Tropeánské cibule jsou sladké - malá děcka je tam baští syrové jak bombony, nduja určitě není salám, ale uzené mleté vepřové maso proložené peproncini a olivovým olejem, které se natírá na chleba, bruschettu nebo přidává do těstovin. A zmrzlina tartuffo není obalená čokoládou, ale má čokoládu uvnitř. Trošku víc znalostí by to chtělo, než něco napíšu :)
Připomněla jste mi krásnou příhodu z Tropey. Kdy jsme zašli na oběd hned vedle pláže (u parkoviště) do místní restaurace pod stromy, ale nevšimli si, že jdeme v době siesty. Nicméně nás paní usadila s tím, že kuchař za chvilku dorazí a ať si dáme zatím něco k pití. Pak nám donesla super chleba s touto dobrotu, k tomu misku oliv a pečené nakládáné papriky se sklenkou vynikajícího vína, jako že před obědem. Po cca půlhodině dorazil kuchař a my si dali vynikající těstoviny a maso. A nakonec nám ty dobroty před obědem ani nenaúčtovali.
Celkově mi Kalábrie přijde jako super část Itálie. Teda vlastně je to jedno, je to moje zamilovaná země. Ale vzpomínka hezká.
Dlouho se sem chci podívat. Nalákali jste mě 🙂. Sepsal jsem nejhezčí místa v Itálii, kde jsem doposud byl já: Odkaz a věřím, že Tropea si místo v seznamu také zaslouží. Snad se tam letos podívám. Máte nějaké další tipy?
Doporučil bych Vám Apulii, ve Vašem seznamu jsem ji nenašel. Je to moc krásný kus Itálie. Města jako Alberobello, Matera, Lecce (jak tu již zmínil p.Vash), Taranto a další místa. Navíc jsou tam moc fajn lidi a naprosto super jídlo a vína.
Jeďte si nakoupit sami a máte nákup za polovinu.
Máte skoro pravdu. Za polovinu to není, ale 30% rozdíl ve prospěch supermarketu tam je.
Dalších podle mě až 30% se dá "ušetřit" výběrem produktů, pokud nebudu řešit kvalitu, ale cenu. (myslím v supermarketu)
Nicméně pro někoho může být komoditou, kterou si dokáže ohodnotit i čas a to se pak dostáváme k jiným číslům.
OK, tak že já si vezmu svoje auto se spalovacím motorem s nájezdem někde kolem 1000km a časem dotankování cca 5min, za které jsem zaplatil někde mezi 600.000 a 1.000.000 Kč a za dalších 300.000 z něj udělám paskvil na baterky s dojezdem někde kolem 150 - 200 km, když dobře a s časem dobití cca 1 hod.
Tak tomu říkám ŘEŠENÍ. Jsem smíchy málem spadnul za židle.
No tak tam, kde karty neberou, nenakoupím. Prostě půjdu o krám dál. Nebo se na krámy vykašlu a budu nakupovat na internetu. V běžném životě to jde ve 100% případů, vlastní zkušenost.
A na dovolené je třeba těm obchodníkům (teď myslím v ČR, ale ono to je podobné i jinde v Evropě) dát hlasitě najevo, že jejich zboží si nekoupím a půjdu vedle.
Problém totiž je, že my nejraději tu hotovost používáme i na straně klienta. To je stejný, jako s cenama - brbláme, ale pořád to kupujeme, já být obchodník, taky bych nezlevňoval. Tady je to stejné - lidi přijdou, smíří se se stavem, brblají, ale zaplatí. Tak proč bych se namáhal. Z obchodního hlediska zcela správná úvaha obchodníka.
Zákon nikdy nic nezmění k dobrému, je třeba tlak trhu.
Nevím, pokud jedou z Prahy, přijde mi lepší cesta na Istrii (a do Umagu, který je na severu zvláště) přes Dolní Dvořiště na Villach, Udine, Terst. Pak dotankovat v Izole a po pobřeží dojet do Umagu. Vyhnete se komplet slovinské dálnici a nepotřebujete dálniční známku. Ano cestou je Taurenský tunel za 13,5€ a mýto na IT dálnici, ale cestou si v Itálii nakoupíte spoustu dobrot.
Není to levnější, ale je to 100% zábavnější cesta. Vlastní zkušenost.
Aha...a co udělali prosím ,,buranského", vyjma tedy toho, že si zabrali lehátka svými ručníky(vždy mne to štvalo), což ostatně dělá všude ve světě bohužel takřka každý? To, že nemůžete tahat kufry s kolečky po Dubrovníku, je zcela nový zákaz někde zjara o kterém ví skutečně málokdo a to ostatní? Stupidita, arogance, byrokracie a nevážení si turistů, vlastně to jediné, co může Chorvatsko nabídnout, protože nic jiného nemají...a spolu se současnou nenažraností a drahotou takřka všeho, od restaurací po ubytování, se vůbec divím, že tam někdo ještě jezdí...
Co udělali buranského (dobře budu věřit tomu, že jde o skutečný příběh, alespoň si to budu představovat) - prostě se nechovali slušně. Nebo Vám snad přijde normální třeba po Paříži, nebo u Pražského Hradu se producírovat bez trička. O lehátkách nemluvím, to je za hranou - vrchol neomalenosti.
A druhá část Vašeho příspěvku - co může Chorvatsko nabídnout, no třeba krásná stará města s historií z doby Římské říše, nádhernou přírodu ve vnitrozemí, vynikající jídlo i víno. No nevím, myslím, že mají dost, co nabídnout. Jen turisti (a nejen naši) si myslí, že když přijedou na dovolenou, že si všichni kvůli nim sednou na zadek.
Jak se tak dívám do diskuse, myslím, že se článek podařilo sestavit přesně podle přání (redaktora, šéfredaktora - doplňte si sami). Asi se už o tom, jak je Chorvatsko strašné, přestávalo psát. Tak se slepila témata několika dříve publikovaných článků a udělal se jako příběh a světe div se, ono to zabralo. 🙂🙂🙂🙂
Je zábavné číst diskusi, možná výrazně zábavnější, než článek samotný a té reklamy co se při tom zobrazí, jů.
Já byl v Itálii snad 20krát, prakticky všude od Tyrolska až po Sicílii.
To je divné, já byl v IT taky více jak 20x a rozhodně z toho nemám pocit předražené špinavé země. Právě naopak Itálie je krásná jak přírodou, památkami tak i lidskou náturou.
Možná, že v jižnějších částech se nám středoevropanům může jevit "špinavější", ale oni žijí jinak. Pokud budete chvíli s Italy žít a pracovat, nabyde úplně jiného dojmu.
Pro mě je Itálie srdcovka a to říkám jako člověk, který tam byl na dovolené v létě, v zimě i za prací. A Tyrolsko je nádherný kus této země, zcela chápu potřebu tam nějak regulovat zejména neukázněné turisty, kteří si myslí, že jim to tam na dobu dovolené patří.
Tak tenhle závod bych chtěl vidět s auty na baterky 🙈, jak by asi obstála?
No tři takoví tam jsou. Tedy nejde o čistý elektromobil, ale o hybrid, kde se spalovací 2.0 stará o dobíjení baterií a na každé nápravě je jeden motor. Je to AUDI a jde o první takovou vlaštovku. A celkem s tím letí po tom pístku, jak smyslů zbavení. Přísun výkonu a točivého momentu je lineární o 0 do 170 km/h. A to je mazec.
Nicméně ta auta mají prozatím takové dětské nemoci, jako, že jim občas při doskoku praskne zavěšení apod.
A vzpomínám, že v jižní Americe jednou jel čistý elektromobil. Sice nedojel pro nějaké technické potíže, ale myslím, že to nebyl problém toho pohonu.
Jako vážně ? Přírustek za den 335.000 a na JIP přibilo 30 lidí ? To je celkem nárust o 0,0089%, což je 8,9‰ !!!
To znamená, že pokud u nás bude stejný nárust, tedy kolem 9‰, tak při nárustu o 1000 za den (zaokrouhlil jsem rozdíl 4.1. a 3.1.) se jedná o nárust o 0,01 pacoenta denně na JIP (OK, možná to trochu zrychlí, ale i tak je za dva měsíce po srandě). A kvůli tomu vysypeme do kanálu 3-4mld. a nase...me minimálne 3.000.000 lidí testováním ?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jeďte se podívat třeba do Řecka 😊