Pane Purkrábek, já jako penzista se raději dívám na Tv Šlágr. Zachránili spoustu Českých, Moravských a Slovenských písniček. Žádná politika a reklamy spíš na léky. Nic mě necpou do hlavy. Pak je ještě rádio Dechovka. Bohužel, jej naladím jen v jednom autě. Stačí se podívat na program televizí. Týden po týdnu to samé. Opakování opakovaných seriálů a ubohost nad ubohost. Dobrá voda, Sanitka, Otázky Václa Moravce, AZkvíz několikrát za den atd. Pohádky padesát let staré. Chybí snad už jen projevy Gustava Husáka. A těmto vyžírkům mám já zaplatit ze své penze získané po 55 letech v zaměstnání? Já si svých peněz vážím a rád je použiji za něco užitečného. Já bych opravdu souhlasil s vypnutím ČT a zrušením poplatků.
Přesně tak, naprosto s Vámi souhlasím, já zase mám rád české country písničky, takže když už si pustím někdy rádio, tak jedině Country Rádio 🙂 Naštěstí zachránili vysílač Liblice, takže hraje i na starém tranzistoráku. Mě bohužel zbývá do penze ještě 10 let (a pochybuji, že se jí dožiju), takže večery trávím v zaměstnání, na TV jsem se chvilku díval jen během Covidu, to tam na ČT3 dávali aspoň něco pěkného, jenže ten už vypnuli, tak teď můžou vypnout ČT1, který je fakt k ničemu. Nebo když chtějí zdražovat, tak ať si to zakódují jako placené kanály a ať jim platí lidé, kteří se na to opravdu chtějí dívat, to by bylo demokratické, platím si co opravdu chci a sleduji! Takhle to zavání totalitou - musíš platit, co chceme my! Kvůli tomu jsme před 35-ti lety zvonili klíči, aby jsme se jedné totality zbavili a teď přichází totalita další - viz zákazy topení v kotlích apod... Je to bohužel jen jedna velká lumpárna a plíživý nástup totality!
Šídlo, jdi se bodnout! Spousta lidí žije z ruky do huby a TV nemá a nesleduje, páč si po večerech přivydělává, aby v dnešní drahotě přežila! Že máte Vy průměrný plat 40.000 neznamená, že ho má každý! Spousta lidí za svou práci dostane třeba jen polovinu! Lidi musí šetřit, tak proč sakra nešetří nenažraná média? Před dvěma lety v rámci šetření vypnuli ČT3, tak holt vypnou další kanál, to asi nikoho mrzet nebude, důchoci koukají na Novu, Primu a podobné reklamní kanály! Po lidech chcete šetřit a sami si rozhazujete???
Větší lumpárna se jmenuje PID - zde nemáte nárok na vrácení jízdenky když vám díky zpoždění ujede přípoj a jízdenka již nebude časově platit:
Tímto reagujeme na Váš podnět níže, předaný naší organizaci k přímému vyřízení též středočeským krajským úřadem, přičemž se omlouváme za zdržení odpovědi, v popsaném případě však k pochybení řidiče na lince 317 nedošlo, povinnost vyčkávat v tomto případě není stanovena
Ačkoli se v zastávkovém jízdním řádu linky 449 nachází poznámka, která může navozovat tento dojem, jedná se pouze o poznámku informativní, o tom, že zde existuje nějaký teoreticky návazný spoj, nikoli že se jedná o návaznost garantovanou, kterou by byli řidiči povinni respektovat.
Pokud pak jde obecně o vracení uhrazeného jízdného, považujeme za vhodné uvést, že k němu nedochází ani v případech skutečných pochybení. Lze se sice v těchto záležitostech obracet na příslušné dopravce, kteří jsou zaměstnavateli řidičů, ti však nejsou povinni takové žádosti vyhovět, a to v návaznosti na znění vyhlášky ministerstva dopravy č. 175/2000 Sb., stanovující, že nebyl-li cestující ve veřejné drážní či silniční osobní dopravě přepraven včas, nevzniká mu jakýkoli nárok na náhradu škody. V integrovaném dopravním systému pak takto nelze vracet jízdné již z principu, poněvadž v něm jízdenky nejsou vázány na konkrétní trasy či spoje.
Veronika Rapánová
odbor marketingu
oddělení komunikace
Regionální organizátor pražské integrované dopravy
Rytířská 406/10, 110 00, Praha 1
Zlaté České Dráhy - tam existuje alespoň nějaká záruka vrácení jízdného, pokud je vlak zrušen nebo ujede-li přípoj. Pokud jedete na tarif PID (v příměstském autobuse ani jinak jet nemůžete), tak nemáte záruky naprosto žádné - viz odpověď když mě ujel vlivem zpoždění přípoj a dalším spojem za půl hodiny už mě propadla platnost jízdenky:
Dobrý den,
tímto reagujeme na Váš podnět níže, předaný naší organizaci k přímému vyřízení též středočeským krajským úřadem, přičemž se omlouváme za zdržení odpovědi, v popsaném případě však k pochybení řidiče na lince 317 nedošlo, povinnost vyčkávat v tomto případě není stanovena. Ačkoli se v zastávkovém jízdním řádu linky 449 nachází poznámka, která může navozovat tento dojem, jedná se pouze o poznámku informativní, o tom, že zde existuje nějaký teoreticky návazný spoj, nikoli že se jedná o návaznost garantovanou, kterou by byli řidiči povinni respektovat. Ve Vámi přiloženém snímku obrazovky se pak také hovoří o garantovaných návaznostech s jinými linkami, které zde skutečně existují, linky 449 se to však netýká.
Pokud pak jde obecně o vracení uhrazeného jízdného, považujeme za vhodné uvést, že k němu nedochází ani v případech skutečných pochybení. Lze se sice v těchto záležitostech obracet na příslušné dopravce, kteří jsou zaměstnavateli řidičů, ti však nejsou povinni takové žádosti vyhovět, a to v návaznosti na znění vyhlášky ministerstva dopravy č. 175/2000 Sb., stanovující, že nebyl-li cestující ve veřejné drážní či silniční osobní dopravě přepraven včas, nevzniká mu jakýkoli nárok na náhradu škody....
Ukažte mi statistiku, ze které vychází vaše tvrzení. Není to pravda. Stačí mít pro ptáky dostatek úkrytů. Koček jsme měli i deset. A za celá léta těch ptáků zabily, že by se to dalo spočítat na prstech jedný ruky. A to máme i ptačí krmítko, na které lítají sýkorky, hýlové, červenky, zkrátka všechno co letí kolem. Ale máme ho zavěšené aby na ně kočky nemohly. Když si někdo dá ptačí krmítko na okno, jak je to často vidět, aby si ulehčil krmení ptáčků i výhled na ně, tak se pak nemůže divit, že je kočka uloví. Ostatně u takových krmítek si ráda počká i kuna ;-)
Přesně tak, máte pravdu, náš kastrovaný kočičák každý den uloví 1-2 myši, přijde se s nima pochlubit a pak je sežere 🙂 Je tu s námi zatím dva roky, od té doby nemáme v baráku myši a nemusíme je hubit otráveným zrním, trávení myší má na svědomí otrávené predátory, nejen kočky, ale i káňata, hady apod. Kdežto kočka myši uloví a slupne a nic po nich nezbyde. A je čistotná - svou potřebu dělá do kompostu, kde hovínka po sobe zahrabe a za ty dva roky se nikde žádná hovínka neválí, kočičáka mají rádi i naši sousedi, on jim na oplátku ty myši na zahradě pochytá taky. Ptáky jen pozoruje, ale neloví, nikdy jsme neviděli nějakého uloveného ani peří apod., ale ulovené myšky vidíme každý den, pochlubí se a pak je zbaští :-)
Dobrý den, jako strojvedoucí ČD, který Vás určitě elefanty vozí, bych k tomu, co píšete, dodal pár věcí na vysvětlenou, protože jste smísil několik věcí dohromady. Takže postupně. Mimořádně události. Za to, že pod vlak někdo skočí nebo vjede, jak se to opět ve zvýšené míře děje, může ten, kdo tam skáče. Než se to vyšetří, trvá to minimálně dvě hodiny. Není v ničích silách to urychlit. Minulý týden mezi Běchovicemi a Klánovicemi opět někoho v kolejích honila Policie, takže to celé opět stálo. Další mimořádnosti jsou třeba porucha zab. zařízení, což se docela často děje na Smíchově. S tím ale ČD nemá nic společného, jelikož koleje, nádraží a výpravčí, kteří nám staví vlakovou cestu, jsou jiná firma, Správa železnic. Dopravce je tedy vystaven libovůli výpravčího nebo dispečera, jestli pustí dříve můj osobák, nebo zpožděný rychlík, čímž zpozdí i mě. To samé výluky a rekonstrukce jsou také výlučně v gesci Správy železnic. Za toto opravdu ČD nemůžou.
Jediná věc, kde se můžete na dopravce zlobit, je porucha vozidla a nebo jak píšete, místo zdvojeného elefanta jede jednoduchý. Je to samozřejmě způsobeno poruchami, které vyřadí část jednotek z provozu. Proč se to tak děje, to by jsme se museli zeptat toho, kdo tyto jednotky kdysi v devadesátých letech objednával, jaké byly specifikace při zadání, a také v Plzni ve Škodě, proč nebyli při vývoji kreativnější. Dnes je to tak, že jezdíme s tím, co máme. A věřte mi, ani strojvedoucím není jedno to, o čem píšete, protože se to podepisuje na únavě, stresu a také v přesčasech.
Se vším bych souhlasil až na to, že ČD zbytečně vyřazují vozidla, za které nemají náhradu, resp. by bylo fajn mít víc vozidel v záloze právě kvůli častým poruchám nebo zvýšenému zájmu cestujících. Nedávno jsem jel v pátek po poledni z Prahy do Ústí nad Orlicí, koupil jsem si přes aplikaci jízdenku už ve středu a vlak byl již téměř vyprodán, zbývalo pár posledních míst. V tento okamžik by se měl zodpovědný dispečer zamyslet, zdali by nebylo vhodné přidat vagony... Bohužel se tak nestalo, v pátek jel vlak natřískaný a byla to "sardinkárna", lidi stáli všude kde se dalo a já seděl jen díky tomu včasnému nákupu místenky... A tohle je přesně věc, za kterou dopravce MŮŽE! Protože je neschopný přidat vagony, ač již několik dní předem ví díky předprodejům, že zájem cestujících o tento vlak evidentně převyšuje možnosti nasazených vozů!!! Vím, že Vy jako strojvůdce za toto nemůžete a musíte být k zaměstnavateli loajální a za Vaši službu cestujícím Vás ze srdce obdivuji, kdysi jsem o tomto povolání uvažoval... Ale když se dočítám, kolik ještě funkčních vozidel chystá dopravce zase vyřadit, přitom by se daly využít právě při těchto špičkách, tak za tohle by měl být někdo z řad zodpovědných pracovníků ČD minimálně potrestán, neřkuli nahrazen někým schopnějším...!
No vidíte a mně zase vyhovuje současné střídání.
Osobně bych rozhodně raději trvale Letní, ale jelikož příznivci SEČ a SELČ jsou dva nesmiřitelné tábory, tak asi radši to střídání, teď tu zimní polovinu roku přetrpím se svítilnou a budu se těšit, až se to na jaře vrátí zpátky. A příznivci SEČ to holt mají obráceně, jejich čas přichází už zítra. Představa, že by ten SEČ nechali trvale mě děsí, i v létě vyrážet na výlety s baterkou, neboť z výletu se vracím obvykle kolem desáté večer.
Bohužel potkat takovýhle hovado bych nechtěl ani na kole, to můžu jet v pohodě při kraji silnice a on mě zezadu sestřelí...🙁 Ne, takovýhle lidi fakt potkat nechci, protože to může být to poslední, co v životě uvidím... U těchto individuí je jen otázkou času, koho dřív sestřelí, u nich je pro lidstvo asi největší výhra, když to na přejezdu napálí pod vlak, tam to aspoň odnesou oni sami, na rozdíl od nevinných chodců či cyklistů nebo motorkářů...
Protože chce každý něco jiného. Půlka lidí zimní, půlka letní. Nedomluvíme se mezi sebou.
Jsem sice pro trvale letní, ale asi bych zkousnul kompromis, o půl hodiny "mezi" SEČ a SELČ . Ale mít SEČ v létě, kdy mě bude pražit sluníčko do oken od 3.hodin v noci, a večer v 9 už bude tma a budu muset na kole svítit jako v zimě, to fakt ne.
Ano, souhlasím, ale uvědomte si, že tato časová synchronizace by ovlivnila hlavně ďěti - většinu školního roku by stávali a odcházeli ve tmě...
Všude jinde děckám začíná škola od 9., tady se o tom konečně po 33 letech začíná taky uvažovat. V ZDŠ jsem měl problémy s matematikou, protože byla hned první hodinu a mozek prostě ještě nepracoval, probouzel se až po deváté...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Chci si nechat snížit hlavní jistič, co je na to potřeba ? Udělá mě to "běžný" elektrikář, nebo někdo od ČEZu (protože je pod plombou) ? Musí se kvůli tomu dělat revize v celém baráku ?
1 odpověď