No jedno reseni je zde, a klidne mi dejte hodne mracounu. Kupte si EV, optimalni rychlost na dalnici je 115-120 km/h, pojedete vice vpravo a tech vozu, ktere by jste museli podjizdet neni pak tolik, nez kdyz mate spalovaci auto s velkym vykonem. Stale vsak plati, videt blinkr tam a zpet s navratem zpet doprava by melo byt v hlave vetsiny nasich ridicu. Zvlastni je takova ta panika, ze se uz nevratim zpatky, kdyz je vozu hodne, by se jiste zmensila se zavedenim napr. nemeckeho pravidla, ze pokud vybocujete z pr. pruhu musi vas vuz prijizdejici v levem pruhu, pustit.
Je to skoro k neuvereni. Neznam presne podminky jizdy, jestli to byla kontinualni jizda, ale vychazi me toto. 200 km auto ujelo na prevazne baterii, mame 1900 km na 70 l nadrze s benzinem, byt ne asi 100% plnou.Takze me vychazi spotreba 3.68 l/100 km. Pokud dame cele tri dny, 72 hodin, vychazi rychlost necelych 30 (29,16) km/h. Tezko verit, ze to jel jeden ridic, zrejme dochazelo ke stridani, takze prumerna rychlost byla jeste nizsi. Co vsak ne uplne vychazi je srovnani s vahou, pokud 34 kWh umoznuje 200 km, vychazi spotreba pak neco okolo 16 kWh na 100 km, coz by odpovidalo vaze okolo 2 tun. Mitsubischi Outlander okolo 2 tun ma spotrebu az 10-12 litru pri 90 km/h /nema vsak turbo/, mozna o tretinud/rrtuioo467io-=q0-=y';lasgA mensi pri velmi male rychlosti.
A to jsem nenapsal, jak nějaký inteligentní Mitsubishi inženýr vymyslel, jak zahřát auto. Tak odebírá z baterie přes 4 kW. Pokud je systém na 230v tedy max 14 A3.4 kW, tak musíte po 10 minutovém předehřevu dobíjet dalších 20 minut aby jste dosáhli plně baterie. Jak využívají zbytkové teplo ze spalovaciho motoru, až za 30 minut auto zahřeje baterie a nebere teplo pro zahřívání z trakční baterie. Atd atd
Autor by si Mel ověřit údaje, než něco publikuje.outlander má stejnou kapacitu baterie jako CROSS. Zcela nejnovější model má kapacitu už dvojnásobnou. Vyhnitim spotřeby při zahřívání či chlazení jsme nedozvěděli, jak neefektivně systém pracuje s trakční baterií,vjak se perfektně zkracuje dojezdová vzdálenost. Ani zbožné přání že nabíjení a spalování na delší vzdálenost zlepší spotřebu se nepotvrzuje. Na dálnici ještě 130 kmh to je klidně pak 12-13 l. Po vybití baterie a s nabíjením na 2 km tahate zátěž, tedy jejich váhu. Tento hybrid je dobrý opravdu tak do 100km a pak nabíjet 30 min do 83%. Celé řešení je špatně, pokud chcete zrychlit, tak výkon El. Části nakonec zapne spalovací motor. Outlander i CROSS bohužel v mých zkušenostech je kompletně špatně udělaný po energetické stránce.
Proc ne , je to logicke, jako vzdy obava ze vseho noveho. Drive pred autem musel bezet clovek s praporkem. Pokud takto provedou omezeni, pak by meli dostavet dostatek nabijecek k opetovnemu nabiti a bude po diskusi. Bude to jen spojeno s nejakym casovym zdrzenim, coz se na dovolene urcite da prezit, pokud u toho bude nejaka infrastruktura s osvezenim a posezenim.
Casto se opomiji fakt spotreby vzduchu. Chceme-li akoratne srovnavat, pak EV ma oxidacni material ve forme katody, tedy soucast baterie, spalovaci vuz si bere kyslik z atmosfery. Da se spocitat, ze na nadrz 55l benzinu/nafty je potreba pres 800 kg vzduchu, predstavujici objem obyvaku pri norm. podminkach, Na srovnavaci objem baterie a pripadnemu prostoru virtualne vyplneny palivem pres 2700 l by si Tesla musela pridat 40 tun vzduchu o velikosti cca 50 obyvacich. Takze pokud napr. zijete na Morave a mate napr FVE na strese vlastniho domu, tak jezdite na smes predevsim atomo-solarni energie a tak na 4500 km usetrite ostatnim lidem a a dalsim zivocuchum pres 40 000 kg neznecisteneho a nespaleneho vzduchu a to neni malo. Vypocty jsou priblizne.
Kdyz dojdou pohonne hmoty v nadrzi spal. vozu,tak si vezmete kanystr a treba dokracite k nejake pumpe nebo dojedete s jinym vozem. Elektrony do kanystru nedate, musi prijet za vami. Reseni vozit velkou zalozni baterii a z ni dobijet, nema ekonomicky smysl. I kdyz nektere vozy maji moznost vyrabet z hlavni baterie AC 230V /napr. Kona/, takze teoreticky mohou vypomoci k nouzovemu dojeti k nabijecce. Spravny ridic si nechava aspon 20% reservu pro necekane udalosti a nejezdi na min.
0
Sledujících
2
Sleduje
0
Sledujících
2
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Stačilo by vyúčtovat čas zapojených lidí do záchrany, to by bylo pak diveni..