I kdyby bylo domácí dobíjení zdarma, je jen otázkou času, kdy se to změní. Zdražení přijde, až se EV natrvalo prosadí. Vzroste poptávka po elektřině, tím se samozřejmě zvýší její cena. Klesnou příjmy státu z prodeje paliv, zavede se nějaký poplatek za ujetý km. (Polovina toho, co zaplatíme u pumpy jde státu ve formě daní a ten se toho nevzdá) Až nebudou servisy měnit oleje a rozvody budou ty peníze vybírat za opravy a aktualizace EV. Možná se bude opravovat méně, ale servis bude o to dražší. Bez zisku z oprav by celá síť prodejců aut zanikla a to si automobilky určitě nepřejí. Zatím jsme ve fázi lákání na výhodnost EV. (Jako kdysi na výhodnost přímotopů, LTO, plynového topení, tepelných čerpadel...)
Že bychom byli vrakoviště Evropy si nemyslím, možná jsme jen horlivější sběratelé veteránů. Co se týká článku, tak mi ty výsledky nějak moc logicky nesedí. Tak třeba tvrzení že 50% km najezdí auta do 8 let stáří je nějaká výhra? Vždyť z toho logicky vyplývá, že druhou polovinu nájezdu udělají vozidla starší. Pak jak můžou data z STK za poslední 2 roky ukázat mladší vozový park, než data za poslední 4 roky, když nová auta tam poprvé jedou až po 4 letech? O autech do 4 let STK nemá žádný záznam, takže ani nájezd km, proto ta data nemůžou odpovídat. Ano, v provozu je mnohem víc nových aut, než těch starých, takže to průměrné stáří provozovaných aut je nižší než u registrovaných, ale to nás posouvá někam na lepší příčky? To snad v zahraničí jezdí lidé spíš těmi starými auty a nová si kupují, aby měli pod plachtou v garáži poklad? To asi ne...
Já když čtu ty komentáře tady, tak mám pocit, že většina lidí přišla po vakcínách od Pfizeru o půl mozku. Však je to úplně jednoduché. Dostali jsme od EU 50mld na něco, po povodních byl nějaký příslib že je můžeme použít na povodně, teď můžeme na povodně použít menší část. A není to jedno? Ty peníze už máme, tak je snad jedno, z které hromádky se budou ty škody opravovat. Pokud se např. peníze od EU určené na silnice přesunou na povodně, zas budou chybět na silnicích. Tak jako tak se to zaplatí z rozpočtu, jde jen o to, z které hromádky.
Tak to je slušný nesmysl. Psát o nejjedovatější zemi v Evropě a přitom třetinu evropských zemí ignorovat? Co to jako je??? Počítat to podle množství aut na hlavu? Moje auta vypouštějí emise jen za jízdy, ale samozřejmě nejezdím všemi najednou. Celkový nájezd je jako bych měl jedno a emisně je to určitě ještě výhodnější. Dodávkou jedu, když jí potřebuju, SUV nemám. Pickupem do terénu, nebo když potřebuju něco tahat, multivanem když je nás hodně, obytňák najede minimum, motorku nepočítám a nejvíc najezdí pidiauto s nejmenší spotřebou (emisema). To že jich mám deset znamená jenom to, že jejich vlasnictví není finančně tak náročné jako v Anglii. O emisích to neříká vůbec nic.
Nechápu, čemu se diví. Ukrajinských zápasů u nás tolik není, takže je to pro ně svátek a přijdou. Zatímco českých zápasů je každý víkend stovky a lidi si raději dojdou na kvalitní domácí okresní přebor zdarma, než za peníze na tuhle národní bídu. A liga, to je jiná liga. Atraktivita zápasu ČR-UA je jasná od začátku.
Už mockrát jsem si říkal, že autoživě už nikdy a zase jsem se chytil 😁 Ale když už... zajímalo by mě, jak moc se mění teplota (hustota) paliva v podzemní nádrži v závislosti na teplotě vzduchu. A nebo, jak může tankování do trychtýře ovlivnit průtokoměr schovaný hluboko ve stojanu 😁 Tak to zkusíme znova.. Autoživě už nikdy!
Trošku doplním... motor neprošel inovací, ale je tam úplně jiný i s převodovkou. Původní Iveco nahradil myslím Jeep. Ruční brzda vlevo je o zvyku, ale jde o super řešení v případě verze s průchodem dozadu, kde ta ručka nepřekáží (5 míst, nebo obytné...) Příplatková výbava u předváděček a v katalogu je hezká, ale když chcete auto a nechcete na něj čekat rok a půl, vezmete to co je dostupné. Z vlastní zkušenosti... Lepší rádio - nedostupné, obyč panty když nechci 270 stupňů za příplatek - nedostupné atd...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Logika věci je celkem zřejmá. TÜV v Německu zajišťuje technické prohlídky. Dvakrát víc prohlídek, dvakrát víc peněz...