Stavební zákon už desítky let přikazuje, že vlastník nemovitosti má mít po dobu existence stavby u sebe příslušnou dokumentaci pro danou stavbu. Dokonce, u některých typů staveb (a to se v zásadě netýká staveb RD, ale třeba nějakých průmyslových, dopravních atd. staveb), je při odstranění staveb povinen existující dokumentaci stavby nejprve nabídnout státnímu archivu (pro účely památkové péče atd.).
Dnešní zákon v podstatě jen rozšiřuje tuhle povinnost i na stavby, ke kterým doposud z nějakého důvodu alespoň zjednodušená dokumentace neexistovala (např. staré chalupy atd.). Důvodem je to, že za desítky let se u nás vytvořil slušný lidově řečeno bordel v evidenci staveb, jejich dokumentaci atd., což za a) komplikuje činnost při územním plánování a výběru daně z nemovitostí a za b) absentující dokumentace představuje a priori rizika při převodech vlastnictví, případně při následných rekonstrukcích.
Prostě nejde o nic jiného, než napravit chaos a zmatek vytvořený jak za komančů, tak i po nich, kdy se leccos stavělo "zjednodušeně", leccos rekonstruovalo a dostavovalo bez vědomí úřadů a leccos stavělo zcela záměrně na černo.
Já osobně bych to přerozdělování razantně omezil a přešel k systému jako v USA. Federální daně, financující armádu, federální správu, justici atd. jsou relativně malé, většina daní je vázána na lokality (obce, okresy, unijní státy). A je de facto věcí každé lokality, jak si nastaví svůj daňový mix tak, aby na dané místo přilákala co nejvíce zdrojů (bohatých a vydělávajících lidí a firem). Do vylidňujících se regionů se buď neinvestuje vůbec (není tam návratnost), nebo tam max. postaví nějakou vojenskou základnu, kde místní business dělají vojáci a jejich tam bydlící rodiny. Různá přerozdělování jen brání efektivnímu alokování kapitálů a lidských zdrojů tam, kde se nejvíce zhodnocují. Velká města budou vždy "gravitačními" centry, kam se budou stahovat lidé za prací a dalšími aktivitami. A tam vydělané peníze by tam měly zůstat a ne je strkat bůh ví kam, kde je jejich návratnost nulová. Se změnou ekonomiky jako celku se prostě "venkovy" vylidní, v zemědělství stačí dnes zlomek pracovních sil oproti dobám, kdy na vsi dělali "na poli" všichni včetně dětí. A hmotná výroba se taky logicky koncentruje do velkých celků oproti původním "manufakturám" v každé "Lhotě".
Nějaký Pellegrini je kdo? Aha, prezident malinké země uprostřed Evropy. A co dál? Firma Renault existuje 100 let. Jak dlouho existuje a bude existovat Pellegrini? A kvůli němu si budeme kazit reputaci na dalších 50 let? Kvůli pár Slovákům, zanedbatelné části populace Evropy, která ho volila? Tak to ne. Takže když slečna a ten vymlácený mozek patrně nedodrželi smlouvy o spolupráci, kde asi bylo, že se nemají v době reprezentace firmy nějak politicky veřejně projevovat, tak smlouvy zrušíme a umožníme jim politickou aktivitu, ale za jejich. To je celé, tak to businessu chodí. Agitovat si mohou oba, ale za své. Slečna zřejmě bulí nad ztracenými chechtáčky. Jenže si zřejmě pořádně nepřečetla, co podepisuje, ale to je její boj.
To je výkon hodný Rossiji. Za dobu, kdy Elon Musk vybudoval prakticky z ničeho Space X s jeho opakovaně plétajícími Falcony a dalšími věcmi a chystá se na lety na Měsíc a dál, tak hrdinní ruští borci konečně "doplácali" jednu raketku, inu pořád tam mají "těchniku moloďoži". Zajímalo by mne, jestli taky nyní bude Putler těm gerojům rozdávat metály a případně 5 kg ryb či sadu ručníků.
Ono to bude trochu jinak. Bez toho, co si čecháček myslí nebo nebo, bezropná ČR postupně přijde o dodávky ropy, protože je ropné společnosti přestanou těžit a vrhnou se na jiný business. Už teď takové společnosti jako BP nebo Shell hledají alternativní obory podnikání. Ano, možná budou v určité omezené míře syntetická paliva, ta ale asi budou podstatně dražší než ta ropná (už vzhledem k náročnosti výroby) a tudíž pro mnoho lidí ekonomicky nedostupná. Takže i bez násilných restrikcí dojde k postupnému vymírání dieselů a benziňáků evoluční cestou. ČR je hustě osídlená, "Aljašek" a "Sibiří", kde se bez osobního vozu zcela neobejdete tu moc nenajdete, takže se zahustí síť veřejné dopravy (elektrické), což bude podstatně méně nákladné, než stavět miliony nabíječek. Počty individuálních aut se omezí samy (ještě si pamatuji dobu, kdy byly ulice poloprázdné a společnost taky fungovala). Navíc, dnešní mladá generace se začíná k vlastnictví a využívání IAD taky stavět trochu jinak než třeba před 40 či 50 léty. Před 40 či 50 léty bylo "hode delivery" prakticky snem, dneska běžné. Člověk bez nákupu jen s pinglem, kabelkou či aktovkou může klidně jet spolehlivou VHD, prostě 2 až 3 auta v rodině bude luxus, který postupně zanikne i bez politických šaškovin okolo.
Na vojně byly ještě lepší. Třeba v autoparku stálo:
"Důkladné TO, základ BOPO!"
Kdopak to přeloží?
Jo a VUML byla taky zkratka pro obušek příslušníků VB (tehdejší policie), kteří zasahovali proti demonstrantům. VUML byl Vulkanizovaný Učitel Marxismu Leninismu. A existovaly dva VUMLy. Běžní policajti měli černé krátké, to byly tzv. národní a takoví ti mlátiči s bílými přilbami a plexi štíty měli bílé větší, a to byly tzv. federální VUMLy. Všchno mělo svou logiku.
Jako v roce 1944, nic se nezměnilo. Nedávno jsem četl paměti německého vojáka, který bránil Východní Prusko. Wehrmacht už neměl dost lidí a zbraní na to, aby obsadili všude souvislou frontu a tak se většinou opevnili v osadách a u nějakých významnějších bodů a v linii byly mezery, které pouze hlídalo pár chlapů s puškami, kteří měli v případě ruského útoku přivolat posily. No a Rusové s železnou pravidelností útočili právě na ty opěrné body místo toho, aby se snažili prosmýknout mezi nimi a napadnout je zezadu. To samozřejmě vždy vedlo k ohromným ztrátám, protože u takového útoku je německé kulomety a rychlopalná děla pobíjely po stovkách, vlnu za vlnou. Němečtí kulometčíci se jen modlili, aby jim nedošlo střelivo nebo se jim ty jejich MG nezavařily. A jak je vidět, tak se nic nezměnilo. Jen čekám kdy místo buchanky a osobních aut budou rusáci na frontu jezdit jako za WWII na tzv. panjewagenech - takových malých vozících tažených jedním koníkem (pokud ty koně už nesežrali).
Na co se furt nadává. Já dělal přijímačky v roce 1977. I na lepší průmyslovku byl přetlak víc jak 100 %. Na gympl tak max. s průměrem 1,2, na několik málo lepších průmyslovek v Praze tak do 1,6, na zbytek SŠ do 2 až 2,5. Zbytek učení (buď 3 nebo 4 roky). Z naší třídy o 34 žácích nás šlo na SŠ asi tak 40 % stavu, zbytek učňáky. Prostě maximální tlak, který skutečně vyselektoval tu část žactva, která měla skutečně reálné předpoklady dotyčné SŠ absolvovat (a mnohdy to bylo na úrovni Bc. studia na dnešních VŠ, pamatuji si třeba, že jsem měl na Průmyslovce (!) např. základy integrálního a diferenciálního počtu, což se dnes neučí ani na gymplu atd.). A bylo to tak správné. Kdo měl skutečně intelektuální předpoklady studovat, tak studoval a nejen tam chodil. Kdo ne, tak se vyučil nějaké řemeslo a byl platný jinak. Ale dnešní trend neustálého změkčování je katastrofa.
Co tady furt melete o míru. Dle platného mezinárodního práva je jasné, kdo je agresor a kdo napadený. Ti zbabělci z Kremlu neměli a nemají ani dost odvahy na to, aby suverénnímu a Rusko nikdy neohrožujícímu státu regulerně vyhlásili válku. Je to podlá svoloč a jako s takovou se na ní musí nahlížet.
Ano, každý normální člověk je pro mír, ale musí to být spravedlivý mír. V tomto případě do mezinárodně uznaných hranic před rokem 2014 včetně úhrady škod způsobených agresí Ukrajině a vydání válečných zločinců ke spravedlivému potrestání.
Já bych se jen rád zeptal mnoha zdejších "chcimírů", co by tomu říkali, kdyby nějaký "Rus" ukradl třeba polovinu jejich domu, k tomu jim pořádně nařezal, znásilnil manželku a prostě řekl, že je je to jeho, že na něj má nějaký "historický" nárok a odmítl respektovat jakékoliv právní normy. To by ti "chcimírové" asi pěkně prskali. A případ války na Ukrajině je přesně to samé.
Já si spíš kladu jinou otázku. Je nás plus mínus pořád stejně, už asi 40 let. Ano, teď přišli uprchlíci z Ukrajiny a pár desítek, max. 100 - 200 l jich tady zůstane natrvalo. To ale je vzhledem k nějakým 10,5 mil. lidí v ČR marginalita. Pořád se staví a byty chybí. Přitom se už nebourají celá města (Most např.) či celé čtvrtě (Žižkov např.) jako za komárů, a pořád chybí byty. Dřív byly standardem rodiny 2 + 2 v jednom bytě, někdy i s babičkou či dědečkem nebo oběma. I já jsem takhle vyrůstal, i moji spolužáci atd. Tak zatraceně, kde je chyba? Že by v tom dnešním individualistickém hedonistickém způsobu života, kdy každý musí mít vlastní byt?
To je zase nápad. A co takhle:
a) Bydlet ve vlastním není právo, ale možnost Kdo na to nemá, bydlí v nájmu.
b) Vztah majitel - nájemník je třeba upravit tak, aby byl řádně se chovající a platící nájemník chráněn před případnou zlovůli majitele, ale na straně druhé, aby bylo možné prokazatelného neplatiče či ničitele bytu okamžitě vystěhovat třeba pod most.
c) Upravit stavební zákon tak, že jakmile je jednou schválen a platí územní plán, nelze bez jeho změny blokovat schválené stavby, tedy i bytové domy. Jinak řečeno, stavba domu schváleného územním plánem by měla být následně povolena jen ve formálním řízení do 30 dnů, kdy by se kontrolovalo jen to, zda odpovídá technickým předpisům a umístění územnímu plánu bez toho, aby do toho zase zasahovali všichni včetně ochránců špačků a kočiček
d) Je třeba řešit pronajímání typu Air bn B. Ba západ od nás už to vyřešili, tak to převezměme.
Ale proboha nevymýšlejme další řešení s prvky komunismu,
Jo, Habsburk byl vypuzen, zato přišel TGM s prakticky neřešitelným nápadem vytvořit "československý" národní stát. Vzato čistě etnicky a národnostně v tehdy hodně nacionalisticky rozvařené Evropě, TGM a spol. si naivně mysleli, že vytvoří "národ" shora rozkazem ze směsi etnik, přičemž v hranicích tehdejší ČSR bylo řádově 7 - á mil. etnických Čechů, 3,5 mil. etnických Němců, 3,4 mil. etnických Slováků, nějakých 0,5 mil. etnických Maďarů a stovky tisíc Poláků, Rusínů (Ukrajinců), Židů atd. A z tohoto kotle národů chtěli vytvořit "československý národ". Jak byly chybné předpoklady, tak byl chybný výsledek. ČSR byla něco jako nestabilní jádro atomu, stačil malý impuls zvenčí a začala se štěpit. Tenhle proces skončil až v roce 1993 rozpadem ČSFR na Česko a Slovensko.
Poslední habsburský císař Karel chtěl přeměnit R-U na konstituční monarchii ve formě federace, bohužel přišel pozdě a už to nestačil provést. A Habsburkové nebyli jediní, kdo se postavil nacistům, i v samotném Německu to mnohdy byli příslušníci šlechtických rodin (např. potomci kancléře Otto von Bismarcka, Metternichové a další). Doporučuji knihu Berlin Diaries 1940 - 1945 od Marie Vassiltchikov, ruské princezny, která se dostala do rodiny Metternichů a vysokých kruhů společnosti v Německu a po 30 létech od konce WWII byl poprvé vydán její deník, kde popisuje i svoje styky s lidmi okolo plk. Stauffenberga a roli šlechticů v této akci proti Hitlerovi a režimu.
Babiš ať drží ústa a šoupe nohama. Jeho vláda měla 8 let na to, aby tenhle problém začala smysluplně, a to podotýkám, smysluplně řešit. Obecně vzato jsou politici smečka zbabělců, která nemá koule říct na férovku lidem, že bez razantních změn to prostě nepůjde. Prostě politickými žvásty objektivní realitu nepřetlačíte. Ubývá těch, co pracují, přibývá těch co něco chtějí. To je objektivní fakt. Chybí "akumulační" složka, tedy odložená spotřeba a zhodnocování kapitálu do budoucna. Prostě průběžný důchodový systém čeká prudké přistání pokud se za a) nezvýší odchod věku do důchodu (a proč ne, před 100 lety taky lidé dělali, dokud fyzicky či psychicky mohli a neváleli se jen tak doma), b) nezvýší se důchodová či jiné daně či si sami lidé nezačnou během 40 let svého ekonomického života akumulovat svůj kapitál na stáří a konečně za c) jednoduše se "státní" důchod nesníží tak, aby se systém vybalancoval.
Prostě to je objektivní fakt, vycházející z principů pojistné matematiky fungující nezávisle na politickém přesvědčení. Vše ostatní jsou jen a pouze bohapusté kecy. Jak je vidět, tak každý, kdo se aspoň trochu pokusí problém řešit (Nečas, Kalousek, teď Fiala) je prohlášen za nepřítele státu č. 1, protože masa troubelínů si myslí, že se najde nový spasitel, nový Ježíš, který to vyřeší, aniž by to bolelo. Ale nevyřeší, o to bude to probuzení horší.
Citlivky. Když jsem za komoušů bydlel v Praze, tak nám ani ne 100 metrů od baráku hloubili stanici metra. Obří jáma, kde se pracovalo 7/24, od 6 večer do 6 ráno naší ulicí, která sloužila jako rampa na staveniště, jezdila jedna naložená tatra s vlekem s horninou za druhou. A odstřely v tunelech byly tak silné, že nám občas padaly kachlíky v koupelně. No a co. Metrem chtěl jezdit každý, tak se to muselo vydržet. Pro kverulanty bylo tzv. "nápravné zařízení".
A dneska si každý stěžuje, ale chtěl by jezdit po dálnici, rychlovlakem, létat na dovolenou do zahraničí a nevím co ještě, ale nedej bože, když se někde má postavit dálnice nebo železnice, kde jsou vzhledem k požadavkům na směrové a výškové vedení trasy možnosti výběru relativně omezené, kopnout u pár baráčků do země, nebo jim nad hlavou přeletí pár letadel.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Pamatuji si, co to bylo za komedii, když jsem chtěl koupit jízdní kolo favorit. To byl jediný slušný bicykl, na kterém se dalo jezdit. Jenže kola nebyly, resp. to byla "podpultovka" A tak jsem chodil asi půl roku s 1500 Kčs v kapse (to byly tenkrát peníze) a zkoušel, zda v obchodě s bicykly náhodou kolo nedostanou. Jednou se mi to povedlo. Na Karláku v Praze, v místní prodejně kola dostali. No dostali, přijela avie s plachtou a začali kola vykládat a vozit do průjezdu domu, kde byl kšeft. Zajímavé bylo, že před krámem byl houf Vietnamců, ti to věděli. Kupovali tehdy kola a mopedy (babety) a posílali je do Vietnamu. Takže když soudruh vedoucí obchod otevřel, prodral jsem se skrz dav našich asijských spoluobčanů a jeden bicykl urval. Ano, tenkrát jsem vyhrál. Soudruh řval jak prokopnutej, že je to rezervace a nevím co ještě. A já mu vyhrožoval policajty a známým z KV KSČ (kterého jsem neměl) když mi kolo neprodá. Nakonec jsem zaplatil 1500 Kčs a odjel na kole. Ten hajzlík se vztekal, zřejmě přišel o "všimné" od těch Viietnamců. Jo, socialistická ekonomika a obchod, to bylo něco. Ale zase měl člověk tak nějak radost, že kolo získal. Co je to proti dnešku, kdy si můžu objednat a kurýr mi ho přiveze až domu, že.
3 odpovědi