Tak to je jasný ,že to něco stálo ,ale nic to nemění na tom ,že ubývá levného bydlení .I takový developer.. ten staví samé .residenční byty ,na které leckdo nemá a když má , tak za cenu hypoték které bude doživotně splácet.
Pro někoho desetimilionové investice nejsou problém ,ale takových lidí zase moc není a pak nastoupí cizinci, pak se lehce stane ,že většinu nemovitostí na Václaváku nevlastní Češi..
Když se zdražil stavební materiál a přestal být zájem o předražené byty ,tak developeři začali uvažovat o stavbě nájemního bydlení ,ale berou to jen pouze jako z nouze cnost ,...jak se trh uklidní nic jim nebude bránit v tom ,zase se vrátit k tomu co dělali dříve.
Jen tak pro zajímavost....nejdražší byty jaké jsem zažil ,se stavěly u zámku v Tróji kde 1m2 stál 250 000 kč,...podotýkám ,šlo o nové byty.
Hrozná představa ,že člověk s obyčejným příjmem ,by si za rok nevyděl ani na záchod.
No leckdo na ty byty možná nemá, ale všechny byty postavené developery se nakonec prodají a většina se neprodává jako investiční byty, ale konečným vlastníkům, tj. stále je hodně lidí, kteří na to mají. Pokud na to někdo nemá, objektivně nemá "obyčejný" příjem, ale má podprůměrný příjem a měl by si položit otázku co s tím dělat - jít pracovat jinam, vzít si hypotéku dohromady s partnerkou/partnerem apod... je logické a asi i přirozené, že ne každý z jakýmkoli příjmem si sám zafinancuje bydlení, které by se mu líbilo...
Ty si fakt tupec ty můžeš do politiky kdyz nechapes ze je proste problem kdyz nekdo kupuje a pronajima dal za cenu zisku a prispeje tim akorat sobe a lidem obere o nájemné.
Tupec je ten, kdo nechápe, že bydlení je normální služba a na pronajímání bytů není nic špatného... Vaší logikou by se měly zakázat taxislužby, půjčovny aut a operativní leasingy a cokoli co lidé potřebují, protože vaší optikou to vše je zbytečně drahé - logicky to všichni dělají kvůli marži a zisku... tak to ale vůbec není... všichni pronajímatelé to musí pronajímat za tržních podmínek, pokud zvednou cenu moc, nikdo tam nebude chtít bydlet a půjde do levnějšího... je to nabídka a poptávka... čím více nájemních bytů přijde na trh, tím levnější nájemní bydlení bude...
5.4s? To je dost mizérie na auto na baterky 😂😂 přemýšlím, co by mě vedlo k tomu abych si to pořídíl. Leda elektřina tedy nabíjení zdarma, to pak jako auto do práce všemi deseti. Jinak není to zajímavé
No je to možná mizerné auto na baterky, ale má jízdní dynamiku a pohlodlí větší než jakákoli spalovací škodovka a než drtivá většina spalovacích aut obecně... já vyzkoušel obojí a do spalováku už bych zpátky nešel, ačkoli jsem měl benzínový šestiválec od BMW apod...
BEV není řešením pro všechny. Nejen finančně, ale také technicky. DC nabíjení pro všechny je sci-fi a na AC nabíjení bude připravena infrastruktura buhvíkdy. Přesto jsou BEV prezentovány jako jediný možný způsob. Další technická řešení jsou marginální nebo ještě dražší než BEV.
Za vyšší míru znečištění platím nemalou spotřebí daň z každého litru benzínu. Že se tato daň použije na sociální transfery je věc další. Vy neplatíte nic a ještě máte parkování nebo použití dálnice zdarma.
jak říkám, dejte tomu čas, on to je postupný proces... distribuční síť se každý rok modernizuje, každý rok se vykopou a položí desítky kilometrů kabelů u všech 3 distributorů v ČR... tj. až tady bude BEV ve velkých číslech, nemám strach, že to síť nezvládla... mnohem větší brzda jsou plánovací procesy a povolovačky na výstavbu dobíjecích stanic než fyzické limity přenosové a distribuční soustavy...
Máte zřejmě problémy se čtením i s elemetární matematikou a o reálných číslech provozu FVE a BEV asi taky moc nevíte. Tak pro vás polopatě.
.
Nemám nic proti FVE a BEV, i když v současnosti ty technologie pro běžného uživatele stále ještě nedávají ekonomický smysl. Ale vadí mi manipulátoři a demagogové (ke kterým se zjevně řadíte i vy), kteří tyhle technologie lakují na růžovo a při "rozptylování pochybností" záměrně zamlčují nebo bagatelizují jejich nevýhody. Např. opět i vy, protože:
.
Většina provozovatelů FVE přetoky neukládá, tzn. ten podle vás nejextrémněší scénář je ve skutečnosti scénářem většinovým. Rovnou vysvětluji, že "většina" znamená víc než polovina (víc než 50 %).
Zápornou (a to výrazně) bilanci výroby/spotřeby má typická FVE (na typickém RD) minimálně 4 měsíce, od listopadu do února, k tomu další 2 měsíce (říjen, březen) má tu bilanci zhruba vyrovnanou (=žádné přebytky) a ani v září a dubnu se neobejde bez odběru elektřiny ze sítě. Takže majitel BEV si z přebytků nenabije minimálně 6 měsíců, to je polovina roku a tedy není pravda, že většinu roku má palivo "zadarmo", napak i v tom září a dubnu bude pravděpodobně muset někdy nabíjet ze sítě. BTW, ty případné zimní přebytky by se daly místo nabíjení BEV použít třeba k vytápění.
.
Tohle všechno jsou tvrdá fakta, platná pro většinu provozovatelů FVE. Menšina může mít ty nadprůměrně příznivé okolnosti, které jsem popsal už v předchozím příspěvku, ale většina FVE je nemá a nikdy ani mít nemůže.
.
Máte v rukávu ještě nějakou další manipulaci a demagogii, nebo už ty růžové brýle necháte ležet?
Je mi vás fakt líto...a prosím nenazývejte takovou snůšku nesmyslů jako tvrdá fakta.... já mám FVE 11kWp, akumulaci 10 kWh a wallbox + Škoda Enyaq 77 kWh.
I nyní v zimě mi FVE vyrobí za den bez problémů 10-20 kWh. Baterky doma jsou plné zpravidla už okolo oběda, zbytek jde do ohřevu nebo aktuální spotřeby, tj. pokud mám auto doma, jde to do auta, pokud nemám, jde to do sítě. Auto mohu dobíjet tedy přes den, pokud je tam připojené, případně z baterií každý den nabít 5-7 kWh což je dost na to, abych jezdil po městě další den, případně dobiju do plna ze sítě. Úplně vám tam ale chybí skutečnost, že můžete používat u některých obchodníků "virtuální baterku", tj. všechny přetoky během roku (hlavně v létě) pošlete zdarma do sítě a kdykoli během roku máte toto množství zdarma. Samozřejmě se to týká jenom silové části elektřiny, nikoli regulované části (distribuce, POZE apod.), ale ta silovina zdarma je. Když si dáte tento ekosystém dohromady, pak vás skutečně dobíjení stojí ve srovnání s benzínem nicotný peníz...
Nevýhoda to není, jen se to domácí nabíjení prezentuje jako obrovská výhoda pro všechny a přitom to zdaleka pro všechny není vůbec možné.
Nabíjení u supermarketu .. OK u některých to jde ale ne u všech. Ale jak často jedete na tak velký nákup aby se vám při něm dobilo auto? Já tam jedu jen když fakt musím, což je párkrát za rok a dobu nákupu zkrátím na nejnižší možnou míru takže zpravidla nejpozději do půl hodiny odjiždím. Opravdu nevím, co bych měl dělat několik hodin v supermarketu každý týden nebo dokonce několikrát týdně.
Jsou dokonce lidé, kteří si mohou doma natankovat i spalovák (CNG pohon) ale kolik takových je?
Možnost nabíjet auto doma není pro všechny, ale je pro mnohem více než možnost nabíjet doma spalovák... pokud jezdíte na nákup jen několikrát za rok, nepotřebujete auto vůbec a netřeba řešit typ pohonu...
tak to jo 🙂 vy jste chytrej jak rádio....
a proč nabíjíte během nakupování v supermarketu ????
nebo, vy když stojíte u supermarketu, tak musíte nabíjet ????
to vám jako říká příručka EV ????
TAK TO MÁTE ŠUS DOBRÝ 🙂 🙂
no, chápu, že to je asi nad vaše schopnosti pochopit, tak vysvětlím - na benzínku člověk nemusí kvůli ničemu jinému než čerpání paliva. tj. čas sjezdu na benzínku, čekání na tankování/placení a návrat na trasu je zabitý čas. Např.5 nebo 10 min každé čerpání... oproti tomu nakupovat jezdí myslím každý. Není to tak, že při každém nákupu musíte dobíjet, ale pokud chcete nabíjet a spojíte to s nákupem, tak i když dobíjíte 30 minut, tak jste dobíjením neztratil ani minutu, protože to auto by v parkingu u nákupáku stálo stejně...
Z Vašeho příspěvku čiší arogance resp. neochota podívat se na svět očima lidí v jiné příjmové hladině, než je ta Vaše... Celkem příznačné pro vlastníky BEV, kterým jejich individuální mobilitu dotujeme z daní nás všech.
skutečně nejsem arogantní. Jsem jen unaven z názorů lidí, kteří vehementně komentují a zasvěceně sdílejí názory na něco, co v životě nezažili.... neciťte se uražen, že mi dotujete mobilitu. Žádné dotace jsem nedostal, pokud na ně někdo dosáhne, tak si uvědomte, že dotace tu byly i na šrotovné u spalováků apod., tj. dotovaná není elektromobiita, ale čistší technologie. Dříve byly dotovány novější spalovací motory proti starším s většími emisemi (a to tehdy vlastníkům spalováků nevadilo, že jim někdo dotuje soukromou mobilitu), dnes je to elektromobilita vůči spalovákům... v tom není arogance, v tom není tlak na elektro, to je tlak na menší znečištění ... navíc pokud Vám vadí, že si koupí někdo auto za 500 tis, milion nebo milion a půl, uvědomte si, že ve stejné cenové hladině lidé kupují i spalováky a není důvod se na ně zlobit...všechna tato vozidla se dostanou na sekundární trh a budou za chvíli k dispozici za 300 a 200 tis. (a samozřejmě časem i za méně)...
Trochu déle? To je dobrý vtip. Jo a dotankuji když prostě míjím pumpu. Pro mne je priorita mít auto kdykoli pripravené vyjet. To zatím bez nesplňuje a dlouho splňovat nebude. Jo a vy neznáte kanystr?
No kanystr znám, ale neznám nikoho, kdo by ho vozil s sebou nebo si v dnešní době přeléval benzín do nádrže z kanystru... spalováky mají určitě některé výhody, ale mají i mnoho nevýhod... lidé, kteří mohou nabíjet doma, tak vyjíždějí každý den s autem dobitým do plna, to u spalováku nemáte... trochu déle není vtip Reálně trávím dobíjením méně času než jsem trávil na benzinových pumpách, to je fakt...
Přečtěte si můj příspěvek. O nabíjeni 10 000 aut najednou , tam nic není. Benzínek s hodně stojany je hodně. Napsal jste,že jste již musel jet jinam. A to je malý poměr EV vs spalovák. Co budete dělat , až se ten poměr zvýší ? Ano, může se zvýšit počet nabíječek,ale to se zatím neděje. Když si vzpomene více aut natankovat ,vznikne fronta. V dnešní době se to děje na TANK ONO. Vznikne fronta,ale každý si natankuje,řekněme vrámci 5 minut. Když stejná situace u EV,tak již druhé auto v řadě ,bude čekat cca 30 minut,další v řadě 60 minut,další 90 minut. Krásné ukázky jsou od nabíječek Tesla v USA. Pár videí již je. A pohled to není příjemný.
No jak myslíte... nebudu přesvědčovat, dejte tomu 5 let a pochopíte, že nemá smysl všechno vidět pesimisticky... naučíte se, že svět se postupně mění aniž by to byl jeho konec...
Je smutné, když autor článku píše, že výkon elektráren je v megawatthodinách... je to podobné jako říkat, že dojezd automobilu je 600 koňských sil... jště smutnější je sledovat tenhle národ, jak všichni všemu rozumí, plácají tady, jak je cena elektřiny nekonkurenceschopná, cpe nám to EU stejně jako elektromobilitu. Faktem je, že tehdy nebyla konkurenceschopná, protože investiční náklady byly vysoko a ceny elektřny nízko (což se dávno změnilo a konkurenceschopná je), ve světě se prodává i mimo EU elektromobilů stále více a pokud se naše automobilky nepřeorientují na elektromobilitu, tak všechny zkrachují, protože je převálcuje čína, která elektromobily chrlí v enormních objemech, inovuje velmi nevídanou rychlostí a EU jí to nenařizuje....
V mém okolí je 8 nabíjecích bodů. Když bych řekl,že 10 000aut bude EV a jen 50 aut si vzpomene nabíjet. Tak to je na hodně ostré lokty,se k nabíječce dostat.
já jezdím s BEV již 2 roky a za tu dobu se mi stalo jen 1x, že jsem přijel k nabíjecí stanici, kde bylo plno... museli jsme jet pár set metrů na jinou, nechtělo se nám čekat 20 minut až někdo odjede.... 10 tisíc aut tam nikdy nebude mít potřebu dobíjet najednou... myslíte, že když pojede 10 tis aut na benzínku najednou, že to zvládnou bez čekání? Stalo se, že by se jich tam sešlo někdy alespoň 100 naráz?
Můžu mít jistič jaký chci, ale v paneláku nedobiju. Velmi často parkuji několik set metrů od vchodu, protože místo.
Vyvažování sítě je super, ale ta síť na to není připravená. A nic se pro to nedělá ani na legislativní úrovni natož v praktické rovině. Sněte dál.
a spalovák doma dotankujete? Obojí jak BEV tak ICE můžete "doplňovat" na veřejné infrastruktuře, ale u BEV může spousta lidí dobít i doma/v práci/na chatě/v nákupním centru během nákupu a nemusí kvůli doplnění paliva jezdit někam (na benzínku) jen kvůli naplnění paliva a tam čekat až si někdo před ním koupí párek v rohlíku, kafe nebo cigarety... tj. možnost dobíjení doma je výhoda proti spalováku, ale to, že někdo doma nemůže dobíjet není nevýhoda... ano, BEV doplňuje energii zatím trochu déle než ICE, ale jednak se to s každou další generací zkracuje, jednak je možno dobíjet během nákupů apod., tj. já osobně většinou čas s BEV proti dřívějšímu spalováku šetřím. Zdržuje mě to skutečně pouze na dlouhých cestách (Praha-Nitra apod., případně pokud jedu na dovolenou do zahraničí). Málo kdo ale jezdí denně takové trasy...Síť se rozšiřuje a je mylné se domnívat, že je potřeba vždy nabíjet všechna auta naráz a do plna. Já nabíjím 1-2týdně, zpravidla během pracovní doby nebo přes noc.... za mě úplná spokojenost a ke spalováku bych se už nevrátil...
tak majitel Holdingu může svým zaměstnancům pořídí za ty peníze poukazy na welnnes .... a určitě si to zaměstnanci víc užijí než trapáka Kluse
ano, může pořídit zaměstnancům cokoli, klidně poukázky na wellness, ale pořídí jim kulový... dlouhodobě je koncern agrofert na vrcholu žebříčků s minimálními mzdami zaměstnanců...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ten pán jako ostatní pánové si říkají o nehorázné nájemné, to je to podstatné. To ostatní by mu nikdo nevytýkal.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
pokud by si říkal o nehorázné nájemné, tj. vyšší než je běžná cena nájemného za obdobný byt, tak by u něj nikdo nechtěl bydlet a už vůbec ne 10 let...
1 odpověď