Když jsem dělal krizového manažera pro jednu velkou banku - na prvním místě v úsporných opatřeních vždy bylo, vyházet lidi s nejvyšší mzdou. Když jsem např. restruktualizoval firmu, kde bylo 800 zaměstnanců tak vyhodit ředitele a jeho dva náměstky byla úspora větší, než propustit 120 zaměstnanců - nebo všem snížit mzdy o 5%.
Takže VW by měl v první řadě osekat bonusy pro manažery ve vedení, odměny v dozorčí radě a v předsednictvu, což je podle ÚU 2023 úspora 42mil EUR (to je miliarda kč)
Kdyby se to zavrelo ze dne na den bylo by lepe nez tohle pomale umirani a prodluzovani agonie. Jestli se zavre skodovka prijde o praci 35tis lidi skodovky a cca 100tis lidi napojenych na automotive to je po odecteni agenturnich 4% nezamestnanych v CR. Dela se z toho vseho naprosto zbytecne halo.
Kdyby se radeji resilo ze z EU je pomalu vytlacovana Cinou vyroba pro zdravotnictvi a je likvidoan medical prumysl. Protoze jestli si koupim nekoupim auto me tolik netizi jako ze spis jestli budu/nebudu mit kapacku az ji budu potrebovat....
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Propustit Němce je strašně drahé. Mohli by požadovat, abychom ze solidarity část výroby přesunuli k nim, ale bylo by kontraproduktivní nás zavřít, máme progresivní modely. Už v minulosti se přesunulo třeba Citigo do závodu VW v Bratislavě, pak se ukončilo. Teď se tam dělá Superb a také to není žádná hitparáda. VW nás může stáhnout dolů.
-------------------------------
Když už i odborář vidí reálnou situaci co Němec udělá se Škodovkou až mu poteče do bot.