No však to píšu, v devítce už jsou duchem jinde. Na druhou stranu, já jim moderní dějiny průběžně cpu od šestky, nemám problém odbočit od římského impéria k principu impérií i v modernější době, probíráme otázku náboženství nebo národnosti v průběhu historie apod. Data po nich chci minimálně, jen kvůli orientaci, a pak samozřejmě takové základní věci, jako pád Říma, královský titul v Čechách, objevení Ameriky, třicetiletá válka, zásadní revoluce a světové války. Data si dohledají, ale musejí znát principy a souvislosti. Překvapivě ty děti, které historie zajímá, se zajímají většinou o moderní dějiny, což je dobře.
Taky je vzdělávání... sám
Takže si to shrňme. Děcka udělají recesi. Ministr vnitra to nemůže rozdýchat a přirovnává to k nacistům, do školy chodí agresivní a vulgární maily od naprosto vyklidněných občanů a předseda jakéhosi sdružení bonzáků, pardon důchodců, chce poslat do školy inspekci, aby to prošetřila. Ale špatné jsou ty děcka. Aha. R.I.P. Slovensko.
Inu...potrefená husa z vládní koalice se hned ozvala. Mele něco o komunismu a přitom sami adorují Husáka jako skvělého člověka...no a tím i komunismus.
Žádné osnovy dávno neexistují, jen školní vzdělávací plán. Na devítku připadají moderní dějiny a v ŠVP je samozřejmě vše, ale je pochopitelně na každém, jak co moc chce probírat. Věřím, že většina kolegů ale chce. Hlavní potíž je pak v čase, deváťáci mají v hlavě především přijímačky, a po nich už nic. Dějepis jde stranou.
Ano, tak to je.
Jste si jistý? Já jen, že o tom jako učitel dějepisu na základce trochu něco vím.
Tak už je pořádně začněte učit, co je důležité. Ano...20-te století.
Historie je můj koníček, ale to vidím u dětí ve škole pořád... Egypt, antika, středověk, samé letopočty .... A kde je to důležité?? Pak se nemůžeme divit.
Je to přece logické. 20-te století berou na základě až v devítce. Zcela logicky se žáci připravují na přijímačky a dějepis je jim volný. V druhém pololetí na to už úplně kašlou, protože jsou již někam přijati. Jde jen o to negostat ve druhém pololetí koulí...z čehokoliv.
Těm našim rádoby odborníkům na školství to prostě nedošlo.
Učí se v dějepisu jen ne tak důležité věci, ale to nejdůležitější, moc ne.....tedy 20-te století?? Proto hrozba komunistů, fašistů a jiných ztracených ideologií, je stále velmi aktuální. Pak se nemůžeme ničemu divit!!
Problém je v nejasných zákonech. Žil jsem v Bavorsku (kde jsem se učil řídit) a Rakousku kde chodci mají na přechodech přednost a mimo ně do vozovky běžně nevstupují. U nás žádná jistota neexistuje tak si chodci, řidiči i policisté vykládají předpisy jak uznají za vhodné. V Mnichově se chodec má postavit k přechodu, pomalu napočítat do pěti a jít. Řidič přijíždějící k značenému přechodu MUSÍ počítat s tím že chodec (může jít o děti či špatně vidící seniory) na přechod vstoupí a tomu přizpůsobit rychlost jízdy. TADY TO NEZKOUŠEJTE jsme Slované...
Jsi se probudil po mnoha letech spánku , ne? Tady je to přece stejně! Už dlouho. A většina řidičů před přechodem pro chodce zastaví.... Samo nemají chodci přednost na přechodu před tramvají....tento případ se stal mimo přechod a ještě srážka s tramvají.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
A je to tady...měli by tě odsoudit 😜
1 odpověď
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
Trhni si moulo. Napíšu to znovu. Russaci jsou barbaři, zloději a vrazi. Nejenom na Ukrajině ✌️
P.S. tebe by měli odsoudit za blbost.