V Anglii první?
Já v ČR zažil dvě.
Napřed náš vlakvedoucí u společnosti Viamont na trati Sokolov - Kraslice v roce 1999, loko T 211.0 + 1 x Bix, má roční dcera byla za družičku, my zaměstnanci v uniformách.
A podruhé v roce 2007 náš hlavní dispečer na trati Jablonec - Tanvald, kde to bylo včetně obřadu, tedy obřad musel proběhnout na katastru města Jablonec a tomu musela být přizpůsobena jízda vlaku ve velmi hustém jízdním řádu 🙂.
Strojvedoucí ode mě dostával pokyny jak má jet, aby neopustil katastr města Jablonce dříve, než snoubenci řeknou své ANO a současně jsem popoháněl i snoubence s rychlostí vyřčení svého ANO : - )
Tak tady zase máme debatu o tom, jaký je chudák motocyklista a jak babička musí vše zajistit...
Zde je ono místo. Jde z něj vidět šedé zábradlí na horizontu, kde se ta nehoda stala (vedle toho zábradlí uvidíte čerstvé květiny). Je to 125 metrů od místa, kdy je mohl zcela bezpečně spatřit. Pokud jel 90 km/h, je to celých dlouhých 5 vteřin. Motocykl brzdí z 90 km/h v pohodě na padesáti metrech.
Zajímavý článek...
Rýpnu si: proč pak asi program Nová zelená úsporám dotuje domácí FVE BEZ BATERIE? šíleně krátká návratnost, bohužel jsem do chvíle, než zatím jen o víkendu budou za nadvýrobu platit. Tam ta využitelnost 30% je bohužel reálná.
Já mám využitelnost 60%, ale k tomu výrazně naddimenzovanou baterii 23 kWh, takže návratnost kolísá někde pod dvaceti lety (ne, že by mě to trápilo, baterie hlavně řeší výpadky dodávky, v průměru tak 2 x do měsíce).
A viníkem bude opět řidič automobilu, který nedal přednost při výjezdu od Bernardu a motorkáři jeli těch přesných 90 km/h, na to bych si rozhodně nevsadil...
Ta situace tam je špatná. Křižovatka vidět nejde, od Sokolova není rozhled, dá se to projet osobákem podle odvahy řidiče rychlostí 90 - 120 km/h (já tam jezdím tempomatových 95 km/h, na sedačkách se mi nic ani nehne), takže kolik tam mohly jet motorky, že se čuchly tři najednou??? 120, 130, 140 km/h???
Musím přiznat, že mě Max nemile překvapil už ve sprintu v sobotu a v neděli to dovršil. Čeko je dobrá dvojka a dle mého názoru mu měl k celkově druhému místu pomoci, když už mu o nic nejde.
Nemohl zvýšit počet vítězství, nemohl zvýšit počet stání na bedně, rekord v počtu bodů v sezóně už taky drží, prostě ty tři body mohl v poklidu obětovat...
Teď budeme jen čekat, jak to dopadne v neděli a bohužel si myslím, že to dopadne blbě a dabl v mistrovství nebude...
Úspory elektřiny potvrzuji. Sice jsem vyrobil v říjnu méně elektřiny v FVE (2021: 551 kWh, průměrná teplota 8,5°C; 2022: 429 kWh, 10,8°C), ale odběr z veřejné sítě byl o hodně menší (2021: 536 kWh; 2022: 266 kWh), tedy méně jak půlka.
Před instalací nového tepelka (výměna za staré, poruchové a FVE to bylo jinak... (2017: 1353 kWh; 2018: 1721 kWh, 10,6°C; 2019: 1879 kWh, 9,6°C; 2020 (to již bylo nové tepelko, ale ještě nebyla FVE: 1654 kWh, 9,0°C).
Ach jo. Cokoliv současná vláda udělá je prostě špatně, že?
Co na tom, že EU zastropovala výrobu "neplynových" elektráren na 180 EUR a v zimě bude podíl plynových elektráren hodně vysoký proti českému stropu na straně dodavatelů ve výši 200 EUR. To je moc složité, to do titulku nikdu nenapíše.
Co na tom, že jen výše podpor pro maloodběratele (včetně živnostníků a malých podniků) i pro velkoodběratele přesáhne zcela bezprecedentních 160 miliard korun jen pro tuto topnou sezónu.
To mi fakt vy, kteří tady vykřikujete napište, co by asi tak měla tedy udělat kromě zestátnění energetického průmyslu ( s tím běžte do háje nebo alespoň hodně daleko na východ od nás)...
Tak jsem prošel část diskuze.
Nemám sice plynovou přípojku, nicméně ono je to jedno.
a) kvalitním řízením spotřeby se dá ušetřit 30% energie. A to mám hodně teplomilnou dceru, které je pod 24°C nepřežitelná zima a současně trvá na teplé podlaze od podlahového topení (infračervený zářič by totiž vyšel násobně levněji).
Takže z původních 26 MWh ročně jsme dokázali klesnout na 18 MWh.
b) další pokles pak udělala výměna poruchového slabého TČ a instalace Fotovoltaiky s bateriemi (uznávám, že takovou investici si může dovolit málokdo), takže dnes odebíráme z veřejné sítě 9 MWh a to ještě v létě do ní "natlačíme" 4 MWh.
c) účet za elektřinu klesl z původních 60 tisíc Kč ročně na 30 tisíc Kč ročně.
d) celé roky jsem byl u "drahého" dodavatele elektrické energie, tedy u ČEZu a vždy fixován smlouvou na tři roky a trpěl jsem posměchem kolegů, jaký jsem "vůl", vždyť oni to mají i bez fixací třeba o desetník levnější jinde.
Dnes se mi nesmějí...
No, ZVS 87 - 89 mám za sebou. Ještě loni bych byl kategoricky proti návratu ZVS.
Dnes mám jiný názor. Není to rozhodně o nějakých dvou letech, spíše bych uvažoval o tříměsíčním intenzívním všeobecném vojenském výcviku. Prostě asi tak na tu úroveň, aby v případě mobilizace byl budoucí voják schopen najít kasárna, v nich se orientovat, převzít výbavu a s tou by uměl i pracovat.
Nemá dnes smysl někoho takového učit na přímo určenou techniku, to už je pak otázka pomobilizační.
Tak tak. Plošně dostanou slevu i ti, kteří neměli nespolehlivé dodavatele a měli řádně zafixováno, což je přesně to, co by být nemělo. Ale na druhou stranu chápu, že udělat systém, kde by se o dotaci nemuselo žádat a přitom podporoval jen opravdu potřebné je v principu nemožné... I když.
Dodavatelé energií data o cenách energií u jednotlivých odběratelů přece mají. Takže takový systém, že u odběratelů, kterým se cena za kWh zvýšila max. o 50%, tak nedáme nic, od 51% do 100% dáme 1 Kč / kWh, od 101% do 200% dáme 2 Kč / kWh a nad 200% dáme 3 Kč / kWh. A taky by se nemuselo extra žádat a fungovalo by to cíleně na ty, kteří mohou mít s nárůstem účtu za energie opravdu významný problém.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
60 vlaků týdně? No, to je pro nákladní železniční dopravce "bomba"! Každý vlak odveze cca 1600 tun rubaniny, zpět odveze 1500 tun hlušiny. Za týden 186 000 tun, ročně skoro 10 miliónů tun, tedy 10% současné přepravy na české železnici. Kolik té "hlíny" v tom kopci vlastně je? A jako železniční dopravce bych u takového "byznysu" chtěl být :-)