Záleží na rozsahu státních dotací. Jakmile státy přestanou elektromobilitu silně dotovat (na dluh to donekonečna nejde, musí se z něj každoročně platit vysoké úroky), tak se šíření elektromobility hnané hloupou politikou zastaví. Mezitím se ukáže, jak jsou lidé ochotni za elektromobily a drahou elektřinu utrácet, protože rentabilita nabíječek je ve hvězdách... 😄 Že poptávka po elektromobilech klesá úměrně odbourávání dotací, je dnes už jasné všem. 🙂
Neskutečná analýza😆 sice už mi podruhé píšete odpověď na něco na co sem se neptal ale ani tak se nepřestávám bavit.
Můžeme si být naprosto jisti, že ten čínský elektro hype nemá nic společného s ekologií (lepší vzduch v těch jejich přelidněných megaměstech teda asi jo), ale primárně nepochybně jde o snahu stát se světovou ekonomickou jedničkou a potažmo vládcem světa. Nakročeno k tomu má Čína slušně a Evropa jí v tom pomáhá, seč může. 😄🤦♂️
Jo ve městě je to tam super, ani v 13milionovym městě to tak nesmrdí jak u nás.. Ale dohnalo je to samo, ten smog tam byl extrémní, nevím proč se tomu tak bráníme a chceme furt ve městech čuchat výfuky. A jasně, že je to jejich snaha zároveň stát se ekonomikou číslo jedna, pro ně je to win-win-win, kde se zábavěj závislosti na ropu od ruska i usa. Evropa i USA Čínu podporují seč to jde, náš outsourcing k nim, je všechno naučil a už nás nepotřebují.. Jen a jen naše chamtivost.. Ropa a plyn je pro nás velkej problém, dováží se z ruska a afriky, oboje nespolehliví partneři a jen samé problémy pro naši(evropskou) ekonomiku.
Komponent je třeba méně, ovšem k výrobě jsou nutné suroviny, které Evropa nemá a i když by byly, tak je těžit nechce, přece se nebude špinit s něčím, co doveze z Číny, která má vše už dávno pod palcem - těžbu, zpracování, výrobu. Pročež se dostaneme z louže pod okap a naše závislost na tom obru se zvýší o to víc. Pokud je tohle cílem, budiž. Nic dobrého z toho ale nemůže pro Evropu vzejít.
Jako by už spalováky nebyly vyrobený z čínskejch surovin a komponent od cinskejch subdodavatelů, jen jich bude potřeba míň. Závislost na surovinách tu je byla a bude. Momentálně furt lepší jen Čína než Rusko a ještě k tomu Čína jako to je teď.
Ti chytří Norové se ovšem vyskytují převážně na jihu v Oslu, v severních částech země zcela běžně nechávají svá klasická auta venku v pohodě běžet po celou dobu nákupu nebo pobytu v restauraci. I takové je Norsko.
Ovšem pokud jste přesvědčen, že Evropa zachrání globální klima, tak vám mohu prozradit, že nezachrání, ba co víc, nezmění se vůbec, ale vůbec nic. Kromě ekonomického pádu Evropy na ústa, což se ostatně už děje, nazval bych to rituální sebevraždou.
O globálních emisích sem nepsal ani slovo, lokální ale řešit můžeme a měli by jsme. Automotive projde transformací, EVs nepotřebují tolik komponent.. spousta lidí bude muset hledat práci jinde, nic neřešitelného.
Zato el energie bude tak drahá, že se na ty auta budete pouze dívat
A co je lepší ?
Spalovák na rekreační ježdění nebo elektromobil na koukání
Mezitím cena elektřiny.. Kam na tyhle bláboly chodíte? Odkaz
Jaký pokrok raketovým tempem máte na mysli?? Ten hlavní v bateriích?? Protože to je to hlavní a vše vedlejší je irelevantní. První elektromobil je z roku 1835!! První vyrobený na českém území od Křižíka z roku 1895 měl olověný akumulátor se 42 články. Vážil 100 - 120kg a měl dojezd 60km! Dnes je za nejideálnějších podmínek max dojezd 600km a k tomu potřebujete 1200kg baterii. To je horší než tehdy.
takový práce to muselo dát a přitom taková blbost
Až si elektromobil získá svoje místo svými vlastnostmi a ne rozkazem a hlavně dotacemi, začnu s vámi,možná, aspoň částečně souhlasit.
Prozatím bych parafrázoval začátek vašeho příspěvku: ta marná snaha protlačit elektromobil je až smutná.
však brzo získá, pokrok tam jde raketovým tempem, zatím co u spalováků je to už několik let tragédie.
26
Sledujících
0
Sleduje
26
Sledujících
0
Sleduje
Běžte se raději doučit, jak se vyrábí elektrická energie a jak se udržuje rovnováha spotřeby a výroby v rozvodné síti. Pak se pouštějte do diskusí... 😕
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Však já furt čekám až mi to tu vysvětlite a místo toho furt nějaký bláboly o dotacích a všude okolo. Neřekl jste zatím nic k věci. Reálně tu tvrdite, že víte líp než lidi z ČEZu, jak na tom naše kapacity a jejich balancování je, tak furt čekám až nám to objasníte a zatím teda velký špatný. Jak se to mám teda doučit? Kde čerpáte ty zaručený informace, který ani ČEZ nemá?