Klidně zrušte 350 míst a dva programy, budeme jenom rádi pane řediteli. Na ČT se nedá dívat s výjimkou ČT2 na některých večerech kdy dáváte staré a starší kvalitní filmy. Nejhorší je zpravodajská publicistika která neodpovídá profesionální žurnalistice, dále pak reklamy které narušují placené médium a mnoho jiných maličkostí. Tak prosím nevyhrožujte a zavřete ten stánek.
Máme co jsme chtěli, přitom by stačila jednoduchá úprava, kdo žije mimo Prahu tak smí parkovat pouze na P+R parkovištích a po Praze jezdit pouze s MHD. Pak by se možná stát konečně rozhodnul budovat veškerou průmyslovou a jinou infrastrukturu mimo Prahu jako je to třeba v Německu. Jako příklad uvedu třeba cestu do Passova, ca 50 km, kde najdete podél silnice prodejny aut a zemědělské techniky, veškeré služby, markety, servisy, de facto všechno co potřebujete. Můj syn bydlí a pracuje asi 20 km od Mnichova do kterého vůbec nemusí, všechno najde v tomto městečku včetně velkého průmyslového areálu kde sídlí nadnárodní firmy. To u nás není, všechno se koncentruje do Prahy, Brna a Ostravy, zbytek je hodně pozadu. My na to prostě nemáme ani po 35-ti letech, místo toho tady máme Italské poměry s blbými zákony. Tam mají sice také předpisy a značky nebo semafory, nikdo je ale nekontroluje jak jezdí, oni si dělají pořádek mezi sebou, jezdí často i přes červenou, prostě jak to jenom jde a mezitím tisíce skútrů a mopedů. Policie stojí někdy opřená o zed' a pozorující cvrkot. Prostě Italové a Francouzi to umí, jezdí prostě jak to jenom jde a jak je to možné, pokuty za to nedostávají.
Tento neuvěřitelně nezkušený človíček neví o čem mluví. Krize do které jsme se dostali má co dělat s geopolitickou globální situací, konflikt na UA a v Izraeli to pouze urychluje. Máme přeplněné globální trhy, máme celosvětově nejvyšší zadlužení jednotlivých států a ztrácíme poslední trhy na východě, už ani nemluvě o green dealu a e-autech. Poslední podobná hospodářská krize začala po válce v roce 1974 s vyvrcholením v roce 1989 kdy bylo v Německu 3,5 mio lidí bez práce. To bylo ještě bez DDR a Číny která byla ještě vývojovým státem. Tedy přesně před 30-ti lety jako dnes kdy je už 5 roků krize v činnosti. Za tu dobu dokázal dnešní turbo-kapitalismus přeplnit trhy v EU a z Číny udělat hospodářského giganta protože jsme otevřeli východní Evropu a dnes jsme tam kde jsme byli v roce 1989. Dnes ale už nemáme co dál otevřít, naopak jsme přišli o významný trh v Rusku. Výsledkem je napjatá situace v celém světě podobná té v rodině když trpí nedostatkem peněz. Dochází pak ke sporům a roztržkám. Zůstává tedy napínavou otázkou kde otevřít nové a perspektivní trhy když už žádné neexistují.
Když si přečtu články a komentáře před dvěma roky a porovnám s dneškem tak zjišťuji že mediální stádo mění pomalu ale jistě svoje názory na celý konflikt. Přitom je zde dost lidí kteří na to upozorňovali že byla velká chyba dráždit Ruského medvěda, že si to UA zavinila sama když chtěla do NATO a že s tím EU souhlasila. To potvrdil i jeden Americký expert dnes na Seznamu a tím že to byl ze strany Putina geniální tah. Politici EU jsou diletanti kteří drží pospolu jako kalená ocel z Kladna, proto jsme v této situaci. Tento článek de facto ukazuje tu neuvěřitelně katastrofální politiku těchto diletantů, kteří poklonkují USA aniž by si uvědomili jak špatné je to rozhodnutí UA podporovat. Putin neměl nikdy zájem o západní UA která se skládá z menšin Polska, Československa a Mad'arska, která je chudá a zanedbaná, natož pak o útok na EU, chtěl jenom její neutralitu aby působila jako ochranný štít. Na toto celý slavný západ ujel protože to neakceptoval. Varování od Putina jsem viděl a slyšel mnoho, třeba na bezpečnostní konferenci v Mnichově za účasti madam Merkelové která to celé podělala s Minskou dohodou. .
Tyto staré Mercedesy jsou nezničitelné. Proč se ale nevyrábí dodnes taková jednoduchá a spolehlivá auta? Zeptejte se v Bruselu a u výrobců. Dnešní auta jsou pro mladou generaci katastrofou. Můj syn má v Mnichově BMW SUV a došla mu baterie v nějakém systému který hlásí že auto mělo bouračku. Tato baterie je ocásku vzadu na střeše a k její výměně se musí sundat celé čalounění ve střeše, jinak to neustále hlásí kód že to nefunguje. Výměna bude prý stát asi 1500 Euro. To je klasický příklad neopravitelnosti aut, už ani nemluvě o jiných opravách, daleko dražších.
Článek neodpovídá pravdě. Na západě byla hospodářská krize a desítky milionů lidí bylo bez práce. Jenom v Německu bylo na podpoře 3,5 mio dělníků. Prezident Regan a Gorbačov vyjednávali o otevření východní Evropy a Západ včetně USA financoval zdejší disent, přesně jako oranžovou revoluci na UA ,nebo jinde ve světě. Přechod se pak uskutečnil za další finanční podpory západu který nám sem potom dodával obrazně řečeno všechno staré ze západu, s výjimkou čerpacích stanic na pohonné hmoty, ty byly moderní. Západ se tak zbavil přeplněných skladů a začal si pořizovat až do dneška nejnovější technologie, de facto bylo po krizi jako když mávne proutkem. My jsme to ale museli splácet. Na práci nás ale na západ mnoho let ještě nepustili a i s exportem to nebyla žádná sláva protože výrobky vyráběné na starých technologiích nebyly konkurence schopné.
Celý článek je totální nesmysl, já tam žil a tři dekády úspěšně podnikal na nadnárodní úrovni. Dokonce jsem měl v Praze jednu z mých filiálek, v Seifertově ulici v 80-tých letech m.s. a byl hlavním dodavatelem Tuzexu. Proto mi můžete důvěřovat že úhlavním problémem byla globální hospodářská krize a vůbec ne ty nesmysly ze článku. Dnes jsme v té samé ale horší situaci jako 1989, Čína nás předběhla a stará se o další útlum a my nevíme kudy kam. Z této krize se už nedostaneme, bude nás konfrontovat mnoho let.
Ten článek neodpovídá realitě. Na západě byla hospodářská krize od roku 1974 a trvala do roku 1989 kdy došlo ke zlomu a východní Evropa do spárů kapitalismu. Pak došlo k tomu že západ nabídl Československu okamžitě finanční výpomoc a převálcoval nás zbožím a technologiemi. Tyto úvěry jsme ale museli splácet, přitom jsme ale na západ nesměli jít ani pracovat. Na západě bylo v roce 1989 několik desítek milionů lidí bez práce, sklady byly přeplněné a tato revoluce za pomoci Gorbačova nás do této situace zahnala, přitom na západě krize pominula jako když mávne proutkem. Češi tomu nikdy moc nerozuměli, de facto se koncentrovali na Burda módní katalog (ženy) a katalogy na auta Mercedes, Ford, BMW, VW a pod. (muži). Dnes jsou Češi po 35-ti letech flustrovaní že se jim to nepovedlo jak by si přáli. Celou dobu splácí úvěry a drahé hypotéky, hledají každé ráno a večer parkoviště pro své miláčky kteří jim ale neříkají pane a zápolí se stresem. Situace dnes je ale ještě horší, nemáme totiž při přeplněných trzích na otevření další východní Evropu, globální trhy ztrácíme a státní dluh je dnes už nesplatitelný. Přitom chceme neustále víc a víc peněz na výplatní pásce, včetně našich politiků. To nemůže dopadnout dobře, tato krize je už poslední a bude trvat zatraceně dlouho. Kapitalismus potřebuje pro svojí existenci vždy dostatek nových a perspektivních trhů, ty dnes ale už neexistují a Putin nás dál na východ nepustí.
Mimochodem jsem na západě v 70-80-90-tých letech úspěšně podnikal, tedy v době kdy kapitalismus perfektně fungoval. Pak východní Evropu převálcoval a to byl důvod krachu.
Vzpomínám si jak vystřelili piráti v Německu a dostali se až do parlamentu. Po jedné sezoně ale vypadli a už se z toho nikdy nevzpamatovali. Dnes po nich nejenom že neštěkne ani pes, on si vlastně na ně ani nikdo nevzpomene. Je to de facto mrtvá strana a tak to dopadne i se zdejšími piráty. Právě ten Hřib jako "velmi" oblíbený pražský politik bude toho příčinou.
Provoz v Praze je přímo fantastický, už podobný tomu v Itálii, ale s tím rozdílem, že my se v něm neumíme zásluhou našich orgánů pohybovat. V Itálii se jezdí jak to jenom jde a pořádek si dělají řidiči mezi sebou. Dopravní značky se respektují, častěji ale nerespektují, pouze jako druhořadá informace. Mezi tím provozem lítají ze všech stran kolem vás mopedy a skůtry, de facto musíte mít oči na všech stranách. Policie je až neuvěřitelně benevolentní, jak k pokutám tak k přestupkům. Policii zpravidla nikde nevidíte, nebo je vidíte opřené někde o zed' pokuřujíc cigaretu. Prostě paráda a hezké to pozorovat, třeba od stolu kavárny nějakou křižovatku nebo kruhový objezd. Tam je nejzajímavější to jezdecké umění motorkářů a motorkářek. Prostě je to lahoda o které si můžeme zde nechat jenom snít, nás de facto doženou předpisy a zbytečné pokutování. Jinak musím potvrdit že silnice v Itálii jsou podobné našim tankodromům, mají ale navíc tříproudové dálnice které jsou oproti ostatním silnicím ve výborném stavu.
V 70-80-tých letech m.s. házelo sousední Německo před Vánocemi na trh zmražené kostky 250 gr. másla z Irska. Bylo v zeleném balení a bylo velmi levné, stálo rovnou 1,-- DM. Jednalo se o zamražené státní rezervy které se po celé EU skladovaly a pravidelně obměňovaly. Toto máslo bylo vynikající a rád na něj vzpomínám. To bylo ještě v dobách kdy kapitalismus fungoval.
Na svém FB profilu popisuji tuto krizi velmi jasně a přesně protože jsem první hospodářskou krizi zažil v Německu v půli 70-tých let m.s. Tato poválečná krize z přeplněných globálních trhů trvala celých 15 let, postupovala pomalu a plíživě až dospěla k 3,5 mio nezaměstnaných. To samé v ostatní západní Evropě. Pak se otevřela východní Evropa a bylo po krizi jako když mávne proutkem. Dnes je situace daleko horší, krize z nadvýroby dosahuje pomalu ale jistě svého vrcholu , de facto se kupuje všechno na úvěr, jak v privátu tak ve státní správě. Odbyt klesá diametrálně, omezuje se produkce, dochází k masovým propouštěním a nárůstu nezaměstnanosti. K tomu dochází díky napjaté mezinárodní situaci ke ztrátě dřívějších trhů jako bylo Rusko nebo blízký východ, dále pak k devastaci Ukrajiny, Libanonu a Palestinského zemí. Politici kteří se chovají jako světoví diletanti neví jak se s touto situací vyrovnat. Prostě jsme to všechno pokazili díky kancléřce Merkelové o které dnes není ani slechu. De facto nás převálcují cizinci. Vlády v celé EU mají problémy se udržet v sedle, de facto budou končit jak v Česku tak v Německu ale to už je pozdě. Začne nás ničit nezaměstnanost a vysoký státní dluh. To je přátelé dnešní výsledek turbo-kapitalismus který nevydržel ani tak dlouho jako socialismus, tedy dobu relativního klidu a pohody, dobu občasného nedostatku zboží díky plánovanému hospodářství. Prostě se v té době nepřeskakovaly celé generace a kapitalismus nebyl tak nenažraný. Připravte se na krizi která bude trvat dlouhou dobu protože nás Putin dál na východ už nepustí.
O této definitivní a dlouhodobé krizi už píši na FB poměrně dlouho. První podobnou krizi z nadvýroby jsem zažil v Německu tak v půli 70-tých let m.s. kdy Čína byla ještě po ekonomické stránce v plenkách. Poválečná produkce a postupná automatizace výroby udělala z Evropy pod vedením Německa hospodářského tygra. Evropa začala podporovat globalizaci a začala se současně zajímat o Čínu jako velkou šanci k odbytu. Čína, do té doby vývojový stát, začala pomalu evropské technologie kopírovat což v té době nikomu nevadilo. V půli 70-tých let m.s. začal ale růst HDP klesat současně s odbytem a inflace narůstat. Začal se také rozvíjet terorismus a války na blízkém východě, kde se těží ropa, což vedlo k vysokým cenám paliv do aut. Nezaměstnanost narůstala současně s vyšším zadlužováním státních pokladen. Pokuty ze strany EU za neplnění podmínek definitivně padly. Krize kulminovala v roce 1989 kdy se otevřela východní Evropa. Jenom v Německu bylo 3,5 mio lidí bez práce. Tyto hospodářské krize trvají v moderní době kolem 15-ti let než tak říkajíc dozrají a prasknou. Pak bylo okamžitě po krizi jako když švihne proutkem. To byla tedy minulost.
Dnes jsme v té samé ale daleko horší situaci. Globální trhy jsou přeplněné a přehřáté restriktivními opatřeními vlád co do cel a jiných opatřeních. Inflaci těžko zvládáme, na mnoha místech válčíme a odbyt klesá diametrálně. To jsou špatné zprávy pro nás občany protože mezinárodní situace je velmi tristní. Málokdo si dovede představit že jsme teprve na samém začátku této krize a nikdo neví jak ani kdy skončí. De facto jsme přišli o hodně.
Jezdil jsem do Prahy z Mnichova každý měsíc od roku 1979, protože jsem zde měl prodejnu elektroniky a náhradních dílů krytou Tuzexem. Jediným problémem byla platba cizí valutou nebo Tuzexovým bonem což nebyl pro Čechy problém. Když jsem tak za týden odjížděl tak jsem měl v autě uzené maso, salám vysočinu, uherák nebo lovečák, Ruský šampus, chatku a caviár ve větším množství. Na hranicích žádný problém, ten byl jenom když jste převážel elektroniku, ta se musela proclít. Tak at' mi ten diletant nevypráví takové nesmysly. Já kupoval toto zboží zpravidla na Karláku v řeznictví kde pracoval můj otec jako řezník bourač. Je sice pravda že tam na víkend chodili lidé zadem pro maso, ale bylo to kvůli frontám v a před obchodem, ne kvůli nedostatku masa. Toho bylo alespoň tam dost celá 80-tá léta. Pak jsem také nakupoval na Floře proti hotelu Flora v řeznictví, tam také fronty a salámy se tam kupovaly bud' rovnou celý, nebo po půlkách. Od tam mám vynikající zkušenost s Ostravskou klobásou, to byla lahůdka po které mi v Německu přátelé olizovali i prsty, pochopitelně s Českou hořčicí. Ta šunková vajíčka v plechu jsem dokonce jednou objednal ve větším množství a dovezla ji plná Avie. Pak jsem je rozdával po celém světě svým dobrým zákazníkům, včetně Ruského šampusu který byl v Německu velmi drahý. Tak si ty kecy strčte pane někam a neotravujte nesmyslným kecáním. Já to zažil prostě 10 roků úplně jinak.
Odboráři už nejsou to co bývali, ale neuvědomují si dramatičnost situace. Když se v dnešním turbo-kapitalismu začíná nedařit tak to znamená poměrně rychlý konec. Odboráři by měli přemýšlet o tom zda není lepší na to či ono přistoupit než vyhrožovat masivním odporem. Doba se změnila, nežijeme v 70-80-tých letech m.s, Dnešní krize je důsledkem likvidace vlastních trhů, které se budou těžko dobývat zpět, dále pak tím celým slavným green dealem a v neposlední řadě hospodářskou krizí přeplněných globálních trhů. Budeme si muset zvykat na krachy firem o kterých se nám nikdy nezdálo, vysokou nezaměstnaností a pod. Poslední krizi jsem zažil v Německu od roku 1975 do roku 1989. Postupovala pomalu a plíživě a v roce 1989 bylo v Německu 3,5 mio lidí bez práce. Pak se otevřela východní Evropa a bylo po krizi jako když mávne proutkem. Východní EU to zachránila, ale dnes jsme tam kde jsme už byli, pouze s tím rozdílem že už nemáme dál co otevřít. Naopak jsme o dřívější trhy v Rusku a na UA definitivně přišly a předali je Číně. Málokdo si v Česku uvědomuje že hospodářská krize tohoto rozsahu postupuje pomalu, plíživě a trvá mnoho let kdy nenápadně narůstá nezaměstnanost a s státní dluh. Těch skoro 3,5 Billionů státního dluhu by mělo být dostatečným varováním. Napínavou otázkou tedy zůstává které trhy chce dnešní turbo-kapitalismus ještě otevřít když už žádné nové a perspektivní trhy jako byla východní Evropa neexistují. Kdo si nechá tímto komentářem poradit a zařídí se podle toho ten přežije.
Je zde převážně závistivé komando ubohých a primitivních komentátorů kteří jsou k smíchu těm rozumným, kteří si ty komentáře jenom přečtou, aby se pak smíchy poplácali po stehnech. Tito ubožáci nemají ani ponětí o bankovních obchodech a vyjadřují se k tomu hůře než pouliční prodavačka s ovocem. Je pravda že tito komentátoři 3 roky ztráceli drahocenný čas s pomluvami Ruska aby se dnes dozvěděli takovou zprávu. Prostě jsou na mrtvici a podle toho vypadají jejich komentáře.
Petr Ondráček
Petr Ondráček
Před 9 minutami
Klasika, nic nového a přece to stojí za zmínku. Češi bohužel neznají poválečný vývoj kapitalismu, znají pouze značky aut a Burda katalog, proto dělali revoluci.
Ono to ale tak jednoduché nebylo, první velká krize začala po válce už v 70-tých letech m.s. Začala pomalu a vyústila v roce1989 kdy bylo jenom v Německu 3,5 mio nezaměstnaných. Otevřela se východní Evropa a bylo po krizi jako když švihne proutkem. Tato krize začala před Covidem ca kolem roku 2015 a postupuje plíživě dál což vidíme na výši státního dluhu včetně ostatních problémů s HDP a pod. Prostě jsme přeplnily světové trhy a odbyt klesá diametrálně. Dnešní turbo-kapitalismus si dříve vždy našel nové a perspektivní trhy aby mohl z problémů vycouvat a dále expandovat. To se hodnotí vždy na výši nárůstu HDP. Situace dnes je ale katastrofální, globální trhy se propadají, dluhy narůstají a odbyt klesá. Už dlouhodobě narůstá propouštění, bankroty a insolvence. Dnes trhy z různých politických důvodů opouštíme a Putin nás dál na východ nepustí, nebo pouze za jeho podmínek. Prostě jsme to podělali, vybudovali jsme z Číny během 30-ti let ekonomického giganta a přítele Ruska. To že chce VW zavřít hned tři továrny zde ještě nikdy nebylo, už ani nemluvě o zkrácení platů. Zda si Češi vůbec uvědomují jaký vývoj to pro ně znamená zůstává dnes ještě napínavou otázkou. To samé se týká nových trhů, kde je chcete otevírat když už žádné jako bývalá východní Evropa neexistují.
5
Sledujících
0
Sleduje
5
Sledujících
0
Sleduje
Proč o tom píšete, je to problém samotných řidičů, když neumí jezdit MHD tak bych je nechal at' se trápí. Pražáci s tím umí zacházet lépe, jezdí brzo ráno nakupovat, nebo pozdě odpoledne aby stihli střídání stráží, tedy kdy se mění ti co obsadili parkoviště, t.zn. ráno a večer. Přes den pak jezdí s MHD. Ti co mají ale v Praze termíny, nebo jednání nebo zde jinak pracují zabírají na celý den parkoviště, hlavně to neplacené které by mělo sloužit pro Pražáky z jiných čtvrtí kteří si jedou jinam něco vyřídit, nebo vyzvednout. De facto máme v ČR Italské poměry, nebyl by problém kdyby se zrušily kontroly a pokuty. V Itálii si to řidiči řeší mezi sebou, jezdí jak to jenom jde a mezi tím lítají stovky mopedů a skútrům ze všech stran. Miluji Italský provoz, nikdo nikam nespěchá, nikdo nesleduje semafory, každý vás pustí když jste zůstal v nějaké problémové zoně a.t.d., prostě lahoda. Policie jenom netečně přihlíží třeba i opřená o zeď' a s cigaretou v ústech. O provozu třeba v Římě se vůbec nediskutuje, prostě lahoda. Každý řidič ví do čeho jde když si auto kupuje, tak proč ten povyk?
1 odpověď