Podle mě je mobilní stanice STK krok správným směrem. V podstatě to je jediný způsob kontroly technického stavu domácích i zahraničních vozidel pohybujících se na silnicích v ČR. Pokuty musí být ovšem nastavené tak, aby provozovatele vozidla odradila od provozování vozidla v nevyhovujícím technickém stavu. Mimo emise a technický stav bych dále doporučil zaměřit se na seřízení světlometů, jízdu s tažným zařízením, instalaci nehomologovaných dílů apod.
Dalším krokem je revize rozsahu úkonů prováděných na STK tak aby realita vůbec mohla odpovídat předpisu.
Posledním krokem je po vzoru německa přenesení certifikace a oprávnění k provádění STK a ME ze stanic STK na techniky. Po udělení několika pokut popř. odebrání licencí si technik rozmyslí, zda se mu vyplatí nechat projít nevyhovující vozidla a odpadne tlak zaměstnavatele po spokojených zákaznících. Současná situace stejně ukazuje, že koncept Stanic Technických Kontrol je nefunkční.
Ale pane redaktore, před víkendem jste se mohl trochu víc posnažit. Výroku typu "Diesely 2.0 TDI generace EA 288 umí být spolehlivé, ale potřebují nešizený servis a rozumného řidiče" přeci sám nemůžete věřit. Zrovna u těchto vozů servis dle předpisu výrobce zárukou dlouhodobé spolehlivosti moc není.
Článek určitě přináší nějaké nové poznatky, ale vzhledem k tomu, že se jedná o malé bazarové auto, většina kupců ho pořizuje na jízdy po městě a okolí a že kousky co mají najeto v krátké době 300tkm netrpí problémy s motorem je pro ně dost zavádějí informace. Při vysokých nájezdech trpí hlavně díly podvozku a karoserie, kdežto moderní přímovstřikové motory vcelku obstojně snáší vysokou zátěž a smrt jsou pro ně právě ty krátké trasy. Ze článku je zřejmé, že s 1.0TSI bude řidič(ka) neštastná, protože se to blbě rozjíždí, slibovaná spotřeba v nedohlednu ptž. aby to jelo musí se to točit a po 100tkm do servisu na GO hlavy, u aut s DSG přibude ještě repase převodovky. A to se tedy opravdu vyplatí. Je krásně vidět, že potřeby uživatelů jsou při dnešním vývoji automobilů až na posledním místě.
Clanek naprosto o nicem. Soucasne padelky jsou natolik dobre, ze podle obalu se nic nepozna. Aby toho nebylo malo tak vyrobci toto tema nechteji moc medializovat, aby nebylo poskozeno jejich jmeno, takze verejnost se dozvi kulovi. Cim drazsi znacka oleje tim je riziko vetsi, takze motorista si mysli co si koupil za zazrak a misto toho si do auta lije recyklat 🙂
O čem se ovšem nikde nepíše je, že v důsledku absorbování vzdušné vlhkosti korodují vnitřní části brzdového systému. Takže pokud si plánujete auto ponechat delší dobu, je dobré ji pravidelně měnit z důvodu konzervace vnitřních částí systému. Dále je třeba si uvědomit, že brzdová kapalina je přítomna i ve většině systémů ovládání spojky a je třeba si pohlídat, aby byla vyměněna i tam.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Škoda, že to VAG zabil absencí manuální převodovky :-(
1 odpověď