Tolik let se čekalo, tolik let na to ti archeologové měli a teď zase budou zdržovat dílo, na které všichni čekají. Ale já už se tady v tom Kocourkově ničemu nedivím.
ARCHEOLOGOVÉ ZDRŽOVAT NEBUDOU. U liniových staveb se záchranný archeologický průzkum neprovádí uprostřed stavby. Začal v květnu, stavební povolení na úsek D511 nabylo právní moci v polovině srpna a teprve poté se soutěží dodavatel stavby. Lhůta pro podání nabídek skončila před dvěma týdny.
A ako došlo k výmene Štefánik -Klofáč? Štefánik bol v čase menovania Ķlofača,pri návrate na Slovensko bez funkcie. K.Čáslavsky...Hledáni strateného času.
K žádné výměně NEDOŠLO. Šlo o dvě funkce - MINISTR VÁLKY (Štefánik) a MINISTR NÁRODNÍ OBRANY (Klofáč). Trochu podivné uspořádání, ale psal se rok 1919. Zvláštností se najde víc - Václav Klofáč byl zapřisáhlý antimilitarista a navzdory tomu měl "na triku" vyvolání války s Maďarskem. Štefánik měl po příletu řešit delikátní záležitost - kompetenční spor mezi italskou a francouzskou vojenskou misí v Československu. Obě mise se podílely na budování čs. armády a spor nakonec počátkem června vyvrcholil odchodem Italů.
Konšpirácii o zostrelený Štefánika nahráva fakt že počas pobytu v Taliansku bol odvolaný z funkcie ministra vojny. Na Slovensku najpopulárnejši polityk bol bez funkcie a nikto nevedel čo s tým. Jeho smrť to vyriešila a veľmi veľa ľuďom padla vhod.
Štefánika nikdo z funkce ministra války neodvolal. Zastával jí až do smrti (v článku je mimochodem chyba, nezahynul v únoru, ale 4. května 1919). Ve stejné době existovala i funkce ministra národní obrany, kterým byl Václav Klofáč. Konspirace o sestřelení spatřila světlo světa sedm let po havárii - v říjnu 1926. Patří do říše pohádek.
Tak to je dobře a ano přesně tak. Jenže to co bylo v Plzni, tak jsem psal, že třeba Škoda a VW je alespoň synergie, že se jedná o výrobu aut. To samé byla na Plzeňská Škoda. Současný hlavní akcionář firmě něco přinesl? Know-how, finance nebo mu to jen někdo prodal? Sice je v této situaci trochu absurdní vytahovat něco co bylo před 100 lety, ale snad jsme se už od této doby poučili, že strategická odvětví , kam letectví a zejména výroba stíhaček patří, že bychom se na to měli dívat trochu jinak.
Akcionář samozřejmě přinesl finance, jak by jinak Aero získalo úvěr od Maďarské rozvojové banky? Pokud jde o klasické stíhací letouny, tak ty budete ve světě hledat téměř s lupou. Dnes už mají bojové letouny daleko širší paletu schopností. L-39 Skyfox nikdy stíhací úlohy plnit nebude a nemůže. Prostě cvičný letoun, který zvládne řadu jiných úloh (viz výše). V poválečném období produkovalo kromě vlastních a skvělých cvičných letounů jen ruské stíhací MiGy v licenci. Nutno podotknout, že kvalitněji než v zemi původu. Které stíhací letouny Aero ve své bohaté historii vyrobilo? V meziválečném období najdete stíhací Aero A-18, které bylo vyrobeno v malé sérii a převzalo jej letectvo. Pár dalších stíhacích letounů skončilo u prototypu. Cesty Aera se ubíraly jiným směrem.
Historie firmy je stručně pro kohokoliv na webu Aera a nemusíte ani složitě hledat, jak píšete.
Dál už nebudu pokračovat, protože řada přispěvatelů se v této diskusi ohání proč by si vláda měla hlídat podobnou firmu nebo snad nějakými tržními mechanismy a jeszli je to strategická firma a řada jiných poukazuje na to, že většinu vlastní maďarská firma. Sice těsně, ale většinu. Jak to mají s rozhodováním nevím. Pořád je to ale většina. Ještě pochopím, když to má někdo z oboru a je v ČR rozvoj jako je to s Škodou a VW. V tomto případě tomu ale nerozumím. Prodáme krávu sousedovi a smetanu má soused a někdo píše, že je to vlastně v pořádku? Takže těžko říci, jestli je to české letadlo, jak se tam píše. Jasně bylo u nás vyvinuté, certifikované, ale už v maďarské firmě. Chápete, Petře?
Chápu, Václave. S využitím stejné logiky můžeme tvrdit, že plzeňská Škodovka nebyla česká. Po vzniku republiky v ní držel rozhodující podíl známý francouzský výrobce kanonů - firma Schneider. Bez masivního vstupu cizího kapitálu by plzeňská Škodovka směřovala po ztrátě trhů k zániku.
Teda vy jste ale obranář ... každopádně si ještě jednou přečtěte na co reagujete, protože pokud někdo napíše hloupost, že Aero není z pohledu ČR strategickou firmou, na to se musí reagovat. Jinak historii Aera vám tady vypisovat nebudu. Ta je všeobecně známá a pro koho ne, tak pokud je gramotný, tak si jí může přečíst. Každopádně je dobře, že Aero dál má zbrojní program, snad budou další smysluplné kooperace a třeba zase nějaké menší dopravní letadlo, kde s Ae-270 navazovalo na kdysi slavnou historii. No a snad bude v rukou českého vlastníka, částečně je. Většinový vlastník je ale z Maďarska a nechápu co do Aera přinesl a s čím mu pomáhá.
Václave, četl jsem pozorně. Jinak by mě ani nenapadlo reagovat lehce ironickým příspěvkem. První část se týkala Vašeho konstatování, že "René o historii firmy nic neví" a má si ji dostudovat. Pokud mě radíte totéž, neubráním se pobavení a tvrzení, že je historie firmy všeobecně známá pobavení jen znásobí. Detailně se jí zabývá omezený okruh lidí a diskusní příspěvky, které registruji mě o "všeobecné známosti" sotva přesvědčí. Dost by mě zajímalo (gramotný jsem), co mi uniklo a co si na dané téma "můžu přečíst". Pokud mě rozšíříte obzory, budu překvapen. Tak trochu se v tématu pohybuji.
Druhá část mého příspěvku se týkala Vašeho obohacení leteckého názvosloví a kuriozních představách o roli letounu L-39 Skyfox..
Pokud jde o ""strategický význam firmy z pohledu ČR", není o něm v mém příspěvku ani zmínka. Povídání o tom, proč firma přišla o výsadní postavení jako výrobce cvičných letounů, jak se s tím vypořádává a jaké jsou vyhlídky do budoucnosti, je na delší debatu a nakonec o tom pojednává řada článků časopisu Letectví a kosmonautika v posledním čtvrtstoletí.
Z mého pohledu taková "dětská" nebo-li cvičná verze, která sice není nadzvuková, ale jde vyzbrojit. Není tolik států, kdo to umí vyrobit a hlavně certifikovat.
Váš pohled se rozchází s realitou a pokud naznačujete, že si má René Pajurek nastudovat historii firmy Aero, těším se, že čtenářům nepolíbeným leteckou historií rozšíříte obzory sám. Můžete začít pěkně od podlahy rokem 1919. Je docela možné, že Váš pohled zaujme i čtenáře leteckou historií políbené.
Obohacení leteckého názvosloví o "dětskou stíhačku" je osvěžující. V reálném světě jde o letoun, který je schopen plnit řadu úloh. Jasně, "jde vyzbrojit", od toho má závěsníky pod křídlem a trupem. Může působit v prostředí nenasyceném prostředky protivzdušné obrany nicméně, do role stíhacího letounu ho prostě nenapasujete a primárním posláním je pokročilý letecký výcvik.
V Polsku - usek 32km, tunely dva, jeden 4x delsi nez u nas, druhy podobny. Mimourovnova krizeni 3, jako u nas. V Polsku hotovo temer na den za 4 roky. Tedy "srovnatelne" urcite, jen o tretinu delsi a tunel 4x takovy...Doba vystavby podobna... No, jsem zvedav. Respektive ani snad nejsem, nebot zname sve pappenheimske...
Ty dva dlouhé polské tunely jsou na předposledním úseku polské dálnice. Navazující polský úsek k naší hranici má něco přes 15 km. Tam tunely nejsou a mostů mají 13. Na naší straně jde o stavbu úseku o délce 21 km (a fous). Jen mostů tam bude 28 plus "naše" Vámi zmíněné tunely. Příspěvky nejsou o porovnávání českých a polských pindíků. Pouze poukazují na fakt, že se naše stavební firmy neloudají.
No tak urciteee... Na dvacetikilometrovem useku z polske strany je to jen pohodicka. Tedy cca 2,5 km estakad, jeden tunel 2,5 km dlouhy, druhy cca 400 metru....
Nesrovnával jsem českou a polskou stranu. Píšu o časové náročnosti právě zahájené stavby.. Na polské straně to určitě pohodička nebyla a doba výstavby je s ohledem na terén srovnatelná. Český úsek, co do náročnosti, nijak nezaostává. Má něco přes 21 km a celý bude hotový za 3,5 roku.
Dokazete si precist 5 A4 textu a napsat mi hlavni body a shrnuti? Kdybyste to stihl za 5 vterin, tak by to bylo uplne super. A jeste jsem zapomnel, ze ten text je z casti v anglictine, nemcine, spanelstine, polstine, a kdovi co jeste. Hodne stesti.
AI dokáže zpracuje za 5 vteřin slušnou dat, to je jistě pravda. Pár takových výstupů AI jsem měl v ruce. Na základě toho soudím, že k opravě AI poslouží nejlépe pětikilové kladivo. Vysoce použitelný nástroj pro šíření dezinformací.
A slyšel někdy pan autor o německo-polském paktu o neútočení Pilsudski-Hitler, kdy si Polsko chtělo zabrat kousek Čech a bránit Rusku, kdyby nám chtělo přijít na pomoc? Slyšel někdy, že se Stalin chtěl původně spojit s Francii a Anglii proti Hitlerovi?
Pavlo, vkládáte do dokumentu z roku 1934 něco, co v něm jednoduše není. Víte o něm zhruba tolik, jako řada internetových diskutérů, kteří jej v životě neviděli, ale opakovaně bludy zásobují okolí. Jen na okraj: Polsko mělo zároveň smlouvu o neútočení se Sovětským svazem ještě staršího data (1932). Proč? Pokoušelo se uzavřít smlouvu s mlýnskými kameny mezi kterými leželo. Svým příspěvkem celkem okatě odvádíte pozornost od obsahu článku, který by se dal napsat daleko drsněji.
To jsou všechno dezinformace. To přeci dělají jen v Číně. Nebo někdo lže.
Ale houby. Jako jedinec tam nefigurujete a v článku je celkem zřetelně uvedeno, že se zpracovávají anonymizovaná data. Jde o počet sim karet na jednom místě. Jak si myslíte, že funguje zobrazování ucpaných úseků silnic v mapách, které máte v telefonu?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Hlavně,že stále oslavujete tatíčka národa , lidé už zapoměli,že pracovali na polích za kýbl brambor?,že nechal střílet do chudých dělníků ,kteří stáli za vraty???
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Andreji, blábol o tom, že TGM nechal střílet do dělníků je neustále vytahované svinstvo. Hrstka četníků stálo proti stovkám dělníků ozbrojených holemi a kamením. TGM jim rozhodně nevelel a žádný rozkaz nedával.
3 odpovědi