Máte zřejmě problémy se čtením i s elemetární matematikou a o reálných číslech provozu FVE a BEV asi taky moc nevíte. Tak pro vás polopatě.
.
Nemám nic proti FVE a BEV, i když v současnosti ty technologie pro běžného uživatele stále ještě nedávají ekonomický smysl. Ale vadí mi manipulátoři a demagogové (ke kterým se zjevně řadíte i vy), kteří tyhle technologie lakují na růžovo a při "rozptylování pochybností" záměrně zamlčují nebo bagatelizují jejich nevýhody. Např. opět i vy, protože:
.
Většina provozovatelů FVE přetoky neukládá, tzn. ten podle vás nejextrémněší scénář je ve skutečnosti scénářem většinovým. Rovnou vysvětluji, že "většina" znamená víc než polovina (víc než 50 %).
Zápornou (a to výrazně) bilanci výroby/spotřeby má typická FVE (na typickém RD) minimálně 4 měsíce, od listopadu do února, k tomu další 2 měsíce (říjen, březen) má tu bilanci zhruba vyrovnanou (=žádné přebytky) a ani v září a dubnu se neobejde bez odběru elektřiny ze sítě. Takže majitel BEV si z přebytků nenabije minimálně 6 měsíců, to je polovina roku a tedy není pravda, že většinu roku má palivo "zadarmo", napak i v tom září a dubnu bude pravděpodobně muset někdy nabíjet ze sítě. BTW, ty případné zimní přebytky by se daly místo nabíjení BEV použít třeba k vytápění.
.
Tohle všechno jsou tvrdá fakta, platná pro většinu provozovatelů FVE. Menšina může mít ty nadprůměrně příznivé okolnosti, které jsem popsal už v předchozím příspěvku, ale většina FVE je nemá a nikdy ani mít nemůže.
.
Máte v rukávu ještě nějakou další manipulaci a demagogii, nebo už ty růžové brýle necháte ležet?
No jako demagog mi připadáte Vy. Když to hodně zjednoduším na základní nesmysl, kterým jste argumentoval, tak nabíjet doma ze sítě je stále levnější, než tankovat benzín/naftu. Opomíjím to, že z domova jezdím takřka vždy s plnou nádrží a na veřejnou dobíječku jezdím v průměru jednou za dva/tři měsíce, když jedu nějakou delší štreku a od řidičů spalováku na benzínu nemusím... To samo o sobě stačí jako argument proti Vašim závěrům, kde naznačujete, že je nabíjení ze sítě samo o sobě prohrou... Jinak FVE s baterkou i BEV mám a nemáte pravdu. To, zda má FVE přebytek nebo ne, záleží samozřejmě na spotřebě objektu a na výkonu instalované FVE. Stejně tak záleží i na způsobu využívání/dobíjení vozidla a na ukládání přebytků nad kapacitu domácí baterky do sítě. Tam samozřejmě dochází ke zmenšení výhodnosti, protože musíte i při využití virtuální baterie platit distribuci, nicméně i tak je to cenově výhodnější než plná cena elektřiny a i plná cena elektřiny při domácím nabíjení je výrazně výhodnější než nafta/benzín... Na běžné ježdění kolem 50km denně skutečně ty denní přebytky v drtivou většinu slunečně produktivní části roku může jezdit člověk zdarma bez vlivu na domácí spotřebu.... nejsem demagog, hovořím z vlastní zkušenosti (FVE 10 kWp, 14 kWh baterka a Skoda Enyaq)
Jen tak ze zvědavosti, kolikrát si tu Teslu dokáže nabít z vlastní FVE v obodobí od 1.11. do 31.3.? Protože v tomhle rozmezí jen ten barák spotřebuje za měsíc víc elektřiny, než kolik jí za stejný měsíc vyrobí ta FVE. Jinými slovy, půl roku musí dobíjet ze sítě, protože FVE žádné přebytky nemá.
.
Ano, při výrazně nadprůměrné shodě příznivých okolností (pasivní dům, tepelné čerpadlo, na slunce nadprůměrná lokalita a vhodná poloha a orientace FVE) může mít i v listopadu a březnu nějaké přebytky, řádově v destíkách kWh. Ale tím to končí a 90 % fotovoltaik v ČR tak příznivé podmínky rozhodně nemá.
.
Takže ať se nám pan teslista pochlubí třeba 15.12., kolik kWh mu jeho FVE doplnila do teslí baterky za předchozí dva týdny. Tipuju čistou nulu.
Takže vy říkáte: část roku někteří lidé nemohou nabíjet doma a musí nabíjet ze sítě. Ponechám nyní stranou virtuální baterii ukládání přetoků z léta na zimu a přijmu ten nejextrémnější scénář, který může nastat (někdo ukládat přetoky nemůže) a zeptám se - v čem je problém? Většinu roku má tento člověk palivo zdarma a tu část roku, o které hovoříte, ho má i tak levnější než jezdit na pumpu pro benzín nebo naftu... v čem je přesně ta nevýhoda, kterou naznačujete? Kolik Vy si načerpáte benzinu/nafty doma v létě a kolik v zimě?
Daň z nemovitosti samozřejmě nemůže být namířena proti lidem, kteří bydlí ve vlastním. Musí být nastavena tak, aby nebylo výhodné držet tři, čtyři, deset bytů...
No osobně si myslím, že je to úplný nesmysl. Pokud nedocílíte toho, aby se dalo rychle stavět a trh se zasytil přirozeně, tj. aby lidé měli možnost si pořídit vlastní byt přirozenou cestou a pouze zvednete daně, tak lidé, kteří mají byt jako investici, tak přenesou zda zdanění na nájemce, tj. zvednou nájem, aby jim to pokrylo vyšší daň. Nevyřeší to vůbec nic...
Máte pravdu, spalovací auta se taky vlečou, ale to jsou šetřílci- fakt na trase, kde jezdím já, se dneska jezdí kolem 110/120.....
Ale na trase Ova-Praha přes Brno jsou vlekoucí se e-auta už pověstná../Tesly, mercedesy/
Konkrétně já fandím elektrice, mám e-skůtr-kolobku se sedačkou pro 2, výborný nákladák na nákupy po rovině, ale kopeček prostě vymlaskne baterku.Myslím, že u aut je to podobně.
určitě jsou faktory, které mají za následek zvýšenou spotřebu (u elektra i u spalováků)... a určitě užitné vlastnosti mají u elektra i spalováků výhody i nevýhody... a stejně, jako někdo s benzínem šetří a někdo ne (a nebo dle situace), tak i s elektrikou někdo šetří a někdo ne... to nic nemění na tom, že to elektro ujede pár set km na jedno nabití, což je pro většinu populace zcela dostačující... :-)
To chci vidět jak se posílá jenom zelená energie do nabíječek...to je kolosální hloupost. Přes den se nabíjí napůl z FVE, v noci (a to se dobíjí minimálně polovina aut) je elektřina v síti jenom u uhelek a jaderek
No říkáte nesmysly... pokud napájíte nabíječky čistě zelenou energií, musíte mít nakoupen celkový profil po 24 hodin, tj. nemáte to jen z FVE, ale i z větru, případně vody apod. Samozřejmě nezkontrolujete, jaký proud teče do konkrétní zásuvky/nabíjecího místa, ale víte, že jste si zaplatil zelenou energii a tedy neplatíte za uhlí. Pokud byste nechtěl na tento systém přistoupit, tak to znamená, že peníze, které doputovaly na Váš účet také nejsou Vaše, protože je nedokážete rozlišit od peněz na jiných účtech...
A zapomněli na váhu e-auta- rozdíl asi 500-700 kg v neprospěch elektriky.
V českém kopcovém terenu klasika- vlekoucí se e-auta na dálnici jedou 80 aby vůbec dojeli..../ v létě s klimou/
Jinak ale na rovině v Kalifornii jasně vede e-auto.
no já bych s tím úplně nesouhlasil. Jezdím s Enyaqem, moc pomalu nejezdím, takže většinou předjíždím někoho já, než že by mě někdo předjížděl... a samozřejmě většina aut, která předjíždím, tak jsou spalovací... tedy Vaší optikou se spalovací auta loudají pro to, aby někam dojela... 🙂. Jestli to nebude tím, že někteří řidiči prostě jezdí pomaleji.... a s tou vahou také moc nesouhlasím - samozřejmě e-auta jsou díky baterii těžší, ale konkrétně Enyaq váží cca. 2,2 tuny a dříve jsem jezdil Volvo XC90 mající v předchozí generaci také 2,2 tuny... a samozřejmě jsou i těžší spalovací auta (Q7, GLS apod.) a nemám pocit, že by jejich řidiči jezdili pomalu kvůli tomu, že je auto těžší...
V energetickém mixu ČR je potřeba 0,5 kg uhlí na 1kW elektrické energie. Pro zjednodušení budu brát průměrnou spotřebu elektromobilu v průměru 20kWh/100km = 10kg uhlí na 100km, normální spalovák má spotřebu v průměru 7l/100km. 1l benzínu/nafty má hmotnost 0,7kg (a také podstatně víc vodíku), takže jezdí ekvivaletně max za 5 kg uhlí (zaokrouhleno hodně nahoru). Otázka zní je ekologie? 4,9kg uhlíku u spalováku oproti 10kg uhlíku u elektromobilu? Elektromobil je dvojnásobnej ropák než spalovák jen při provozu. A pozor beru průměrnou spotřebu uhlí během dne, v noci jsou EL mobily dobíjený pouze z jádra a z uhlí, takže v reálu jsou ještě větší ropácí než výše uvedeno. Neuvažuje se výroba baterií, to je další výrazná stopa na životním prostředí.Takže zelený mozci, buď se naučte fyziku a matematiku základní školy, nebo přestaňte talčit zelený ideologický nesmysly bez základních ználostí ze základní školy. Spalovací motory jsou za více než 100 let vývoje dotažený k dokonalosti. Kdo propaguje elektromobily musí mít závažné poškození mozku, nebo si lže do kapsy.
No je supr, že si ta čísla nakroutíte jak je potřeba, ale většina nabíjecích míst je napájena zelenou elektřinou, tj. např. celá síť PREpoint zajišťuje pro své body elektřinu z OZE, elektro si pořizuje hodně lidí s vlastní FVE nebo mají doma také ekoproud. Energetický mix celé ČR neznamená, že se v tomto rozsahu promítá do nabíjení elektroaut...
Bylo by férové uvádět, jak klesá kapacita baterie, kdy bude potřeba ji vyměnit a kolik to stojí. Ojeté elektroauta budou po 5-8 letech těžko prodejné, takže se budou šrotovat a z ekologie nezbude nic.
Ty argumenty, že 8 let staré auto je těžko prodejné už opravdu přestávám chápat stejně, jako to, že to nebude mít žádnou cenu... zkuste prosím jít na jakoukoli inzerci a zjistíte, že 8 let stará elektroauta se již prodávají a rozhodně nejsou za hubičku, případně mi takové sežeňte. Já si chtěl koupit a bohužel to cenu drží oproti těmto silným diskusním proklamacím...
Takový dva zakomplexovaný primitivy jako je Prokopec s Milerem, aby svět pohledal... 🙂. Objektivity ani kus, vcelku informační žumpa, ale namachrovaný jsou jako by měli největší sledovanost v Evropě... z vlastního zoufalství píší o tom, že Musk je zoufalý a Tesla zralá na odpis, ale nějak opomíjejí, že Musk na rozdíl od Autofora dosahuje znatelných úspěchů (ačkoli s ním v mnoha věcech nesouhlasím) a Tesla navyšuje každoročně produkci i zisk... ale kydat hnůj, to těm dvěma rusofilním nohsledům z Autofora fakt jde... :-)
Tak větší blbost jsem už pár hodin nečetl... je to nesmysl od prvotního příměru o pojišťovně až po úvahy o odkopané bezbranné Evropě a přesunem všech sil USA na Tchajwan 🙂. Neustále mě udivuje kolik lidí, kteří o problematice nic neví, mají potřebu rozdávat rozumy... proto jsme měli za prezidenta Zemana a půlka republiky tleská Burešovi...
Proboha! Už zase? Nevím, proč se to pořád rozmatlává.
Podle mě asi takto:
Diskvalifikace byla naprosto nepřiměřená a nesmyslná, leč asi podle pravidel protože se prostě stalo něco, co je podle pravidel nepřípustné. Rozhodují ale lidé, takže tady měli být rozhodně "normálnější" a víc přihlédnout ke skutečné povaze věci.
Brekot sběračky byl snad nějakým hysterickým záchvatem, který s tím lehoučkým dotykem míčku lehce přepinknutým Japonkou přes síť mohl a vůbec nemusel mít nic společného.
Japonka má mé plné sympatie a chápu její smutek a reakci nad takovým jejím naprosto nepřiměřeným vyloučením. Pokud jí však hlavně chybí ztráta peněz, může se zkusit soudil. Pokud ji litují pro její ztrátu peněz fanoušci, mohou na ni uspořádat sbírku (a vybrat pro ni klidně i 10 x víc, než byly ty odebrané peníze). V každém případě Japonka hlady neumře a určitě si na dalších turnajích vydělá dost dalších peněz.
Marii Bouzkovou, nechte už konečně na pokoji, protože je to hodná holka a vůbec ničeho zlého se tady ve skutečnosti nedopustila! S brečící sběračkou za zády se hrát nedá a pokud by na to s kolegyní nepoukázaly, hrály dál a kamery by si toho všimly, tak by mohly klidně být označeny naopak za "necitlivé ignorantky".
Dohromady je z toho už opravdu nechutná novinářská štvanice a nechutné ostouzení na sociálních sítích, přičemž jde o bouři ve sklenici vody na pokračování.
Totálně nesouhlasím... to co udělala Bouzková bylo svinstvo a podělala to (já jí neznám, nechci jí soudit, hodnotím jen tento jediný míček a jak se zachovala)... žádala diskvalifikaci soupeřky za odpinknutí míčku a zásah sběračky, ačkoli to vůbec neviděla a nevěděla o tom. Dozvěděla se o tom až díky info z hlediště a šla to zkusit a udělali to proto, že v tom setu prohrávali... nebylo v tom žádné fair play... to nešťastné odpinknutí zjevně nebylo ani úmyslné ani nemělo velkou intenzitu, byla to opravdu jen nešťastná náhoda. Žádný fair play hráč by se z toho nepokoušel vykřesat skreč, ale Bouzková ano... pokud jde o to, že brečela sběračka, to lze řešit i jinak - občas dostanou sběrači ránu nešťastnou náhodou i při výměně, lze je vyměnit, poslat odpočinout apod., nikdo by je nepovažoval za ignorantky a nikoho by nerušila... fakt mě na tom zklamalo hlavně to, že o tom vůbec nevěděly, neviděli to, ale využili příležitosti jak si pomoct v prohrávaném setu k vítězství tím, že to zkusili přes naprosto neúmyslné neintenzivní odpinknutí míčku, které zjevně nebylo jakkoli zle myšleno...
Souhlasím s tím, že se z toho udělala zbytečně nafouknutá bublina a trest mohl být klidně mírnější. Ale rozhodně nesouhlasím, jak se bagatelizuje ten brekot sběračky míčků. Ono to sice tak vypadalo, ale žádný lehký míček to nemohl být, když letěl až za hrací plochu a byl v úrovni její hlavy. Bylo jasně vidět, že se sběračka koukala jiným směrem a když míček periferně zaregistrovala jak na ni letí, nestačila už ani uhnout. Taky mohla klidně přijít o oko. Je to nešťastná náhoda, ale je to vina jednoznačně Japonky, která přes síť neměla nic pinkat a ne že za to může nějaký hysterický záchvat pláče sběračky.
No já to viděl několikrát, podle pravidel je asi diskvalifikovat mohli, ačkoli rozlišení zda chlapec, dívka atd... je podle mě nesmysl, ale hlavně - ta zběračka sice "nestačila uhnout", ale 1) ona ani neuhybala - ona jenom odvratila hlavu/stuhla a 2) těch 15 minut podle mě brečela ne kvůli bolesti, ale kvůli tomu psychickému tlaku, že neví co má dělat a celý stadion na ni kouká...
Si děláte kozy, že?
Favorit = 2,34 Kč/km
(spotřeba 6,5 l, cena 36 Kč/l)
El. vůz = 2,34 Kč/km
(spotřeba 18 kWh, cena 13 Kč/kWh)
O nákladech na koupi vozu se raději nebavím 😎
No rozdíl je v tom, že cena 36 kč/l je extrémně optimistická/ponížená a cena 13 Kč/kWh je velmi nadražená... jinými slovy porovnáváte nesmysl... je to asi tak smysluplné, jako bych napsal, že si koupím Favorita za 2 MCZK a elektroauto za 1 MCZK a tedy je nesmysl kupovat Favorita...
Už se někdo zabýval jak bude vypadat baterie po 5-7 letech v zimě při mínus 10 stupnů když budu třeba tahat vozík na auta za sebou ? Kolik ujedu při tahání vozíku , atd ? Snese to vůbec agregát ? Je u toho plno otazníků , teď je móda jen kupte a pak se z toho pos...... !!! Jak to bude u nabíječky někdo dá auto nabít a bude to mít tam celou noc a co ostatní ? Nechá se takovému v noci přerušit nabíjení a vyndat ze zásuvky a dát si to sobě ? Jak budou nabíjet auta lidi na sídlišti , když teď není kde zaparkovat ?
Myslíte, že spalovací auta s tažným zařízením se začala prodávat, aniž by za nimi někdo zkusil tahat vozík a jezdilo se s nimi v -10 stupních? Možná Vás to překvapí, ale u elektroaut to funguje úplně stejně. Dnes jsou již více jak 10 let staré elektromobily, takže zkušeností je mnoho. Stejně jako u spalovacích motorů v závislosti na způsobu používání, způsobu dobíjení atd. jsou vozy, které po vámi udávaných 5-7 letech mají 93% využitelné baterie a můžete za nimi tahat více než za spalovacím autem. Stačí googlit. Já elektroauto používám a je to příjemnější fungování než se spalovacím....
To je stále diskuzí, které pro normální lidi nemají smysl. Zcela logicky je elektromobilita jen malá odbočka pro běžnou osobní dopravu. Pro rodinné účely na cesty na dovolenou jak po vlasti, tak do ciziny se hodí výhradně promyšlené hybridy, které budou mít vlastní dobíjení baterie nebo paralelní spalovací i elektromotor - ten pro provoz po městě. Čistá elektroauta jsou jen pro fandy, kteří s ním jezdí denně po Praze, Brně, Ostravě a jinde, v rámci okresu. A hlavně pro zásobování, servisní vozy, MHD, sanitky pro městský provoz (ne pro dálkové převozy), případně pro hasiče, auta TS měst pro svoz odpadů atd. Ať někdo z hlupáků, co se honosí rozvojem elektroaut, mi zkusí oponovat. Nemusím ani uvádět argumenty proti čistým elektroautům, protože to již ví každý občan. A je jich až příliš. Hybridní auta různých typů, to je logický vývoj. A nějaká Rada EU nám může vlézt na záda. Slušně řečeno. Pro blázny (Rada EU) v dnešní době není na světě místo. A EU - to je spolek jen do času, trvale se v současné podobě nemůže udržet. Bude to možné jen v redukované podobně asi o75%. Myslím tím ty bruselské a další úředníky, které si tam platíme s našich daní. PROČ?
Meleš nesmysly. Tvůj názor si nepleť s názorem "normálních lidí". Jsem normální člověk s rodinou a elektroauto mě nijak neomezuje a má naopak mnoho výhod. To, že nevyhovuje Tobě neznamená, že ostatní se mají chovat, myslet a fungovat stejně jako Ty... Každý občasn určitě neví argumenty proti elektroautům, resp. je ví, ale připadá mu, že klady elektra pro něho převažují nad zápory. Vysvětlete mi, jak mě omezuje elktroauto s reálným dojezdem 400 km? Na běžné každodenní ježdění vůbec, na veřejné dobíječky s ním takřka nejedu, tj. to "čekání na nabíječce než dobiju" hovoří naopak ve prospěch elktroauta, protože dřív s benzínem jsem musel 2x měsíčně na pumpu, což dneska nemusím, strčím auto jednou za týden doma do zásuvky. Na pumpu jedu párkrát do roka, když jedu na dovolenou někam ven. Možná jezdíš na dovolenou do Francie/Chorvatska každý týden/měsíc, pak chápu, že Tě to omezuje, ale v tom případě Ty nejsi běžný občan... Navíc elektro má lepší zátah, plynulou tichou jízdu, neklepe se, nesmrdí, doma s ním mohu do garáže aniž bych řešil rychle vypnout motor ať se tam pak neudusím a nesmrdí to tam, když jedu na chatu, kde je čistý vzduch a cítím tam smrdět naftové auto několik metrů ode mě, tak mám dobrý pocit že to nesmrdí... Když máš pocit, že je spalovák tak supr, tak si ho večer nastartujte na zahradě až budete grilovat, sedněte si k tomu a vychutnejte si tu zdravou vůni, co jde z výfuku... nejen, že je tak omezenej, že nechápe normální pokrok, ale ještě nutí, že "všichni normální pochopí, že elektro nesmysl" a schovává se za většinu...s lidma jako Ty jezdíme ještě na koních..
8
Sledujících
2
Sleduje
8
Sledujících
2
Sleduje
Jak nabíjejí vlastní elektřinou auto v zimě?
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
a jak si natkujete doma vlastní naftu? Takových inteligentů aby člověk pohledal... elektro má výhody i nevýhody stejně jako spalováky, ale nevýhody elektroaut postupně ubývají a pro mnoho lidí (včetně mě) už výhody převažují... někdo nabíjí na "čerpačkách" stejně jako benzín/naftu a trvá to o něco déle, někdo nabíjí během nakupování u supermarketu (komu se spalovák natankuje během nákupu a nestojí ho to 5-10 minut na pumpě???) a Ti nějšťastnější dokonce doma... a Vy se snažíte z té výhody, tj. že někdo každý den vyjíždí z domova s plnou baterkou, udělat nevýhodu... fakt je mi vás líto... fakt tady půlka národa by nejradši měla asi i mobil na benzín, protože s velkou nádrží by to vydrželo bez dobíjení telefonovat i 2 týdny... :-)
4 odpovědi