články tohoto typu jsou výsledkem děsivého paradoxu českého školství:
V lavicích sedíme cca 15let, ale řidičák po odpolednách za pár týdnů. na nic není čas, styl jízdy se neučí vůbec.
----
Velmi mnoho nepravd:
Nutno jet pomalu? Úplná ale úplná nepravda, aerodynamický odpor u slušných aut až nad 100 začne hrát roli=na okrskách bez vlivu
Ne, pomalá jízda vůbec neimplikuje energeticky efektivní způsob jízdy, kouzlo je úplně jinde
Typická komplexní otázka, vyžaduje komplexní odpověď:
Dám Vám kontrolní otázku:
Kolik verzí operačních systémů (dos, win, Andr, iOS) a na to navázaných verzí apl.SW zažila? kolik mobilů? Kolik typů vozidel jste řídila?kolika typy vlaků, tram, busů jste za život poznala?
Mi je 57, tj.ještě 10let do důchodu a odpovídám desítky desítky desítky desítky=únava jen ze změn=pro zachování funkce se furt učit nové nové
Těším se (nebudu u toho, ale snad zespoda to uvidím), až současní 30tníci půjdou s účkem v 75 do důchodu, happy, keep smiling
Pak si to "easy" podiskutujem
(ing elektro, fanda IT, vozidel)
Fyzika, prostá aplikovaná totéž
Když položíte lidem s maturitou otázku:
Kolik Kč stojí ohřátí vody na 1 kafe rychlovarnou konvicí, čučí jak žaba z kyšky a nic
Jak se někdo chce vyjadřovat k energiím (eko, jádro, fve, elektromobilita), když NETUŠÍ elementárnosti?
Přitom se jedná o triviality, kafe, sprcha, auto, topení, .....
Jj, aplikace = příklady ve škole z reálu=to chybí
Zkušenost vlastní - infarkt - chlap prodavač se mi kantnul před očima - po chvíli se probral, mne bolí tu, slabý jak čaj
Zamkli jsme krám, sedli do auta, a co šlo jsem valil do nemocnice, na dálnici blikal troubil, vjel sanitkovým jezdem
Chlapa vtlačil na urgent, je bez následků
Kdybych volal, čekal, ... takhle 10-12min a byl na příjmu
-----
Rozhodně bych to příště udělal stejně, kdyby někde dál, určitě pojedu sanitě naproti
Byl jsem sám a kousek, tak dovezl rovnou na příjem
A přitom tak prostinké-viz. D bundestag - aneb stačí se mrknout jak totéž řeší jinde
Njn, česko, zas musí jít svou vlastní cestičkou, aby zjistilo, že je slepá, ale ztracených 20let
Češi sami sobě komplikují život, aby si mohli stěžovat
děti se nerodí? Není kde bydlet? Proč nejsou byty? Pozemky peníze jsou. Dlouhé stavební řízení. Proč? Složitá byrokracie. Kdo dělá zákony POSLANECKÁ SNĚMOVNA! A jsme doma. Neefektivní práce PS má dlouhatánská léta zásadně negativní dopady na demografii společnosti. Takto opravdu ale je!
Fyzikální nesmysl: chladit je vždy násobně dražší než topit!!
Neblbněte lidem hlavu
Stavby se dimenzují na obrovský rozdíl teplot, v zimě -20 a +20=rozdíl 40°C
Kdybyste měla, dámo, ochladit interiér o 40°C oproti venku, tj.uprostřed léta při +30°C zajistit uvnitř -10°C, to byste teprve zjistila jak šíleně pracné a tedy drahé by to chlazení bylo
Zlepší mikroklima? Naučený blábol. V létě 1kW/m2
Náměstí jih+nově "opravebá" úplně ale úplně pčedimenzovaná betonová plocha
Takže pro ty, co neumí počítat: nám.jih má 10tis.m2, takže v létě (půlka ve stínu, úhel60°)
=10000*1/2*0,85kw=4000kW=4MW
Jen půl náměstí je ohříváno 4MW
aby se nám.neohřívalo, muselo by dojít k odparu 2litrů vody každou sekundu, 7m3/h
To tohle jezírko nedá=ne, blábol, mikroklima jezírko neovlivní, vzrostlé stromy na stejné ploše ovlivní stejně, jen by to nestálo 15mil. z čehož byla odhadem 1/3úplatky.
Nelžete voličům
Hm, dálnice, a co ostudy mezinárodní, kdy druhá strana má léta hotovo a my nemáme ani územní plán, viz 30let dálnice Pohořelice Mikulov? To je všechno "zázrak" u nás.
Tvl za 30let nejsme schopni spojit dálnicí 25km ????? a ještě se nezačalo, takže odhad je,
45let reálný předpoklad - kdyby udělali spojku na D2 před 20lety
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Opomněl jste D1:
začátek výstavby před ww2 a v roce 2025 nebude dálniční spojení 3největších měst v podélné republice - extra ostuda