Chce to vylepsit nektere udaje, co se uvadi ve clanku. Tak napr. dojezd je nizsi pri nizsich teplotach, ne ale kvuli baterii a hlavne ne kvuli topeni, pokud ma auto tep. cerpadlo tak spotreba energie je priblizne 1.5kWh na 100 km. S nizsi teplotou se totiz vyrazne zvysuje hustota vzduchu, tedy odpor, ktery auto musi prekonavat. Plati pro vsechny auta. Aby byl srovnatelny dojezd, tak 1l litr paliva predstavuje asi 10 kWh el. energie, jinymi slovy s baterii 77 kWh mate 7.7 l v nadrzi, pak muzeme lehce pocitat , kolik ze km ujedete se spalovacim autem a kolik s EV.
No jedno reseni je zde, a klidne mi dejte hodne mracounu. Kupte si EV, optimalni rychlost na dalnici je 115-120 km/h, pojedete vice vpravo a tech vozu, ktere by jste museli podjizdet neni pak tolik, nez kdyz mate spalovaci auto s velkym vykonem. Stale vsak plati, videt blinkr tam a zpet s navratem zpet doprava by melo byt v hlave vetsiny nasich ridicu. Zvlastni je takova ta panika, ze se uz nevratim zpatky, kdyz je vozu hodne, by se jiste zmensila se zavedenim napr. nemeckeho pravidla, ze pokud vybocujete z pr. pruhu musi vas vuz prijizdejici v levem pruhu, pustit.
Je to skoro k neuvereni. Neznam presne podminky jizdy, jestli to byla kontinualni jizda, ale vychazi me toto. 200 km auto ujelo na prevazne baterii, mame 1900 km na 70 l nadrze s benzinem, byt ne asi 100% plnou.Takze me vychazi spotreba 3.68 l/100 km. Pokud dame cele tri dny, 72 hodin, vychazi rychlost necelych 30 (29,16) km/h. Tezko verit, ze to jel jeden ridic, zrejme dochazelo ke stridani, takze prumerna rychlost byla jeste nizsi. Co vsak ne uplne vychazi je srovnani s vahou, pokud 34 kWh umoznuje 200 km, vychazi spotreba pak neco okolo 16 kWh na 100 km, coz by odpovidalo vaze okolo 2 tun. Mitsubischi Outlander okolo 2 tun ma spotrebu az 10-12 litru pri 90 km/h /nema vsak turbo/, mozna o tretinud/rrtuioo467io-=q0-=y';lasgA mensi pri velmi male rychlosti.
A to jsem nenapsal, jak nějaký inteligentní Mitsubishi inženýr vymyslel, jak zahřát auto. Tak odebírá z baterie přes 4 kW. Pokud je systém na 230v tedy max 14 A3.4 kW, tak musíte po 10 minutovém předehřevu dobíjet dalších 20 minut aby jste dosáhli plně baterie. Jak využívají zbytkové teplo ze spalovaciho motoru, až za 30 minut auto zahřeje baterie a nebere teplo pro zahřívání z trakční baterie. Atd atd
Autor by si Mel ověřit údaje, než něco publikuje.outlander má stejnou kapacitu baterie jako CROSS. Zcela nejnovější model má kapacitu už dvojnásobnou. Vyhnitim spotřeby při zahřívání či chlazení jsme nedozvěděli, jak neefektivně systém pracuje s trakční baterií,vjak se perfektně zkracuje dojezdová vzdálenost. Ani zbožné přání že nabíjení a spalování na delší vzdálenost zlepší spotřebu se nepotvrzuje. Na dálnici ještě 130 kmh to je klidně pak 12-13 l. Po vybití baterie a s nabíjením na 2 km tahate zátěž, tedy jejich váhu. Tento hybrid je dobrý opravdu tak do 100km a pak nabíjet 30 min do 83%. Celé řešení je špatně, pokud chcete zrychlit, tak výkon El. Části nakonec zapne spalovací motor. Outlander i CROSS bohužel v mých zkušenostech je kompletně špatně udělaný po energetické stránce.
Proc ne , je to logicke, jako vzdy obava ze vseho noveho. Drive pred autem musel bezet clovek s praporkem. Pokud takto provedou omezeni, pak by meli dostavet dostatek nabijecek k opetovnemu nabiti a bude po diskusi. Bude to jen spojeno s nejakym casovym zdrzenim, coz se na dovolene urcite da prezit, pokud u toho bude nejaka infrastruktura s osvezenim a posezenim.
0
Sledujících
2
Sleduje
0
Sledujících
2
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Navrhují hibernaci.
1 odpověď