Ptáte se zcela oprávněně. Vysokorychlostní vlak není žádný starovlak, který by ohromoval své okolí jako Bardotka se záměrně demontovaným tlumičem výfuku, aby si šotouši co nejvíce užili a vám pak doma opravdu nadskakují skleničky v sekretáři a rozhodně nebude mít tak hranatá kola, aby dokázal vyvolat otřesy toho rázu, že by to mohlo poškodit dům u tratě 🙂 (otřesy nebudou žádné). A aby se něco s domem nestalo při stavbě, to je třeba řádně ošetřit a zde hrozí asi výrazně vyšší nebezpečí.
Pro ilustraci... Nic takového vám u vysokorychlostní tratě nehrozí, protože na ní budou smět vjet vozidla vyhovující minimální rychlosti 200 km/h.
Já se jen ptám. Ten otazník na konci znamená otázku. Ptám se na otřesy, protože tohle mě v té souvislosti napadlo. Já bych na oplátku určitě mohl říct, že melete blbosti, kdybyste se takto zeptal na můj obor. Ale neudělám to, protože nikdo není dokonalý a neví všechno. A proto se ptám.
Ptáte se zcela oprávněně. Vysokorychlostní vlak není žádný starovlak, který by ohromoval své okolí jako Bardotka se záměrně demontovaným tlumičem výfuku, aby si šotouši co nejvíce užili a vám pak doma opravdu nadskakují skleničky v sekretáři a rozhodně nebude mít tak hranatá kola, aby dokázal vyvolat otřesy toho rázu, že by to mohlo poškodit dům u tratě 🙂 (otřesy nebudou žádné). A aby se něco s domem nestalo při stavbě, to je třeba řádně ošetřit a zde hrozí asi výrazně vyšší nebezpečí.
To je teorie! Těžko pojede vlak přes České středohoří 300. Nakonec Švýcarsko také nemá žádné rychlotratě. Prostě se to pro tak malou a členitou zemi nevyplatí.
Ono by se to možná nevyplatilo pro malou a členitou zemi, ale asi tak trošku zapomínáte, že svět nekončí v Ústí nad Labem, ale pokračuje dále, do Drážďan, Berlína, Hamburku atd., atd.
To úplně klidně můžeme říci, že z Prahy do Ústí stačí současná trať, když se těch 106 km jezdí za hodinu. A to jedeme z Prahy do Nelahozevsi 80 - 100 km/h, pak do Lovosic 110 - 160, pak do Ústí 60 - 100 km/h :-)
Výjezdy a vjezdy do tunelu nejsou slyšet. Za to případné brzdění teda slyšet je na několik kilometrů. Jenže za to nemůže trať ani tunel. Nýbrž nedostatečný servis vozů
Viděl jste někdy na živo, nedejbože v provozu vysokorychlostní jednotku? Asi těžko, protože to brzdění prakticky slyšet nejde, tedy slyšíte to úplně stejně jako rozjezd, protože to primárně brzdí trakčními motory rekuperací elektřiny do trakčního vedení. Vzduchové brzdy jsou prakticky pouze pro případ nouze.
Trasu Berlín - Hamburg zvládne vysokorychlostní vlak o pouhých 15 minut rychleji jak klasická souprava a to je tam krajina rovná jako stůl. Pro naše podmínky to postrádá logiku a myslím, že se to nikdy nebude realizovat.
To má svou logiku. Ona totiž žádná vysokorychlostní trať mezi Berlínem a Hamburkem není. To co tam je, je zmodernizovaná původní klasická trať s maximální rychlostí 230 km/h a to jí nemá v celé délce.
U českých VRT se bavíme o návrhové rychlosti 350 km/h a provozní rychlosti 320 km/h a zde je již rozdíl od konvenčního vlaku velmi významný.
Praha - Ústí nad Labem konvence bez zastávky něco málo přes hodinu, VRT těsně pod třicet minut...
K tomu šertření nehodových událostí. Pokud do vyšetřování nezasahovali právníci, probíhalo vyšetřování rychleji. Jsem sice už 20 let v důchodu, sloužil jsem 35 let v železničním provozu převážně jako výpravčí. Ale 6 let jsem byl ve funkci náčelníka stanice (zhruba na úrovni dnešního přednosty) a ve svých pracovních povinnostech jsem měl i šetření některých mimořádných událostí. V případě nutné potřeby mi občas byly přidělovány k šetření případy, které měl šetřit inspektor pro vyšetřování nehod. Samozřejmě jsem měl i povinnost vyšetřování uzavřít v době 14 dnů. Šetřil jsem spoustu střetnutí vlaku s motorovým vozidlem na přejezdu a to i s úmrtím nebo těžkým zraněním. Také jsem několikrát šetřil vykolejení vozů během jízdy vlaku a to včetně zajištění nezbytných oprav a sjízdnosti trati. Přitom málokdy čkĺověk šel vyšetřovat s fotoaparátem. Takže se vyhotovil plánek nehodové události a vzdálenosti (přesné) se měřily pásmem. Také se vyplnil šestnáctistránkový protokol a určila příčina nehodové události.
Tady bych se s tím moc nemazal: šlo o ujetí železničních vozidel ze stanice na širou trať s následným vykolejením. Jednalo se o třívozovou jednotku 814.2, kde na obou koncích vlaku jsou hnací vozidla a při odstavení takové soupravy musí být utažená ruční brzda na hnacím vozidle ve směru spádu a další vozidla, aby bylo dosaženo stanovené potřebné brzdící váhy odstaveného vlaku. A ve směru spádu ještě podložena klínem. Protože soupravu zajišťoval strojvedoucí, je povinen se přesvědčit, zda ruční brzdy účinkují.
Jde vidět, že už jste hodně dlouho v důchodu a vlak Vám bohužel dávno ujel...
Dnes mají dopravci a SŽ na vypracování Závěrečné zprávy dva měsíce a DI ČR není časově omezena. Rok, dva, tři, čtyři, žádná míra, však se stačí na její stránky podívat.
Ano, když se stane u nás MU, zpravidla jsem si jist její příčinou do deseti minut (máme on-line záznamy rychlosti, máme kamery na čelech vozidel a sběračích, máme on-line diagnostiku vozidla). Ale zde bych byl hodně opatrný. Osobně motorové vozy Regionova neznám, od ČD jsem byl vyhozen dostatečně brzy, abych se s nimi nepotkal (1998). Nicméně mám určité pochybnosti: strojvedoucí přijel do Čisovic ve 12:53. Odjel na Měchenice manipulační vlak a pokud to vykolejlo ve 13:15, tak ta Regína musela někdy ve 13:08 se začít pohybovat a byla na takovém sklonu, že kdyby jí strojvedoucí opouštěl a nebyla zajištěná, tak by se okamžitě pohnula...
Takže co s tím, kde je chyba???
To nám řekne Drážní inspekce za rok, dva, tři nebo čtyři.
Mě tyhle sebevraždy na nejfrekventovanější trati v ČR v ranních hodinách připadají , že ta osoba se chtěla zároveň pomstít všem !!
Opravdu žádná lítost , seškrabat do pytle a nezdržovat … bohužel zákony jsou jiné
Kdyby se měla spočítat celková škoda a byla možnost vymáhat to po pozůstalých, nedoplatí se do konce života .
A jak víte, že to byla sebevražda?
je to celé přitažené za vlasy článek určitě nepsal odborník ten by tam nenasekal tolik technických chyb každé hnací vozidlo má tak zvaný vlakový zabezpečovač ten když se neodbavý souprava se automaticky zastaví vím o čem mluvím pracoval jsem u čd 44 let
To je sice hezké, ale aby vlakový zabezpečovač zabezpečoval potřebuje pár souvislostí. Například zapnuté baterie, oživené baterie a současně musí být i puštěný. A brzdí to pak vypuštěním vzduchu z hlavního (brzdového) potrubí. Pokud toto bylo bez tlaku vzduchu, tak jaksi nemá jak zapůsobit...
60 vlaků týdně? No, to je pro nákladní železniční dopravce "bomba"! Každý vlak odveze cca 1600 tun rubaniny, zpět odveze 1500 tun hlušiny. Za týden 186 000 tun, ročně skoro 10 miliónů tun, tedy 10% současné přepravy na české železnici. Kolik té "hlíny" v tom kopci vlastně je? A jako železniční dopravce bych u takového "byznysu" chtěl být :-)
V Anglii první?
Já v ČR zažil dvě.
Napřed náš vlakvedoucí u společnosti Viamont na trati Sokolov - Kraslice v roce 1999, loko T 211.0 + 1 x Bix, má roční dcera byla za družičku, my zaměstnanci v uniformách.
A podruhé v roce 2007 náš hlavní dispečer na trati Jablonec - Tanvald, kde to bylo včetně obřadu, tedy obřad musel proběhnout na katastru města Jablonec a tomu musela být přizpůsobena jízda vlaku ve velmi hustém jízdním řádu 🙂.
Strojvedoucí ode mě dostával pokyny jak má jet, aby neopustil katastr města Jablonce dříve, než snoubenci řeknou své ANO a současně jsem popoháněl i snoubence s rychlostí vyřčení svého ANO : - )
No možná i funguje, každopádně vyjma rychlotrati nikde nemají výhradní provoz dle ETCS a dopravce si může vybrat dle jakého zabezpečení pojede. U nás opět budeme papežtější a bude to hodně velký průser
Ale mají, Martine. V Rakousku Wien - St. Polten, v Holandsku Betüwe linie Emmerich - Rotterdam již od roku 2009, my tam po ní jezdíme od 5.9.2010.
27
Sledujících
0
Sleduje
27
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Na těch 170m, odhaduji, by to intenzivním a bezpečným bržděním mohl stáhnout maximálně na 55 až 50 km/h, pokud byla výchozí pozice 90km/h, to by střetu nezabránilo, pokud kluk zůstal stát na silnici. Mohl, ale "přežít". Každopádně, tohle se může stát každým okamžikem každému z nás. Trénovat tyhle situace nelze a brzdit vždy a bez rozmyslu při každé situaci také není řešení. Je třeba jen překulit uvažování za volantem více k obezřetnosti. Řidič motorky je podle mě nevinný, pokud je pravda vše co se píše v článku. Ještě dodám, že 1 sekunda váhání je 25m při 90km/h, když 2 sekundy váhal, je to 120m, pak zbrzdil cca na 80 km/h 1 sekundu 20m a zase váhal 2 sekundy, je to 40m, pak zase brzdil 1 sekundu 15m. Takže měl cca 35 m na zastavení ze 70km/h, do srážky zbývaly 2 sekundy. Celkem měl na vyřešení situace 6,8 sekund včetně rozhodování, reakce řidiče a brzdné dráhy. Pokud nevidíte na 100% zeď, vždy bude váhání.
6 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Za těch zmiňovaných 5 vteřin při rychlosti 90 km/h ujede motocykl 125 metrů.
Při testech z rychlosti 90 km/h byla naměřena brzdná dráha motocyklu 51 metrů.
Zdroj: Odkaz
Tedy mohl bez problémů i zastavit s výraznou rezervou, kdyby jel opravdu 90 km/h.