Na tom autě je prakticky všechno špatně (zdechlý motor, špatné zpřevodování, nízkoprofilové pneu, málo místa uvnitř a k tomu ten šílený design s černým lesklým "klavírovým" povrchem), ale přesto se to prodává a ještě za nesmyslné ceny... no, kdo chce kam...
Tak ono dost záleží na tom, s jakým autem ty Vámi uváděné parametry porovnáváte ... nicméně špatné to auto rozhodně není.
Já měl jeden z prvních 11R a jezdil s ním 6 let bez jediné poruchy, jen jsem si dodělal teploměr oleje, vpředu byla vyndavací plastová zástěna a hodně lidí jezdila s dost podchlazeným motorem protože nevěděli kdy jí přesně vyndat. Dvakrát jsem byl i v západním Německu a po dálnici bez rychl. limitu dal i 140 km/hod 😊 Ty úplně první kusy však tehdy měly ještě hlavní komponenty francouzské, škoda že to potom Rumuni zcela zabili ...
Měli jsme jeden z prvních kusů Olcit 11 RL - stříbrného "plasťáka" ještě s francouzkou převodovkou, karburátorem a rozvodovými řemeny. Podle návodu, který vyšel ve Světě Motorů jsem vyrobil aktivní clonu, která měla trochu inteligentně regulovat vzduchové chlazení motoru. A docela to fungovalo 🙂 Kromě vytlučených čepů přední nápravy (chronická bolest) s autem nebyl žádný problém. Měli jsme jej také cca 6 let.
To auto na tu dobu dobře vypadalo ale to bylo asi tak všechno. Kdyby mě někdo přivedl k Trabantovi a k Oldcitu a řekl vyber si a jeď na dovolenou k moři třeba do Chorvatska, tak nebudu váhat ani minutu. Obě jízdy by byly hrozné ale u Trabanta bych měl skoro 99% jistotu, že dojedu tam a zpět.
Mohu se zeptat ... Vy jste vlastnil obě tato auta, když se k nim tak zasvěceně vyjadřujete?
Uvnitř malé, pro 195cm chlapa, za něj si již normální člověk nesedne, je to uskákané a nepohodlné, ten Toyoťácký automat je opravdu katastrofa, máme je jako firemáky a pokaždé se dohadujeme aby jsme si mohli vzít jiná auta např i Auris je více vyžadovaný 🙂
Jako po městě asi ok, ale na normální delší ježdění, peklo.
V zimně neustále nestartují, mají malé 12V baterie pro startování, stačí to nechat týden v mrazech a je KO a s tou spotřebou 5? To možná tak 6 po městě, ale dálnice bez problémů 8,5l/100km :-(
Máte ve firmě už pátou generaci nebo zatím čtvrtou generaci hybridního pohonu? Jak jsou stará ta auta? Děkuji
Víc než výkon mě zajímá spotřeba. V rapidu tenhle motůrek jezdí od natankování po natankování do 90km/h kolem 5L dálniční tempo 8 a umí i 10L na 100km. To že mají tyhle motory z výroby více výkonu se ví od Ovcí 1996. Taky to je jeden z fíglů podvodníků s čipem. Nechci to pořád předhazovat, ale před GO měl náš motor (488000km) 1.2TSI 63 kw, taky 79kw reálných. Když je údržba, tak je radost. To ale nemění nic na tom, že ten litřík je naprosto neekonomický. Kdo chce a má fakt lehkou nohu, tak asi jezdí za míň, ale já chci jezdit a byl jsem překvapený jaký apetit tenhle motůrek na dálnici má:D
Moje zkušenost s 1,0 TSI a spotřebou na delší trasy ... ideální je silnice první třídy s plynulým provozem s předpisovým (+ - ) dodržováním předepsané rychlosti (klidně pod 5 l/100 km). Dálnice na delší trasy rychlostmi max. povolená plus + 10% (obsazeno 2 - 3 osoby) do 6,7 l/100 km se základy předvídavé jízdy a nemyslím si, že bych byl úplně brzdou provozu. Moje dlouhodobá spotřeba na 150 tis.km byla 5,6 l/100 km. Neumím si představit, co bych s tím musel vyvádět, aby to baštilo 8 - 10 litrů/100 km na delší trase na dálnici.
Mohu jen potvrdit. Měl jsem služebního Rapida r,v, 2019 s motorem 1,0 TSI 81 kW a za 150.000 km na něm nebyla slovy jediná závada. Jen mi po třech letech měnili baterii, ale za to nemůže auto jako takové ... jen to nesmyslné "inteligentní dobíjení". Jezdil jsem delší trasy, takže dlouhodobá spotřeba v rámci "služebního využívání" byla kolem 5,9 l/100 km (většinové zatížení jednou osobou). Při plynulé delší jízdě (cca 40 km) v rámci předpisů na silnicích 1.třídy spotřeba do 5 l/100 km bez problémů. Rádcem řazení jsem se nikdy neřídil. Když máte najeto více než 1 mil. km s různými auty, tak už vycítíte to, jaký "režim" motoru vyhovuje nejlépe.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nějak se ve výčtu staveb v rámci nového úseku dálnice pozapomělo na docela dost velký most u Kutrovic 🙂 Už aby to bylo postaveno ...