proc by tento system nutne musel predpokladat vyssi pocet v dalsi generaci? to by platilo pouze za predpokladu, ze by se do nekonecna zvysovala doba doziti. a to je neco, co je objektivne nesmysl.
v podstate staci rovnovazny stav .
jinak ale, co se vsech moznych davek/nedavek, prispevku, ... tyka, mate absolutni pravdu. kdyz jsem jeste fungoval v ceske ekonomice, 'uzivil' jsem ze svych odvodu krome rodicu jeste dalsi 3 duchodce. jako rodina jsme od statu nemeli narok nikdy na nic. takze, i ten potencialni duchod by podle toho jednou mel vypadat ... mel, ale nebude.
Ano, stačí rovnovážný stav, ale jak toho chcete dosáhnout?
Husákovy děti jsou příklad toho, že stačí jedna silná generace, která to všechno dokáže rozhodit, protože všichni budou muset jednou do důchodu, takže i když byly Husákovy děti velkým přínosem ve svém produktivním věku, a velmi štědře přispívaly na tehdejší důchodce, teď je na nás abychom tuhle armádu Husákových důchodců uživili, což logicky přetěžuje systém, a není prostě dostatek peněz.
V podstatě by se dalo říct, že nyní se postupně do toho "rovnovážného" stavu teprve dostáváme, ale nejdříve musí všichni ti Husákovi důchodci vymřít abychom se tam dostali. A ani potom to nebude nic tak závratného. Důchodový systém jak je nastaven nyní stojí za prd.
Tak to se plete. V Praze máme krásně pomalované trafačky. Škoda, že sem nejdou vložit fotky.
Jo, některé ty kresby vypadají opravdu pěkně, ale štve mě na tom ten důvod, proč se nechaly pomalovat v první řadě.
Pomalované jsou jen proto, aby neměly jednu barvu, která by krásně sloužila jako "základovka" pro nějaké nevzhledné graffiti.
Je to asi jako kdyby vám někdo poškrábal lak na autě. Vy byste ten lak nechala opravit, a další den by tam byly škrábance znova. A vaše řešení by bylo si to auto nechat poškrábat "profesionálním" způsobem, aby to ty vandaly už nadále neprovokovalo.
Nebylo by mnohem lepší spíš pochytat ty vandaly, než se před nimi kamuflovat?
Připomíná mi to karnevalové přebarvování paneláků na bizarní barvy, kde sídliště najednou působí jako cirkus. Hlavně že je tam jiná barva než šedá, šedá je totiž fujky a já chci pastelové barvičky 😃
Ale vzhledem k výsledku ankety se ani nedivím, že se tu bourají brutalistické budovy. Holt železobeton ocení asi menšina a tak šup, zbořit.
Přesně tak, v dnešní době prostě nemůže existovat obyčejná šedá zeď, v lepším případě je "jen" počmáraná od vandalů, v horším případě na ní vznikne "legální plocha pro graffiti", protože majitele té stěny už unavuje tu stěnu neustále přemalovávat zpátky na šedo, a policie je naprosto neschopná tyto vandaly pochytat a exemplárně potrestat tak, aby si to nikdo další už nedovolil. Místo toho se těm sprejerům akorát vychází vstříc, tady máte legální plochu, hrajte si. Co na tom že je pokreslenej celej Barrandovský most.
Mě by jednou zajímalo, kdy se někdo začne ptát normálních lidí, jestli jim přijde v pořádku, že most vypadá jako kdyby se na něm vyřádila parta dětí ze školky. Zatím se spíš jen každý ptá na to, jestli je šedá zeď nudná, a co s ní udělat, aby nudná nebyla.
tohle už děláme mnoho let. tedy správa železnic. technologické domky u přejezdů necháváme pomalovat od sprejera. tedy nevím jak jinde, ale v pce kraji ano. a nevypadá to většinou vůbec špatně. když už nic jiného, tak tomu aspoň dají pokoj čmáralové co mají nutkání dojebat kdeco.
nebo nádražní podchod v UO je pokreslen od budoucích výtvarníků a grafiků. a ikdyž někdy nevím co chtěl autor říct, ale rozhodně lepší, než nudná šeď betonu.
Ano, a to je přesně ono. Takže začíná to nějakým objektem, nebo zdí, kterou vy a zřejmě i někteří sprejeři považujete za příliš "nudnou", načež jí sprejeři posprejují. Majitel té plochy se nejdříve pokusí tu zeď uvést do původního stavu, natře jí znova, přetře ty čmáranice, což někdy nevydrží ani jednu noc, a plocha je opět počmáraná. Takto se situace opakuje možná ještě 2x, načež majitel hodí ručník do ringu, a vyhlásí "architektonickou soutěž", do které se nepřihlásí nikdo jiný než ti samí sprejeři, vandalové, co tu zeď předtím po nocích vytrvale ničili.
Výsledek je pak takový, že tito sprejeři, nyní už jako "umělci" tu zeď pak pokreslí permanentně něčím, co sice vypadá mnohem lépe, než nějaká pouliční malůvka, ale v principu je to pořád to samé.
V lepším případě si to ti sprejeři nakreslí na vlastní náklady, v horším případě ještě dostanou od majitele odměnu za to, že tak "zkrášlili" tu nudnou šedou počmáranou zeď.
Ve stejném duchu fungují i takzvané "legální" plochy, které město úmyslně ponechává napospas sprejerům v naději, že se tam vyřádí, a nechají zbytek města na pokoji (samozřejmě to nikdy fungovat nebude).
A na úplně posledním místě jsem já, jako občan toho města, který na tyto pomalované zrůdnosti musí koukat každý den. Ne děkuji, já raději NUDNOU ŠEDOU ZEĎ, než nějakou přiblblou malůvku.
Zajímavé, přitom by toto měla být jeho hlavní činnost.
Dříve býval dozorčí stanice a přepravní manipulant. Dozorčí byl ten, co seděl v kukani dole na nástupišti, a jeho hlavní činností opravdu bylo ten peron sledovat.
Naopak přepravní manipulant vždy seděl nahoře u vstupů na eskalátory, a jeho hlavní činností bylo kontrolovat turnikety (když ještě existovaly), poskytovat informace cestujícím, otevírat / zavírat dveře vestibulu na začátku / konci dne, pouštět / zastavovat eskalátory, a podobně.
Dnes už dozorčího prakticky nenajdete, jejich boudy a kukaně jsou prázdné, a jeho práci převzal právě přepravní manipulant, co sedí nahoře, ale k tomu má pořád i své základní povinnosti, takže není v jeho silách celou směnu koukat na monitory.
Denně se dozvídáme z médií spousty vaty a PR třeba na stavební zákon a důchodovou reformu, ale kde je v metru záchranné tlačítko se nikde neprezentuje. Proč tuto informaci neumístí třeba na jezdící schody, místo všudypřítomných reklam? Proč nesedí v metru dispečer,který by sledoval provoz a měl tlačítko při ruce? Proč snižují stavy lidí a obsluhy metra ještě předtím než zavedou nějaký automatizovaný systém co by metro zastavil sám nebo dal aspoň echo strojvůdci?
Proč,proč,proč.......
Protože se předpokládá, že to každý tak nějak ví, je to asi stejně elementární informace jako kdybychom se bavili o tlačítku v autobuse nebo tramvaji. Taky existuje několik typů tramvají a autobusů, a ne každý by dokázal ihned po paměti to tlačítko najít, ale každý prostě ví, že tam je.
Speciálně u metra je to opravdu jednoduchý, protože vždy jedno takové tlačítko najdete na začátku a na konci peronu.
Spíš se divím, že dispečink, který je na každé stanici, neviděl situaci na kamerách a soupravu neinformoval.
Tak zaprvé, na stanicích nesedí dispečer a už vůbec ne celý dispečink, ten sedí v samostatné budově v centru města (pravděpodobně jste už v té budově i byl, jestli jste někdy platil pokutu).
Na stanicích sedí dozorčí stanice, a to většinou nahoře ve vestibulu u vstupu na eskalátory. Původní funkce dozorčího stanice (člověk co sedí v kukani přímo na peroně, ať už na kraji nebo v budce uprostřed) už dnes bohužel není.
Dozorčí stanice má na monitorech kamery z celé stanice, ale rozhodně na ně nečučí celou svou pracovní dobu. Má totiž mimo jiné i hromadu dalších povinností a úkonů. Stačí aby mu tam nějaký turista přišel k okýnku a zeptal se ho jak se dostat do centra, a v tu ránu není kdo by na kamery koukal.
Jezdím metrem od r.1972 a o tlačítku slyš poprvé natož abych ho viděl. Proč o tom léta všichni mlčí a hlavně by mělo být umístění tam,kde nastupuje nejvíc lidí a ne někde v koutě!
Tomu snad ani nejde věřit. Už jako malý jsem se v soupravách koukal na červeně orámované tlačítko s nápisem: "rozbijte sklo a stiskněte tlačítko, zneužití se trestá".
No a to samé je i na peronech, za ty roky jste to tutově musel vidět. To prostě není možné.
Také bych nevěděla kde je. Nikde neexistuje potřebná osvěta. V Metru se člověk co není Pražák běžně dívá na údaje o trase a protože se tam dívá skoro každý, informace o tlačítku záchrany, by mohla být klidně i tam a ještě na dalších viditelných místech. O to by se měl starat provozovatel Metra, či město. Jde o bezpečnost cestujících. Médiím by také slušelo psát o takto potřebných věcech k životu. Když někdo spadne dolů, měl by se spustit automaticky alarm, který by byl napojen na řidiče přijíždějícího Metra, takže by ani nikdo nemusel nic mačkat, aby soupravu zastavil, reagoval by totiž okamžitě řidič. Jde o to, jestli to jde, o tom také běžný uživatel Metra nic neví. Ale i nešťastník, co spadne do kolejiště, ať ho již nějaký vrah shodí, či spadne díky nepozornosti sám a není natolik domlácen, aby mohl sám vylézt, by měl mít možnost to udělat a zachránit se.
Stačí znát pouze to, že ty tlačítka tam na těch peronech jsou. Jsou tam, a jsou na každé stanici, najdete je vždy na začátku a na konci peronu, VŽDY. Potom ještě občas uprostřed peronu.
A k tomu abyste je našla nemusíte být zdejší, nemusíte jezdit metrem každý den, nemusíte ani znát stanice jako takové, stačí vám fakt jen tato informace. Začátek peronu, konec peronu. Pak už se stačí jen rozhlédnout, vždycky tam někde bude.
Jednoznačně chyba DP, špatně označená místa a minimum informací o nouzových spínačích. Navíc dnes už lze zabezpečit kolejiště elektronicky.
Jednoznačně chyba lidí, to tlačítko je fakt na každé stanici, na každém peronu, najdete ho na začátku i na konci peronu, občas i uprostřed stanice.
Schválně až příště pojedete metrem, zkuste se rozhlédnout. Pokud nejste slepý, najdete to tlačítko letmým pohledem i z dálky.
Ti lidi měli to tlačítko doslova za zády. Chápu, mohla zafungovat psychika, tunelové vidění, panika, ale to neomlouvá těch 90% ignorantů co tady hlasovali, že o existenci tlačítka nemají ani potuchy.
Taková věc je prostě samozřejmost, stejně jako je samozřejmost nějaké tlačítko ve výtahu.
A je to tlačítko umístěno za posledním sloupem, kde nikdo nechodí a neví o tom. Drahé a smutné zjištění.
Toto tlačítku najdete opravdu na každé stanici, na každém peronu, a to minimálně na začátku a na konci, občas i uprostřed. Tato jedna věta by měla zcela stačit každému normálnímu člověku na to, aby to tlačítko našel, ať už je to na sloupu, na stěně, za rohem. Vůbec nepotřebujete znát tu stanici jako takovou.
Ten člověk ležel na začátku peronu. Ti lidé měli tlačítko metr nebo dva za zády.
Máte samozřejmě pravdu, ale bohužel nikdo neví přesné okolnosti, které tomu předcházely.
Pojďme k tomu dozorčímu. Dozorčí jako takový (tedy ten co seděl v kukani přímo na peronu, ať už uprostřed nebo na konci) už dnes prakticky neexistuje, až na pár stanic. Kukaně ve většině případů zejí prázdnotou. Jeho povinnosti přebral přepravní manipulant, tedy ten, co sedí nahoře ve vestibulu, a kterému se dnes říká dozorčí. Může se to zdát jako zbytečné slovíčkaření, ale fakt je ten, že díky tomuto "sloučení" funkcí zůstává kolikrát jen jeden jediný člověk na celou stanici (pokud tam teda nesedí lidi 2, což si nejsem úplně jistý). Pak už jen stačí nějaký turista hledající cestu na Staromák, zastavený eskalátor, zaměstnanec metra který potřebuje klíče od nákladního výtahu nebo cokoliv jiného, co odvede pozornost dozorčího, a na peróně si můžou do kamer mávat jak chtějí.
Dispečink sice taktéž může sledovat kamery na jednotlivých stanicích, má tam několik monitorů, kde si může navolit stanici jakou chce, krásně je to vidět tady:
Ale určitě není v jeho silách sledovat všechny stanice současně. A zrovna Křižíkova je stanice, kde chcípl pes, umím si představit že tam mohl mít zrovna navolené přestupy nebo konečně stanice, kde je větší pravděpodobnost, že někdo vleze za čáru. Taky se mohl dispečer zrovna věnovat jiné záležitosti na trase.
Podle toho videa tam ten člověk ležel zhruba minutu nebo dvě. Pokud se zrovna dozorčí věnoval něčemu jinému, a dispečer koukal na jinou stanici, mohli to lehce přehlédnout.
Jinak tento článek je střípek mozaiky, kdy se zrovna stala tragická věc, co už ale obyčejný člověk nemusí vědět je to, že takových případů kdy někdo spadne nebo skočí do kolejí, je za rok hromada, a často to ti dozorčí opravdu zaregistrují a reagují, a pokud to neskončí tragicky nebo se kvůli tomu nezastaví trasa na nějakou znatelnou dobu, tak se o tom nikde nepíše. No a potom se objeví jeden takovej článek, a logicky se to jeví tak, že dozorčí je tam jen pro okrasu. Není tomu tak.
Jako bývalý letitý "metrák" bych připomněl, že každou stanici (nástupiště, turniket) zabírá kamera, která má monitor na stanovišti dozorčího stanice (který má mj. za hlavní povinnost sledovat dění ve stanici) a na dispečinku CD - zde jsou čtyři dipečeři, každý pro jednu trasu, a jeden nad nimi. Tito jmenování měli dle mne ihned zasáhnout, ale asi sledovali něco jiného...
Máte samozřejmě pravdu, ale bohužel nikdo neví přesné okolnosti, které tomu předcházely.
Pojďme k tomu dozorčímu. Dozorčí jako takový (tedy ten co seděl v kukani přímo na peronu, ať už uprostřed nebo na konci) už dnes prakticky neexistuje, až na pár stanic. Kukaně ve většině případů zejí prázdnotou. Jeho povinnosti přebral přepravní manipulant, tedy ten, co sedí nahoře ve vestibulu, a kterému se dnes říká dozorčí. Může se to zdát jako zbytečné slovíčkaření, ale fakt je ten, že díky tomuto "sloučení" funkcí zůstává kolikrát jen jeden jediný člověk na celou stanici (pokud tam teda nesedí lidi 2, což si nejsem úplně jistý). Pak už jen stačí nějaký turista hledající cestu na Staromák, zastavený eskalátor, zaměstnanec metra který potřebuje klíče od nákladního výtahu nebo cokoliv jiného, co odvede pozornost dozorčího, a na peróně si můžou do kamer mávat jak chtějí.
Dispečink sice taktéž může sledovat kamery na jednotlivých stanicích, má tam několik monitorů, kde si může navolit stanici jakou chce, krásně je to vidět tady:
Ale určitě není v jeho silách sledovat všechny stanice současně. A zrovna Křižíkova je stanice, kde chcípl pes, umím si představit že tam mohl mít zrovna navolené přestupy nebo konečně stanice, kde je větší pravděpodobnost, že někdo vleze za čáru. Taky se mohl dispečer zrovna věnovat jiné záležitosti na trase.
Podle toho videa tam ten člověk ležel zhruba minutu nebo dvě. Pokud se zrovna dozorčí věnoval něčemu jinému, a dispečer koukal na jinou stanici, mohli to lehce přehlédnout.
Když se to nikomu nelíbí, tak nechápu, proč si to ti čmáralové neplatí sami.
Like, komu se to nelíbí
I kdyby si to platili sami, tak to tam stejně nemá co dělat. Akorát se tím propaguje ten daný sprejer a samotné graffiti. Nakonec to inspiruje pár dalších blbů k tomu, aby někde posprejovali nějakej dům.
Je to stejný problém jako "legální plochy" ve městě. Město zkrátka rezignovalo na to, aby ty plochy udržovalo čisté a nepočmárané, tak sprejerům dali volnou ruku, aby si tam mohli legálně čmárat. Stačí se podívat na Barrandovský most. To je naprostá příšernost.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Já se narodil v r. 1965. V době mých 18 let bylo běžné, že se mladí berou a nají děti. Kdo byk starší jak 25 let styďel se, že je stále svobodný. I mí spolužáci se ženili ještě na učňáku. Natož na vojně. Já se ženil ve 22 letech a nelituju toho. Na vojnu jsem nemusel 😁. Modrá. Dnes?! Manon, manon, nanon a pohodlí!!! Ani 30cátníci se nechcou ženit a vdávat. A děti mít už vůbec ne! Tak ať he život taky vytrestá!!!!!!!! Ne nás dříve narozené pro které byla rodina vše! Dnes jim ani 30 000 platu nestačí aby do sňatku šli. Peníze nejsou vše!
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Mě zase nedávalo nikdy smysl, jak se mohl někdo brát už v 18 letech, když neměl zajištěný zaměstnání, bydlení, vzdělání, nic, a vše se obstarávalo za pochodu. To muselo být dobrodružný teda.
To že vy jste se ženil ve 22 letech je vaše věc, ale proč kritizujete dnešní generace? Mě je přes 30 a do manželského vztahu se opravdu nehrnu. Řekněte mi jediný důvod proč bych měl?
Mám byt na který splácím hypotéku a budu ještě minimálně 15 let, bohužel jsem nedostal jako vaše generace byt zadarmo od zaměstnavatele, který bych si pak kupoval do osobního vlastnictví za pár švestek.
Můj rozpočet je zatížen tak, že jedu v podstatě z výplaty do výplaty, a to rozhodně nemám nějaký podřadný zaměstnání.
Po práci si chci užít zasloužený odpočinek, a mít čas sám pro sebe, nechápu co je na tom tak špatného. Jsem na tomto světě abych si život užil, ne abych makal v práci i doma.
Vy se divíte, že 30 000 na výplatní pásce nestačí aby lidé šli do sňatku? Bohužel taková je prostě realita, při dnešních cenách a s hypotékou nebo nájmem není prostě možný nějak důstojně žít a ještě se starat o potomstvo.
A to se od nás ještě očekává, že si budeme spořit na důchod. Z čeho?
Možná za 15 let až splatím hypotéku, tak si začnu šetřit na rekonstrukci bytu, a možná potom, si budu moci na důchod začít šetřit.