Jezdím po celé Evropě. 😉
Nedávno jsem byl v Neapoli, předtím u Baltu (Szczecin, Gdańsk) - mimochodem, dálnice SZC - GDA se pomalu už rýsuje. Ještě před pár lety tam byly sosnové lesy, teď je už půlka hotová.
A dokonce už se nemusí jezdit kolem věčně ucpaného Berlína, ten kousek státovky přes hory na CZ-PL hranici je piece of cake.
Nějak Vám to nevěřím, vy spíše prosedíte celý den u počítače psaním komentářů.
Máte dost jiných aut, která mají palivovou nádrž. Zatím jsem nenaznamenal, že by pod články o spalovacích autech bylo tolik příspěvků od lidí kteří preferují EV. Zatím co pod članky on EV se vždy vyrojí plno hejtů od odpůrců EV. Takže mi vychází, že fanatici jste spíše vy...
Stačí se podívat na počet příspěvků pana Metelky - 21000, to jako vážně? To vypadá na vševěda.
No a to se v reálném světě k těm 13.6 kWh možná pouze přiblížíte. Všeobecně platí, že z těch 700 km můžete 1/4 hned odečíst a vyjde vám reálný dojezd, no a pak si ještě můžete odečíst 30% z kapacity baterie (doporučuje se nevybíjet pod 20% a nenabíjet nad 90%) a máme z toho cca 370 km, co máte reálné využitelných aby jste neničil baterií a mohl využít potenciál rychlomabíječek.
Sice kecáte, protože na delší trasu klidně můžete nabít na sto a přijet k nabíječce třeba se třemi procenty, ale i těch 370 je úplně super ne?
Kolik denně najedete?
Ukazuje to, jak to ukazuje... A je mi to šumák... Vím, že když budu mít na tacho klidně 155, tak je téměř úplně 100% pravděpodobnost, že ikdyž mě změří, tak mě zastavovat nebudou. Bo to pojedu 142 a to se neřeší. V naprosté většině. Co víc mám chtít? Běhat po Škodováckých servisech, ať s tím něco udělají? Proč? Absolutní ztráta času... U manželky Corsy GSi zase vím, že proměřuje asi 4 km/h. Tak si dávám majzla... Akorát zrovna u tohohle auta to jde dost špatně. Dodržovat limit. 😂😂😂
Ok, akorát jde o to, že tady haníte elektro,že jede max 160, ale sám jedete 150 a ve skutečnosti je to lehce nad 130. Takže by vám těch 160 (reálně154) ve finále taky stačilo ne?
Normálně jezdím, v Karoqu, cca 150 tacho... Což dělá, podle GPS, reálných asi 137 km/h. To si fakt nemyslím, že jsem nějaký pirát silnic. A teď potřebuju rychle někoho předjet, tak na to šlápnu, bezpečně předjedu, zase zpomalím... Twl, 160 tacho a šlus. Hotovo. Mimochodem, my, co bydlíme u Polska a často tam jezdíme, tak víme, že tam se po dálnici jezdí 140... Takže to budu tacho úplně těsně pod těmi 160 a když budu chtít předjet, tak nemám jak zrychlit. Protože omezovač.
150 tacho určitě není 137,ale tak 143-5. A to už je docela dost přes.
Normálně jezdím, v Karoqu, cca 150 tacho... Což dělá, podle GPS, reálných asi 137 km/h. To si fakt nemyslím, že jsem nějaký pirát silnic. A teď potřebuju rychle někoho předjet, tak na to šlápnu, bezpečně předjedu, zase zpomalím... Twl, 160 tacho a šlus. Hotovo. Mimochodem, my, co bydlíme u Polska a často tam jezdíme, tak víme, že tam se po dálnici jezdí 140... Takže to budu tacho úplně těsně pod těmi 160 a když budu chtít předjet, tak nemám jak zrychlit. Protože omezovač.
150 tacho určitě není 137,ale tak 143-5. A to už je docela dost přes.
Kolega si nechal udělat rozpočet na fotovoltaiku na střechu cca 280 000kč. Vypočítali mu, že s fotovoltaikou ušetří ročně cca 40 000kč v závislosti na počasí. Když si ale spočítal že bude muset panely 2-3x ročně očistit, což by musel ježábem nebo vysokozdvižnou plošinou, vyjde ho jedno čištění na 10-12 tisíc kč. K tomu baterie ve sklepě, za co pojišťovny vyžadují navýšení pojištění baráku. Vypočítal že by tímto mohl ušetřit asi 5 000kč ročně, a baterie, které vyjdou cca na 100 tisíc kč a vydrží asi 10-15 let , tak mu to nevydělá ani na pořízení novych baterii.
Co to melete za blbosti, v životě jsem panely nečistil.
Kupka se trochu mýlí v porovnání účinnosti spalovacího motoru a elektromotorů. Ano, spalovák má nějakých 30-40%, nicméně spalovací motor si vyrábí energii z paliva, což elektromotor neumí. Ten spotřebovává energii, kterou vyrobil jiný "stroj", což je v drtivé většině parní turbína v elektrárně. A tam se prvně může měřit účinnost, aby výsledek byl relevantní.
Jo jasně a ta nafta vám do nádrže natekla sama. Víte kolik se spotřebuje elektřiny na výrobu jednoho litru? A doprava pohonných hmot atd.. Bez elektřiny jí ani u stojanu nenatankujete.
Koukam, ze elektrofanatik Svetr se od rana bavi tim, ze pise nekonecne prispevky do vsech moznych diskusi a snazi se poucovat stado ovci o jedinem spravnem nabozenstvi.
No nedivim se, pri stani na nabijeckach ma clovek more casu, ze...
Napsal člověk který má 3000 příspěvků v diskuzích a komentuje snad všechno. Jste fakt pobavil.
Spíš celej VW strká do kapsy Tesla, cenou, technologií. I přes drobné chyby. Ale cena Tesly 3 na úrovni ID3. Auta velikostí jinde.
Přesně tak, jestli VW rychle něco nezmění a bude vyrábět takováto auta tak nemá vůbec šanci. Kdo by to taky za ty peníze koupil, když Tesla je levnější větší a o výkonu a softwaru ani nemluvím.
Virtuální baterie je celkem slušný podvo. Nejprve zaplatíte za přenos energie do baterie a potom zase zpět. takže úspora téměř žádná. Životnost panelů 15 let, měniče kolem osmi let a baterie deset. Kde máte tu vaši úsporu?
Plácáš nesmysly, nejdřív si zjisti jak VB funguje a pak teprve něco piš. Máš tam deset srdíček a přesně takhle se ovlivňujou lidi, kteří o tom taky vědí kulový, ale přece pan Procházka to tak napsal tak to musí být pravda ne?
44
Sledujících
0
Sleduje
44
Sledujících
0
Sleduje
Víte, já jsem internet používal už v dobách, kdy většina z vás buď nebyla na světě, nebo vůbec netušila, že něco takového existuje a dodnes patří k mé práci. A protože pracuju víc než většina lidí v této zemi, mám prostě jiné pracovní prostředí.
A to že vám nemusím vůbec nic dokazovat, to jste se svým omezeným mozečkem pochopil?
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ty jsi koukám expert na všechno. Mě nic dokazovat nemusíš, já jsem si o tobě obrázek udělal dávno. A bez urážek by to nešlo že?
1 odpověď