu a tak jsem je vzal, navíc příjemná cena právě...
Ono to možná mate, ale označení B10 u Alpiny neznamenalo, že by měla desetiválec, E34 měla jako Alpina B10 a B10 biturbo buď atmosférický 6 válec v řadě anebo přeplňovaný.. Později i motor V8, B10 E39 taky buď V8 anebo R6... Motorů V10 se vyrábělo fakt hrozně málo, asi nejslavnější je ve Viperu.. tam už od roku 92 , ale to nebyl sedan, ale sporťák
Mel jsem tehle aut 7 … v letech 1998-2002 … V, Vi,VII … dva roky jsem s nim v N-ku s V-kou jezdil MCR a stal parkrat na bedne a do CR jsem jich dovezl dalsich cca 20 primo z JPN Ralliartu … takze myslim si skromne, ze o tom aute neco malo vim … a musim rict ze Vas clanek je jedna dezinformace za druhou …. priste bych doporucil konzultaci s nekym kdo zil s Evem cely zivot … treba Vasek Arazim od ktereho jsem sebral prvni zkusenosti.
Evo bylo v serii temer neznicitelny auto a jediny co trpelo byla seriova spojka a synchrony na 4ce a 5ce … udrzba nulova, provozni naklady mensi nez u M3 … musite byt vskutku odbornik
Uplynula nějaká doba a je fakt, že tohle EVO funguje parádně, koupil jsem mu v podstatě teď jen nové tlumiče a uložení od KYB / Ralliartu z Anglie. Jinak funguje perfektně a jsem z něj dál nadšený. Ale v tom článku jsem fakt spočítal co se utratilo za servis v době než se začalo pořádně jezdit. Nebyla to tragédie, ale nějaká koruna to byla. Jestli je to takřka bezproblémový auto, zatím mi to tak vychází, ale radši takhle veřejně napíšu, že údržba nějakou kačku stojí, protože reálně to tak je. Tak nevím no ... myslím si, že jsem to nezhodnotil nijak mimo, ostatně, něco jsem už najezdil .. každopdádně Evo VI je auto, který fakt prodávat nikdy chtít nebudu, jsem z něj od momentu nákupu fakt absolutně nadšenej
Drobnost k oprave - pneu jsou Michelin Pilot Sport 4, nikoli 5.
Teď už se vyrábí nějakě dva roky možná i déle Pilot Sport 5 ... Teď jsem nedávno objednával na své auto nové obutí a už ani čtyřky v tom rozměru co jsem chtěl nejsou, v jiných ano, tak jsem vzal taky ty pětky. A na dalším autě je mám taky obuté. Je to v pokračování řady Pilot Sport, řekl bych srovnatelné se skvělými "čtyřkami" možná i nepatrně lepší
takže ne, Suzuki má několik obchodních značek : allgrip auto, kde je viskospojka, teda pasivní zařízení založený čistě na prinspiu viskozity oleje a jeho odolnosti vůči "střihu" (a dvě sady lamel - jedna s drážkami a jedna s otvorama)
a potom allgrip select, kterej bude nějaká aktivní spojka (elmag / elhydaulicka, dále jsem nestudoval, z hlavy myslím že Suzuki jede v elektromagnetu) a u té je platné že má čidla v kolech a volbu režimu etc.
tedy to slovo "viskózní" tam původně skutečně bylo nepatřičně.
Je to tak, ono to bylo zprvu matoucí, Swift a Ignis mají viskózní typ mezinápravové spojky, ale Vitara a S-Cross mají elektromagnetickou. Je u nich i možnost uzamčení té spojky
to je nějakej renonc ne? viskózní spojka a čidla v kolech co vyhodnocují otáčky / rozdíl otáček? a k tomu ještě volba režimu pohonu s možností trvale sepnout 4x4?!
spíše nějaká aktivní spojka (elektrohydraulická / elektromagnetická)
Suzuki sama uvádí ohledně systému AllGrip auto a select toto: "Základem systému AllGrip AUTO je viskózní spojka, která v případě nutnosti automaticky plynule připojí zadní kola." , ve skutečnosti je ale jasné, že ta spojka musí mít elektromagnetickou část, každopádně kapalina v ní je, ta by se taky měla pravidelně měnit, i když Suzuki uvádí hodně dlouhý interval servisu, až 160 tis km, což mi přijde fakt dlouhý, třeba v porovnání s Haldexem...
Pěkný článek. Mám moderní Carreru GTS 991.2 a je fantastická. Mohl by mi ale autor článku poradit,vysvětlit jak mám jet do zatáčky s nezatíženým předkem? Díky.
Dík, naopak, v textu říkám se zatíženým. Ono u vašeho moderního Porsche 911 už je vyvážení auta blíž středu než u starších 911, ale všechny mají rády vést auto na brzdě ještě trochu do zatáčky a pak začít plynule přidávat plyn na jejím výjezdu, když se otevírá. Auto se stabilizuje. Jinak je předek lehký. Přidat plyn moc brzo, znamená, že Porsche půjde víc zeširoka a bude nedotáčivé, uberete a přetočí se. Když naopak přidáte plynu moc a příliš brzy v zatáčce, umí být ostře přetáčivé. U těch novějších typů, posledních dvou až tří generací si té "hry" s přenosem hmotnosti a neutralizování auta ani nemusíte příliš všimnout, pokud nejedete vysloveně blízko limitu, který je u nich dál než skoro všude jinde, zkrátka auto projede zatáčkou velmi rychle tak nějak přirozeně samo. U těch starých 911 se limitům snáz přiblížíte a na správně projetou zatáčku si musíte auto lépe připravit.
Konkretne na tomto americkem modelu mi vadi pruzne bezpecnostni narazniky. V Americe tak byla vybavena vsechna evropsky dovezena auta nebo jiz v USA vyrobena , nic vic mi nevadi . A zvyk obracenych pedalu u Porsche zespodu je zajimavy. Osobne me se libi Targa z 1972.
Jen rád upřesním, na 78-83 modelu SC což je toto auto měla US specifikace širší bloky těch bezpečnostních nárazníků vzadu. Tohle konkrétní je evropská specifikace. I podle výrobního čísla a hlavně původních dokladů auto prodané nové v Nizozemí.
V pohodě, nic proti Vám nemám, jen po přečtení to tak vyznělo. Jinak vaše články čtu rád. Třeba jsem to opravdu špatně pochopil.
Díky za reakci, jo, asi to bylo trochu nešikovný mixnout tu Audinu, která fakt začala později i E30 do jednoho souvětí, tím to mohlo mást ... jinak o E30 by se taky mohlo napsat, když má to výročí, podívám, jestli jsme to už náhodou něudělali .. taky se mi vždycky líbila, ale zas trošku jinak než Mercedes
Pan redaktor by si měl řádně ověřit informace než něco napíše a vydá článek. Konkurenční BMW E30 vyjelo ve stejném roce 1982 jako Mercedes 190 a ne v roce 1986 jak píše pan redaktor. Jsou to přímí konkurenti od začátku výroby.
Tak pardón, možná jste to jen špatně pochopil, ale já nepíšu, že E30 vyjela v 86tým, píšu to o Audi 80 (B3) "Audi se přidalo se svou úspěšnou osmdesátkou (B3) až v osmdesátém šestém a BMW s novou trojkou (E30) zůstalo ještě trošku stranou. Teď nemyslím v oblibě, ale jízdním projevem, který byl úplně jiný." Možná to jen působí zavádějícím dojmem, ale já vím, že E30 začala ve stejné době jako 190tka
Moc pekne auto, zaslouzilo by si trosku vice pece, minimalne interier.
To máte pravdu, sám jsem se o něj zajímal a jistě to není špatný základ. To auto najdete i v inzerci, takže na prodej je, ideálně potřebuje někoho z trochu lepším dílenským zázemím než mám sám a postupně doladit, cena je odpovídající aktuálnímu trhu, majitel sympaťák a myslím, že pro někoho, kdo najde čas a má zázemí i zkušenosti z něj udělá nádherné auto. Cenná je ta barevná kombinace, čalounění Recaro, příplatkové zadní opěrky, kola Remotec, mechanika auta včetně brzd atd. je fakt v moc fajn stavu. To jen doplňující info...
Nejspíš proto, že Trophy-R natáčení nápravy nemá, není to “obyčejný” Megáne RS.
Právě, jak píše Honza Pelc, to auto nemá zadní nápravu typu 4Control , tím podle tehdejší tiskový zprávy ušetřili dalších 38 kg. To nastavení podvozku je právě úplně jiné než R.S. a R.S. Trophy , Jinak, kdo chcete víc těch faktů a popis techniky auta, tak někde uprostřed článku je klikací odkaz na starší článek, kde Garáž tohle auto představovala podle tiskové zprávy, takže tam to vše najdete
Tak, on ten článek je vlastně jen takový výtah z posledního dílu Tyrrell’s Classic Workshop na YT, odtud pochopitelně žádné info o kusech v ČR pan redaktor mít nemůže.
Na Legendy se přiznám moc nechodím, naposled jsem tohle auto fakt viděl na NEC Classic Motor Show v Birminghamu, tam to k obdivování bylo.. Jinak nemůžu snadno vědět úplně o všech autech co jsou kde po českých veteránských klubech. Já se orientuju hlavně v Lotusech, MG, Triumphech, Porsche atd... jednou jsme měli hezký sraz spolu s RR klubem na Hrubé skále, to bylo bezva, Camargue si odtud nevybavuju. Ale dobře vědět, že tu pár majitelů je... Tyrell's Classic workshop sleduju taky, ono to moc lidí u nás nezná, já myslím, že je dobrý nějaký téma pak volně zpracovat i v češtině, pro ty co si to v angličtině nepustí, protože třeba anglicky moc neumí nebo to neznají.
V Česku je minimálně jeden. A to dokonce ten nejvzácnější, první vyrobený kus, který RR používal pro prezentace a projelo se v něm mnoho známých osobností.
Děkuju za info... ono je zajímavý, kolik často úplně vzácných veteránů tu máme. Každopádně jsem žádný na srazu ještě nepotkal, tak jsem tam schválně dal tuto "řečnickou" otázku a čekal jestli se třeba náhodou nenajde i majitel Camargue v ČR
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tento komentář byl smazán uživatelem.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Většinou to děláme tak, že kdo má sportovní youngtimery a veterány, kde je OK tankovat vyšší oktanový číslo než 95, což třeba tenhle motor je, ten jezdil vždy na "super plus" tak dáváme Natural 98, tam je jiná lihová složka, ETBE se to jmenuje, to by mělo mít stabilnější vlastnosti a nevázat tolik vodu. A já třeba přidávám před zimou určitě do té nádrže i VIF aditivum do benzinu, možná existují i nějaký lepší. A v pohodě... ale ideální je, aby ty auta neměly prostě extra dlouhý odstávky a stará nádrž se prostě aspon do půl roku vyjela a natankovalo čerstvé palivo
1 odpověď