To je super. Ještě, že se nakoupily nové počítače, aby se mohly za 5 let pořídit další, jelikož tyto už budou zastaralé. Náš stát a IT zakázky, to je jedna velka tragédie. Na druhou stranu vše komplikuje složitost naší legislativy. Dnes se snažit dodržet všechny zákony, vyhlášky a předpisy je celkem na palici a každý druhý by měl být právník. A služba státu 0. Všechny údaje chce několikrát. Zaměstnavatel odvádí daně, sociální a zdravotní (jinak nazvané daně), ale když si dělám daňové přiznání, tak finanční úřad najednou neví, kdo jsem a kolik beru. Místo toho, abych nacvakal jen své uplatňované odpočty a poslal na FÚ, tak přepisuji čísla z papíru do "papíru" a hraji si na úředníka. A to můžu být rád, že patřím pod hodnou paní na FÚ, která mě upozorní na nedostatek, i když by nemusela. A nejhorší na tom je, že se nadává na množství úředníků, ale ve finále je jich na ty politiky vymyšlené agendy málo. Už aby to řešila umělá inteligence, jenže ani ta se v našem právním nesystému nevyzná.
Jasný, přidám 0,01%/rok, což je teď obvyklé na běžném účtu a strhnu %, které za tu dobu požrala inflace. Pokud to má teda být fér jednání. Nájemci jsou stavěni do stále víc nevýhodné pozice. Za mě nemusí být kauce žádná, nicméně druhý den po nezaplacení by měl nájemník ztratit právo na užívání bytu a stejně tak k trvalému pobytu. Pojišťovny také uznávají pojistky podle úhrady a ne podle data ve smlouvě.
No právě, že by se měla využít. Takový nácvik logistické přepravy v nepřístupném terénu, vybudování ubytovacích kapacit se sociálním zázemím, budování infrastruktury, polní stravování, nějaké zdravotní zabezpečení, psychologové, kaplani, zásobování... To vše armáda může a umí. Armáda by mohla udělat celkem parádní podporu ať už postiženým nebo dobrovolníkům v zasažené oblasti. Jen by na to musel přijít ten správný požadavek a armáda už by si s tím poradila.Možná se bude chtít zamyslet i nad změnou zákonů, aby se dal celý proces zrychlit. Aby se dali vojáci z nedalekého útvaru povolat na okamžitou pomoc. Hasiči jsou odborníci na svou práci, ale pytlovat písek za ně mohli klidně vojáci.
Z toho co čtu, mi vychází, že cca 60% peněz má svůj cíl dopředu jasný a o těch 40% musí kraj podělit své spřátelené firmy v kraji. Jak se dá rozhodovat o nějaké krajské cestě na periferii z krajského města. Kdo z lidí zná někoho, kdo sedí na kraji? Možná tak ještě kdo je na okresním městě. Kraj je odkladiště politiků s penězovodem. O senátu se nemá cenu ani bavit. Za mě by se mělo zvednout i procento pro vstup do sněmovny minimálně na 10. Ať tam není x pidistran, ale opravdový vítěz, co bude vládnout.
"Chápu, že je to může pro někoho být poněkud složitější."
Ano, můj dotaz, kde jste ten svůj nesmysl sebral, byl pro vás prokazatelně nad vaše chápání.
No můj prvotní příspěvek byl k článku o povodních a politice. Uvedl jsem příklad resp. dva. Můžete to buď přijmout nebo ne. To že politici staví své korýtko nad občany můžeme sledovat poměrně dlouho a je jedno, která strana je zrovna u moci.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A v porovnání se mzdou v jednotlivých státech jsme na tom úplně nejlépe. Teď bychom mohli zadotovat dostavbu Dukovan, ať to máme ještě dražší 🤦🏻. Energetika, voda, nerostné suroviny neměly být nikdy odkloněny od státu.