Tak to není. Státním zaměstnancům se automaticky nepřidává jako soudcům. Oni to mají nastaveno zcela jinak. Ale ponechme peníze soudců stranou. Já jim je nezávidím. Mají poměrně těžkou, dost složitou práci a odpovědnou práci. Mě se jen nelíbí, že si ve finále o svém platě rozhodují sami, protože ÚS je opět tvořen soudci a ten vždy, když se soudcům něco nelíbí, ve finále rozhoduje. Ale jak to nastavit, toť otázkou.
Advokáty sem nepleťte. To nejsou zaměstnanci státu, pokud se nepletu, tak jsou vedeni něco jako živnostníci.
Ano, lékaři také vydělávají. Ale nemají to nastaveno automaticky, jako soudce. Proto je musí být více slyšet, když nechtějí, aby se na ně nezapomnělo. A ne každý lékař je specialistou na soukromé klinice či specialistou ve velkém špitále. A když chce vydělat, tak musí mít výkony a hromadu přesčasů.
Ale prece ten automat je navazany na zmeny platu statnich zamestnancu. Takze pokud vlada neprida ostatnim, tak neprida ani soudcum.
Jak byste si to predstavoval, ze by to melo byt? Jakoze by soudci meli kazdy rok vyjednavat s parlamentem o zvyseni svych platu, jako to delaji statni zamestnanci?
Ze by meli mit souci pravo na stavku, pokud se jim nebude vyjednavani libit, jako maji statni zamestnanci?
Prece z podstaty omezeni, ktere maji soudci z ustavy, je nutne, aby jejich plat byl stanovovan nejakym automatem, ktery bude zavisly na nejake velicine a idealne do nej nikdo nebude sahat.
Jakoze bavme se o tom, co ma byt ta srovnavaci velicina, ale ten automat je naprosto v poradku.
Podmínku vyčerpání domácích opravných prostředků má ESLP, SDEU tu podmínku nemá, protože funguje ještě úplně jinak.
Ale no tak k ESD, lze obecne predlozit jen predbeznou otazku, kterou muze predlozit jen soud. Takze musite vycerpat prostredky ochrany a domahat se predlozeni veci k ESD. Omlouvam se za zkratku a nepresnost.
Pokud jde o Tribunal, tak k tomu se taky neda dostat, bo ten rozhoduje spory mezi obcany a organy EU.
Soudci by si neměli rozhodovat o svých platech, včetně ÚS. Jsou součásti této společnosti a nejsou něco nebetyčného nad ní. A jestli se společnost musí uskromňovat, tak by se měli uskromňovat i její soudci. Ministr Blažek má v tomto ohledu pravdu a dělá kroky správným směrem.
Soudci jsou z pohledu statniho rozpoctu v podstate statni zamestnanci. Statnim zamestnancum se pridava, plat soudcu je nastaven podle platu statnich zamestnancu, takze?
Pokud se pridava statnim zamestnancum, to same procento se prida soudcum.
Soudci si sami nepridavaji a ani se o svych platech nemaji pravo bavit jinak, nez prostrednictvim soudniho sporu o platy.
A pokud jste nekdy cetl judikaturu US k platum, tak soudci rozhodne ne vzdy vyhravaji. Jen nasposled to bylo 2:1, dve stiznosti zamitnuty a jedne vyhoveno.
Lépe bych to nevyjádřil. Soudům v ČR se nedá vůbec důvěřovat. O svých platech by neměli rozhodovat naše soudy, ale protože jsme v unii, tak by to měl řešit Evropský soudní dvůr.
A jak byste se k tomu ESD chtel dostat, kdyz podminkou pristupu k ESD je vycerpani prostredku ochrany, kterou ma povinnost zajistit stat, tedy vycerpani prostredku soudni ochrany?
A kolik znate osobne soudcu, abyste o VSECH tvrdil, ze jsou prasata nenazrany?
Notari jsou taky prasata nenazrany? - ti prece maji ze zakona nastaveny tarit za cokoliv.
Advokati jsou taky prasata nenazrany? - vetsina advokatu ve vetsich mestech nepracuje pod 3000 za hodinu ...
Vsichni maji srovnatelne vydelky ... Takze vlastne vsichni pravnici jsou prasta nenazrany, ze?
Rád bych upozornil, že se na problém díváte pořád jen z jedné strany! Politici argumentují stavem důchodového systému v roce 2050. Dětem dnes narozeným bude v té době už 26 což je začátek produktivního věku!
Takže k věci:
1) věk nechat 62+-, s tím kdo půjde později bude zvýhodněn
2) funkční finanční produkt, kde si spořící lidé můžou na důchod našetřit se zárukou státu!
3) podpora státu rodinám, je potřeba zvýšit porodnost ,ale zároveň to musí být lidé kteří nebudou jen ždímat sociální systém!
Vím, že tohle se dnes dělá, ale musí to být mnohem akčnější. V 62 garantovat určitou sumu a pak je jen na tobě jestli ti to bude stačit nebo ne, nechat odpovědnost taky na těch lidech. A tvrdě ji uplatňovat.
Spoření s opravdovým výnosem, ne že to sotva pokryje inflaci a záruku, že tam ty peníze později opravdu budou.
A nakonec. Mladí dnes nechtějí ani pracovat, natož zakládat rodiny. Stačí se podívat na studie. Chtějí nezávislost, dostatek volného času a cestovat. A moc se ani nedivím, ten výhled do budoucna fakt nic moc.
Nakonec černý peníze. Já opravuji dům. Fasáda 80,- tisíc bez faktury, střecha 250,- tisíc bez faktury, klempířina 22,- bez faktury. Takže pořádně kontrolovat kolik si do systému dal, tolik pak dostaneš. Jestli je to minimum, tak holt dostaneš minimum, jestli nic, tak nic.
A reformní bych v tom viděl to, že se to bude důsledné, bez výjimek a tvrdě vymáhané.
Zaplatite bez faktury, zivnostnik neodvede dane, pojistne... A stezujete si na cerne penize....
To je pak tezke.
Rád bych upozornil, že se na problém díváte pořád jen z jedné strany! Politici argumentují stavem důchodového systému v roce 2050. Dětem dnes narozeným bude v té době už 26 což je začátek produktivního věku!
Takže k věci:
1) věk nechat 62+-, s tím kdo půjde později bude zvýhodněn
2) funkční finanční produkt, kde si spořící lidé můžou na důchod našetřit se zárukou státu!
3) podpora státu rodinám, je potřeba zvýšit porodnost ,ale zároveň to musí být lidé kteří nebudou jen ždímat sociální systém!
Vím, že tohle se dnes dělá, ale musí to být mnohem akčnější. V 62 garantovat určitou sumu a pak je jen na tobě jestli ti to bude stačit nebo ne, nechat odpovědnost taky na těch lidech. A tvrdě ji uplatňovat.
Spoření s opravdovým výnosem, ne že to sotva pokryje inflaci a záruku, že tam ty peníze později opravdu budou.
A nakonec. Mladí dnes nechtějí ani pracovat, natož zakládat rodiny. Stačí se podívat na studie. Chtějí nezávislost, dostatek volného času a cestovat. A moc se ani nedivím, ten výhled do budoucna fakt nic moc.
Nakonec černý peníze. Já opravuji dům. Fasáda 80,- tisíc bez faktury, střecha 250,- tisíc bez faktury, klempířina 22,- bez faktury. Takže pořádně kontrolovat kolik si do systému dal, tolik pak dostaneš. Jestli je to minimum, tak holt dostaneš minimum, jestli nic, tak nic.
A reformní bych v tom viděl to, že se to bude důsledné, bez výjimek a tvrdě vymáhané.
A proc platite bez faktury?
Výborně. Intelektuální, super! Ale co takhle něco k věci? Ptal jsem se co z toho co jsem napsal není pravda? Já ty vládní rozhodnutí nedělám, důsledky těchto rozhodnutí vyplívají spontánně. Jsou doložené a faktické. Jsou presentovány v médiích. Říká se tomu fakta. Nevím proč sem pletete nějaké brblání?
Panu Válkovy je 64 a má rakovinu prostaty. Podle novely by měl pracovat ještě 3 roky. Takže co s ním? Tohle je třeba extrém, ale klouby, karpály, cukrovka, plotýnky, zhoršený zrak, potíže s tlakem. . . Tohle jsou problémy starších lidí co celý život pracovali.
Hm, tam se mi to cele smazlo. Takze ve strucnosti... Zdravotni problemy vc rakoviny karpalu a kdo vi ceho maji lide ve 30 stejne jako v 70. Me umrela kolegyne v praci na rakovinu ve 46, sam mam vaznou nevylecitelnou nemoc, ktera se projevila v 35. Ano starsi lide maji vice zdravotnich problemu, ale mladsi jsou taky nemocni.
Podstata problemu je stale stejna, jak nalit do systemu vice penez.
Ja nerekl, ze nemate pravdu v tom, ze statsi lide budou pracovat hure a budou mit vetsi zdravotni problemy.
Jen jsem rekl, ze kecani z gauce a neschopnost vyjadrit svuj nazor jsou zcela zbytecne.
Ale chapu, ze je to jednodussi.
Dobra tedy ja Vam odpovim. Mate pravdu v tom, ze pri aktualni veku doziti a zdravotni kondici lidi si obtizne predstavim odchod do duchodu v 67 (mimo jine ja jsem ta generace, ktera pujde v 66).
A ted Vy.... Jak byste navrhoval resit deficit duchodoveho systemu?
A/ zvedat vek
B/ zvedat dane
C/ snizit duchod
D/ zavest individualni ucty
Jednoducha otazka, jednoducha odpoved.
Ale tohle přece není žádná kritika. Tohle je realita. Co na tom co jsem napsal není pravda? Dva roky se tady řešil konsolidační balíček a rozpočet je stejně 240 miliard mínus, rok se tady řešila digitalizace stavebního úřadu, jeden z nejdůležitějších zákonů, a dopadlo to jak to dopadlo. Miliardové uniky za nákupy v Polsku? Miliardové uniky za odmítaní plateb kartou. Já chápu, že představa je to krásná, ale realita je prostě jiná. Ti lidé do 67 dělat nebudou. Někteří nebudou prostě chtít, jiní nebudou moct. Pan Válek je názorný příklad.
Z principu jakykoliv oponentni (nesouhlasny) nazor je kritika. Kritika (z řeckého krinein a kritiké techné, umění rozlišovat a posuzovat) znamená jako činnost hodnocení, posouzení, ocenění.
Jinymi slovy samozrejme, ze kdyz vyjadrite nesouhlas, je to kritika.
Pak uz je jen otazka, jestli to je kritika, ktera v sobe obsahuje nazor autora (osobne myslim, ze takova je ta moje), anebo kritika, ktera vyjadruje pouze nejake obecne nasrani bez formulace VLASTNIHO nazoru (a to je ta Vase).
Obecne brblani z gauce nebo.v hospode je nas narodni sport. Snaha o vyjadreni nazoru, jak veci zmenit, predstavuje moznost diskutovat o veci.
Vse ostatni je mlaceni prazdne slamy.
A nač můj názor? Tohle je makroekonomika a na to se studují vysoké školy! Pokud se ale žije celá desetiletí nad poměry, pak někde musí prachy chybět. To je selský rozum.
Jenže tohle ten problém nevyřeší. Stejně jako nic nevyřešil konsolidační balíček, nebo slavná hurá digitalizace. Lidi půjdou v 60 na pracák a budou si přivydělávat načerno. Budou z toho profitovat všichni krom rozpočtu. Lidi to obejdou jako vždy. Jen si vemte nákupy v Polsku. O kolik miliard přišel stát! Tohle je, možná smutná realita i když přát si můžete co chcete.
Btw jak chcete jit volit, kdyz nemate nazor?
A nač můj názor? Tohle je makroekonomika a na to se studují vysoké školy! Pokud se ale žije celá desetiletí nad poměry, pak někde musí prachy chybět. To je selský rozum.
Jenže tohle ten problém nevyřeší. Stejně jako nic nevyřešil konsolidační balíček, nebo slavná hurá digitalizace. Lidi půjdou v 60 na pracák a budou si přivydělávat načerno. Budou z toho profitovat všichni krom rozpočtu. Lidi to obejdou jako vždy. Jen si vemte nákupy v Polsku. O kolik miliard přišel stát! Tohle je, možná smutná realita i když přát si můžete co chcete.
Chapu. Na kritiku na internetu VS netreba, ale na formulovani nazoru ano.
To je presne duvod, proc nema smysl diskutovat. S lidma bez nazoru to nema cenu. Zjevne chcete jen brblat.
Na vaši otázku dnes na Radiožurnálu odpověděl ekonom z NERVU. " Na důchody bude vždy, jen by se ty peníze museli převést z jiných kapitol rozpočtu." Takhle se ušetřené peníze můžou použít jinde!
Že je nevyplatim důchodcům, ale zaplatím je na dávkách a podpoře přece není žádná reforma! A pokud jde o finance, možná stojí za to poslechnout si paní ekonomiku Švihlíkovou a její pohled na kroky vlády.
Ale me zajima Vas nazor. Metod, jak zajistit duchody je vic. Neco rika NERV, neco ekonomove, neco pravice, neco levice.
Mozna se budete divit, alr ja se problematice dani a verejnych rozpoctu venuju pres 15 let a mam dostatecny prehled, abych byl schopny zformulovat svuj nazor.
Vas jsem jeste necetl.
Prevody z jinych kapitol rozpoctu jsou jiste jednim z reseni, tak pojdte a reknete komu ty penize vezmete.
Zacnete tim, kde usetrime 280 000 000 000 rocne a pak kde budete presouvat dal.
Pojdte... Vas nazor. Ja jsem za vyssi zdaneni.
Necitujte nikoho, mluvte sam za sebe.
Pořád jste mi neodpověděl na otázku. On na ni vlastně neodpověděl nikdy nikdo z navrhovatelů. Tahle reforma počítá s tím, že lidé budou do 67 pracovat. Samozřejmě že to u mnoha profesí není možné, takže lidé co už nebudou moci svou profesi vykonávat a nenajdou jiné skončí na úřadu práce. A stejně se o ně zase bude muset postarat stát.
Ale to je prece stejne jako s Vami. Vy take neodpovidate na otazku, kde vzit penize a nezvysovat vek pro odchod do duchodu.
Pokud byste cetl, co jsem psal vyse, vedel byste, ze ja jsem uz odpovedel.
Podle meho nazoru neni rozumne zvysovat vek odchodu do duchodu, ale zvysit sazbu socialniho pojisteni, ev. zavest vetsi danovou progresi, tj. zvysit prijmy statu prostrednictvim vyssiho zdaneni, idealne ruku v ruce se zmenami, ktere by zvysily podil zasluhovosti (procent z predchazejiciho platu) a ktere by smerovaly k posileni individualni odpovednosti za vysi duchodu.
To, co zvolila vlada je jina cesta, ale taktez smerujici ke zvyseni prijmu duchodoveho systemu.
A ted pojdte Vy... Jaky je Vas recept?
Zvednuti veku pro odchod?
Zvednuti danovych sazeb, duch. pojisteni?
Snizeni duchodu?
Nedelat nic a on to Samo vyresi?
Tak sup....
To ale není odpověď. Já se ptám, co budou dělat lidé, kteří už nebudou schopni svou původní profesi vykonávat z důvodu ztráty zdravotní způsobilosti? Vážně mi chcete vykládat, že sestra 65 bude stejně výkonná jako 35?
Samozrejme, ze nebude. Pokud chceme maximalni vykonnost, tak bych mela jit zdravotni sestra do duchodu v 50, hornik v 35, ridic kamionu v kolika? 41,5?....
Predpokladam, ze i Vam je jiste jasne, ze takto system nemuze fungovat. Vzdy v sobe musi mit dostatecne obecny rozsah k tomu, aby mohl fungovat.
Tudiz, kdyz pujdou do duchodu vsichni ve veku, kdy klesne jeho vykonnost pod hranici odpovidajici kolika (35, 45...?), tak kdo ty duchody zaplati?
Samozrejme muzeme to udelat jako v US, opustit prubezny system a prejit na individualni sporeni na duchod.
Kazdy at si naspori sam a kolik si naspori, tolik bude mit.
Nebo se vratit k "Tluste penezence" a vsichni od 18 mit rovnou davku a necht si kazdy ulozi na duchod.
Nicmene pokud budeme mit dal prubezny system, tak plati to, ck jsem napsal vyse.
Vykonnost samotneho cloveka nema nic spolecneho s tim, jestli bude mit stat na duchody.
Proste a jednoduse zavislost na statu, at uz ve zdravotnictvi, duchodovem systemu nebo socialnich davkach, vzdy vede k tomu, ze stat musi mit na to pozadavky uspokojit.
Jinymi slovy... reknete mi Vy, kde na to ma stat vzit.
No samozřejmě že mám. Nejde přece o to kolik let člověk dělá? Ale jestli je schopen odvádět požadovanou práci! Co bude dělat zdravotní sestra co jí je 65? Bude mít stejný výkon jako ženská v 35? To asi těžko. Takže co sní?
No samozrejme, ze ne. Protoze podstatne je, kolik ta zdravotni sestra odvede do penzijniho systemu. Ergo pokud prijde na trh prace pozdeji, tak bud musi pracovat dele, nebo odvadet vice, nebo mit mensi duchod.
Nelze pracovat kratsi dobu, platit stejne nebo mene a mit stejny nebo vyssi duchod.
Nerikam, ze to, jak to udelala vlada, je dobre, ja bych preferoval vyssi pojistne, ale je to jedna z cest.
Pokud nemate jine reseni, nez cekat, tak je lepsi mlcet a nekritizovat.
Bože můj to jako vážně? Vytáhni hlavu ze zadku. Kolik lidí může v 67 reálně dělat? A až ztratí zdravotní způsobilost, co s nima pak bude? Stejně je bude zase živit stát, jen to bude na uřadu práce. Co si to pořád namlouváte?
Samozřejmě, že nemáte pravdu. Problém přece je v tom, kolik let lidé pracují. Pokud dnes i zdravotní sestra musí mít vysokou školu, tak nemůže přijít na trh práce v 18 (8let základky a 4 roky zdravy), nebo dokonce v 17 jako moje babička, ale dostane se na trh práce nejdříve ve 22 (9 let základka, 4 roky zdravka, 3 roky bc). logicky se proto musí věk odchodu do důchodu vázat na věk, kdy přichází ročníky na trh práce, tj. na dobu, kterou v té práci stráví.
Neříkám, že současná verze vlády je dobrá, natož ideální. Rozhodně to není reforma, ale parametrické změny, které prostě alespoň něco změní.
Oproti tomu tvářit se, že se nic neděje a že všechno vyřeší deus ex machina budoucnost, je od lidí, kteří už v důchodu jsou a ani ho nepotřebují (AB), nebo na ně nová úprava nedopadne (AŠ), podle mého názoru chucpe.
Tak hlavne by tam nemela pracovat vubec.
Zijeme v 21 stoleti. V dobe kdy existuje technologie uz peknou radku let ktera by ji nahradila za naprosto minimalni naklady a jeji efektivita i chybovost by byla uplne nekde jinde.
Ale opet je to dukaz statniho aparatu. 100 let za opicema. Vyhazovani penez danovych poplatniku oknem. Neefektivita.
Tak hlavne zas nezapomente firmam zvednout dane. At je opet z ceho rozhazovat.
A vy vite, co dela takova zapisovatelka na soudu, ze jse schopen rict, ze by ji nahradila technologie? Rad bych slysel seznam tech AI aplikaci, ktere by je dokazaly nahradit. Sem s nima. Jinak je to jen placani do vody.
"zapisovatelky" uz povetsinou nechodi na jednani, ktera se nahravaji, ale zajistuji tzv. spisovy obeh, tj. davaji do kupy ty desitky a stovky stranek, ktere lide k soudum posilaji, vedou spisy, ktere zakon narizuje vest v papirove podobe, rozesilaji rozhodnutí, a to jak elektronicky, tak stale v dnesni dobe i postou (ne kazdy ma datovou schranku), delaji vetsinu "cerne" prace, ktera mozna neni videt. Soudce bez supportu svych lidi nikdy nebude efektivni. Takze dokud nezelektronizujete justici (urcite se na tomu muzete spolupodilet, protoze IT specialiste mohou za mrzky peniz pracovat pro stat taky), tak se proste soudy bez papiru a tedy bez zapisovatelek proste neobejdou.
Ta prace se mozna vam mozna jevi jako zbytecna, ale realne by bez nich soudnictvi nefungovalo, nebo se vyrazne zpomalilo.
Soudcovská unie žádá zvýšení platů zaměstnanců soudů. Kde brát a nekrást, když vláda rozhazuje bez rozmyslu peníze na kde co. Rezervu rozpustila a teď má problém i s penězi na následky povodně. Ale řešení přece máme ! Když tolik chtějí soudci a politici přidat soudním zaměstnancům, ať se vzdají svých mnohatisícových přidání a hned by byl nějaký základ . Jenže to z nich neudělá jediný. Pánové, ruku na srdce - kdo z vás si peníze, které dostává na účet, opravdu zaslouží ?Důvěra v naše soudy je stejně vysoká, jako v naše vládní politiky !
A vy vite, kolik se ma podle vladniho navrhu pridat soudcum? Prectete si ten clanek a zjistite, ze zmeny platu soudcu jsou az od roku 2026. Tedy nepridaji (ani neseberou) jim nic, co by mohli pristi rok pridat soudnimu personalu.
53
Sledujících
0
Sleduje
53
Sledujících
0
Sleduje
Tak především státní zaměstnanci nevyjednávají s Parlamentem, ale s příslušným ministrem. Řadu omezení mají i jiné profese, které jsou placené státem včetně omezení stávkovat. Automat u soudců - § 3/3 zák.č. 236/1995 Sb. o platu a dalších náležitostech spojených s výkonem funkce představitelů státní moci a nektercýh statutárnich orgánů a soudců - Platovou zakladnou je souhrn nejvyššího platového tarifu a maximální výše osobního příplatku stanovených zvláštním předpisem pro zaměstnance ministerstev. U soudců se potom navyšuje koeficientem podle stupně jejich zařazení a odpracovaných let. Takže srovnávací veličina je stanovena a tou je nejvyšší možný plat ministerského úředníka včetně nejvyššího osobního příplatku. A je v řadě případů určitě na místě, pokud si stát chce udržet určité odborníky. Když se bavíme o soudcích, co jsou právnící, tak si snad nemyslíte, že stát si může dovolit neplatit špičkové právníky, jako své zaměstnance? Ono to tak i je a potom nezbývá, než si najímat renomované advokátní kanceláře, což vyjde daleko a daleko dráž. Takže takový plat dosahuje pouze pár jedinců. Základ tedy není stanoven z nějakého průměrného platu státního zaměstnance, jak jste naznačil, ale z průměru TOP platů. Od této výše se určuje přidávání činitelům jako jsou členové vlády, prezident, předseda NKÚ a další. Problém je v tom, že ostatním, kteří jsou v zákoně uvedeni, se nepřidá v plné výši, ale soudcům musí. Ale opět zdůrazňuji, že jde o vybranné funkce a ne o běžné státní zaměstnance.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Takze 1) současné účinné znení 236/1995 Sb. - § 3 odst. 3: (3) Platová základna pro soudce činí od 1. ledna do 31. prosince kalendářního roku 2,822násobek průměrné hrubé měsíční nominální mzdy na přepočtené počty zaměstnanců v národním hospodářství dosažené podle zveřejněných údajů Českého statistického úřadu za předminulý kalendářní rok; platová základna pro představitele činí od 1. ledna do 31. prosince kalendářního roku 83,3 % platové základny pro soudce. Platová základna se zaokrouhluje na celé koruny nahoru. Výši platové základny pro příslušný kalendářní rok vyhlašuje Ministerstvo práce a sociálních věcí ve Sbírce zákonů a mezinárodních smluv sdělením.
vubec netusím, kde tam vidite, ze Platovou zakladnou je souhrn nejvyššího platového tarifu a maximální výše osobního příplatku stanovených zvláštním předpisem pro zaměstnance ministerstev.
Sdělení MPSV 449/2023 Sb - Ministerstvo práce a sociálních věcí vyhlašuje podle § 3 odst. 3 zákona č. 201/1997 Sb., o platu a některých dalších náležitostech státních zástupců, ve znění zákona č. 309/2002 Sb., zákona č. 425/2010 Sb., zákona č. 347/2011 Sb. a zákona č. 18/2022 Sb., pro rok 2024 platovou základnu ve výši 102397,50 Kč.
Ergo vychazelo se z průmerne mzdy ve výši 36 285,4 Kč
Takze zjevne nemate pravdu.
2) Pokud si politici snizi svoje vlastni platy, tak at si je snizi treba na nulu. Pokud je do nich zasahnou zmenou zakona komukoliv jinemu, tak se ten dany nemuze branit? Pokud argumentujete vedenim NKU a Bankovni rady, tak jsou to jednotlivci. Soudců je několik tisic.