Děkuji za vysvětlení, a o těch 300m jsem tak nějak tušil že to je už celkem dost nízko na otevření padáku. O to víc je důležité jak mohl dotyčný projít lékařskou prohlídkou pro nástup do výcviku...
Nemáte za co děkovat, jen jsem uvedl moje zkušenosti, možná vše není úplně přesně popsané ohledně výsadkářů, neb jak píši, já sám výsadkář nejsem, jsem pilot, no a těžko říci, zda se dalo při lékařské prohlídce toto odhalit, nebo zda se jedná o tak vzácný stav, že pokud se do teď neprojevil u dotyčného v jiné situaci je těžko zjistitelný, nevím, netroufnu si spekulovat.
Navíc dnes se uvádí, že snad mohlo jít o plánovanou sebevraždu, ale není nic potvrzeno, tak fakt nevím.
V každém případě škoda mladého života.
Padák má v sobě pyropatronu, která jej má otevřít při určité rychlosti a výšce. Je to bezpečnostní opatření, kdyby byl parašutista v bezvědomí. Teď se bude zkoumat padák a stále mohou obvinit toho instruktora.
To co píšete mají výsadkáři, ne záchranný padák, který se používá ve větroni, jak jsem psal již výše. I kdyby tomu bylo v tomto případě, (jako že není), stejně jsem přesvědčen, že by to nepomohlo, neb v 300 metrech by musel otevírat okamžitě a to bezpečnostní opatření které používají výsadkáři funguje až po nějaké době, mám takový dojem, že výsadkáři si ho časují podle výšky aby si mohli užít třeba volný pád.
Ale jak jsem již psal, nejsem výsadkář, jsem pilot, ale jisté je, že kdyby výše zmíněné zařízení fungovalo hned po výskoku, nemohli by výsadkáři provádět volné pády a různé sestavy před otevřením padáku.
Upřímnou soustrast pozůstalým. Nevím na kolik to mohl ovlivnit instruktor, předpokládám že moc času zareagovat neměl. Spíš by mne zajímalo jak probíhala lékařská prohlídka před nástupem na výcvik. Kluk přeci musel projít nějakými testy ne?
A také to proč se neotevřel záložní padák, který by se měl sám aktivovat při poklesu pod určitou výšku bez zásahu obsluhy.
Záložní padák se určitě otevřít nemohl, protože tam není!!!
Záložními padáky jsou vybavení pouze výsadkáři, ale pokud se nepletu, i ten oni otevírají ručně pokud je problém.
Asi si automatické otevření pletete s otevřením hlavního padáku pokud se skáče takzvaně na trhačku, nebo tuším, že při ručním otevírání padáku typu křídlo je tam časovač, který hlavní padák otevře do nějaké doby, pokud by byl výsadkář v bezvědomí, ale nevím, zda jsem to popsal úplně správně, nejsem výsadkář.
Zato s určitostí mohu potvrdit, že ve větroni máte jen jeden padák, (záložák není možno ani mít kvůli posezu a řízení) a tento padák otevíráte ručně-tedy zatažením za madlo, které máte ze předu na rameni.
Jinak-pokud se událost stala v 300 metrech, je to limitní výška pro otevření padáku, pokud by selhal a byl tam záložák-jako že není, stejně by už nebyl čas.
Jsem přesvědčen, že pokud byl kluk v panice, ani se o otevření nepokusil, navíc dnes píší, že se pracuje i s verzí sebevraždy.
V každém případě upřímnou sostrast rodině.
Souhlasím s Vámi, znám to, ale asi v té panice to jde opravdu jinak.
Jinak dle mého názoru-ne že by se mu padák neotevřel, ale ve stavu v jakém byl, asi nebyl schopen padák otevřít, nebo minimálně chaotickým chováním ztratil drahocenné metry.
Toť ale jen můj názor.
Jinak mi tam nesedí, že byl žák vzadu a instruktor vpředu, ale to přisuzuji chybě redaktora článku.
Záleží na typu a rychlosti. Někdy po otevření následuje odtržení. Některé mají překryt odhazovací, protože za letu odklopit nejde.
Souhlas, třeba L-13 BLANÍK má kličky na otevření kabiny (samozřejmě zevnitř) z levé strany a na pravé straně u kabiny je páka na odjištění čepů kabiny, která pak sama odletí vlivem náporu.
Otevřel kokpit a vyskočil z kabiny ..... před tím ale musí rozepnout pás, to složité není. Ale vysoukat se z nich v tom malém prostoru, to už tak snadné není a chvilku to trvá. A pak se ještě zvednout z té zabořené sedačky i s padákem na zádech. Já se z větroně soukám, jak medvěd na jaře z nory. Ale asi v té panice člověk zvládne i nemožné.
Souhlasím s Vámi, znám to, ale asi v té panice to jde opravdu jinak.
Jinak dle mého názoru-ne že by se mu padák neotevřel, ale ve stavu v jakém byl, asi nebyl schopen padák otevřít, nebo minimálně chaotickým chováním ztratil drahocenné metry.
Toť ale jen můj názor.
Zdravím,
všiml jsem si ještě jedné chyby, a to u práškovacího letadla "ČMELÁKA" - ve filmu má namontované zařízení na tekutý rozstřik (trysky pod křídlem), v tomto případě se "čmelda" plnil hadicí spodem též pod křídlem, ale družstevníci mají na voze pytle se sypkým hnojivem, to se naopak plnilo do "čmeldy" vrchem do práškovacího kotle pomocí nakladače, ale v tomhle případě se z letadla odmontovaly zmíněné trysky a naopak se zespodu na trup mezi křídla umístil takový velký rozmetací zvon.
Jezdím na motorce asi stejným % jako autem. Nebudu o sobě tvrdit, že jsem nikdy žádné předpisy neporušil, ale snažím se vycházet v pohodě s ostatními účastníky provozu. A ano, když je to vhodné, projedu kolonou dopředu, pokud ne, počkám ve frontě jako ostatní Jinak odcením, když přede mnou jedoucí řidič mi uvolní cestu bliknutím a stažením ke kraji a vždy mu poděkuji. Vše je v lidech a jejich chování na silnici a určitě nebudu vykřikovat, kdo na silnici má co dělat a kdo ne. Toť vše.
Tedy ještě upřesnění k mé větě "určitě nebudu vykřikovat , kdo na silnici má co dělat a kdo ne" bylo samozřejmě myšleno řídítka vs. volant.
Samozřejmě jinak si stojím za názorem, že člověk, který napíše, že řídítka na silnici nemají co dělat, takový člověk by na silnici neměl sám co dělat, neb má nějaký psychický problém.
A další slušně vychovanej panáček, zajisté jste motorkář,ten slušnej co nic neporušuje,v zácpách se nemotá mezi vozidly a neohrožuje ostatní,máte muj obdiv.
Jezdím na motorce asi stejným % jako autem. Nebudu o sobě tvrdit, že jsem nikdy žádné předpisy neporušil, ale snažím se vycházet v pohodě s ostatními účastníky provozu. A ano, když je to vhodné, projedu kolonou dopředu, pokud ne, počkám ve frontě jako ostatní Jinak odcením, když přede mnou jedoucí řidič mi uvolní cestu bliknutím a stažením ke kraji a vždy mu poděkuji. Vše je v lidech a jejich chování na silnici a určitě nebudu vykřikovat, kdo na silnici má co dělat a kdo ne. Toť vše.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To bych zpochybnila. Laboratorní myši a potkani se mají také bezpečně chytat za ocas a byť mně osobně se to během studií nikdy nestalo, na vlastní oči jsem viděla myš prohnout se a vymrštit tak, že spolužačku do ruky kousla. Potkan to má těžší, protože má vyšší hmotnost ( zmije taky), ale vyloučené to určitě není.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ne, zmije opravdu zvedne své tělo jen částečně pokud se drží za ocas v natažené ruce. Užovka ovšem se dokáže zvednout více a omotat se kolem ruky. Pozor, u nás žijí 4 druhy užovek a jedna, tuším užovka podplamatá se velmi podobá právě zmiji. Jinak všechny užovky mají kulatou zorničku v oku, zmije má zorničku "štěrbinku"
1 odpověď