Ještě cyklistům vysvětlete, že to bílé světlo ve předu má svítit, né blikat jako stroboskop. Ráno za tmy je to dobrota, když Vám to svědomitý cyklista pálí do obličeje.
"Světlometem svítícím dopředu bílým světlem; světlomet musí být seřízen a upraven trvale tak, aby referenční osa světelného toku protínala rovinu vozovky ve vzdálenosti nejdále 20 m od světlometu a aby se toto seřízení nemohlo samovolně nebo neúmyslným zásahem řidiče měnit, je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena, může být světlomet nahrazen svítilnou bílé barvy s přerušovaným světlem." - zdroj ibesip.cz
Každopádně je důležité to "20m od světlometu" - ať to neoslňuje.
Nikdy jsem to slovo nepoužila. Připadá mi to neuctivé. Pro mě jsou to prostě Vietnamci a třeba naši Vietnamku na návsi vesnice pokřtila na Markétu. Tak se chodí na nákup k Markétě.
Vidíte. A já jsem nedávno četl rozhovor s nějakou paní Huan, myslím že je to herečka a ta se rozčilovala, že ji přijde neuctivé, když někdo dává Vietnamcům česká jména a že jsou Huan a ne Hanka.
Tak my jako 5-ti členná rodina vše od apple máme a nyní je nám naprosto jedno, kde se kdo připojí a čím, protože konektor je už od 3GS pořád stejný, a to že těch original kabelů ještě několik nevybalených máme, takže když nějaký přestane fungovat, je po ruce okamžitě další. Takže máte pravdu, že s každým dalším přístrojem to bude stejné, jak kdyby si nyní někdo pořídil "xxxxx" přístroj.
* od 5. generace pořád stejný 🙂.
Martine jdete si rejpat jinam. 😉 samozřejmě se tu bavíme o kablích a nemáte pravdu ani v tomhle... telefon nabíjet 65 wattovkou na laptop asi není uplně košér.
Dobrý den,
nabíjet 65W nabíječkou na laptop telefon klidně můžete USB-C PD protokol se postará, aby telefon nedostal víc než si řekne. Pokud si zařízení nedohodne s nabíječkou nic, použije se běžné USB 2.0 napětí, tedy 5V a maximálně 2,4A :)
Přesně. Tahle stará "závodnička" má z dnešního pohledu nevyhovující brzdy. Na retro výlety po okolí fajn, ale pustit to v Jeseníkách z pořádného kopce, děkuji nechci.
Ty brzdy, stejně jako většina ostatního vybavení na kole nevypadají dobově - i z té rozmazané fotky to vypadá na něco dvoučepového, tedy podobné konstrukce jako dnešní čelisťové silniční brzdy. Ale souhlas, člověk s jakýmkoliv kolem musí vědět, co si může dovolit ubrzdit a co ne ne.
Cyklista musí také podle zákona se za jízdy po veřejné komunikaci plně věnovat řízení, přizpůsobit rychlost jízdy stavu a povaze vozovky a včas zastavit před jakoukoliv překážkou ,a brát ohled na oprávněné zájmy ostatních účastníků provozu. A také kolo má mít povinou výbavu(zvonek)
P.S. Také se mě stalo, zastavil jsem s autem před křižovatkou jako 4 , rosvítila se zelená, tak sem se rozjížděl ,a v tu chvíli jsem zahlédl v pravém okénku cyklistu který se pohyboval(předjížděl frontu před křižovatkou, /aby pak všichni, kteří ho nebezpečně, pracně, a dlouho předjížděli, aby ho museli znovu dlouho a nebezpečně předjíždět/) sotva 20cm od auta. Co kdybych ho nedejbože srazil?
Ale to cyklisti bohužel / naštestí můžou - Odkaz .
Komunisti ho nechali schátrat a v takovém stavu ho předali svobodnému lidu, jako všechno. Poznámka, že ho v sedmdesátých létech opravovali, je jen ubohá komunistická propaganda, aby pošpinili svobodomyslný lid, který se všemožně snaží divadlo po komunistech zachránit. FV.
Někdo tu nepochopil ironii.. hm.
Divím se, že dnes, kdy se úporně hledají jakékoliv úspory paliva/třeba trapný stop start/, se nikdo nevrací k VYPÍNATELNÉ volnoběžce. Při dnešních materiálech snadné. U klasického pohonu v dálničním provozu, kdy rozjedete vůz a motor po uvolnění plynu okamžitě brzdí naproti tomu u volnoběžky jde motor na volnoběh NEBRZDÍ, ujedete třeba půl km při minimální ztrátě rychlosti. Naopak v zimě, kdy potřebuju motorem brzdit si volnoběh vypnu. To už mnoho lidí ani nepamatuje, ŠKODA...
Ehm ehm... tohle je tak trochu vlastňák 😄
Citace ze serveru autorev**:
"Myslíte si, že řízené zhášení motoru při krátkém státní je doménou dnešní doby pitoreskně lpící na úspoře každého centilitru paliva? Omyl, Wartburg 353 se v rámci modernizace pro modelový rok 1985 dočkal soustavy, která nejen že nesla přímo označení „start – stop“, ale také fungovala velmi podobně jako u moderních automobilů. V daném případě šlo ale jen o jeden z mnoha projevů beznadějné snahy decimovaných konstruktérů omezit emise a spotřebu přežitého dvoutaktního motoru."
Je škoda, že všude jsou jen ty "exportní" trubičky plné loje - nejlepší je dutá trubička se skořicovo-cukrovým prosypem a třeba i napůl máčená v polevě. Pokud by to někomu nestačilo, dá se dovnitř naplnit šlehačka 🙂. Nechci dělat reklamu, protože všechny Hořické trubičky jsou fajn, včetně těch z Miletína, co byly v pořadu, ale za mě - pokud seženete - zkuste Petráčkovy - sypané a polomáčené 🙂
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
dříve na vesnici to byla běžná realita, ve městě plném panelů je vše jinak... Hlavně, že nevadí zvuk aut a řev lidí
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Na vsi je to pořád realita 🙂. Máme desetilétého kohouta Ferdu a když se mu někdo mihne kolem kurníku, tak to rozjede třeba o půlnoci. V sousedství jsou další 2, tak se potom po ránu překřikují.
1 odpověď