pred nedavnem jsem musel vratit sluzebni auto (Golf8 1,5eTSI) a vsude ctu, jak ty elektromobily jsou dolu s cenou a hledal jsem a hledal, ale zeby byly levne jsem tedy nezjistil. (nepocitam Skodovky). To, jak se pujcovny zbavuji aut, jak je kazdy prodava, tak se mi nepotvrdilo. Mozna jsem hledal spatne, mozna tomu nerozumim, ale vse co se pise v podobnych clancich a diskusich musim oznacit za nerealne. Po koupi Tesla model 3 bych moc rad koupil do rodiny jeste jedno, abychom se nemuseli dohadovat kdo s cim pojede. Pokud narazite na nejake vyprodeje a dobre ceny, dejte prosim vedet
A Škodovky proč nepočítáš?
Která motorizace ? Hned zítra jdu do VW vyzjistit… prosim hlavně mi nepište že to dává váš 19 let starý střep… bavíme se o nových autech… jinak, ted ruku na srdce vy ujedete nonstop 1400 km v kuse ? Tedy pokud by jste měl průměr 100 km/h což i na německé dálnici je problém (všude uzavírky, zúžení, stau, rekonstrukce) jedete 14 hodin v kuse ?! Bez toalety, občerstvení ? Vy jste robot 😊
Mám Superb 4 v nejhorší motorizaci z hlediska spotřeby TSI 4x4 (195 kW) a letošní cesta do Chorvatska 1014 km proběhla se spotřebou 6,0 l/100 km i s rakví (650 l) na střeše. Dojezd v cíli byl ještě 120 km.
ale jděte, máte v tom pěknej gulášek 😄 , nic není zadarmo. U převodu na kola dojde sice k navýšení MK (a rozhodně to nejsou u osobního auta násobky), ale kompenzuje se to nižším výkonem u daného převodu a podstatným snížením rozsahu otáček, kdy je tento MK k dispozici. Říká se tomu také krátký chod převodu, takže s autem v podstatě jen cuknete a musíte přeřadit atd.
Elektromotor má jednu hodnotu jak tvrdíte dobře, ale má relativně plochý průběh závislosti MK a výkonu v používaném rozsahu otáček, proto stupňovou převodovku pro běžné použití nepotřebuje.
Př. moje EV má MK něco přes 600Nm, je k dispozici cca 0-150km/h, pak už je cítit, že případné zrychlení nemá takovou dynamiku, jako např. ze 100km/h. Ale koho to u běžného osobního auta trápí, když 99% spalováků této dynamiky nedosáhne s jakoukoli převodovkou....😄
Kolik si myslíte, že je celkový převod např. u jedničky (ale i u dalších rychlostí) do pomala? Jsou to násobky. Proč by se snižoval výkon motoru u nižších převodů (ano, některé firmy toto dělají při tuningu, aby zvýšeným krouťákem nepoškodily ozubená kola, která na to nejsou dimenzovány), standartně to není. Rozsah otáček točivého momentu motoru je stále stejný, nezávisle na zařazeném rychlostním stupni.
Odmítám pohon 4x4, protože to moc žere.
Že jste mě rovnou nenabídl tank.
Pak se nedivte, že nedokážete přenést výkon na silnici.
K čemu je výkonné auto, když to všechno prohrabe i na suchém asfaltu.
Také jsem měl vždy dvoukolku, ale dnes není možné koupit silného Superba ve dvoukolce, tak jsem byl nucen vzít 4x4 a dokonce automat a nelituji. Žádné hrabání, a cesta do Chorvatska s velkou (650L) rakví na střeše se odehrála tam s průměrnou spotřebou 6,0 l a zpět dokonce 5,8 l/100 km. Podotýkám s 4x4 TSI(195 kW). Dlouhodobá spotřeba včetně couraček je na 10 000 km - 7l/100.
Ehehe, tak to jo. Pane Klopsch, radši už nic nepište. Vše je o průběhu kroutícího momentu. Řazením vyšších či nižších stupňů žádný kroutící moment nenásobíte, pouze regulujete v které oblasti závislosti kroutícího momentu na otáčkách se nacházíte....
"Řazením vyšších či nižších stupňů žádný kroutící moment nenásobíte, pouze regulujete v které oblasti závislosti kroutícího momentu na otáčkách se nacházíte...." - To je super věta, tu vložit do učebnic mechaniky, aby všichni věděli jak to je s převodama.
Podívejte se jak vypadá "násobič kroutícího momentu" a nebojte se žádný zázrak uvnitř není, je to jen převodovka, která ten moment vynásobí svým převodovým poměrem. Asi nejste moc technicky založený.
Pokud by jste měl na kolech jen těch 500 - 600 Nm, to by se moc nerozjelo, máte tam daleko víc i u toho elektromotoru vynásobeno přes stálý převod.
Výkon ano... ale vás nezrychlí VÝKON... vás zrychlí VYKONANÁ PRÁCE... což je VÝKON * ČAS... Proto mám tak rád jednotku kWh, která mi krásně popisuje množství vykonané PRÁCE...
Přesně jak počítáte v druhém komentáři, velká SÍLA motoru ale nízké otáčky nám také nevygenerují příliš vysoký VÝKON... A pokud chcete porovnávat spalovací motory a ty elektrické, je dobré si uvědomit, že elektromotory umí běžně dosahovat 15-20 tisíc otáček...
a mám na mysli čerpadlo/čerpadla v palivové soustavě... Všechno to jsou mechanické kompomenty, a stejně tak palivo v těch metrech trubek má nějakou setrvačnost... Ale tohle se blbě vysvětluje, pučte si na projetí nějaké POŘÁDNÉ elektro, a pochopíte ten pocit... I ta nejekonomičtější Tesla má pořád reakci na plyn, za kterou by se nemusely stydět ostré atmosférické osmiválce... Jen bacha na značky, které to úplně zbytečně softwarově tlumí... byl jsem si projet MG Cybster, a i když to má 510 koní a AWD, i v tom nejostřejším režimu to pořád nereagovalo stejně, jako moje Tesla s 310 koňmi na zadku...
Čerpadlo v palivové soustavě udržuje stálý tlak už při volnoběhu, nemusí se čekat na nějaké natlakování. A že by nějak ovlivňovalo výkon palivo v "metrech" trubek svou setrvačností, to je opravdu - jak to slušně napsat? Koudelka, Koudelka, ještě, že né František.
8
Sledujících
0
Sleduje
8
Sledujících
0
Sleduje
Tak to jo, to jsem nevěděl, díky za info.
1 odpověď
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Letos v Čáslavi přistál, couváním se otočil a odstartoval po větru. Vše super krátce.