Chápu, že dojem z auta je čistě subjektivní pro každého z nás, ale aby náš pisálek mudroval, kterému elitnímu designerovi kde a co dovolí a co ne, to mi připadá dost komické... Úplně stejná laická debata tady probíhala ohledně Kabaně... Je zvláštní, že dnes každý rozumí IT a designu. Jo, a ještě očkování, to je taky pivní téma pro každého...
přesně jak píšete, navíc je ještě skoro každý odborník na baterie, BEV a dokonce i na ekologii. Ale na druhé straně je zábavné pozorovat jak hodně lidi bojuje proti pokroku který jasně nezastaví 😊.
A kovy na baterie se těží nějak ohleduplně?
myslím že míň znečišťují než ropa a navíc se postupně budou recyklovat, jen jich musí být víc. Baterii které jsou už na výměnu je ještě málo. Z vytěžené ropy se opravdu nerecykluje vůbec nic. Netvrdím že těžba surovín pro baterie je ekologická, není, ale určitě celý cyklus od těžby - přeprava - výroba - distribuce je hodně neekologický a navíc pak ještě spalovací auta vypouští lokálně spaliny a obrovské množství tepla.
No za 50 let kdoví jestli to bude ta správná cesta ale dnes? Rozhodně není. Jediná výhoda těchto aut je že nesmrdí za zadkem ale i to je daleko přebito tím že stejně smrdí a to jen jinde a uhlíková stopa je daleko větší než u spalováku ale tohle neřeknou ty zelené hlavy a vy to s vymytými mozky nepochopíte. Možná až za spousty roků to bude mít účinek ale rozhodne ne v několika příštích letech. Víte fyziku jen tak nepřeonačíte jen kvůli vlhkým snům prý o ekologii některých lidí.
no právě, zkuste si projít celý cyklus než palivo natankujete do spalováku - extrémně neekologicky vytěžit ropu, často se extrémně znečisťují moře i půda a navíc už i u samotné těžby se spotřebuje hodně energie, následně se musí ropa dopravit do rafinérii, často tankery které ten bordel spalují a jsou největší znečisťovatele, pak se musí ropa zpracovat při čem se spotřebuje ohromné množství energie, pokud si správně pamatuji tak je to přes 1,3 kW na litr paliva. Pak se to palivo musí dopravit na benzinky kde se natankuje do auta a motor ho spotřebovává se směšnou účinností pod 30% a produkuje při tom obrovské množství tepla do už tak hodně teplého ovzduší planety. Podle mých výpočtů jedno auto vyprodukuje na 100 km kolem 315 MJ tepla - šílené! Navíc ropné havarie neuvěřitelně znečisťují přírodu. Názor můžete mít jaký chcete, ale určitě je už směr jasně daný a není to jen v EU, ale i jinde po světě. Vemte si třeba že už docela bez problémů nabijete BEV i v Maroku. Také USA, Kanada, Austrálie, Jižní Afrika, Namíbia, Egypt, Sudán, Emiráty, Katar, Bahrain, atd ...... A hodně těch státu těží ropu která je živí. Také je jisté že státy které těží ropu velic intenzívně budují a rozvíjejí turistický ruch, dokonce i Saudská arábie jako největší světový producent. Proč asi? Žeby tušili že ropa končí? Sedněte do letadla a zaleťte si prohlídnou tyto státy. V Dubaji si můžete v létě i zalyžovat když je tam 40 stupňů. Takže to není jen EU. Vidím že máte počítac a internet, tak si trochu projděte třeba google maps.
Jsou dvě věci. Komfort jízdy a komfort provozu. V první BEV jasně vítězí. Ve druhé jasně prohrává. Se spalovacím autem prostě někde zastavíte a natankujete. S BEV musíte cestu plánovat. Pro normálního uživatele na cestování kolem 100 km denně, který má možnost si doma nabit, klidně i z domácí sítě, by měl BEV význam i v ekonomice provozu. Pak je zde ale ještě otázka pořizovací ceny. Já jsem loni koupil nové auto s dojezdem přes tisíc kilometrů a s náklady na palivo 1,20 Kč/km za 450000. K této ceně se BEV ani nepřibližuje a rozdíl v ceně mezi mým autem a BEV ve stejné kategorii neprojedu za celou dobu životnosti auta. A současnou cenu za BEV nejsem ochotný akceptovat. Tohle je podle mě hlavní důvod odporu proti vcelku násilnému prosazování BEV.
I když mám 2 BEV tak s váma souhlasím, pořizovací cena je opravdu vysoká a navíc v kombinaci s docela zbytečným tlakem to lidi silně odrazuje a navíc většina lidí ty peníze opravdu nemá.
Dovolím si upozornit, že jsem napsal "hňupi a důchodci" z čehož je patrné, že je primárně chápu jako dvě různé kategorie. Nějakou mírou se to samozřejmě překrývá, ale to nakolik se cítíte nebo necítíte uražen případně jako hňup samozřejmě nemohu posoudit a je to jen vaše subjektivní záležitost.
To vůbec není o tom jak cítim, vy úplně v pohodě urážíte lidi a v podstatě i důchodce které vůbec neznáte. Kdyby jste napsal třeba někteří důchodci, hodně hňupů a podobně tak bych se asi neozýval, ale vy zřejmě TOP inteligent jak píšete jste asi tak nějak nadčlověk a docela v pohodě se vyjadřujete o lidech které vůbec neznáte. Netvrdím že hňupi a minimálně podivní důchodci neexistují, ale nebudu přeci házet všechny do jednoho pytle. Vy jako inteligent zřejmě ano. Takže to vůbec není o mně, já jsem úplně v pohodě.
Ale kde a jak ji budete nabíjet? Pokud bydlíte v paneláku, tak z balkónu? Pokud v RD, vydrží to uliční síť i v zimě? Do rána to z běžného rozvodu nenabijete.
Tahle auta jsou pro městský provoz s návratem na místo výjezdu. Ne pro obecné užití.
jak jste na to prosím přišel, asi máte nějaké špatné BEV protože já v pohodě jezdím po celé Evropě, vy asi teda jen po městě.
Takže se necháme raději ekonomicky zrujnovat a zadlužit na stovky let a o migraci ani nemluvím. Fajn. Jednou k tomu stejně dojde a nebude to pouze jeden stát, který bude z unie vystupovat. Ty státy, které vystoupí se mohou spojit a vytvořit menší ekonomické společenství suveréních států s jasně danými principy ekonomické spolupráce, obchodu, pohybu zboží ...., nikoliv však diktátu a sebedestruktivních nesmyslných nařízení, jak je tomu vidno u EU.
máte v tom zřejmě úplně jasno, tak se do toho dejte a začněte to realizovat, myslím že vám v tom nikdo nebrání.Někdo to zrealizovat přece musí.
Když ona AI zatím stále ještě předpokládá určitou úroveň inteligence, aby byl uživatel schopen získat relevantní výsledky. Podobně jako internet, který byl cca do 2005 oázou inteligentních lidí, než do něj prostřednictvím user friendly aplikací a sociálních sítí pronikli hňupi a důchodci.
mohl by jste specifikovat co máte proti důchodcům? Jsem důchodce, je mi 68 a s AI denně pracuji, hodně mi pomáhá při SW a práci s DB. Co se týče internetu tak ten jsem "dotáhl" do Česka a Slovenska už v roce 1995 - komerčně, na vysokých školách už něco málo bylo. Než někoho začnete urážet, tak nejdřív použijte to co nosíte ve vrchní části lebky, protože se jako hňup určitě necítím. Děkuji.
aa takže toho dosáhnu jen když mam uzavřenou smlouvu s energetickou společností co zprostředkovává prodej elektřiny? nestačí tam jen přijet zaplatit a jet dál? Jsem dokonce nucenej uzavírat smlouvy aby to bylo "výhodný" a pak jezdit jen ke "spřátelenejm" stanicím a nedej bože když si dovolim nabíjet někde kde nemam žádnej kontrakt 🙂 No pořád tam dělají za průměrnou mzdu která je poloviční oproti ČR,(cca 20-25k oproti 44k v ČR) to je ten důvod proč tam všchechny ty západní firmy jezdí vyrábět, protože je tam levná cena lidské práce a čínskej rybník je velkej. No mám kolem sebe pár lidí co jezdilo pracovně do Číny a dělat bych tam s nima asi nechtěl, jj pracovní morálka, na každou činnost ve firmě mají jinýho člověka, to co u nas zmakne jeden tam dělají 3, protože nezaměstnanost v socialisticky zemi poreci neexistuje (i tak je tam asi 5%) všude samej politruk a běda jak někdo cekne, hned Vám klesne sociální kredit nebo vás vyhodí z práce a nahradí hned někym jinym.
jinak jsem tam napsal že i v roamingu, takže nemusím nabíjet jen u jednoho poskytovatele. Uzavření smlouvy je jedno kliknutí v aplikaci, pro někoho možná problém, každý si to může přece udělat jak chce. To je úplně v pohodě.
aa takže toho dosáhnu jen když mam uzavřenou smlouvu s energetickou společností co zprostředkovává prodej elektřiny? nestačí tam jen přijet zaplatit a jet dál? Jsem dokonce nucenej uzavírat smlouvy aby to bylo "výhodný" a pak jezdit jen ke "spřátelenejm" stanicím a nedej bože když si dovolim nabíjet někde kde nemam žádnej kontrakt 🙂 No pořád tam dělají za průměrnou mzdu která je poloviční oproti ČR,(cca 20-25k oproti 44k v ČR) to je ten důvod proč tam všchechny ty západní firmy jezdí vyrábět, protože je tam levná cena lidské práce a čínskej rybník je velkej. No mám kolem sebe pár lidí co jezdilo pracovně do Číny a dělat bych tam s nima asi nechtěl, jj pracovní morálka, na každou činnost ve firmě mají jinýho člověka, to co u nas zmakne jeden tam dělají 3, protože nezaměstnanost v socialisticky zemi poreci neexistuje (i tak je tam asi 5%) všude samej politruk a běda jak někdo cekne, hned Vám klesne sociální kredit nebo vás vyhodí z práce a nahradí hned někym jinym.
no když myslíte ...
Tak to buďte zase v klidu. Ubezpečuji Vás, že kouřící Ovce před Vámi je pro Vás méně škodlivá, než modernější diesel s nefunkčním dpf. Motory bez vysokotlakých paliv. systémů sice při zátěži zakouří, ale částice ve spalinách jsou tak velké, že většinu dokáže lidské tělo odbourat a vyloučit. Na to vysokotlak má dokonalejší spalování a vylučuje ve spalinach mikroskopické částice, ktere nejsou okem vidět. Proto moderní diesel i bez dpf téměř nekouří. Proto se dpf zaveldlo, aby lapalo tyto částice. Asi jako vdechnout cihlu, nebo pudr... A oni budou lovit kouřící koncern a Vy bude jezdit spoko s rodinkou za dieslem s vykuchanym, nebo prasklým dpf a chodit po chodníku a radovat se, že z vyfuku jde čistý svěží vanek... 👍 To dává přeci rozum. Starý kouřící vrány musí pryč. Protože to co škodí nejvíc nebývá nikdy vidět a proto to není.... Tak to řekněte i stejně smýšlejícím v hospodě u piva a něco si přečtěte o vznětových motorech. Protože tohle je akorát totalitní buzerace lidí. 👉
psal jsem o lodích (reagoval jsem na váš komentář) o kterých jste se zmiňoval ne o konstrukci výfukových systémů spalovacích aut. A ty lodě jsou opravdu daleko od lidí. Do hospody nechodím, mám radši víno než pivo a o motorech něco vím, dokonce si myslím že opravdu hodně i když mám jen 2 vysoké školy technického směru. Před odchodem do důchodu jsem se v autoprůmyslu živil. Proč chce asi EU zakázat provoz nových Euro 5 a 6. Snad to neprojde a EU soud to zatrhne, jinak to bude masakr. A za "vykuchaným" autem se opravdu nejezdí příjemně, to je zkrátka fakt, teda pro mne, pro vás možná ne.
to je ale krátkozraký, hybrid si už ale pro 2035 nekoupíte, už to bude povinně čisté elektro, i kdyby jeho pořizovací cena byla úplně stejná jako u současných aut tak to ekonomicky nedává smysl, kolik stojí náhradní baterie? O tom všechny automobilky raději mlží, odhad je kolem 200 tisíc korun. jaká je dojezdová vzdálenost? Cca pár stovek km. Jaká je cena nabíjení? Za hubičku pouze pokud budete nabíjet jenom doma z vlastní FVE a nikdy nebudete muset ke stojanu. Kolik lidí má tuhle možnost? Ten zbytek je závislej jen na ceně elektřiny u dobíjecího stojanu a to je dražší než nafta nebo benzín, takže ne nedává to žádný ekonomický smysl. Politici jdou za tímhle zeleným peklem dokonce tak daleko, že nejsou schopní uvalit cla na dovoz elektroaut ze zahraničí pro ochranu vlastního průmyslu. pro ně je zatím pořád hlavní vidina, že cizí elektro auto je na silnici pořád lepší než evropský spalovák. Čínské automobilky vyrábějí za hrsku rejže + mají velké dotace čínské vlády, to se pak snadno prodává za poloviční ceny v zahraničí.
nechci diskutovat o BEV, ale ve dvou bodech nemáte pravdu: u nabíjecího stojanu je elektřina dražší než nafta nebo benzín - to není pravda, na UFC (nejdražší) je kWh 0,36€ (dokonce i v roamingu) jen stačí mít správnou smlouvu, čínské automobilky vyrábějí za hrstku rejže - tak to už hodně dávno neplatí.Samozřejmě pracovní morálka je v Číně o hodně vyšší než v Evropě.
V době elektrifikace najednou vznikne emisni nesmysl? Kolik, že to splodin vyprodukuje jedna kontejnerova loď plující z Číny do Evropy? Nebylo to něco okolo všech automobilů v česku?
Tá loď vám jezdí po městě mezi dětma neno před váma po cestě? Vy musíte vdechovat to co jde z jejích výfuků? Pro mne to třeba není vůbec o ekologii ale o tom co musím dýchat a co musí dýchat moje děti a vnoučatá. A dovolím si poznamenat že kontajnerové lodě plují i jinde než mezi Čínou a Evropou.
Dobrý den, já jsem psal o MG, v tom jsem jel a spotřeba se blížila k 19,5kW/h (dálnice 35%, okresky 55%, zbytek město - cca 200km). Jinak jste asi šťastný člověk, protože po shlédnutí recenzí jak se chová zastoupení Hundai k zákazníkům vím, že NIKDY!!! Hundai!!! ani Kia!!! I když možná jejich vozy nejsou špatný (bohužel tyto věci k autům tak nějak taky patří). Také jste se nezmínil o pojištění.
Pěkný den.
Ja mám se servisem zatím dobré zkušenosti, to o čem píšete je jeden případ, také to sleduji. Asi se zbytečně moc medializoval. To je ale jen můj názor. Nedělal bych si názor na základě jednoho špatného dealerství. Ale každý se může rozhodnoug jak chce a to je správne.
Volvo už nenaláká nikoho s ničím, těžce předražené elektrické krámy made in Čína zákazníky opravdu nelákají a je to krutě vidět na dramatickém poklesu prodejů Volv, respektive Geely, protože Volvo už není Volvo, je to prostě čínské Geely.
místo “neláka nikoho s ničím” by jste snad měl napsat “mne ničím neláká”. Nebo se snad vyjadřujete za všechny?
Proč si nedáte více práce s dohledání faktů? Například Velká Británie nemá DPH na maso, zeleninu, ovoce, ryby, mouku cereálie, mléko atd.
Malta má na některé potraviny 0%,na ostatní 5%. Švýcarsko má na veškeré potraviny 2.5 % DPH.
Smyslem mého příspěvků nebylo dohadovat se o výši daně, ale o tom, že někdo výše v diskusi navrhuje nulovou DPH na elektroauta což by znamenalo, že se všichni včetně těch hůře situovanych budou skládat bohatým na nové auto. Snížení daně na potraviny se mi zdá spravedlivější. Nehledě na to že mnohé automobilky,nejen ty čínské. již čerpají podporu od států
no nulovou DPH na BEV opravdu ne, s tím bych také nesouhlasil. Když už tak nulovou na základní potraviny a léky. Toho se ale zřejmě nedočkáme nikdy, já tedy určitě ne.
No, to by někdo měl...stačilo by třeba vytáhnout hlavu z míst, kam slunce nesvítí.
právě dnes jsem se bavil s jedním majitelem poměrně velké firmy, jde stavět velký přístřešek jen ze solárů s celkovým výkonem 4 MWh s bateriovým úložištěm 2 MWh, pod přístřeškem budou nabíječky pro osobní BEV s výkonem 400 kWh (2 už fungují) a s výkonem 1000 kWh pro kamiony. Vedle bude čerpací stanice pro vodík s vlastní výrobou vodíku (už se dokončuje, parádní stavba). Pokud se bateriové úložiště nedobije přes den ze slunce, může se nabíjet v noci z přebytků. Takových a podobných realizací bude přibývat.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tenhle progresivně invenční ultramoderní lempl zprasil jedny z nejdražších modelů BMW. Jeho odchod z Mnichova je smutnou zprávou pro Mercedes a Audi:)))
2 odpovědi
8
Sledujících
0
Sleduje
8
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
žeby zprasil? Tak proč se tak dobře prodávají? Nechápu.
1 odpověď