Povodně ještě ani neskončily a "konstruktivní" opozice již dští oheň a jed na současnou vládní koalici. Prý není jasné, jaká bude pomoc. Požadavek velmi předčasný.
Co jiného lze čekat od tak málo chytrých politiků, a jejich zastánců, jakými jsou Alena Schillerová a Karel Havlíček.
Očekával bych v době tak těžké, která je v podstatě národní katastrofou, kdyby opozice aspoň mlčela, když k ničemu nepřispěje. V době kdy ještě katastrofa neskončila, je kritika velmi ubohá. Vláda to má velmi těžké. A též záchranné složky, ty to zvládly na jedničku. Rýpání je zbytečné.
Záplavy byly zvládnuty velmi dobře. Co bude po záplávách, lze kritizovat nebo ocenit až poté, kdy se bude zajišťovat náprava.
Smutné počteníčko, ta většina málo nebo velmi málo chytrých komentářů. Martin Čaban napsal výstižný a nepodjatý názor. A okamžitě se na něj jako sršně vrhli „ekonomičtí a političtí komentátoři“, kteří všechno vědí a umějí nejlíp. Hlavně nadávat na všechno a kritizovat ať už se děje cokoliv. V podstatě jsou to jacísi internetoví chuligáni. Vědí, že jsou na Netu v bezpečí anonymity, tak nešetří jedovatými komentáři. Navíc v houfu. A čím hloupější komentář, tím víc srdíček. Je to něco jako fotbaloví chuligáni. Taky jsou stateční jen v davu.
Martin Čaban má pravdu. Do náhrady škod se musí zapojit stát, kraje i obce. Tam kde je poškozen majetek státu, pak je samozřejmé, že škody hradí stát v plném rozsahu.
A poškozený majetek krajů a obcí? Tam se zase musejí přičinit hlavně kraje a obce. Uvidíme, jak se k tomu postaví. Ruku ke státu určitě natáhnou. Stát samozřejmě musí něco přispět.
Jinak letošní povodně jsou zvládány velmi dobře, i na základě předchozích zkušeností a opatření. Zejména záchranné složky vše zvládají na výbornou. Ta práce není lehká a je nebezpečná. Za to jim patří obrovský dík.
Uvidíme, jak to využije „konstruktivní“ opozice.
Typická ukázka "pomoci" vyspělých zemí rozvojovým zemím. "Vyzobávat" jim vzdělané pracovníky, kterých mají zoufalý nedostatek. Vyzývat k odchodu do Německa lékaře, sestřičky, učitele, to už je vrchol ubohosti. A lákat je na vyšší plat v Německu.
Vyspělé země by měly zaostalejším zemím pomáhat u nich doma. Vzdělávat jim kvalifikované pracovníky aby mohli pomáhat své zemi. Pokud se nepozvednou na vyšší úroveň, tak ten problém bude čím dál horší.
Důsledky masové migrace do Evropy pociťují nejen Němci. V Německu je stále hlasitější volání po vládě silné ruky, která nastolí pořádek. To je jeden z důsledků neřízené masové migrace. Co znamená vláda silné ruky je známo ze zkušeností.
Migraci je naopak třeba omezit.
Peníze na byty jsou potřebné. Jinde jsem četl, že něco již mají obce rozpracované, včetně stavebního povolení. Nevím jakým poměrem by se na tom finančně podílely obce a jak stát. Za přijatelné bych považoval financování půl na půl. Někde jse četl jiný poměr, tuším 30 % ku 70 %, ale to je vedlejší. Důležité je konečně začít. A bez spolupráce s obcemi to nejde.
Obce sedí na dost velkém balíku peněz, tak v tom nevidím problém. A kde získat další státní peníze? Nedávno jsem psal o potřebě omezit dotační socialismus, financovaný zejména MŽP ministra Hladíka, Lidovec. Tam je peněz nadbytek.
Samozřejmě je třeba zlepšit postavení vlastníka vůči nájemci. A udělat pořádek s předraženými ubytovnami, obchodu s chudobou, kde vlastníci vydělávají víc než vydatně. To je ale těžké, politici nemají zájem.
Citace části článku:
"Přechod na vodík ale není jednoduchý. Většina podniků, které by mohly využívat vodík, by k tomu potřebovala drahé nové vybavení, což se jim nechce pořizovat. Vodík vyrobený z čisté energie pak stojí čtyřikrát více než vodík vyrobený ze zemního plynu. Zároveň je obtížné vybudovat infrastrukturu pro dodávky vodíku – nejen závody na jeho produkci, ale i potrubí na jeho přepravu –, když se poptávka po něm může objevit až za několik let".
Zelený vodík? Co to je. Údajně vodík vyrobený elektrolýzou vody. Výsledný produkt elektrolýzy je při spalování skutečně zelený. Nicméně výrobní zařízení, větrníky, soláry a cesta než se dojde k finálnímu produktu již tak zelená není.
Potíž bude i s přepravou. Vodík, protože má menší molekuly než CH4 potřebuje daleko lepší těsnění. A je také výbušnější.
Nicméně je jistě perspektivní. Je otázka, zda se podaří vyrobit komerčně využitelný zážehový motor na vodík. Když to jde s metanem nebo s propanbutanem. To by bylo čisté.
A využití palivových článků pro výrobu elektřiny? V palivových článcích jsou potřebné vzácné kovy. Jejich těžba a zpracování není zrovna ekologická a zelená.
Ale ať vědátoři a vynálezci bádají. Pokrok je potřebný.
Hlavně ať to nedopadne jako s biopalivy. Nikdo nespočítal nakolik jsou emise v procesu výroby větší než při použití PHM z ropy.
Myšlenka je to v zásadě dobrá a chvályhodná. Je třeba to důkladně promyslet a propracovat. Základní škola 8 let by stačila. Poté dva roky nižší střední vzdělání.
Ne všichni žáci jsou zralí na maturitní obory. Bohužel někteří rodiče mají jiný názor. Tudíž by zde už by mohla probíhat, třeba ve druhém ročníku, specializace na různé obory. Podle talentu žáka. Někdo má rád techniku, někdo přírodu, případně jiné zájmy.
Po těchto dvou letech všeobecného vzdělání pro všechny by bylo vhodné zavést možnost nástupu na dvouletou Střední odbornou školou ( SOU, tzv. učňák), podle talentu a zájmu studenta. Samozřejmě s možností doplnit si dalším rokem studia maturitu pokud by student na to měl. Vzdělání není nikdy dost a vzdělaný dělník má lepší přehled, i všeobecný.
Nebo na některý tříletý maturitní obor. Opět už výběr z několika oborů, technik, zdravotník apod. Hlavně je třeba odstranit systém biflování, kdy se žáci musí naučit mnoho vzorců a pravidel nazpaměť. Samozřejmě ty základní musí umět. A ty složitější? Je třeba žáka naučit kde vzoreček nebo předpis najít, a jak ho použít. Tudíž, student musí hlavně umět myslet.
Je dobré začít co nejdřív, školství, zejména učňovské, je hodně zanedbané. A pokud chceme postupně přecházet na kvalifikovanější produkci s vyšší přidanou hodnotou, což je nezbytné, tak potřebujeme vzdělané lidi.
Citace části článku:
"S rozpočtem naopak vyjádřil svou nespokojenost vicepremiér, ministr pro místní rozvoj a předseda Pirátů Ivan Bartoš, který sdělil, že požaduje o sedm miliard korun více na program výstavby bydlení".
Požadavek Ivana Bartoše je celkem oprávněný. Nevidím problém peníze navíc získat. Ne ovšem za cenu navýšení rozpočtu. Je nanejvýš žádoucí omezit dotační socialismus.
Ministerstvo životního prostředí neustále vymýšlí nové dotační tituly.
Například je vydatně podporován nákup elektromobilů pro podnikatele. Jsou snad na tom tak špatně, že potřebují dotaci? Dále nabíjecí stanice apod. Nedávno vzešel od Petra Hladíka návrh na dotační podporu výstavby dřevodomků.
Dotace škodí všem. Zvyšují poptávku po materiálech, řemeslnících, realizačních firmách a tím i jejich ceny.
V konečném důsledku vydělávají hlavně bohatší co až tak moc dotace nepotřebují. Ale proč to nevzít, když hloupý stát rozdává. A chudí utřou nos.
Výstavba nájemních bytů, zejména tzv. startovních pro mladé, by byla mnohem efektivnější. Ale to by u vesla museli být jiní politici. Rozdávat ze společného je tak pohodlné a voliči to ocení? Někteří snad.
Deportace několika málo usvědčených pachatelů nestačí. A 1000 Euro na cestu, to je slušné kapesné. Otázkou je, za jak dlouho budou zpět pro další sociální dávky.
Je třeba víc. Zamezit migraci do Evropy. A skoncovat s praxí, kdy migranty u afrických břehů přebírají lodě tzv. neziskových organizací a vozí je do Evropy. Neziskové organizace považuji za největší pašeráky migrantů do Evropy.
Migrace je nebezpečná, je to vidět v Německu. A už i v severských zemích. V podstatě je to plíživá islámská revoluce. Pomalé dobývání Evropy. Islamisté, i když v menšině, jsou daleko radikálnější než demokraté. Není divu, že se objevuje volání po zavedení tvrdého režimu. Není to nic jiného, než omezení demokracie. To nebezpečí postupně narůstá. Bohužel odpovědní politici to neberou v potaz.
Ta evropská vstřícnost se nemusí vyplatit. Migranti ekonomiku nezachrání. Chtějí možná lepší život než v rodné zemi. Ne všichni ale přicházejí hledat práci.
Provozní fondy zdravotních pojišťoven tvoří pod 3 % prostředků ve zdravotnictví. Některé činnosti nejsou úplně škálovatelné, tj. je rozdíl jestli je děláte pro milion nebo 10 milionů pojištěnců, tedy tam by se neušetřilo. Část prostředků samozřejmě ano. Byla by to třetina? Více určitě ne (už s ohledem na to, jaký podíl na tom aktuálně má VZP). A kdyby třetina, tak to je 1 % peněz v českém zdravotnictví => dopad vcelku zanedbatelný. Mnohem lepší službu by udělala větší soutěž mezi pojišťovnami, která by vedla k vyšší efektivitě využívání těch zbývajících 97 % prostředků.
(A zdravotních pojišťoven je 7, ale to je detail.)
Za ten překlep v počtu pojišťoven se omlouvám, je jich 7. Co se týká úspor, i kdyby se ušetřilo pouhé jedno procento, v objemu peněz plynoucích do zdravotnictví, je to slušná částka. A myslím, že by se uspořilo víc.
Velký význam by ale měla jedna centrální evidence, tudíž daleko lepší přehled a možnosti zpracováváni různých statistik a plánů.
Soutěž mezi pojišťovnami? Co mohou nabídnout? Antikoncepce zdarma už se tuším nenabízí. Jedině nějakými benefity se snaží navzájem si přetahovat pojištěnce. Čím víc pojištěnců v portfoliu, tím víc peněz pro pojišťovnu. To není žádná soutěž.
Přerozdělovači peněz ze státního rozpočtu nemají čím soutěžit.
Stát se špičkovým sportovcem, to je těžká dřina. A sen každého začínajícího sportovce. Žádný sportovec svoji kariéru nedělá pro stát, ale výhradně pro sebe a svoje uspokojení.
Pokud je to profesionál, který je formálně zaměstnám a zaměstnavatel za něj odvádí zdravotní pojištění a důchodovou daň, pak je v pořádku že má nárok na důchod. Podle pravidel stejných jako mají všichni ostatní zaměstnanci.
Kariéra většinou končí celkem brzy a sportovec má možnost pracovat a budovat pracovní kariéru. Část se jich uchytí v nějaké sportovní funkci, případně jako trenéři. Práci si může najít každý. Není žádný důvod pro doživotní rentu ve výši průměrného platu.
Současná levicová vláda, zdá se, že má peněz na zbytečné rozdávání víc než dost. To je jeden nápad za druhým jak "ulevit" prázdné kase.
K čemu máme 8 zdravotních pojišťoven? Pojišťovny rozdělují vybrané pojistné od pracujících pojištěnců a peníze z rozpočtu za státní pojištěnce.
Ideální by byla jedna zdravotní pojišťovna. Byla by přehledná centrální evidence. Ušetřily by se nemalé náklady. Např. na ředitelské platy, úředníky, kanceláře, vybavení, služební "Trabanty" a další výlohy.
Pojišťovny nabízejí v podstatě totéž. Nějaké drobné benefity apod. Přerozdělováním peněz nevytvářejí žádnou přidanou hodnotu.
Jedna pojišťovna by byla daleko účelnější. Ale zase by se uspokojilo méně kamarádů.
Plně souhlasím s paní Matesovou. Současný pomalý růst ekonomiky není chyba současné vlády. Vláda zdědila to, co jí připravily všechny předcházející vlády od roku 1993. Pravicové i levicové. Třicet let spaly vlády na vavřínech.
Bohužel hlavní problém naší ekonomiky je produkce s nízkou přidanou hodnotou. Samozřejmě jsou občas i výjimky.
Když se staví nějaká nová "montovna", tak se politici rádi ukazují jednak s kladívky v ruce u pokládání základního kamene. A při otevírání u přestřihávání pásky. S velkou slávou se pak holedbají, kolik nových pracovních míst zajistili. Ale že pak sháníme na obsazení málo placených pozic pracovníky až na dalekém východě, to taktně zamlčují.
Současná vláda promeškala mandát tím, že nějaké reformy nezavedla dřív. Před volbami už se reformy dělat nedají. Každý politik myslí především na budoucího voliče. Aby se dostal k moci. A k výnosnému korýtku.
Odvážní politici, kteří by dokázali provést důkladné reformy pro ozdravení ekonomiky, i za cenu že na čas ztratí popularitu, takoví u nás nejsou. Populismus je pro voliče lákavější. Potřebovali bychom nějakou Margaret Thatcherovou.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Co to je daň z finančních transakcí? Když někomu něco Slovák zaplatí, třeba za půjčené peníze, tak to bude zdaněno? Větší blbost jsem neslyšel. Citace:
"Až 610 milionů eur (15,3 miliardy korun) chce stát v příštím roce vybrat na nové dani z finančních transakcí, kterou již uplatňuje Maďarsko a kterou na Slovensku budou podle návrhu platit od dubna příštího roku podnikatelé. Zdaněny budou například až na výjimky všechny bankovní převody".
Je vidět, že slovenská vládní garnitura neví kudy kam. Ty předcházející snížené daně, například na PHM, se jim asi nevyplatily.