Problém je, že ve společnosti je všeobecně uznávaný standard, že je normální denně sedět 1-2 hodiny jak úplnej lůzr v autě v kolonách.
Ten, kdo jezdí nakole nebo chodí pěšky a dělá něco pro své zdravé, je považován za obtížného švába, kvůli kterému je na automobilistech konáno příkoří.
A tato situace se jen tak nezmění.
To je dost zoufalý. V době, kdy je téměř 100% zaměstnanost a je problém sehnat kvalitní lidi, udělá vláda krok, který to jen zhorší. Nezaměstnanost by měla být 10-15%, aby byl pracovní trh stabilní a při požadavku kvalitně odvedené práce na pracovníka nebyla možnost v klidu fluktuovat do další firmy a ještě za vyšší peníze, protože lidi nejsou.
To, že přehrada dokáže zabránit masivní přívalové povodni, není naivní iluze.
Na rozdíl od povodní v roce 2002, byli letos vodohospodáři dostatečně poučení (= vyděšení), že začali odpouštět včas a pořádně. Z Pryglu odpouštěli 70-90 kubíků za sekundu, takže hladina klesla asi o 2 metry. To spolu s odpouštěním Víru stačilo k tomu, že značná část vody z Vysočiny nezaplavila Brno a obce níž na toku Svratky a částečně to kompenzovalo neřízený přítok Svitavy.
Jasně, že když bude intenzivně pršet měsíc v kuse, nikde nezbývá, než stáhnout se na kopce a ani sebelepší vodohospodářská opatření nebudou stačit.
Poldry jsou taky velmi účinné, ale musí být ne ně místo, v kopcovitém terénu na chvíli pomůže přehrada, ale hlavně nestavět u řeky.
My to z Brna nemůžeme nikdy úplně pochopit, co zažívají lidé z těchto vesnic, ale tipl bych, že si blokování výstavby protipovodňových opatření Duhou, DZ a podobnými xindly v budoucnu s nimi vyřeší sami. Ručně a stručně.
Já myslím, že to tak není. Jděte se někdy podívat na fotbalové hřiště, kam jste před 40 lety chodil hrát. Od pondělí do neděle je obsazené dětmi, trénink střídá trénink. Chodím s holkou na fotbal a nestačím se divit, co je tam za davy. To samé na atletice, aerobiku. Ta děcka dnes jedou nadoraz.
Správně, to je ta první skupina.
Dnes je menší část dětí profesionálními sportovci (mají trénink, tak přece nemohou pomáhat doma, na zahradě apod.) a skoro celý zbytek knedle u mobilu nebo počítače. My jsme od mládí (už je to dávno, 1970-80) hráli se sousedy i spolužáky bojovky v přilehlých parcích, postavili si káry a na nich závodili, v zimě sehnali staré brusle a nože z nich namontovali na prkénko (vznikly hamprcky) a na nich jezdili z okolních kopců. Každý druhý měl doma Merkura, takže uměl se šroubovákem, šroubky, šlo z toho postavit vše (Odkaz ). Nám se rodiče dost věnovali, takže jsme v zimě byli s nimi na horách, v letě u rybníka nebo zase na horách.
Nejsem žádný profesionální sportovec, ale rád si vyjedu z Brna do krasu a když se po sto kilometrech vrátím mám dobrý pocit. Nesportuji proto, abych se ukazoval před děvčaty (jen někdy 😉), ale abych se dožil ve zdraví stáří. Je mi 56, nic mě nebolí, nejím žádné léky, je občas chytnu silniční lišej z kola nebo naražení z lyží.
Chápu že je těžké konkurovat dnes easy lákadlům moderní doby, ale musíme se všichni pokusit nejen nabídnout dětem atraktivní (to neznamená drahé) vyžití ve volném čase, ale i předat jim zdravý náhled na život. A k němu patří i pohyb.
Dělám přes 30 let ajťáka, mám rád aplikaci různých technických vymožeností, ale nikdy bych nebyl tam kde jsem bez základů z mládí a nasměrování od fajn rodičů.
Nevím, proč by ojedinělý cyklista nemohl pomalu jet i po chodníku, kde nejsou chodci, nebo jen ojedinělí. Pořád to je lepší, než se motat v souvislých kolonách vozidel a tím přispívat k nebezpečným situacím.
Hlavně neargumentujte nějakými zákony. Zákony a z nich vycházející pravidla tu jsou pro nás a ne naopak, jak to mnozí rigidně založení ovčané chápou.
Slušní cyklisté po chodníku nejezdí a ostatní to mají zakázáno.
Já jezdím po štatlu na kole 40let, léto zima, občas každý den a na chodník vjedu jen výjimečně. Není žádný důvod, proč nejezdit po silnici a kdo se bojí, ať jezdí radši šalinou.
Asi nejzásadnější věc je pro cyklisty: cyklista je POVINEN přes přechod kolo vést, nikoli na něm jet!
Pokud na kole jede, nejde o chodce, a tedy musí dávat přednost jako každý jiný účastník silničního provozu vjíždějící na pozemní komunikaci.
No přesněji nesmí jet ani po chodníku.
Kde je cyklostezka a cykpopřejezd, tam smí.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tohle nám v naší liberalistické střední Evropě hlava nebere.
1 odpověď