Argumentovat tím, že si prožil své je trochu na palici. Do basy se přivedl sám, protože nevěděl roupama, co dělat a házet Molotovy do okna mu přišlo jako dobrý zpestření odpoledne nebo nevím, co se takovým lidem vůbec může honit hlavou... Nad tím zůstává rozum stát. Každopádně snědl si, co si nadrobil, tak jaképak, že si prožil své. 15 odsezených let, je asi ok, pakliže se skutečně zmenil. I když těžko říct, poškozeným by i doživotí přišlo nejspíš málo... na druhou stranu trest by nemel byt msta.
no tak se nepojišťujte no....ale pak nekňučte, že jste nevěděl, neuměl...
Já nekňučím, protože nepodstupuju nepřiměřená rizika. Po prvních povodních jsem na nic moc nečekal a nemovitosti v záplavový oblasti se pár let po povodních v 2002, až se ceny zase vrátily do normálu velmi rychle zbavil. A teď jsem doslova za vodou. Ten, kdo to tenkrát koupil, bude teď nejspíš stavět novej barák. A o pojišťovnách to píšu proto, jelikož vím jaký peklo bylo už tenkrát dostat slušný pojistný plnění... soudil jsem se s nima ještě pět let po povodních ohledně výkladu pojmu "přiměřený". To, co pojišťovna vyplatí sama, dobrovolně a bez řečí není zas tak moc rozdílné od toho, dávat si peníze za pojistku pravidelně stranou...
Pročpak si autor nepokládá taky otázku, že třeba ti lidi z šedé ekonomiky nechtějí vystoupit nejen kvůli exekucím? Pročpak si autor nepokládá otázku, že třeba i zaměstnavatelům, kteří zaměstnávají lidi na černo, se jim to vyplatí a nechtějí na tom cokoliv měnit, exeuce neexekuce. Pročpak si autor nepokládá otázku, zda by se vůbec ten stav zlepšil, i kdyby ti lidi žádné exekuce neměli... vždycky výplaty v šedé ekonomice budou minimálně stejné, a mnohdy spíš ještě vyšší, než v klasické ekonomice, jelikož zaměstnavateli odpadají odvody, odpadá mu administrativa, odpadá mu mraky zbytečných věcí a ten zaměstnavatel klidně tomu zaměstnanci tedy připlatí a i tak na tom ušetří. Oddlužení je už dnes velmi jednoduché... 5 let klasické práce a je hotovo. 5 let uteče jak nic. A i během těch peti let ti dlužníci mnohdy ještě bokem dělají načerno, takže skutečně z 13 tisíc, co píše autor žije během oddlužení málokdo a jsou to spíš jen výjimky. Mám mraky známých, co oddlužením prošli a měli bezproblému nepřiznané příjmy ještě dalších 10, 15 tisíc nad to, co jim zůstávalo v oddlužení. Ještě tenkrát s advokátama řešili, jak to vymyslet, aby to bylo všechno ok a nikdo jim nic neprokázal... Představa, že dlužníci v oddlužení žijou fakt z 13 tisíc je velmi naivní. Takže ten, kdo se chce zbavit dluhů, aby mohl žít v klasické ekonomice a bez dluhů ty kroky hravě udělá. Naopak neřešej to pouze lidi, kteří vědí, že i kdyby se dluhů zbavili, že stejně nebudou nikde dělat za víc než minimálku a zbytek si všelijak vydělají načerno na ruku, tak jim jsou nějaké exekuce u zadku.
Tak asi byl právě překročen milník, kdy je AI chytřejší, než jeho tvůrce. Nebude trvat dlouho, kdy se to AI začne vyvíjet a zdokonalovat samo. Ředitel už nebude říkat my jsme nèco udělali nebo vylepšili, ale AI se samo vylepšilo, AI nám řeklo, AI rozhodlo, AI udělalo a lidi zachvíli skutečně nebudou mít co na práci
Základem je, aby STK měla na webu ceník, jako třeba tahle Odkaz
Pokud ho tam nemají, stanovují cenu pohledem z okna. :)
Ceníky na webu nejsou záměrně. Lépe se tak lověj klienti, když nemůžete srovnávat. A ono když už tam to auto přitáhnete, zeptáte se na cenu, tak to už by vám skutečně museli říct nějakej vyloženě hnus, abyste se sebral a odjel... v tý chvíli, když už tam stojíte pětistovka sem nebo tam, většina lidí nad tím mávne rukou. Je to hnus no. :)
To sice jsou, ale ceny se zrovna dvakrát moc neliší. Zvlášť ceny v dojezdové vzdálenosti. V okruhu nějakých 50km tu mám STKčka jejichž cena se liší maximálně tak o pětistovku a i to je možná moc. Běžně ceny mezi 2000-3000 Kč, a ty "levnější" s cenou jen 2000 jsou tak plná, že se tam na termín čeká měsíc. A jezdit do STK 100, 150, 200km a podobně to se fakt nevyplatí.
Stanice technické kontroly by měly být jedním z těch případů, kde by měla být cena nějak zastropovaná. Pakliže to stát vyžaduje a v podstatě diktuje, že tam člověk každé dva roky musí chodit a to i s autem v perfektním stavu, které prochází pravidelnými servisy, tak by meli alespoň zajistit, že ta cena bude nějaká rozumná. A ne, že se za 40 minutovou, v naprosté většině naprosto zbytečnou, prohlídku někde zaplatí dokonce i skoro 3000 Kč... V podstatě tu platíme za zbytečný kontroly kvůli tomu, že občas nějakej somrák vyjede na silnici se šrotem. V příhraničí by se na STK vyplatilo dojet do zahraničí, kdyby to však šlo... Německo, Polsko, atd... všude je cena zlomková oproti Česku... No jo, holt EU. Všechno kontrolovat, všechno sledovat. Ale, co zachvíli stejně žádný auta nebudou, jelikož to produkuje moc skleníkových plynů, a to dokonce i ty elektrický, jenom na to ještě nepřišli, takže STK se brzo řešit nebude muset. Místo toho se bude měřit produkce plynů člověka. Pravidelný prohlídky a měřený a běda, jak překročíš limit.
No jo, to je holt smůla, že se to nestalo v USA. Tam by měla odškodnění prakticky jistý. Aneb, jak řekl jeden z profesorů, kterého jsem kdysi měl na korporátní právo - v USA je úkolem korporátních právníků udržet firmu mimo soudní řízení a řešit věci smírama. Jakmile se firma dostane před soud a je jedno z jakého důvodu, v tu chvíli prohrála. Ať už protože to znamená újmu na její reputaci, nebo protože je rovnou odsouzená k úhradě náhrad, což je v případě sporů se spotřebitelem naprosto většinový výsledek. V USA se na okna dávají nápisy nevyklánějte se z okna, ne proto, aby když z něj někdo vypadne, tak aby firma neplatila odškodnění, ale proto, aby to odškodnění nebylo tak vysoké, jelikož nějaké odškodnění je v USA v podstatě jistota, pokud teda nejde vyloženě o úmysl toho poškozeného si ublížit.
Inflaci neřeší růst mezd. To je jak na hlavu. Čím víc budou zaměstnanci řvát, že chtějí vyšší mzdu, tím víc jim majetek a úspory ztratí na hodnotě. Hlavním problémem inflace je pokles hodnoty majetku. V podstatě měna je nejhorší uchovatel hodnoty. Pokud dneska máte sto tisíc a rozhodujete se, jakým způsobem je uchovat na dalších řeiněme třeba 10 let, tak nejhorší, co může být je nechat to v korunách nebo v jakékoliv měně. V takhle dlouhém horizontu je i ten bitcoin mnohem lepší volbou. V podstatě cokoliv, je po stránce uchování hodnoty lepší, než peníze.
To je presne ono. Tenhle zkostnatelej stat se digitalizuje velmi spatne. Pokud zakladni systemy statni spravy bezi na softwaru z roku 123, kdy pomalu jeste ani nebyl internet, tak tezko se takovy system bezproblemove napojuje na moderni webovou aplikaci dnesni doby. Takze clovek sice poda zadost pres moderni aplikaci, ale urednik to musi prekopirovat do tech zastaralejch systemu. V prve rade by to chtelo udelat veskery ty statni systemy znovu, zacit od jadra, premigrovat data a rozvijet to smerem ven. Jedine tak lze skutecne dosahnout plne a hlavne bezproblemove digitalizace.
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
No, a takhle se u nás stavěj silnice. Proto jsou za za běžnýho užívání zachvíli plné děr. No a pokud přijde povodeň, tak je silnice rozlítaná na 1000km. Ten, kdo tu stavbu realizoval by tohle měl opravit na záruku za vadně odvedené dílo. Oni by si pak stavitelé rozmysleli, zda to odfláknou nebo ne.