Přesně tak,ale kdyby ten benzinovej 2.0 dělaly v 16ti ventilu to by bylo jiný kafe👍
Mám tento motor (8 ventilů) v Superbu 1 a vytuněný (hlava, vačka, svody 4-2-1, ventily, KN filtr a upravený program v ŘJ) a na brzdě naměřeno 105 kW/6000 a 201 Nm/3750.
A pak, že se s tím nedá nic udělat, a je to stále jen ten 8-mi ventil. Viděl jsem tento motor i ve Fabii upraven (velké svody 4-1) a naměřeno 110 kW/6300 ale jen 190 Nm při 4500 ot. Já měl požadavek na lepší průběh, tak jsem se dostal jen na 105 kW, ale pěknej průběh krouťáku (170 Nm při 2500 ot.) a nízká spotřeba - v Superbu na dálku nebyl problém 6,5 l/100 km. Tachometrově to umělo 230 km/h.
Rok starý je za milion Laurin s TSI 206kw, tedy 3ka po FL.
A 4ku není možné hodnotit, protože tam pokles z hlediska čas u a nájezdu zatím není.
Ano, ale s nájezdem a opotřebením (pneu, brzdy, spojky atd.) a jsou i dražší. A výbava není v žádném případě srovnatelná. DCC +, jiný infotainment, nez.top. masážní sedadla, vyšší verze matrix, 3 zon. klima, vyhřívání sedaček, skla a volantu, akustická skla, podélně nastavitelné opěrky hlavy, 10x airbag, ovládání převodovky - s tím související dokonalejší systém automatického parkování - sám si přeřazuje, přidává plyn a brzdí, jiný design a další funkce.
A to nepočítám s prodlouženou zárukou a předplaceným servisem...
Pane, nevím odkud jste spadl, ale našlapanej Karoq stojí skoro 1,3mil.
Taková je doba, a našlapanej Koadiq 1,8mil. Takové jsou prostě ceny, i fabia ve výbavě je za 600tis.
Stejně jako Tucson v plné stojí 1,2mil, tak to je.
Koupil jsem Superb TSI 4x4 LaK dovybavený nez. top. tažné, přímé měření, prodloužená záruka a předplacený servis na 5 let atd. a cena byla 1270 000,- na individuální objednávku - žádná skladovka nebo předváděčka.
Není nad to udělat mimoúrovňové křížení dálnice a silnice a přidat na silnici další dva kruháky. Ve světě je toto křížení s nájezdy, aby se neomezoval provoz křížící silnice, ale u nás se na ní přidají dva kruháče, aby se provoz zpomalil! Viz na D8 exit 18, dále D7 exit 66, exit 49 co to je za speciality?
No, nevím jestli chceme o tomto diskutovat... Žárovky klasické se nevyrábí z důvodu nízké účinnosti. Srovnání s LED technologií vyjde cenově stejně, účinnost je ale jenom cca 30%. Dále se ustupuje od zdraví škodlivých výbojek plněných halony, xenonem, kryptonem a bůhví čím, a o zářivkách v průmyslu a domácnostech nemluvě...
Vysavačům a světu okolo nich nařízení o maximálním příkonu prospělo... každý ví, že energie nejsou zadarmo a toto nařízení přinutilo výrobce investovat do vývoje a nyní jsou vysavače s polovičními nároky na provoz ale vyšším výkonem, jak před lety...
Ohledně emisí SUV, ano jejich spotřeba je vyšší = vysoká... Proti tomu nic nemám, Je to ale velmi praktické auto, což sedan není.
Nevím co je praktického na SUV. Pro mě jsou to nesmyslné auta, zvenku velké a uvnitř malé, většina jich jezdí po dálnici a ve městě. Do terénu jich jezdí minimum. Výhled z nich není dobrý, jízdní vlastnosti jsou špatné, pohodlí též. Majitelé je preferují pro bezpečnost, ale zrovna v testu bezpečnosti porovnávám Superb versus kodiaq a dle testů? Tak nevím. Ideální karosérie v sedanu je Superb 2 - twindoor. Vlastním a paráda. Bral bych to i u 4.
Vím co ej SUV.. jenom mi uniká váš postoj, jestli je SUV k něčemu, nebo k ničemu a stejně tak sedan.. Já jsem svoje argumenty popsal, ale ve vašich tápu...
Dnes se zakazuje výroba žárovek, příkonu vysavačů a další neekonomické spotřebiče, tak se vyrábí SUV a pak se divime vzrůstajícím emisím vyráběných aut. Já bych to zakázal, vždyť je to neusporný spotřebič už z principu.
Vaše volba a vaše priority. Chápu je, ale neosvují mě. Osobně ale preferuji SUV. Ač na něj média ukazují jako na ,,nástroj pekelný"..
A proč? Protože nastupování do něj je bezbolestný pro mé záda, nemusím řešit poškození o obrubníky na parkovištích a jinde, u BEV SUV stabilizátor plus měkkce naladěné tlumiče ukočírují naklánění snad i lépe než u ICE pří(i..)zemních( ..fyzicky, nemyslím hanlivě!) vozidel.
Off topic.. ono se totiž mnohém lépe ovládá ,,koule" s těžištěm uprostřed než ,,činka"(ICE), jenž musíte horko těžko vychýlit z dráhy.. Proto sportovní ICE auta mají umístěn motor před zadní nápravou.. boď těžiště je blíže středu auta. Podobné jako u letadel tzv. aerodynamická nestabilita.
A ač mám jen cca 175cm výšky, já i moje žena si nemůžeme vynáchválit na(vy)stupování z něj(z SUV). Je to příjemnější. I z dalších aspektů. Např. oslňování protijedoucími vozidly, nakládání čehokoliv do kufru.. ,zároveň souměrného mému pasu, vyšším rozsahem tlumičů.. atd.
A pokud se mám vyjádřit k vašemu pořízení Superba.. Je dobré, že stále jsou lidé, jenž preferují značku(patrioti). Ale to nebude stačit. VW Gruppe prostě zaspala. Nemá třeba onu pověstnu ,,vlajkovou loď" v podobě EV9 či Tesla X.. zadupala do země Citigo iV/E-up.. Prostě si to neskutečně podělala. Enyaq je ve stínu mnohem úspornější, vyspělejší Tesle Y. Je mi to líto. Je krásný, ale je horší.
A proč ne ICE? Nemíním osobně dotovat spalovací auta s více jak 70% ztrátami pro svůj pohyb. Je to již překonaný agragát. Ale jak jsem již několikrát psal, je to vaše volba.
Hezký večer.
Začal jsem v roce 98 s Felicií - tu mně rozstřelili, dále mám Superb 1 z roku 2002 - jezdí s ním syn, Superb 2 z roku 2008 - jezdí s ním manželka a nyní jsem pořídil Superb 4 - jezdím já, ale pokud jedeme všichni řídí syn a já jsem skončil na zadním sedadle.
Neviděl jsem důvod kupovat něco jiného - vše jsou benzíny, jiná značka ani typ auta mně žádné extra výhody nenabídla. Elektro už vůbec ne.
špatně se díváte. Policie má spousty SUV, aby se nemuseli soukat z nízkých aut,. Primátorka Brna má SUV....jinak mají politici řidiče, který jim pomůže s nastupováním a vystupováním. Viděl jsem ve státní správě dost Enyaqů a Kodiaqů.
Z toho, co se teď vyrojilo v souvislosti s aférou A8L se nezmínilo ani jedno SUV v benzínu.
V dnešní době je zajímavé, že ve státní správě se neprojevuje boom SUV. Téměř všichni si pořizují SUV-čka, ale státní správa na tento trend nějak nenavazuje. Jaký je rozdíl mezi občany a státní správou? Státníci nepotřebují lépe nasedat do aut? Nebo jsou to většinou mladí vysportovaní? Kterým nevadí obtížné nasedání do nízkých aut. Nebo kde je ten argument výhod SUV.
Jak jsem vám již psal, neutáhne 2500kg jako EV9. Někomu zajisté vaše parametry i tak nestačí.
A nebude mu stačit plno dalších..
..vašich jen pět míst, vaše nízká světlost a s tím i velikost auta vs. EV9(Superb je vedle něho opravdu ,,prcek"), ..vaše krátká a drahá záruka na vše možné s možností úprav během užívání(anebo její statisíce prodloužení na 5 let, stále o dva roky méně než-li EV9..) tak jak mají uvedeno v obch. podmínkách, ..nemožnost ježdění první rok zdarma a za velmi levně v celé životnosti auta, nemožnost mít energetický zásobník v podobě V2L, V2H.., .
Zkrátka, je toho dost proč nejít do Škody Superb 4*4 L@K, a jít do EV9. Ten rozdíl v ceně Škody 1,43mil.+ záruky a předplacený servis o dalších přes sto tisíc, jsme na někde na 1,6mil. u výše popsaného vs. 1,9mil. Takže pokud bych byl cílovkou (mám i výkonnou FVE), do Superbu by nebyl důvod jít. Jak prestižní, finanční, praktický, servisní a i energetický.
Ale samo, je to vaše volba.
Ono s těma cenama je to trochu jinde. Já jsem konkrétně Superba TSI 4x4 v LaK doplněného o nez. top., tažné, přímé měření tlaku v pneu a zadním stěračem včetně doplacené 5-leté záruky a předplaceného servisu na 5 let/100 000km pořídil za 1 272 000,- Kč. Objednávka individuálně do výroby. Pravda čekal jsem na něj 5 měsíců. Nechtěl jsem SUV - výšku nepotřebuji (nejezdím v cilindru), nechci zvedat nohu při nástupu a seskakovat z auta při vystupování. Chci větší stabilitu vozu při měkkém pérování a navíc jsem nikdy neměl jiné auto, než Škodovku. Chtěl jsem čistý benziňák, bez elektrické pomoci. Cx je 0,23 při daleko menší čelní ploše. Stále vypadá jako auto, ne jako krabice na kolech. Jsem spokojen a koupil bych si ho znovu.
ona ta elektronika v LED žárovkách umí udělat taky hezké efekte 😉
To je samá vyspělá elektronika a v automatických snímačích pohybu cvaká mechanické relátko, aby rozsvítilo LED úsporku - pár watů. Ještě za socialismu jsme řešili náhradu mechanického časovače na chodbách v paneláku triakovým spínačem a dnes na nepatrný příkon LED úsporky cvaká mechanické relé mimochodem dost poruchové.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Mě se jednalo o něco jiného. Šlo o to, že by možnost výběru výbavy auta byla daleko širší. Prostě základ unifikovaný a doplňky dle libosti. Ano, možná jsem to přehnal s těmi měsíci - je fakt, že jsem nikdy nekupoval funglovku - tak jsem střílel od boku, nevím, jak to dnes je, ale o to nešlo. Šlo o tu možnost. Od motorizací, přes převodovky, přístrojovky - palub. PC, park. asist., různé imobilizéry při každé změně i bezvýznamných prkotin, "autopilot" - to už si člověk v tom autě kolikrát připadá jen jako pasažér, jako v trolejbusu, bez "chutě" řízení a spoustu jiného. Já osobně se velmi často přikláním ke slovům klasika - Cesta je cíl. Ale s tímto ?! Stejně si myslím, že je tam spousta čovin jen kvůli zdůvodnění vyšší ceny a přínos Světu 0,00 000 000 001.
1 odpověď
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Dal jsem nejvýkonnější motor, nejvyšší výbavu a dovybavil vším co šlo a nepotřeboval jsem nějaké možnosti výbavy.