Pro místní osazenstvo je elektromobil jak červený hadr. Přitom většině řidičů by při jejich nájezdu naprsoto postačovaly vozy poslední generace na trhu. Podle výzkumů by se naprostá většina uživatelů elektromobilů v Británii nechtěl vrátit ke spalovacím autům. Ale jelikož je náš trh pozadu tak o 6-7 let počítám že zhruba do 10 let ten poměr zastánců elektromibolity na fórech obrátí v opačném gardu.
Mám rád spalovací motory, byť se s.rou. (Je to takový sentiment jako magnetofonové kazety, nebo filmový fotoaparát) Ale budoucnost nejbližších let je jasná a to že to v Česku většinu kupujících míjí, neznamená v celosvětovém trendu vůbec nic. U nás stejně většinu nových vozidel kupují fleety.
Tak včera mě předjelo asi 20 motorkáříčků, a 4 v zatáčce, 6 přes plnou čáru, 2 na horizontu, 3 v obci asi tak stovkou....a zbytek dálniční rychlostí na silnici druhé třídy...takže o čem se tady bavíme....to se nikdy nezmění, udělal bych za prvé jednu velmi prospěšnou věc, zákaz provozu těhle nesmyslů, povolil bych pouze skůtry.
Vy uděláte velmi prospěšnou věc a to přestat lhát. Prospějete i sobě.
Možná nezajímá. Já mám najeto přes 2 miliony kilometrů v autě a asi 100 tisíc na motorkách. A žiju. Měl jsem za celou dobu pouze 2 drobné ťukance o náhle zastavivší auto ve městě. A litr jsem psal v uvozovkách. Dvanáctikilo poznám podle zvuku motoru.
Litr v uvozovkách ve vašem původním příspěvku není. To že poznáte rozdíl ve zvuku dvanáctistovky podle zvuku je sice zajímavá schopnost, ale v běžném provoze k ničemu.
Spíš je zajímavé jak "najednou strašný rachot vedle vás". Při vašich zkušenostech vy periferně nesledujete provoz ve zpětném zrcátku, kde notabene osvětlený motocykl musel být vidět, že jste tak překvapený?
Kdepak zkušený řidič se pozná...
Honda 1000, výkon skoro 100 kW, tedy víc než naprostá většina osobních aut. Bude mi tu někdo tvrdit, že takový stroj si někdo kupuje proto, aby pak jezdil 50/90/130? A tím se dostáváme k jádru pudla - ono je dost těžké dát přednost někomu, kdo tam v okamžiku zahájení manévru ještě vůbec není. Věřím, že to policie kvalifikovaně vyhodnotí. V takovýchto případech ale nikdy nelze hodit vinu jenom na druhého řidiče. Když sedám na motorku a roztopím 100kW kamna, tak prostě automaticky počítám s tím, že se domů nevrátím. Tak jednoduché to je.
Napadlo Vás že si lidé kupují i homologované sportovní motocykly aby s nimi mohli i soutěžit na okruhu? A běžně se tak děje např.: Sosnová, Most, Vysoké Mýto... opravdu tyto motocykly jsou konstruované na to aby mohly jet 280 a víc ale lze je používat i v běžném provozu. To, že jsou jsou v běžném provozu automobily s výkonem 300kw a víc vás evidentně nevzrušuje.
Co je ale nejzajímavější část vašeho příspěvku je asumpce viny motocyklisty, o nepřiměřené rychlosti. Vzhledem k historii vašich příspěvků to vnímám jako obsesi. Pro dobro vaše ale i vašeho okolí doporučuji navštívit psychologa...
V neděli k večeru jedu autem z chalupy. Najednou strašný rachot těsně vedle mne. Cvok "závodník" na nějakém litru nás předjel na normální silnici a navíc s plnou čárou rychlostí okolo 150 km/h. Kdyby někdo chtěl vjet na této silnici na hlavní, kde jsou mírné zatáčky, nemá šanci takového cvoka vidět a je vymalováno.
Vaše zážitky tady nikoho nezajímají. Hlavně že víte, že jel "na litru".
... a takových co si říkají motorkáři jezdí po našich silnicích nespočetně. Namachrovaní namistrovaní a naposledy řídili šlapací autíčko. Myslí si že mají všude přednost, jízda vedle sebe, předjíždění na plné, padesát v obci jim nic neříká, jízda bez ŘP, v zákazu řízení a v lepším případě s pivem v krvi v tom horším tzv. "nafrčení". A oponenti řekněte že to tak není. Ty skutečné motorkáře by člověk spočítal na jedné ruce, bohužel. Pokud některé z nich život nebaví a připraví se o něj sám je to smutné ale proč ne rozhodnul se tak sám. Horší když vezme s sebou nevinného. Tak a teď do mě také rádoby tzv. motorkáři. Každopádně děkuji za všechny Vaše reakce. Podotýkám že můj příspěvek není namířen proti těm slušným a skutečným motorkářům. Ti reagovat nebudou anebo ano ale souhlasně. A právě ti mají mé uznání...
Nikoho takového jakého popisujete, mezi motorkáři neznám. Asi odlišný sociální level od vašeho.
Koláre,
vy to budete mít ještě těžký. Mezi policisty také spousta motorkářů ve volném čase tak nemají důvod se na ostatní motocyklisty zaměřovat jak byste si tolik přál. Obecně prodeje nových jednostopých vozidel trhají rekordy, zatímco prodeje aut klesají. Takže vaše nervy budou trpět dál a vy s tím vůbec nic nebudete moci udělat.
To vás nechápu, asi musíte být masochista. Já jsem jel elektromobilem pár kilometrů a nic tak hrozného jsem dosud neřídil. Absolutně nudné, nepraktické, těžké auto. Nikdy si elektromobil nekoupím a nechtěl bych ho ani zadarmo.
Čím jste to jel?
Pochybuji, že si po pár kilometrech můžete udělat reálný obrázek o nějakém autě.
Naprostá většina uživatelů elektromobilů se ke spalovacím motorům vrátit nechtějí. Např zde:
Na to že si berou hypotéky, nemohu říci křivé slovo. Je to zodpovědnější, než to dávat panu domácímu a volné prostředky prochlastat.
Co mě ale znepokojuje jaká se vytvořila panika a ceny nemovitostí se vyšroubovaly nesmyslně vysoko vzhledem k příjmům.
Mám porovnání se západní Evropou, a mohu konstatovat, že poměr mezi příjmy obyvatelstva a cenami nemovitostí je u nás extrémně špatný. Již nyní jsou ceny u nás mnohde vyšší než v zahraničí a to naše platy zdaleka nejsou na jejich úrovni. Mám na mysli Německo, nebo i takové Irsko.
Docela by to potřebovalo pád a restart, kde by ceny skutečně odpovídaly realitě. Já to zažil v Irsku, kde část populace k tomu přistupovala spekulativně a pak bum... ceny spadly o 50! Jenomže tam byl jeden podstatný rozdíl: tam se opravdu hodně stavělo. Když šlo do tuhýho, tak aby developeři prodali, tak k bytu vám dali nové auto a k domu nový byt. Fakt. Ale stejně to nepomohlo. Developeři nemohli bankám splatit úvěry a banky šly do kopru. Irsko si muselo půjčit od ECB. Tento úvěr již splatili. Ale následný restart to hodně srovnal a dost lidí vyléčil z nenažranosti...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Petr Glogar Nemám nízkoenergetický dům, 5člená rodina, celková plocha 140m2, NEMÁM FVE a celkem za rok ele. 12500,- + plyn 12500,- =25000,- tak kde je potom nějaká návratnost??
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Máme pasivní dům 150m2, 4 členové plus zvířectvo a bazén. Na střeše FVE 4 KWp. Roční náklady za energie (plyn nemáme) cca 12 000. Návratnost fotovoltaiky cca 10 let...