To nabíjení je prostě parádní u 800V auta. Tady včerejší minuta pečení s EV6. Nestihl jsem nic. Za šest minut nabito.
je to tak, vaše video jsem viděl. Mám i Fiat 500e, tam je to trochu horší, resp. hodně horší, ale je to auto do města tak to nevadí, v noci se bez problémů nabije a manželce to po okolí stačí.
"Jde o městský elektromobil. "
Který elektromobil není městský?
třeba Ioniq 6, dojezd okresky/dálnice 600/400, průměrná spotřeba za 30 tis.km 16,5 kWh co je kolem 50 Kč/100 km, klasické nabíjení doma v noci takže časově 0, na dlouhých cestách časově maximálně 18 minut ale většinou 15 minut na dalších 350 km. Topení a klimatizace bez problémů, servis jen prohlídky každých 30 tis. km atd .... Jezdím po celé Evropě a nemám pocit že by to bylo nějaké městské auto. Samozřejmě nikoho nepřesvědčuji aby si koupil BEV, v pohodě jezděte dál spalovákem třeba i 1000 km v kuse pokud možno bez přestávky, tankujte za 5 minut, resp. za méně - času je přece málo. Přeji hezké vánoce.
No, já dal v září normální jízdou přes 500. Proto jsem vzal LR zadokolku a nechal 19" kola. Raději jsem chtěl co největší dojezd na úkor výkonu a pohonu všech kol. Bral jsem to tak, že 250kW je až kam a čtyřkolku jsem stejně nikdy neměl a vždycky dojel. Spotřeba byl jeden z faktorů proč jsem zavrhl Enyaq. Ale myslel jsem že KIA je na tom lépe, co máte za káru, EV6? Jinak si myslím že ten Enyaq to dotáhl, ale v létě. Teď jsem viděl nějaký test, byl tam starý Enyaq 80, Enyaq 85 a Tesla Y tuším AWD. No a spotřeba byla u obou eňourů vesměs podobná a o dost nad Teslou. To pak s tím dojezdem zacloumá, když vezmu že baterku mají všechna tři auta podobnou. Myslím, že to tepelné čerpadlo u Enyaqa je stále při starém, tudíž k ničemu.
ja mám Ioniq 6 a dlohodobou spotřebu mám 16,5 kWh/100 km, jezdím ale dost po dálnici (cca 50:50). Teď když je chladno jezdím cca 20/17 kWh - dálnice/okresky.
KIA je za mě mnohem lepší než Škoda (v BEV). 800V základ, V2L.. Ale nemají nic rozměrově podobného a EV9 je už zase mastodont za hrozné peníze. Je prostě vidět, že KIA/Hyundai to dělají už dlouho. Akorát bývá dost kritizován servis, údajně velice drahý pro BEV a nutnost velice častých servisních prohlídek pro dodržení záruky.. údajně, nezjišťoval jsem zda je to skutečně tak ale je to jedna z věcí co by mi vadila.
mám Ioniq 6 - servis 1 x za 2 roky, resp. každých 30 tis.km, najezdím ročně cca 40 tis., takže pro mne častěji.
No Činu bych nepodceňoval. Celý život jsem měl jen auta VW, MB, BMW, Audi ….. všechny minimálně V6. Teď jsem si v zahraničí ze zvědavosti půjčil na týden činské auto Exeed, bylo v plné výbavě a mělo najeto 45 tis. km, věk nevím. Cenu jsem našel na internetu kolem 30 tis. USD. Musím říct že mne to auto příjemně pozitivně překvapilo. Navíc předpokládám že to auto v půjčivně nikdo nešetřil.
Tak at si ji strci tam co slunce nedosviti. Elektromobil nemá žádný smysl, je to pouze výmysl mocných naší planete to nepomuze, mozna spise uskodi.
Elektromobil je tezky , pokud by jsme chteli byt ekologicky tak musime auta zmencovat a odlehčovat.Je to prosta fyzika.
Proč jezdi obrovká spousta SUV (spalováků) které jsou těžší než elektroauta? To vám nijak nevadí, zajímavé. A pokud jsme u té fyziky tak si spočítejte kolik tepla vyrobí spalovák spalováním paliva při účinnosti motoru cca 30% a kolik bržděním, není to moc náročné, obyčejná fyzika a dynamika. Elektroauto při brždění elektřinu vyrábí a brzdové deštičky se kotoučů ani nedotknou.
Plácáte hlouposti. Elektřina je riziko, bez ohledu kolik toho denně najedu. Zeptejte se v Krnově, nebo jiných regionech postižených záplavami, silným větrem, těžkým sněhem a potrhaným vedením.
V souvislosti s Blackoutem není otázka jestli, ale kdy, jak dlouho a jak velkého regionu se to bude týkat.
Pro ten kanystr nafty, nebo benzínu si klidně dojdu pěšky, nebo na kole.
Mimo to problémem není dojezd, ale problematické a časově náročné nabíjení. Zkrátka, auto má sloužit majiteli a ne obráceně.
Nabíjení max. 20 minut za 350 až 500 km, většinou ale 0 (nula) protože v noci spím a když bude blackout tak myslím že nenatankujete.
zajímavé, vskutku zajímavé ...
řekněme, že je vám šedesát jako mě, papíry máte od 18, a hned od prvního dne jste se do toho opřel na plno, tak ty vaše 4 000 000 miliony kilometrů dělají 500 kilometrů každý den, při opravdu hodně svižné jízdě víc než osm hodin denně, při reálném průměru 40km/h víc než 12 hodin....
O pravdivosti vašich keců si dovoluji silně pochybovat .
Pochybujte, to vám nikdo nebere, je mi 68 a ano první auto jsem si poskládal (Škoda 100) v 17-ti s kamarádem, další (Moskvič) jsem si koupil rok na to, pak zase Škoda, pak Lada, potom zase Škoda, pak Opel, pak Medcedes, BMW, Jaguár, ….. Jen málo aut jsem měl déle než rok. Celkem jsem měl přes 42 aut a ročně jsem najel po Evropě přes 100 tis. km, hodně také v USA, Austrálii, Ázii ….. Aktuálně je mi 68, mám 3 auta a ročně najedu už jen kolem 60 tis. km - to se už jen toulám protože mám čas.
Trolejbusy nevím, ale tramvaje a lokomotivy mají převodovku zcela určitě a v EV je taky, neni to přímý náhon. Tošku o tom něco vím, když to vyrábím 😁
Možna vyrábíte, to nevím, ale BEV nemají klasickou převodovku, mají jen jeden stály převod, rychlost a směr se řídí jen otáčkami motoru. Porovnávat tramvaj nebo lokomotívu s BEV je trochu mimo. Jediný BEV který má 2-stupňovou převodovku je Porsche - nevím teď přesně model.
Á,další elektrojouda. Jel jste někdy se spalovákem 1000 km bez tankování? Chudinko.
dohromady jsem měl v životě přes 40 spalovacích aut, většinou motory V6, pár V8, jeden V10 a dva V12, najel jsem na nich přes 4 mil. km ale nechápu proč bych měl jet 1000 km bez tankování i když u některých aut jsem měl 100 l nádrž. Taky nechápu tu poznámku chudinko, chudinka je možná ten co se snaží jezdit 1000 km bez tankování. I když jsem měl ty nej spalovací auta jaké jsou na trhu, tak už jen elektro a mám dvě. Že bych byl chudinka? podle vás určitě ano, protože dobíjím po 300 až 400 km. Myslím ale že ten problém s úsměvem přežiju.
naprostá pravda. tyhle placené články nemá cenu číst. Realita je taková, že cestu Praha -> Brno s EV od Škody nedáte. Mám praktickou zkušenost. Minimálně jedno nabítí musíte absolvovat, jinak na hranici Brna dojedete s 5% baterie. Jízda po dálnici s max. 120 km/h (jinak spotřeba rapidně roste) je totální uspávací nuda, a ty nervy, když vidíte jak baterie každých 5km jizdy odečte 10.... Díky, už nikdy!
Cesta Praha -> Bratislava a zpět obnáší 4 nabíjení, jinak nemáte šanci. Jednou jsem s Enyaqem absolvoval cestu z Prahy do Stuttgartu. Po této cestě jsem si vydupal změnu firemního vozu. Dneska jezdím s naftou, a služební i soukromé cesty jsou procházka růžovou zahradou...
BEV není pro každého, to je fakt a souhlasím. Ale Praha - Bratislava - Praha jen 2 nabíjení. Jezdím to často a nabíjím vždy na Ionity u Jihlavy, nic víc. Takže u mne je to 2 krát 15 až 20 minut. Platí to pro auto Hyundai Ioniq 6 RWD.
Co máte za auto ? třeba taycan tohle zvládá dobře a jistě i něco dalšího . . Ale třeba auta pro chudé s rozpočtem do 1.2mil enyaq a vše další na MEB jede běžné 50-70kw od 10% ale pouze za tepla. Bez předehřevu baterie se mi stalo už několikrát 11KW a auto ukazovalo do plna 3hod to fakt není budoucnost zlaté CNG , . jakou máte kartu na ionity s cenou 9.70kč ?? mě to ukazuje v eon apce 23kč za 1kwh . Tesla zase v rakousku učtuje nabíjení po minutách -taky pro mě provar .
mám ioniq 6, doma nabíjím 11kWh, pokud svítí slunce něco ze solárů. Mám kartu od Hyundaje, s ní jsou různé ceny, mám i kartu od PRE a slovenskou od ZSE. V zahraničí se snažím nabíjet na Ionity co je s apkou nejlevnější - od 0,25€ do 0,39€ za kWh. V Česku je Ionity drahé - 12 Kč/kWh. Mám najeto 39 tis. km a ještě nikdy jsem nenabíjel déle než 20 minut (mimo domov), většinou mne ale volá auto že je nabito. Občas v hotelu nabíjím v noci na 11kWh ale to mne časově netrápí. Dnes už přibývá hodně hotelů s nabíječkami, sem tam i zdarma 😀.
Nejde o to jestli jezdím 1450 km denně ale o to, že se o auto nemusím 14 dní starat.
Jak večer přijedu, tak ráno odjedu. Jinými slovy, to auto slouží mě a ne já jemu.
Já třeba večer přijedu, připojím kabel (20 sekund) a ráno mám vždy dojezd od 400 do 600 km. Zajímavé, ale vlastně natankuji doma na dvoře a pokud jedu dál, co je dost často, tak po cca 300 km zastavím na 15 minut, než zajdu na WC, případně si koupím pití tak je nabito a jedu dál. Kdybych jel spalovákem tak bych také po 300, možná po 350 km zastavil na 15 - 20 minut. Najezdil jsem v životě na spalovacích přes 4 mil. km na všech kontinetech, takže maličko vím co píšu. A ty spalováky byly V8 až V12, takže opravdu jezdily slušně. Jinak nic proti spalovákům nemám, jen ať nedymí.
Malý koment k článku . UFC je budoucnost ale při ceně 18kč -1kwh a spotřebě 20kwh na 100km běžného auta při přesunu mimo město je to náklad téměř 4kč -1km zhruba dvojnásobek oproti naftě a benzínu . Druhý problém je že nejsou auta schopná nasát 300kw ..většina jede tak 50-100 kw průměr ale klidně jen 30kw a méně pokud máte krám od koncernu na MEB platformě jako já doma ..
od 10% do 50% dobíjím výkonem od 235kWh do 195kWh, pak do 80% postupně klesá výkon nabíjení do 160 kWh, pak se to zpomalí nejde odsledovat přesně, ale je to od 50kWh do 70kWh, ale nad 80% nabíjím opravdu zřídka. Do těch 80% to trvá maximálně 20 minut, nejčastěji ale dobíjím 10 až 15 minut a jedu dál protože mi to stačí na dalších minimálně 300 km. V Evropě nejraději dobíjím na Ionity, tam to vychází na 9,70 Kč/kWh, případně na severu ještě míň. V Česku je Ionity držší, je to 12 Kč/kWh. Výborné je že Ionity nedělí výkon, každá stanice tak dává plný výkon. Pro mne to je OK, pro někoho to může být dlouho. Každý to má jinak.
Víte, drobné živnosti vynášejí svým provozovatelům odměnu vy výši běžné mzdy. Co kdyby Vám zaměstnavatel z platu strhnul náklady na to, co jste popsal a najednou měl o 3000 menší výplatu. Rozumné státy chrání ty nejmenší proti monopolním žralokům. My nadáváme na cizácké hypermarkety a současně přejeme vlastním živnostníkům, aby dostali naloženo. I proto je tolik prázdných krámů a zavřených vesnických hospod
To je blbost co píšete. Všude v Evropě mají registrační pokladny a všude jde platit kartou teda kromě ČR. Teď jsem třeba na vánočních trzích v Krakově, v každém stánku lze platit kartou a všude dostanu účet z reg. pokladny, třeba i kyž řeknu že ho nechci tak mi ho dají, tak je to všude, jen český podniktel chudák na to nemá. Takže ať nepodniká a ať se zaměstná. A navíc zaměstnanec ze své mzdy daň platí, podnikatel jen z toho co přizná, tak kolik přizná když je mimo evidenci a pro jistotu chce všechno hotově. Šílené.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Jako by se stalo. 😄 Na Slovensku se 30 km od Maďarských hranic Slovensky už ani nedomluvíte.
1 odpověď
8
Sledujících
0
Sleduje
8
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
na to jste přišel jak? běžně jezdím do Komárna, Štúrova co je vlastně pár metrů od Maďarska a všude se domluvím. Dokonce tam mám hodně kamarádů a také se s nima domluvím. Hodně zajímavé ty vaše informace, hlavně hodně zavádějící.
1 odpověď