Green Deal ? Buď to celosvětově všichni ( nebo aspoň výrazná většina ), nebo nikdo. A aktuální změna postoje ODS ke GD nevychází ze změny přesvědčení, ale je pouze účelovým pokusem jak posílit své pozice v předvolebních průzkumech a ev. ve vlastních volbách. Po zkušenostech se slibováním premiéra ODS a celé ( 5K, resp. 4K ) snad na to voliči znovu neskočí.
Nechápu, čeho se chce vlastně dosáhnout ? 1) toho, aby se děti s chutí najedly a snědly celé obědy ? Pak je třeba vařit to, co jim chutná a to, na co jsou zvyklé z domova. Nebo 2) aby jedly to co je zdravé ? Aby jedly jídla, na která nejsou zvyklá, která jim většinově nebudou chutnat ? Můj závěrečný názor se jistě nesetká s plným porozuměním, přesto 3) si myslím to, že hlavním zájmem změnit jídelníčky je těch lidí, kteří se touto problematikou dokáží živit. Před několika týdny proběhla informace, že se tato problematika řeší meziresortním projednáváním stravovacími specialisty o nepředstavitelných názvech jejich funkcí. Co z toho úsilí vzejde ? Manuál a recepty jídel jednotných od Aše po Břeclav ? Jsem 70+ a máme s manželkou možnost druhý rok kupovat obědy ze školní jídelny. Nic proti, evidentně kvalitní suroviny, docela pestrá skladba jídel, ale bez dochucení s " chutí " poživatelnou ženám hlídajícím si přednostně zdraví. Školním dětem ale pojem zdraví nic neříká, tak stejně jako kdysi dávno i nám. U nich je jediným kritériem zda jim to chutná, nebo ne ! Co chtějí odborníci dosáhnout ? Aby zdravá jídla končívala v odpadech a hladové děti se cestou ze školy " dojídaly " sladkostmi, nebo produkty nejrůznějších mekáčů ?
Meziroční nárůst odměn za rok cca + 1 000 000,- Kč, na celkových 2 220 000,- Kč ! Podle mluvčího odměny stouply o inflaci ! Je otázkou, kolik peněz z těchto odměn bude muset odevzdat tomu, kdo mu je dal. Primátor Svoboda ( 80+ ) ten bude mít asi pořád málo. A to jak funkcí, tak asi i peněz. Možná je to jen příprava veřejnosti na odměny končících členů 4K a jejich podržtašek.
K článku není co dodat. Snad jen zmínku, že ta Audina byla pořízena v době po obrovských povodních, které zasáhly prakticky celý region. Kromě lex Audi mě zaujala větička ... napsal Dohnalův marketingový tým ... Já měl za to, že pracovník by měl být hodnocen za výsledky své práce a nikoliv za výsledky práce jeho ( ale z veřejných peněz ) placeného marketingového týmu ! To je snad ještě větší úlet, jako ta Audina.
515 el. aut za 512 mil. Kč Jednoduchým propočtem vychází 1 ks el. Toyoty na cca 1 mil. Kč ! Ta číselná omáčka uvedená v textu má snad za úkol jenom zastřít proč z Japonska a ne proč třeba Mladé Boleslavi. Že by Škoda neuměla dodat 5ti místné El. auto za srovnatelnou, neřkuli nižší cenu ? Nebo, že by byly požadavky objednatele ve VŘ byly požadovány tak, aby je Škoda a.s. nemohla splnit stávajícími typy ? Nebo je to trest VW za odmítnutí baterkárny v Líních u Plzně, kterou vláda prosazovala proti všem ! Podle mne se jedná o další málo věrohodné VŘ. Budeme mít nejdražší F35, nejdražší transportní letadla a kdo ví co ještě !!! Kdo jiný to má ?
Dílčím řešením je zrušení 90 ti % všemožných dotací, příspěvky na bydlení jenom ve vyjímečných a zákonem stanovených případech. Kam se podělo vícegenerační bydlení ? Většinovým argumentem mladých lidí bývá odchod za lepší prací ? K čemu lepší výdělek, když o něj přijdou v cenách bytů a splátkách hypoték, nemluvě a o vyšších cenách prakticky všeho v těchto lokalitách. Navíc kdo si neumí odpustit " tisíc drobností " , musí si odpustit jednu velkou věc, např. byt ! Nezávidím a obdivuji lidi, kteří se zaváží splácet 30 roků hypotéku při cenách bytů a sazeb hypoték. Strašná představa.
El. auta mají určitě řadu výhod oproti klasickým motorovým autům. Musí k tomu mít ale jejich provozovatelé optimální provozní potřeby a přiměřené provozní možnosti. Já tyto provozní potřeby nemám a do smrti už asi ani mít nebudu.
Kdyby byl provoz el. aut tak ekonomický, tak by se tyto auta prosadily samy a bez dotací. To, že se u nás začíná mluvit o potřebě speciálního tarifu pro el. auta, znamená to potřebu snížení ceny el en. pro jeho provoz !!! Jinými slovy skrytou DOTACI i provozu EL. AUT !!!
Jestli se Německo vrátí k výrobě el. en. ve svých odstavených atom. elektrárnách a nám se nepodaří zvýšit počet atom. bloků u nás, dá se očekávat při stoupajících spotřebách el. en. její další ( možná i dramatické ) zdražení ! Takže fosilní motoristé nezoufejme, není našim dnům konec.
Možná jsem nechtěně objevil nový cenový úskok. Několik dnů před BF jsem si chtěl koupit nějakou sportovní obuv. Zjistil jsem, že existuje docela velký výběr i v nižších cen. relacích. Nekoupil jsem nic, protože vybalovačka z krabic ( dříve prodavačka ) vůbec neměla přehled, které jsou určeny pro ten, či jiný účel použití a já jsem nechal brýle doma. Rozhodl jsem se nákup nechat na BF s tím, že jsem předpokládal jakousi slevu, když už má být ten BF. Výsledek BF ? Sleva jenom na jeden sortiment sportovních potřeb, v nabídce sport. obuvi nabídka v nižších cen. relacích žádná ( asi stažená do skladu ) a uvolněné regály zaplněné výrazně dražší nabídkou. Tak vypadá Česká verze BF, oproti TV šotům z USA, kdy předpokládám slevy veškerého sortimentu.
Termínová kolize, o žádnou náhodu se ze strany pořadatelů nejedná. Je to chladný a nefér kalkul, jak zmařit Ledecké možnost uspět jak na lyžích, tak i na prkně. Kde jsou naši sportovní funkcionáři, kde je všehoschopný premiér PF, kde je náš spravedlivý prezident PP ? Nebo všichni čekají, že to za ně vyřeší počasí ?
3
Sledujících
3
Sleduje
3
Sledujících
3
Sleduje
Zvláštní článek. Podle nadpisu jednají o ropě, zatím co v textu stejného článku mají jednat o plynu. Dále pak si myslím, že v anketní otázce zda by měl jednat náš prezident Pavel s prezidentem Ruska Putinem schází to zcela zásadní a to " téma o čem by měli jednat ". Až po upřesnění téma k jednání je možno odpovídat ANO / NE.