Myslím že bych si ho nekoupil, ale můžete se podívat na video z testu na 1000 km, spotřebu má obrovskou Odkaz 1
u nás na to bude někdo střílet kulometem? To je v Česku resp. v okolních státech běžné? To je jako s tím zrychlením z 0 na 100 za 5 a míň sekund. Myslím že 99% lidí zajímá velikost, pohodlí, hlučnost, spotřeba, provozní náklady, přiměřený výkon, přiměřené zrychlení (kolem 7 sek je už výborné) a případně cena. Určitě ale ne neprůstřelnost a šílené zrychlení.
cestuji opravdu hodně po celém světě a skoro všude mají pokladny, ale hlavně VŠUDE kromě česka můžu a také platim kartou, třeba i za zmrzlinu nebo 2 rohlíky. Nikde s tím nemají problém. Předloni jsem projel všechny státy Evropy směrem na západ obytňákem a hotovost jsem použil jen na díško pro číšniky pokud to nešlo připsat do platby karou, většinou šlo. Kde nemůžu platit kartou tam nejdu. Tak to mám já, někdo možná rád platí všechno hotově.
Proto nelétám s nízkonákladovkama. Před 14-ti dny jsem letěl do New Yorku s Austrian, let zrušili, zřejmě se nedostavil pilot. Artolinky se o nás postarali, každý dostal hotel a stravu a ráno v 6 jsme odlétali. O nic jsme se nemuseli starat. Dostali jsme informace kde si máme žádat náhradu škody. Jednali s náma dlušně a rychle. Bylo to síce blbé, stratili jsme den, ale ze strany aerolinek podle mne všechno v pořádku, teda v rámci možností co mohli udělat.
Auto krásne, pro mne, ale nějak minumiká důvod těch parametrů - výkon a krouťák. Naco? Na okruh to áno, ale do běžného provozu to asi ne. Možná v Německu v noci na některých úsecích dálnice, jinak nikde. A těch mrtvých na silnici rýchle přibýva, čelní srážka skoro denně. Pokud se zabije ten neřád co to zaviní je to jeho věc, ale většinou zemře nevinný který se jen veze.
Buď můžu zaplatit kartou nebo jdu pryč, jednoduché, díško dávám cash. Teď jsem se vrátil z Itálie a vše jsem platil kartou, i zmrzku za 2€. Loni jsem karavanem projel komplet Evropu a v hotovosti jsem utratil snad 50€ za 2 měsíce. Takže buď kartou nebo nijak. Někdo to ale může mít jinak a rád platí hotově. Jinak není to vůbec o poplatcích bance, to určitě ne.
Čtu v komentářích že nebude kde nabíjet a elektromobilita je slepá cesta - zkrachuje. Není mi ale úplně jasné proč ropní giganti Shell, OMV, Aral a možná i další stavějí ve velkém na svých čerpačkách rychlonabíječky. OMV dokonce změnila logo a zarnula do něj elektromobilitu. Fakt nechápu, v tak velkých a významných firmách nikdo nevidí že je to slepá cesta a klidně proinvestují stovky milionů? Zajímavé, asi by měli číst v českých diskusích o elektromobilitě aby se poučili.
Čtu tady jak se EV sleduje, je ho možné kdykoli zastavit, někdo, ja teda nevím kdo, mne sleduje. To už je ale posedlost. Dnes už jen to že máte u sebe mobil je možné vaši polohu přesně určit. Většina nových aut se dá ovládat na dálku. Všechny telefonní hovory se ukládají na serverech a archivují krátky čas, software hledá podezřelé slová atd …. Češi jsou hodně paranoidní, já hodně cestuji po světě, mám v kapse kreditku a s tou platím všechno, třeba i zmrzlinu nebo rohlík, v hotovosti mám jen pár € a ani ty neutratím. Vrátim se do ČR a pokud nemám hotovost tak se ani nenajím, šílené. V EV jezdím po celé Evropě a pokud to někoho baví ať mne sleduje. Nepácham žádnou trestní činnost, takže jsem v pohodě. A pokud někdo chce být úplně inkognito, nesmí mít telofon, tablet, počítač, určitě nesmí mít internet a už vůbec ne WiFi, moderní auto, moderní SMART televizi, zkrátka nic moderní, na internet se už dnes připojuje i chladnička, kávovar, dokonce i dálkovo ovládaná žárovka. A už vůbec nesmíte nikam cestovat letadlem, tam je vaše identita zkoumána opakovaně, dokonce jste nahráváni na kamery i na běžné procházce. Takže opakované řešení těchto věcí mi přijde trochu směšné.
Čtu tady různé příspěvky jak to nefunguje a nebude fungovat, mám na mysli elektroauta, ale je pak hodně zajímavé proč společnosti jejichž základ je v ropě např. SHELL a BP masívně budují přímo na čerpačkách rychlonabíječky. Že by nevěděli kam směřuje vývoj a v čem je budoucnost? Protože podle většiny tady diskutujících je to hezky řečeno nesmyslný směr. Takže odborníci ze SHELL a BP tomu vůbec nerozumí.
Elektroauto síce mám, ale tohle určitě není obytňák, podle mne, a s obytňákem jezdím na místa kde ho určitě zatím nenabiju. Takže podle mne zbytečný výrobek - teda pro mne, někomu může vyhovovat. Ani jsem to nečetl, ale stačí nadpis a obrázek. Pokud obytné auto nemá sprchu, WC, bojler, topení a aspoň 100 litrů vody tak to pro mne není obytňák.
Čtu si příspěvky, někdo píše naco zvuk, někdo zase že dojdou rychle baterky atd..... No tohle auto si někdo koupí spíš pro zábavu, asi ne jako rodinné auto, pro ten účel má zbytečně moc koní. Po dálnici se asi nebude nikdo prohánět 260, kdybych si ho koupil, tak s tím budu jezdit na okruhu a tam bych si mohl zablbnout. Myslím že to je i cílová skupina výrobce.
já pošlu do auta přes mobilní aplikaci informaci že má zapnout topení, odmražení zrcadel, vyhřívaní sedaček a volantu. Za 5 minut nasedám do vyhřáteho auta, okna rozmražené, pokud byli i zasněžené, všechno rozpuštěné. Pokud je pod -10 tak příkaz pošlu 10 až 15 minut před odjezdem. Spotřeba energie do 1 kWh. Zvenku se auta ani nedotknu, jen klikou otevřu (Hyundai Ioniq 6).
Pokud je článek o elektromobilitě tak jsou diskuse vždy úplně stejné. Sem tam reaguji, ale radši napíšu svůj názor samostatně. Podotýkám je to můj názor a zřejmě s tím nebude hodně lidi souhlasit. Pro mne není elektroauto primárně o globální ekologii, je o hodně víc znečišťovatelů než jsou osobní auta (lodě, letadla, ale třeba i sopky). Elektroauto je ale určitě o životním prostředí kolem nás, to je jednoznačné. To že spalovací motory skončí je úplně jasné, protože množství ropy je konečné. Vyrábět paliva na biologické báze? Nevím, ale asi raději potraviny. Už teď přidáváním bio složek do pohonných hmot se docela ničí motory zevnitř, rezaví, protože v palivech je množství vody. Já to řešil vhodným aditivem, které by se mělo sloučit s vodou a odstranit vlhkost. Funguje to? Nevím, na žádném autě jsem nenajezdil víc než 100 tis. km. Co se týče ceny za přejetí 100 km je to různé, ale určitě výrazně levnější než u spalovacích motorů, to je zkrátka tak. Je to zejména z důvodu, že drahá elektřina je na rychlých nabíječkách s výkonem víc jak 50 kWh a nejdražší je pak na nabíječkách s výkonem 350 kWh (např. Ionity). Ale i při dobíjení jen na rychlých a výkonných nabíječkách je spotřeba elektřiny porovnatelná se spotřebou cca 7 litrů benzínu (nafty) na 100 km. To ale nikdo normálně nedělá. Myslím že 90%, asi i víc, lidí jezdí denně do 100 km (oficiální data prý jen 32 km) a v tom případě se nabíjí na pomalých AC nabíječkách většinou v noci a v tom případě se spotřeba rovná ekvivalentu PHM 1,5 litru na 100 km a pokud dobíjí ze solaru, tak je to zdarma. Víc psát nemůžu, nemám prostor
Píše se tady jak loď s elektroauty z Číny do Evropy znečistí ovzduší. To jistě ano, ale kolik aut se spalovacími motory se doveze taky loděmi a kolik se jich vozí loděmi z Evropy? Když už chceme hodnotit tak korektně a všechno, protože to vypadá tak, že pokud by loď vezla spalovací auta tak je všechno OK. Příjde mi že s rozvojem elektromobility rekordně narostl počet ekologu kteří jsou proti elektromobilitě. EU to už dávněji pos…., vlak se již rozjel a jen tak se nezastaví. Jezdím elektroautem a nemyslím si že elektroauta zachráni planetu, je ale super když to nesmrdí a pro mne je to i zábava. Po najetí 4 mil. km spalovákama mne zase ježdění začalo bavit, zkrátka je to jiné. Netvrdím ale že elektroauto je pro každého, to určitě aspoň zatím ne.
8
Sledujících
0
Sleduje
8
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
to je úplná blbost co píšou v tom článku. Například na Ionity v Česku stojí 1 kWh 0,48 € a v Norsku 0,25 € - to jsou dnešní aktuální ceny (24.10.2034). Superchargery Tesla v Česku 0,4 € za 1 kWh a v Norsku 0,28 za 1 kWh, také dnešní ceny. Takže když budu dobíjet na Ionity v Česku tak budu jezdit za 7,68€/100 km a v Norsku za 4,48€/100 km.