No to je ale překvapení. Možná konečně někdo, kdo to spočítal, tak jak to ve skutečnosti je a ne, že zanedbá výrobu elektřiny a všechny negativní dopady dalšího typu. Doufám, že se časem i v EU ta hloupá rétorika o zcela zelených elektroautech změní a začne se uvažovat v pásmu reality. To jestli je to auto malé, nebo nejsou prostory pro zavazadla či další cestující, je věc tohoto auta, jde o princip pohonu. Ale pohon bude asi bez dynamiky, bude to pomalé, jako ostatní hybridy z Toyoty, nicméně je to přeci jen progresivní.
Celoživotní cyklus auta porovnává samozřejmě každá relevantní studie. Přesto vychází EV lépe než cokoli jiného, ale je potřeba porovnávat porovnatelné. Takže samozřejmě vyjde jako "zelenější" menší auto s menší baterkou, jen přinese daleko menší užitek než to větší.
To je jasné, 6000 lidí ročně v ČR zemře právě na zplodiny z exhalací dopravy.
No podle nedávné studie vědců z Harvardu a Britských vědeckých institutů je to daleko více. V Česku každý rok kolem 25 tisíc předčasných úmrtí. Odkaz
Díky za shrnutí pozitivní zkušenosti. Mám to podobně.
Jen poznámka k té spotřebě auta - to, co ukazuje počítač auta je spotřeba bez nabíjecích ztrát a ta je u Kony 39 kWh dle WLTP 12,9 kWh/100 km, viz Odkaz . 14,3 je tam uvedeno jako "rated" WLTP spotřeba, která je včetně nabíjecích ztrát. 14,8 se tam nikde neuvádí, ale možná je to hodnota pro výbavu s většími koly. Nicméně podle uvedených čísel u Vás vyšla spotřeba včetně nabíjecích ztrát zhruba 18,3 kWh/100 km, takže opravdu nejste pod normovanou :-)
Jako, fakt už musíte i lhát, aby ten elektrošit někdo koupil???
Přestavba 300 litrů, ale do auta se spalovákem. Takže to auto se spalovákem vám dá někdo zadarmo? Navíc, pokud by takový zásah přišel do auta v záruce, tak samozřejmě okamžitě záruku ztrácí.
To je nechutný tohle, dle mého nosíte i elektrické trenky.
Řekl bych, že to není mířeno na nový auta v záruce, ale na starý plečky, který už mají minimální hodnotu 😉
Vážení Energožrouti, nepište nesmysly o tom, že elektrické auto je bezemisní, to může být pravda pouze v případě, že bude majitel dobíjet vůz pouze ze svých solárních panelů. Pokud ho, ale připojí do sítě, už jej skoro z poloviny nabíjí i elektřinou z uhelných elektráren, tzn. že za něj kouří elektrárenský komín.
Ani dnešní nafťáky nejezdí jen na naftu, ale na naftu, adblue a kyslík. Občas i trochu oleje. A emise neprodukují jen ze spálení paliva, ale i z těžby, výroby a dopravy paliva, takže k uváděným emisím musíte přičíst ještě zhruba 20%, abyste dostal reálné číslo. Uvádí to někdo - ať už prodejci nebo novináři?
Bez emisí ? On takový vůz existuje? A mohu ho vidět? Možná by se novináři měli naučit použivat správné výrazy. Vůz bez lokálních emisí ale celkově více náročnější na emise a zdroje
Máte to trochu pomotané. Elektromobily vyprodukují v celoživotním cyklu méně emisí než spalováky i při nabíjení z uhlí, i když tam už je to na hraně.
Absolutely souhlasim ze by ti nasi zoufalci meli pozvat NIO nebot nemusite kupovat batterii a je mnohem luxusnejsi auto nezli treba Mercedes ale ta druha strana je kdyz pozvete Nio tak zachranite strojni prumysl a take programari nebot ale podivejte se na to v YOU TUBE a tam uvidite ze ta vymena batterii trva 4 az 6 minut a zase 500 -600 km ale tyto battery swap mohou vlastnit cesi a konecne vykopnout vsechny ty benzynky etc ktere stejne nejsou nase a tak prosim tu nasi zoufalou vladu uz prestante jenom zvanit ale udelejte neco pro cesko.
Za mě můžu říct, že výměny baterek jsou pro většinu lidí k ničemu. To potřebuje maximálně někdo, když jede velmi dlouhou trasu několik tisíc km a střídají se řidiči, aby se minimalizovaly přestávky. Ale když takovou trasu jedu jednou ročně, tak kvůli tomu asi nebudu chtít platit pronájem baterky celý rok a skoro tu službu nevyužívat. Ta výměna trvá dle videí na YT minimálně 6, ale někdy i 10 minut. A celou tu dobu je člověk v autě a nemůže si jít odskočit a občerstvit se na rozdíl od nabíjení. Každý ať si pořídí co chce, ale když si člověk vyzkouší elektromobil a jeho nabíjení na cestě, zjistí, že žádné výměny nepotřebuje. Já už takhle jezdím víc než 3 roky.
Maximálně by se to hodilo u elektromobilů první generace a někdo i avizoval, že na tom pracuje - standardizaci baterek pro Leaf, Zoe, e-Soul apod. vyrobených před 2020, nicméně myslím, že než to rozjedou, už stejně tahle auta nebudou na silnici.
Stejně tak, že Nio je mnohem luxusnější než Mercedes je za mě dost mimo. Neměl jsem sice možnost to osobně porovnat, ale z recenzí mi vyplývá, že třeba EQE/EQS rozhodně není méně luxusní než ET7 přestože je cenově zhruba stejně. Kromě toho ET7 má horší užitnou hodnotu co se týče kapacity kufru, užitečné hmotnosti apod.
Mám za to, že ne. 10 % clo a standardní homologace. Jinak nic.
No že by se tu rozmohly čínské spalováky, toho se fakt nebojím. I kdyby měly výkonné, efektivní a spolehlivé motory, což nemají, bude trvat spoustu let, než by si vybudovaly jméno, aby jim evropští zákazníci důvěřovali a v tu dobu už se spalováky skoro nebudou prodávat. U elektromobilů je to jiná. Nicméně tam vstupuje do hry uhlíkové clo, které začíná svou přechodnou fázi už od 1.10.2023, tedy za 3 týdny. Naplno se to rozjede od 2026. "CBAM přinese dovozcům řadu nových administrativních a reportingových povinností, po plném spuštění si pak od roku 2026 budou muset kupovat certifikáty CBAM odpovídající ceně uhlíku, která by byla zaplacena v případě, že by se na výrobu daného zboží použila unijní pravidla." Tím pádem Čína bude muset přejít na nízkouhlíkovou energetiku a dopravu, nebo budou jejich výrobky dražší a cenově srovnatelné s těmi evropskými. Takže ani co se týče elektromobilů, nebude na tom u nás Čína o moc lépe než místní automobilky.
A elektrárny spalující zemní plyn emise při těžbě nemají? Ty elektrárny, které se podílejí na výrobě "paliva" pro elektromobily. Protože pořád je ekologičtější spálit CNG v autě, než z něj vyrábět elektřinu a se všemi dalšími ztrátami ji poslat na kola elektromobilu. Tam se účinnost v podstatě úplně srovnává.
Omlouvám se za opožděnou reakci, notifikace mi úplně unikla.
Jednak si protiřečíte - tvrdíte, že je ekologičtější spalovat CNG v autě než z něj vyrábět elektřinu a pak jí nabíjet, ale vzápětí tvrdíte, že účinnost stejná. Tím pádem i ekologičnost by byla stejná.
Druhak to není pravda. Účinnost paroplynových elektráren dosahuje až 55% a od elektrárny na kola je u EV účinnost asi 70%, takže výsledná účinnost je až 40%. U spalováku je sice občas účinnost taky až 35%, což je hodně blízko, ale rozdíl je v tom, že ta elektrárna dokáže ten bod optimální účinnosti využívat dlouhodobě, kdežto spalovák zkrátka má účinnost dle aktuální dopravní situace a největší účinnost má při plné zátěži, pod kterou ale pracuje minimum času. Většinou to je někde kolem 20-25%.
Předmětem spotřební daně jsou tzv. vybrané výrobky, kterými jsou minerální oleje, líh, pivo, víno, meziprodukty a tabákové výrobky. Spotřebními daněmi, jsou tedy dle ustanovení § 1 odst. 2 zákona o SPD:
daň z minerálních olejů
daň z lihu
daň z piva
daň z vína a meziproduktů
daň z tabákových výrobků
daň ze surového tabáku
Elektřinu tam jaksi nevidím. Takže budeme z elektřiny platit daň z elektřiny, daň spotřební a ještě DPH, žádný problém.
OK, má chyba. Čerpal jsem z wikipedia Odkaz , kde daň z elektřiny uvedená jako spotřební je s tím, že to vychází ze zákona o spotřební dani. Nenapadlo mě si to v tomhle případě jít ověřovat přímo do zákoníku. Omlouvám se.
A elektrárny spalující zemní plyn emise při těžbě nemají? Ty elektrárny, které se podílejí na výrobě "paliva" pro elektromobily. Protože pořád je ekologičtější spálit CNG v autě, než z něj vyrábět elektřinu a se všemi dalšími ztrátami ji poslat na kola elektromobilu. Tam se účinnost v podstatě úplně srovnává.
Já nijak za plynové elektrárny nelobuji a jezdit na CNG je rozhodně lepší než na benzín nebo naftu. Jen když vidím slovní spojení jako "likvidace baterií" namísto recyklace nebo výroky, že Čína a Indie vypouští víc emisí skleníkových plynů než jiné země bez náznaku uvědomění si, že jsou to nejlidnatější země světa a na obyvatele mají nižší emise než EU, tak mi ten příspěvek vyznívá jako poměrně povrchní hejt. Jinak žádné srovnání jsem nenašel, nicméně co se týče CNG, kromě toho metanu unikajícího při těžbě je ještě problém ten, že teď výrazná část plynu pochází z LNG, které k přímým emisím přidává asi 40% nepřímých z jeho těžby, dopravy a zpracování, což veškerý efekt nízkých přímých emisí smazává. Při využití břidlicového plynu původem z EU je to výrazně lepší kolem 13%, ale toho je v tom mixu pokud vím poměrně málo.
Rychlost 130 až 150 v autě 4 chlapi a v kufru cajk cca 60 kg. 2hod jsme čekali protože všechny nabíječe plné a pak hodinu my. Dál jsme už nejeli protože jsme měli prázdno a v Brně to moc neznáme. A nebojte. Za námi tam přijel chlápek co řikal že má taky prázdno a že objel nabíječ po okolí a všude obsazeno. Tak jsme tuplem nikam nejeli.
Zvláštní. Já mám vždycky štěstí, že na nabíječce nikoho nepotkám a v diskuzích je plno lidí, kteří čekají 2 hodiny na uvolnění. Další nesmysl je čekat hodinu na nabití. Vždy nabíjím jen tolik, abych dojel do cíle a pak nabíjím tam.
No je jasné, jak to dopadne u nás. Uvalí se spotřební daň na elektřinu pro elektromobily. A protože se nedá odlišit, co spotřebovávají elektromobily a co je ostatní spotřeba, tak se tato daň uvalí na všechnu elektřinu. Takže budeme všichni díky elektromobilům platit dražší elektřinu. Ti, kteří ani žádné auto nevlastní.
Spotřební daň na elektřinu dávno platíme. Jmenuje se "daň z elektřiny" a máte ji na každém vyúčtování 😉
Už to začíná a bude jen hůř. Skončí to stejně jako s plynofikací, nejdřív sladké řeči o nízké ceně (čti levném provozu) a končí to nesplatitelnými účty za vytápění. Osobně doufám, že se zdanění provozu EV bude řešit speciální daní na vůz a né zdražením elektrické energie všem, což je přesně to co očekávám od naší demoliční čety v čele s Fialou. Jediný čemu nerozumím je ta neustálá snaha o umělé zdražování všeho co je spojeno s provozem spalovacího vozu, aby přinutili lidi si EV koupit, když nakonec nic neušetří, zdraží jim nabíjení na nesmysl a nakonec jim ještě napaří daň jako z obrovského SUV. Sorry, ale takhle si motivaci ke koupi předraženého podřadného produktu fakt nepředstavuji. Je to stejné jako by řekli jestli si to koupíš tak tě zbiju a jestli si to nekoupíš tak tě zbiji ještě víc.
To umělé zdražování je kompenzace za způsobené škody na zdraví. Někdo to zdravotnictví zafinancovat musí 😉 Odkaz
A mohl jste nám laskavě napsat kde v Evropě se ty baterie recyklují? Já žádnou firmu, která by to dělala, neznám. Ta vaše "následná možnost recyklace" se hezky vyslovuje, ale ve skutečnosti neexistuje.
Netrapte se, nikdo neví vše 😉 Ale místo arogantních komentářů by to příště chtělo taky trochu pokory. Možná byste měl vědět, že v EU se smí prodávat jen baterie, u kterých je zajištěna následná recyklace z alespoň 70%. Většina dnes existujících recyklačních linek deklaruje výtěžnost přes 90% původních materiálů. Jen nemají moc co recyklovat, protože těch baterek se vyřazuje naprosté minimum. Třeba koncern VW má recyklační linku v Salzgitteru, viz Odkaz . Více informací se v případě zájmu dozvíte v červnu ve Frankfurtu na konferenci věnované recyklaci baterií Odkaz 1
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
Právě jste se mohl dočíst, že nemusí vyjít nejlépe EV...
4 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tak pochopitelně, když porovnáte Prius s baterkou 13,6 kWh a porovnáte ho s autem s 71 kWh zatímco budete předstírat, že obě auta budou jezdit jen na elektřinu, tak vyjde ten PHEV pochopitelně lépe, protože má menší emise z výroby i z recyklace, zatímco emise z provozu budou zhruba stejné 😉 Ale neznám metodiku té studie, takže ještě budu hledat a číst než udělám konečný závěr.